Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziwne, przeciez laptop jest podłączony do ICOMa przez Rj45, więc niemożliwe, aby wołał o sterowniki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
A powie mi ktoś jak sprawdzić czy most w icom jest ok i czy działa jak powinien?Jak powinny zachowywać się diody w icom B?
Opublikowano
400 zł to dla Ciebie cena kosmos? No to kup sobie ICOM'a, naucz się wszystkiego i poświęc 5 godzin na programowanie samochodu z podtrzymaniem napięcia. Aha i zainstaluj najpierw całą ISTĘ. Może wtedy zrozumiesz dlaczego to tyle kosztuje, poświęć swój czas.

 

Srry ale icom kosztuje tak jak pisałem, a poradników żeby to uruchomić na forach z kodowaniem jest dużo i ludziom śmiga. To tylko w PL ludzie są tak zawistni, że jak ktoś sobie kabel kupi to mu nawet nie powiedzą jak inspekcję inpą skasować bo sami na tym nie zarobią... Taka prawda i to, że tu pomagasz to jest wyjątek...

W krakowie powiedział mi typ, że update samego ccc zajmuje 1,5h przez icoma, inny, że 3, inny, że 8, ty mówisz 5 to chyba nikt tego nie robił i nie wie...

Tak 400 zł to cena kosmos bo 3-4 podłączenia i masz icoma zwróconego -.- Do tego nie dają gwarancji, że nie pierd.olnie to wszystko, czyli robisz na własną odpowiedzialność... Tak więc co im zależy ? Spier.dolą to płacę bo to nie ich wina. Im icom się zwraca a ja mam sobie nowe navi kupić? pff

PS. Inna sprawa to to, że serwis BMW Breczko bierze za update całego auta 1200 zł jak dobrze pamiętam i zajmuje im to 8h. To już ludzie z icomem uważają się za takie serwisy, że cisną podobny hajs?

Jeszcze zrozumiem jak za wgranie tego PL języka hajs kasują ładny no bo przetłumaczyli itd, ale żeby za update? .... no comment....

Opublikowano

Nie zgadzam się z Tobą.

Oczywiście, że ludzie nie chcą dać gwarancji na update, nie ma się co dziwić.

 

Całe auto to czas minium 4-5 godzin. Nie powinno się aktualizować samej navi, która po MOST zaktualizuje się w jakies 2h. Trzeba robić całe auto, podnieść poziom integracji.

 

Nikt nie robi z niczego tajemnicy, tzn. ja nie robię, ale musisz zrozumieć, że nie jest tak kolorowo jak piszesz. Skoro uwazasz, że wystarczy kupić ICOMa i zrobić update 4 aut i już Ci się zwróci to spróbuj tak zrobić. Będziesz miał ICOMa za darmo...

 

W rzeczywistości wygląda to inaczej: masz firme musisz zaplacic podatki, ponieść koszty prądu, ryzyko (nie sądzę, że jak się wysypie sterownik to koder zostawi Cię samego i powie, że ma to gdzieś - ja na pewno nikogo bym nie olał, nawet jeśli by to padło z nie mojej winy). Aktualizacja to zawsze ryzyko, masz zasilanie, masz soft, ale coś zawsze może pójśc nie tak, nie jest to oczywiste, że na pewno wszystko będzie ok. Teraz wyobraź sobie, że przyjeżdża do Ciebie BMW X5 o wartosci 200k zł, a Ty kasujesz go za update auta ile? 200 zł? I co, teraz coś się wywala to co, nie dość że popsujesz to jeszcze będziesz mocno w plecy.

 

Polacy mają ten problem, że nie rozumieją że czas to pieniądz. Gdy Polak nie otrzyma czegoś namacalnego, to uważa że płaci za nic, czuje się "wydymany". Tak jest w przyadku myślenia o updatecie: "w końcu mogę sobie kupić ICOM i sciągnąc soft i samemu to zrobić". Pewnie, że możesz ale ludzie, którzy to robią poświęcili dziesiątki a czasem setki godzin, aby się we wszystko wtejemniczyć i umieć naprawić gdy coś się wywali. Jeszcze wiele wody upłynie zanim ludzie w tym kraju nauczą się doceniać i rozumieć, że czas kosztuje. Ja nie będę poświecał całego dnia na aktualizację i brał za to 200 zł. Wolę leżeć na brzuchu i bezstrsowo poczytać książkę niż za głupie 200 zł się użerać i stresować, że coś może być nie tak. Taka aktualizacja 400 zł to grosze, tym bardziej przy wartości aut rzędu 60 000 - 300 000 zł.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

no ale nie chodzi mi o gwarancję, że to będzie chodzić, tylko o taką, że jak uwalą to naprawią, bo jak robi ktoś mapę i zwali sterownik to albo go kładzie na stół i naprawia albo wymienia już w swojej cenie, a nie karze mi dopłacać. Czyż nie tak?

