Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W którym miejscu alternator jest wpięty do akumulatora.

Potrzebuje wykrywać czy jest ładowanie czy nie i podpiąć sie do tej wtyczki co wychodzi z akumulatora w jak najprostszy sposób. Chcę ominąć ciągnięcie kabli z pod maski do kabiny :)))

 

Wtyczka wygląda tak:

http://www.iparts.pl/czesc/alternator,bmw,5-touring-e39-1997-01-2004-05,525-tds-143km,16-1892-10579-100350-0-2-8el737756001.html

 

od lewej 1,2,3

 

pin 1 to plus [15]

pin 2 to lampka [61]

pin3 nie używany

 

http://t.iparts.pl/002/PL66/dokumenty/alternator-hella.jpg

 

WDS wygląda tak

 

http://obrazki.elektroda.pl/4229297600_1415115698_thumb.jpg

 

Z tego co widzę z X2024 wychodzi kabelek na akumulator i przychodzi w miejscu X1369 tylko gdzie znaleźć te zaciski

 

 

Ogólnie chodzi o to że chcę załączać przekaźnik gdy ładuje alternator a jak wyłączam silnik przekaźnik ma puszczać.

 

Wyjmując bezpiecznik F15 zapala sie kontrolka na desce ale ładowanie na aku jest a jak wyjmę F18 to nic się nie dzieje i ładowanie na aku dalej jest :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Alternator ładuje akumulator najgrubszym kablem < ten czerwony przykręcony śrubą>

 

Nie wiem czemu ma to służyć bo zwyczajnie to samo uzyskasz podłaczając sie pod wyłacznik zapłonu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Chce sobie zrobić takie swoje webasto i podłączyć akumulator dodatkowy ale ma on być odłączany gdy jet samochód na postoju i ładowany gdy ładowany jest akumulator główny :))) podłącze się pod bezpiecznik f15 tam jest 0 na postoju i 14 na włączonym silniku, a dmuchawa elektryczna będzie sterowana osobnym programatorem :))) całkowity koszt nie licząc akumulatora to niecałe 100 zł
Opublikowano

kupie żelowy 18Ah albo 12Ah więc alternator powinien wydolić w końcu mam teraz 98Ah :))) a drugi aku dlatego że mam 5 km do roboty i nie chce się rozczarować na parkingu w zimę, dlatego wole żeby ten dodatkowy jak i cały układ podgrzewania wnętrza był odłączany na postoju, najwyżej rozładuje się mały, a dojadę bez problemu do domu.

Dziś narysuje schemat i wrzucę jak mi się to widzi.

Opublikowano
Nie wyjdzie ci taka kombinacja. Prościej będzie wpiąć przekaźnik który po odpaleniu zamknie obwód i po temacie.
Opublikowano
Nie rozumiem co ma jedno do drugiego. Webasto i jego programowanie to jedno,a ładowanie drugiego akumulatora to inny temat. Webasto podpinasz do dodatkowego akumulatora,a akumulator do alternatora samochodu poprzez przekaźnik który zamknie obwód dopiero gdy przekręcisz stacyjkę na zapłon i po temacie. Jeśli w twojej głowie zaświtał pomysł by prąd popłynął dopiero gdy silnik faktycznie odpali,to musisz skonstruować odpowiedni moduł który wykryje wzrost napięcia i zamknie obwód. Powodzenia życzę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ile dobrze pamiętam, to moje webasto ma zabezpieczenie które nie pozwala wyładować aku do zera, tak samo nie wypompuje nam paliwa do sucha.

Twoje na pewno będzie miało zabezpieczenie chociaż przed nadmiernym wyładowaniem aku.

Więc czy jest sens kombinować?

Opublikowano
Teraz to ja już zgłupiałem,najpierw piszesz,że chcesz założyć takie swoje webasto i dodatkowy akumulator,a teraz temu zaprzeczasz.!?
Opublikowano

Moim zdaniem pomysł fajny. Oczywiście chodzi tylko o ogrzanie kabiny, ale to już coś. MaciejV8 daje bardzo dobrą sugestię podłączenia aku przez przekaźnik po stacyjce - proste i skuteczne. Zastanawiam się tylko, czy ten mały aku długo przetrwa, jeśli będzie regularnie rozładowywany niemal do zera i czy zdąży się naładować na trasach 5km.

 

Nieco droższym pomysłem, ale moim zdaniem mniej problematycznym niż typowe webasto spalinowe, jest elektryczne ogrzewanie wody (z dodatkową pompką) i do tego nagrzewnica wnętrza (niektórzy dorzucają ładowarkę aku). Wymaga jednak możliwości podłączenia auta do prądu z gniazdka. Jak się ma garaż lub przynajmniej podjazd pod domem, to problemu nie ma; gorzej jak jest wspólny parking osiedlowy. Działa oczywiście tylko pod domem, no ale większość problemów z odmrażaniem właśnie tam spotykamy rano.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.