Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, zbliża się zima i wiem że takich wątków jest dużo ale chciałem żeby mi ktoś doradził jakie opony mógłbym założyc do mojej E90, mieszkam raczej w górzystym terenie i potrzebował bym na prawde dobrych, kolega doradzał mi Bridgestone LM-25 RFT lecz czytałem że Rft zimą się spisują koszmarnie, wiec już sam nie wiem co zrobić.
Opublikowano
witam, zbliża się zima i wiem że takich wątków jest dużo ale chciałem żeby mi ktoś doradził jakie opony mógłbym założyc do mojej E90, mieszkam raczej w górzystym terenie i potrzebował bym na prawde dobrych, kolega doradzał mi Bridgestone LM-25 RFT lecz czytałem że Rft zimą się spisują koszmarnie, wiec już sam nie wiem co zrobić.

 

Może uda mi sie pomóc. Do tej porty jeździłem (3 lata) na oponach RFT (18 cali lato/zima). Tym razem kupiłem felgi 17 i zwykle opony zimowe vredestein xtreme wintrac 225x45x17. W aucie zrobiło sie dużo ciszej, zdecydowanie bardziej komfortowo. Jakby mi ktoś mi wszystkie drogi na śląsku wyremontował :). Niestety auto jest też dużo mniej stabilne przy wyższych prędkościach (powyżej 120) . Wcześniej nie było znaczenia czy zima czy lato 18 cali i RFT robiło swoje , niestety kosztem komfortu.

 

LM-25 jest to dość stary i głośny bieżnik z tego co sie orientuje, zdecydowanie lepiej wypada LM-32 pytanie jeszcze w jakim rozmiarze potrzebujesz.

Opublikowano

A wejdzie sobie kolega na oponeo.pl. Tam na dole po lewej są testy opon zimowych (sezon 2014/2015), w różnych rozmiarach.

Zawsze coś można z tego wywnioskować. Jak chcesz mieć dobre opony to segment premium się kłania (Continental, Michelin, Dunlop...).


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
testy to moge sobie oglądnąc ale to się ma nijak do rzeczywistości, chciałem porade od kogoś kto ma i orientuje się jak opony się spisują. też miałem teraz letnie RTF i szczerze to fatalnie się jezdzi, ale nie wiem jak zimowe by się spisywały.
Opublikowano
witam, zbliża się zima i wiem że takich wątków jest dużo ale chciałem żeby mi ktoś doradził jakie opony mógłbym założyc do mojej E90, mieszkam raczej w górzystym terenie i potrzebował bym na prawde dobrych, kolega doradzał mi Bridgestone LM-25 RFT lecz czytałem że Rft zimą się spisują koszmarnie, wiec już sam nie wiem co zrobić.

 

Może uda mi sie pomóc. Do tej porty jeździłem (3 lata) na oponach RFT (18 cali lato/zima). Tym razem kupiłem felgi 17 i zwykle opony zimowe vredestein xtreme wintrac 225x45x17. W aucie zrobiło sie dużo ciszej, zdecydowanie bardziej komfortowo. Jakby mi ktoś mi wszystkie drogi na śląsku wyremontował :). Niestety auto jest też dużo mniej stabilne przy wyższych prędkościach (powyżej 120) . Wcześniej nie było znaczenia czy zima czy lato 18 cali i RFT robiło swoje , niestety kosztem komfortu.

 

LM-25 jest to dość stary i głośny bieżnik z tego co sie orientuje, zdecydowanie lepiej wypada LM-32 pytanie jeszcze w jakim rozmiarze potrzebujesz.

 

Również zdecydowałem się na ten krok i zmieniłem RFT na zwykłe opony, z tą różnicą, że kupiłem opony wzmacniane XL. Potwierdzam zdecydowaną poprawę komfortu, zrobiło się naprawdę znacznie ciszej w aucie, lecz w moim przypadku nie mam żadnych problemów ze stabilnością przy wysokich prędkościach. Dlatego warto może po przesiadce z RFT kupić opony zwykłe ze wzmocnioną ścianą boczną, która poprawia stabilność auta.

 

Do dzabar22:

 

Przy wyborze zimówek zerknij na Nokiany WR D3. Znajomi bardzo chwalą tę oponę, co potwierdzają liczne testy, plus ich cena może się podobać. Również zdecydowałem się na Nokiany w tym roku. W weekend będę montował na auto, więc mogę zdać relację jak się sprawują.

Opublikowano
Ja właśnie kupiłem Bridgestone z bieżnikiem LM-25 i nie polecam - wprawdzie nie przetestowałem jeszcze na śniegu/błocie , ale bardzo hałasują . Zakupu bym nie powtórzył , ale skoro są , to jeżdżę .
Opublikowano

 

Również zdecydowałem się na ten krok i zmieniłem RFT na zwykłe opony, z tą różnicą, że kupiłem opony wzmacniane XL. Potwierdzam zdecydowaną poprawę komfortu, zrobiło się naprawdę znacznie ciszej w aucie, lecz w moim przypadku nie mam żadnych problemów ze stabilnością przy wysokich prędkościach. Dlatego warto może po przesiadce z RFT kupić opony zwykłe ze wzmocnioną ścianą boczną, która poprawia stabilność auta.

 

Vredesteiny mam właśnie XL . Specjalnie na to zwracałem uwagę. Może ta opona jest po prostu miekka.

 

Do dzabar22: Jaki rozmiar chcesz kupić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy wyborze zimówek zerknij na Nokiany WR D3. Znajomi bardzo chwalą tę oponę, co potwierdzają liczne testy, plus ich cena może się podobać.