 

Aktualizacja całego auta u mnie odpada bo z tego co czytałem mapę tez mi skasuje więc muszę robić nową co się wiąże z kolejnym kosztem

 

Tak będę miał tego icoma niby za free, ale w moim przypadku nie mógłbym sobie darować, jakbym coś uwalił i powiedział, że to nie moja sprawa sam sobie naprawiaj-i tu powstaje to ryzyko i obawa, że sobie nie poradzę. Rozumiem, że bierze się duże kwoty za postawienie navi na nogi, czy też za PL menu tak jak pisałem, ale to jest update dość starego już CCC w głupim e60 które nie jest mimo wszystko prestiżowym autem, ani nie daje nie wiadomo jakich korzyści po update stąd cena jest dla mnie zaskakująca.

 

Wiesz firma firmą, to równie dobrze można porównywać, że inni tez płaca podatki i mają koszty.

Co do padniętego sterownika:

"Programowanie jednak jest troche ryzykowne nawet serwis mówi ze na odpowiedzialność klienta, ale nie często sie uszkadza przy programowaniu."

Tak napisała mi jedna osoba. Czyli jak mam to rozumieć? Bo ja wnioskuję z tego, że jak padnie to oleje i dopłacać mam za postawienie go na nogi...

 

Tak czas to pieniądz masz rację i wiedza kosztuje, ale jeżeli twoim zdaniem "głupie" 200zł za 4-5h wykorzystania wiedzy jest mało to srry ale żyjemy na innych poziomach społecznych... Tym bardziej, że ta aktualizacja gów.no daje nie oszukujmy się...

Opublikowano

Zaprzeczasz sam sobie kolego :)

 

Skoro update gówno daje to po kiego ... chcesz to robić?

 

Po drugie tak jak pisałem, dobry koder nie zostawi Cię gdy padnie coś podczas aktualizacji, tylko przywróci to do życia. Jednak zawsze zajmuje to czas.

Na świecie więcej płaci się za usługi związane z ryzykiem. Jeśli wiedziałbym, że podczas aktualizacji wszystko pójdzie gładko na 100% to pewnie to 200 zł by było ok. Ale i tak uważam, że poświęcenie całego praktycznie dnia na 1 auto i zarobinie 200 zł mija się z celem, no chyba, że będziesz miał 30 samochodów w miesiącu. W innym przypadku gra nie warta świeczki.

 

Ktoś kto jeździ e60 (a nie szrotem złożonym z 5 kawałków i wartym 20k pln) nie będzie marudził, że musi zapłacić za update 600-700 zł (ale jak coś uwali to zrobi wszystko, żeby przywrócić sterownik do życia).

 

Nie wiem do czego nawiązujesz, że inni też mają koszty. Nie wiem co robisz i z czego żyjesz, ale niestety bladego pojęcia nie masz o kodowaniu czy programowaniu tych samochodów i naprawie samochodów.

 

Mówisz o postawieniu navi na nogi w razie uszkodzenia. Po to właśnie płaci się za usługi więcej, które są dobre, aby później nie musieć się ratować i wydawać kasy na poprawki.

 

Dodatkowo nie wiem jakim E60 jeździsz, bo moim zdaniem to bardzo fajny i dość prestiżowy samochód (pod warunkiem, że zadbany), ale po tym co piszesz to Twój stanem nie grzeszy. Bywa i tak.

 

Możesz mi zaufać, że gdybyś się tym zajmował to Twoje zdanie zmieniłoby się o 180 st. Ja się tym nie zajmuję, ale liznąłem trochę tematu, zaktualizwoałem nie jedno auto i mogę śmiało powiedziec, że jest to czasochłonne i dość stresujące gdy coś pójdzie nie tak. Jako zółtodziób możesz zawsze się łódzić, że wszystko pójdzie gładko. Na 5 samochodach zarobisz 1000 zł a na 6 stracisz 1500 zł. I to własnie ryzyko przez które ta usługa musi być droższa.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

po odblokowanie mp3, napisalem na samym początku jaki jest mój cel :P

 

Dzwoniłem do paru i niestety, ale żaden nie dał mi gwarancji na instalację...

 

To, że ktoś jeździ e60 to nie znaczy, że będzie rzucał kasą na prawo i lewo... I pewnie jak uwali się, to będę musiał go naprawić, bo co mi z niedziałającego CCC ? Wtedy zapłacę 700 zł, bo innego wyjścia nie będzie...

