Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś, przy zmianie opon, sprawdziłem wzrokowo klocki. Z przodu mam mniej niż połowę.

Pewnie za niedługo przyjdzie mi zmienić przód właśnie, klocki z czujnikiem już zamówiłem. Wg schematu hamulca w moim aucie, przy klockach z przodu (34 11 6 851 269) piszą:

"W samochodach starszych niż 48 miesięcy

zaleca się dodatkowo:

- wymianę sprężyny dociskowej"

Czy może Ktoś obeznany z tematem rzucić okiem na schemat, i powiedzieć mi czy ta sprężyna, którą należy wymienić to część nr. 7 (34 11 6 786 819)? Czy też może coś innego?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FU91&mospid=52549&btnr=34_1700&hg=34&fg=05

Opublikowano

Witam.

Wymieniałem na przodzie miesiąc temu cały zestaw( tarcze, klocki itd..) i 7 :D .

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo mam mały dylemat.

Dla mojego auta wszystkie konfiguratory (także te oparte na VINie) pokazują 4 typy klocków, np.

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=5J91&mospid=55807&hg=34&fg=05

 

O ile jeszcze kształt klocka (konfigurator podaje dwa kształty) da się ustalić oglądając zacisk w samochodzie, o tyle nie bardzo rozumiem na czym polega różnica pomiędzy obrazkiem 1 i 4 oraz analogicznie 2 i 3... Klocki na obu rysunkach wyglądają tak samo, ale mają inne numery...

I jak tu dobrać odpowiednie klocki? W 550i jest pod tym względem łatwiej... :wink:

Opublikowano

Rys.1 dotyczy auta na egzotyczne rynki typu Japonia i Korea, a rys.3 aut ze wzmocnionym układem hamulcowym.

Czyli masz 2 lub 4, dojdziesz po kształcie zacisku. Powinieneś mieć wg mnie nr.4

Opublikowano

Zgadza się nr.klocków BMW to 34 11 6 850 885. Tarcze 348/30. Występują w modelach F11 525xd, 530xd, 535xd.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info :)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat. Przyszedł czas na wymianę przednich tarcz w mojej 550 i ASO mnie trochę zszokowało ceną. Mianowicie tarcze, klocki kpl z wymianą to 4,2k. Zapytałem w polecanym nieautoryzowanym serwisie BMW i cena taka sama :shock: , gdyż jak twierdził spec, w grę wchodzą jedynie oryginały. Są zamienniki firmy ATE kierunkowe 374mm ale to tarcze na, cytuję "pare km i krzywe" podobnie z klockami... Nie chcę oszczędzać na bezpieczeństwie ale 4,2k to sporo... Znalazłem w necie tarcze ATE kierunkowe dedykowane do tego klocki "do sportu" trzymającej lepsze parametry w większych temperaturach i taki zestawik wychodzi oko 3k z montażem.

Moze jest jakiś magik na forum, który rzeczowo jest w stanie się wypowiedzieć na powyższy temat?

 

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Nie jestem magikiem, tarczy jeszcze nie wymieniałem u siebie. Ale większość osób jakie znam, znających się na rzeczy, tarcze poleca oryginalne. Klocki możesz brać już niekoniecznie ori, ja polecałbym Textar lub EBC. Na trzecim miejscu ATE. Tak mówią obeznani w tym temacie, i ja się będę tego trzymał.
Opublikowano
Klocki możesz brać już niekoniecznie ori.

 

Oko dzięki za odpowiedź, ale nie widzę sensu oszczędzać 400-600 na samych klockach. Chodziło mi bardziej o odpowiedź czemu akurat w F10 550 nie mogą być zamienniki :lol: bo wtedy różnica robi się 2K czyli o połowę :cool2:

 

Tak czy siak, jaki spec taka cena :mad2:

Jest fajny serwis w okolicach wawy, gdzie zrobią all na ori za za sporo mniej.

Dobrze że są jeszcze firmy, które uznają zasadę, że małą łyżeczką człowiek więcej się naje :cool2:

Opublikowano

Tak, to kosztuje :(

Ja na tył zastosowałem klocki ATE. Sprawują się OK, ale wygląda na to, że szybko ich ubywa. Na tył też raczej zastosuję przy następnej wymianie tarcze z zamienników.

Na przód już mam przygotowane klocki ory (chociaż do końca nie wiem czy nie lepiej było wybrać jakichś dobrych zamienników) - jak będzie trzeba to tarcze do przodu będą też ory.

Co prawda tył się szybciej zużywa niż przód ...

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
ATE robi tarcze do naszego modelu. Taśma w fabryce rozdziela się na lewo i prawo. Na lewo idą w pudełko BMW, na prawo w ATE :mrgreen: więc następna wymiana będzie 2x tańsza :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego będę trzymał kciuki obyś na tych tarczach z "prawej" taśmy zrobił 1/4 dystansu co na tych z "lewej" bez wymiany. :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie powoli kończą mi się te klocki z przodu, są jeszcze z fabrycznego montażu. Zostało ich może z 4mm z zewnątrz, ale czujnik nadal pokazuje, że zrobię na nich jeszcze 120 000 km :mrgreen:

Mniejsza o to, pewnie w ostatniej chwili przeskoczy na 2,5 tys.

Ostatnio zmierzono mi grubość tarczy z przodu, i mam 0,1 mm do wartości minimalnej ( mam 34,5 mm, a min. wynosi 34,4 mm ).

Komplet oryginałów kosztuje w ASO 2500zł, komplet ATE 1250zł. Z tego co pamiętam mam 25% zniżki na części, a więc kupiłbym ori za 1900zł.

Czy faktycznie ori tarcze są tego warte? ( Mechanicy radzą założyć oryginały )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.