 

Tak jak kolega napisał, Nokiany jedne z najlepszych na górzyste ośnieżone tereny, dodatkowo super sprawują się na mokrym i suchym asfalcie.

Opublikowano

fajnie ze zostal poruszony ten temacik wiec sie dołacze od razu :D

potrzebuje do swojej E60 zimowek 16 cali i troszke poszperalem i znalazlem oponki MICHELIN ALPIN 5 225/55R16 99H XL

co o nich sadzicie? i jaki rozmiar najlepiej kupic na zime ? :P

Opublikowano
fajnie ze zostal poruszony ten temacik wiec sie dołacze od razu :D

potrzebuje do swojej E60 zimowek 16 cali i troszke poszperalem i znalazlem oponki MICHELIN ALPIN 5 225/55R16 99H XL

co o nich sadzicie? i jaki rozmiar najlepiej kupic na zime ? :P

 

Również brałem pod uwagę MICHELINY ALPIN 5, więc na pewno nie zrobisz źle kupując te opony :) Wyczytałem o nich wiele dobrego.

 

Ze swojej strony dodam małe sprawozdanie po przejechaniu trochę ponad 1000 km na NOKIANACH.

Z czystym sumieniem mogę polecić te opony. Nie przejechałem na razie zbyt wiele na nich, ale pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne.

Są bardzo ciche, komfort w porównaniu do PIRELLI SOTTOZERO, które miałem zeszłej zimy znacznie polepszył się.

Na suchej nawierzchni spisują się bardzo dobrze, jak i przy większych prędkościach na autostradzie.

Opublikowano
Po tych wszystkich komentarzach jestem chyba pewien że zainwestuje w NOKIANY WR D3, myśle że nie bede załować tej decyzji, lecz oczekiwał bym jeszcze opini na temat jak się zachowują na śniegu gdyż najbardziej mi na tym zależy :)
Opublikowano
ja z czystym sumieniem mogę polecić michelin alpin a4, poza wzorowymi wynikami w testach prowadzenia odznaczają się dużą wytrzymałością na ścieranie :wink: W e46 sprawują się bardzo dobrze, więc i w e90 dadzą radę ;)
Opublikowano
Po tych wszystkich komentarzach jestem chyba pewien że zainwestuje w NOKIANY WR D3, myśle że nie bede załować tej decyzji, lecz oczekiwał bym jeszcze opini na temat jak się zachowują na śniegu gdyż najbardziej mi na tym zależy :)

 

Największym atutem Nokianów są właśnie właściwości jazdy na śniegu. Praktycznie wszystkie testy to potwierdzają.

Po pierwszych doświadczeniach na suchej nawierzchni nie mam najmniejszej wątpliwości co do ich właściwości na śniegu, tym bardziej mówimy o firmie która zapoczątkowała ideę opony zimowej.

 

PS. żeby nie było, że namawiam na opony firmy Nokian, nie mam w tym żadnego interesu. Po prostu po co przepłacać, jeśli za mniejsze pieniądze można mieć identyczną, może nawet lepszą jakość jak u producentów premium. Według mnie warto spróbować :)

Opublikowano
Według mnie marka Nokian wcale nie odbiega jakościowo od Dunlopa itp. Kilka lat temu miałem w w203 komplet WR G2 i także znakomicie się sprawowały. Z tańszych rozwiązań na śnieg świetne są Savy eskimo - w mb 124 coupe bez jakichkolwiek elektronicznych wspomagaczy trakcyjnych nigdy nie miałem niespodzianki w zimę :cool2:
Opublikowano
Koledzy jakie opony będą lepsze i czym różnią się od siebie:

NOKIAN Wr D3 i NOKIAN Wr A3 ?

 

Obie są "lepsze". :)

D3 lepiej sobie radzi w śniegu, A3 natomiast na suchym i mokrym asfalcie przy wyższych prędkościach. Wynika to właśnie z konstrukcji bieżnika.

 

Więc musisz się zastanowić w jakich warunkach więcej jeździsz. Ew. weź po prostu D3, w razie czego będziesz miał rewelacyjną oponę na głęboki śnieg, a w pozostałych warunkach sprawdzi się również bardzo dobrze.

Opublikowano

Nokian ma fabrykę w Rosji , nie wiem czy gdzieś jeszcze poza Rosją są robione ( bo w Finlandii chyba już nie)

czytałem ze maja problemy z wyważeniem , jak z tym u Was?

Opublikowano
zakupiłem Nokiany WRd3 i jeszcze ich nie założyłem bo oddałęm felgi do malowania ale jak założe to was poinformuje jak się jeżdzi i jak się spisują :P
Opublikowano

U mnie nie bylo problemow. Poki co przetestowalem je do predkosci ok 140-150 i nie zauwazylem zadnych drgan na kierownicy ani innych niepokojacych zachowan. Mam opony od wtorku (produkcja rosyjska, znalazlem gdzies na allegro ale w moim miescie i zakladane byly w serwisie sprzedawcy z allegro wiec jakby cos bylo nie tak od razu bym do nich wrocil). Jesli chodzi o komfort to w porownaniu do poprzednich, a byly to runflaty -dosc juz leciwe - zachowuja sie rewelacyjnie - po dziurawych krakowskich drogach jezdzi sie zdecynowanie przyjemniej niz na runflatach.

 

Pozdr,

Lukasz

Opublikowano
Firma Michelin jako jedyna sprzedaje najmniej odrzutów na polskim rynku. Są to opony drogie, ale jeżeli ktoś lubi szybko jeździć bez bicia kierownicy to polecam. Inne firmy to "na dwoje babka wróżyła" albo kupisz dobrą albą złą i nie chodzi o mieszankę gumy tylko o prosty kształt opony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.