 

Chodzi o to, że inne firmy też ponoszą koszty i nie rzucają cen z kosmosu. Jakby księgowi za rozliczanie takiej firmy powiedzieli 2x więcej bo jest ryzyko, że błąd zrobią w naliczaniu amortyzacji, podatków, vatu to co byś powiedział? Że zdzierają... a przecież istnieje ryzyko, że popełnią błędy i przyjdzie się płacić za to kary... Wiele jest takich przykładów.

 

Skoro płacę 400 zł aby uniknąć opłaty naprawy sterownika w razie niepowodzenia, to co znaczą słowa "na własną odpowiedzialność" ? Ty może i temu tyle bierzesz ale inny ma w du.pie i chce zarobić na jakimś jeleniu bo ma e60 to pewnie można ściągnąć hajsu... I tak to widzę... Jeszcze może specjalnie upierdoli, żeby hajs ściągnąć? Kto wie-.- przecież się nie znam to skąd mógłbym to wiedzieć.

 

Reszta zdań to chyba tylko próba obrazy mojej osoby? Czy zarzuciłem Ci coś obrażającego?

 

Skąd masz info, że nie mam bladego pojęcia o naprawie samochodów ?

Moim zdaniem e60 nie jest prestiżowym autem, co nie znaczy, że mój nie jest zadbany i to gruz ....

Opublikowano

Nie chciałem, abyś doberał tego jako obrazy, ale z tego co piszesz to wnioskuję, bez obrazy, że jestes typem ignoranta. Chcesz tanio mieć to szukaj, aż może ktoś Ci zrobi za to 200 zł. Ja tak jak mówiłem, za 200 zł to bym maski Twojego auta nie dotknął i właśnie głównie dlatego, że nie jestem rozrzutny i bogaty... W tym kraju wszyscy chcieliby wszystko za darmo, przez długi czas nic się nie zmienia.

 

Samochody, które są droższe w naprawie i bardziej luksusowe muszą więcej kosztować w naprawie i jest to uzasadnione (ceny części, etc.).

 

Widzisz w Twoim przypadku musisz zrobić update, aby mieć MP3, więc nie takie "gów.."

 

Dałeś przykład księgowości, co jest troche głupie. Po pierwsze jak księgowość zrobi błąd to może się z tego wytłumaczyć i bardzo wiele zależy własnie od księgowego/księgowej. W przypadku aktualizacji nie tylko błąd człowieka może spowodować awarię, więc porównanie bez sensu.

 

Tak jak pisałem wcześniej, kup ICOMa, zainstaluj soft, zrób update i go sprzedaj, wtedy pewnie nic na tym nie stracisz (nie wydasz) a będziesz miał zaktualizowane auto. Przy okazji wiele się nauczysz.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Może i jestem ignorantem i może masz racje ta wiedza kosztuje i za 200zł nie dotknąłbyś nawet maski (mimo, że nie trzeba przecież prostownik można z tyłu podpiąć :P to tak na rozluźnienie atmosfery...) jednak tak jak pisałem wcześniej, to, że mam e60 nie znaczy, że śpię na kasie i jestem rozrzutny. Nie uwierzyłbyś, że przy moich zarobkach utrzymuję to auto i w moim zdaniem dobrym stanie, ale to nie rozmowa na publiczne forum...

Kupując e60 miałem na uwadze, że będzie więcej kosztować jakaś część, koszt naprawy, ale żeby tyle za update żądać to jest kradzież w biały dzień moim zdaniem. Kto zarabia 80zł/h ? Mało kto... Rozumiem, jest mało aut, jest ryzyko (które dalej nie rozumiem na czym polega u tych sprzedawców którzy się oferują na olx i allegro (Ciebie pomijam Ty byś nie zostawił mnie w potrzebie...), ale kurde 80zł/h ?

 

Może i głupi twoim zdaniem przykład, ale zauważ, że jak z błędu się księgowość wytłumaczy to i tak otrzymuje karę finansową... Taki mandat...

No rozumiem skoki napięcia, zwiecha lapka może być dużo przyczyn... ale 100% więcej za ryzyko ? Bank takiego oprocentowania nie bierze kredyty dając... nawet te najbardziej ryzykowne... Aniołowie biznesu biorą około 10% zysków firmy, gdzie ryzyko niepowodzenia działalności jest czasem nawet 80%... A tutaj 100% ryzyka, bo trzeba będzie na nowo soft postawić i to zajmie 12 godzin (wg jednej osoby z którą się kontaktowałem)

 

a teraz z innej beczki pytanie

Sprzedaje koleś PL MENU z nowym softem i chce za PL menu wg aukcji na allegro 200 zł (tak wiem chwyt marketingowy aby do niego dzwonili). Ok dzwonie i pytam o update. Mówi mi za update 400 + 500 za PL menu. Mam tutaj pytanie. Jeżeli decyduje się na te ich PL menu w nowym sofcie to i tak soft musi zaktualizować żeby wgrać PL menu za które bierze 500? To na mój ignorancki (:D) rozum to koleś chciał przysłowiowo przyciąć w hu*a i podwójnie ze mnie ścisnąć ? Dobrze myślę ?

Opublikowano

Słuchaj, ja nie mówię, że wszyscy grają fair. Ja przez cały czas próbuję Ci powiedzieć (jako ktoś kto ma doświadczenie i nie żyje z kodowania), że 500-600 zł za update całego auta to cena zupełnie ok, żadne zdzierstwo.

 

Jeśli chodzi o Twój przykład update'u CCC to trochę się niestety mylisz. Dlaczego? Już Ci tłumaczę (pomijając, że 900 zł w sumie to zdecydowanie za dużo, jednak 500-600 zł to byłoby ok), otóż w starych wersjach CCC nie wychodził oryginalnie język PL (w przeciwieństwie do CIC) i te spolszczenia są nieoryginalne. Teraz jeśli masz auto z 2004 czy nawet 2005 i soft jest też właśnie z tego roku to nie ma szans na bezpieczne spolszczenie, prawdopodobnie posypie się moduł. Dlatego najpierw trzeba upnąć wersje firmware'u CCC (5 modułów), a dopiero później wgrać PL. Mam nadzieję, że to trochę da Ci do myślenia, zanim ściągniesz soft PL z internetu i bez uwagi wrzucisz ją do czytnika CD, aby spolszczyć swoje CCC. Koleś nie kłamie, ale to wrzucenie języka PL mógłby zawrzeć w cenie aktualizacji softu w aucie. Jeśli tego nie robi to jego sprawa.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Chyba się nie zrozumieliśmy bo nie mówię o update całego auta za te 400 (no ty mówisz 500-600) tylko samego CCC. Tak więc cały czas "narzekam", że samo update CCC to koszt 400 zł, jakby to było całe auto to rozumiem, że to już większy koszt i nawet te 600 byłoby do zaakceptowania (tylko nie chciałbym update ECU ze względu na mapę)

 

Właśnie nawet nie szukam PL na CD bo wiem, że navi się sypnie rozmawiałem o tym z znajomym który, właśnie mówił, że te spolszczenia z neta to syf.

 

i tu jest przykład próby ździerstwa bo za 500 mówi PL język, więc automatycznie soft sam powinien podnieść, żeby ten PL mi wgrać (no i automatycznie mogę sobie w domu aktywować mp3 i z czasem usb jak mulfa2 dołożę), ale jak zapytałem najpierw o update a potem o PL to już 400+500. Cały czas mowa o samym CCC. Jedna osoba zaproponowała mi podniesienie zdalnie przez OBDII samego CAPPL za 50 zł (tak wiem takie zabawy to tylko MOST) :D

Opublikowano
Samo CAPPL nie wystarczyłoby. Poza tym właśnie to uwaliłoby najprawdopodobniej navi. CCC trzeba aktualizowac w opdowiedniej kolejnosci. Teoretycznie po OBD tez dałoby rade, wiem bo raz w życiu to zrobiłem w 320d 2005 CCC, robiło się 8 h.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Samo CAPPL nie wystarczyłoby. Poza tym właśnie to uwaliłoby najprawdopodobniej navi. CCC trzeba aktualizowac w opdowiedniej kolejnosci. Teoretycznie po OBD tez dałoby rade, wiem bo raz w życiu to zrobiłem w 320d 2005 CCC, robiło się 8 h.

za duze ryzyko przez obd :P

Opublikowano

srry za double ale to, zebys odswiezyl MIodek :P

 

opps patrze droższy od icoma, pytanie czy lepszy ?

 

jeszcze chinole zadnego innego interfejsu nie wymyslili w zastępstwie :D?

Opublikowano
robilem e60 przez obd winkfp, a pozniej update plytą. Zabawa z polskim menu w takim przypadku to dodanie w ncs expert w caapl jezyka ruskiego i mp3 (w fa) : wkladasz plyte naprawczą, potem dodajesz fa, robisz update plytą. Roznica w tym, że jak ktoś uwali płytą bez dodania tych fa to trzeba wrzucic od nowa za pomocą winkfp gw mosta i sound, zrobic update plytą a potem wrocic do starej wersji gw most bo nie bedzie dzialac joy. Przy takim działaniu wypada sterowanie głosowe, ale robisz to kablem za 40zł.

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.