Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, zacząłem badać swoje autko INPĄ jednak mam problem z rozszyfrowywaniem błędów.

Na początku zacząłem wpisywać każdy po kolei w google np " 112 Sitz-Belegungs-Erkennung " jednak najczęściej nie moge znaleźć sensownej odpowiedzi, tłumaczenie w translatorze google też za wiele nie mówi.

Mam do was pytanie czy znacie jakis spis, czy zbiór wszystkich możliwych błędów i polski lub angielski opis czego one dotyczą ?

 

Tu przykładowy błąd może ktoś mi pomóc w jego interpretacji ?

3 Zuendkreis ZK2 / Gurtstrammer Beifahrer

Error frequency : 1

Fehler aktuell vorhanden Widerstand zu gross Fehler nicht sporadisch

 

 

Co to jest cyfra 3 na samym początku i co ona mi mówi ?

Error frequency to chyba częstotliwość pojawiania się, jaka jest skala tej częśtotliwości, czasem mam 3, czasem 8 czasem 17. To znaczy, że błąd był zauważony tyle razu od ostatniej inspekcji ?

 

Jeśli ktoś ma fajny sposób na rozumienie wszystkich błędów liczę na pomoc ; _)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zainstaluj sobie polską lub angielską INPE to będzie ci dużo łatwiej, jak nie ogarniasz szwabskiego;-)
Opublikowano

Nie ma na tyle polskiej INPY, że błędy są opisane po polsku, tylko moduły, żeby wiedziec jak sie po nich poruszać.

 

Trandolf dość fajny zbiór błedów wrzucił, ale nie do końca tam chyba wszystko jest.

Zamieszczę poniżej zdjęcie, jak ktoś może powiedzcie mi co to za błąd, co oznacza Error Counter : 255 i Logistic Counter : 39 co to jest error frequency(jak czesto sie pojawia w jakim czasie ? )

Zgodnie z tą listą z posta powyżej, ten błąd to "• 4212 Glow plug Cyl 1 - Aktywacja Przerwana"

Co takie coś oznacza bo nic nie rozumiem

 

http://i57.tinypic.com/34hzaxl.png

Opublikowano

Swieca spalona na 1 cyl

Ile masz tych bledow ?

Bo moze to byc sterownik gdy masz 4 bledy

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Zgodnie z tą listą z posta powyżej, ten błąd to "• 4212 Glow plug Cyl 1 - Aktywacja Przerwana"

Co takie coś oznacza bo nic nie rozumiem

 

I to właśnie wada tłumaczenia translatorem, że czasami lepiej samemu przeczytać i przetłumaczyć, bo przynajmniej wiadomo o co chodzi :D

Masz tutaj link do kodów w języku angielskim, tam już wszystko jasne jest:

http://www.bmwforums.info/bmw-electrics-and-ecus/7745-bmw-fault-codes-meaning-bmw-fault-codes-list-2.html

 

I jeszcze jedna strona:

http://realitypod.com/2012/06/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/

Opublikowano
Swieca spalona na 1 cyl

Ile masz tych bledow ?

Bo moze to byc sterownik gdy masz 4 bledy

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

 

Ja wiem o tym, ze mam walniety sterownik, swiece sa ok. Ja nie pytam o interpretacje błedy bo mam z tym problem, tylko ogólnie jak sie nauczyc rozumiec te wszystkie bledy.

Nikt mi nie odpowiedział jeszcze na to pytanie : co oznacza Error Counter : 255 i Logistic Counter : 39 co to jest error frequency(jak czesto sie pojawia w jakim czasie ?

Opublikowano

Freq.... to czestotliwosc, czyli jak czesto

Counter to licznik i mowi to o ilosci wystapienia

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

logistic counter czy error counter ?

frequency to czestotliwosc ile razy sie pojawil od jakiego czasu ? od daty produkcji auta, czy w ciagu godziny ?

Opublikowano

Jest mi ktoś w stanie to wytłumaczyć ? Jak ktoś ma chwilę czasu i potrafi zdiagnozować każdy błąd prosiłbym odezwać się do mnie na pw.

Zamieszczam poniżej zdjęcie błędu, bo dalej czegoś nie rozumiem ... wszędzie są jakieś listy kody bledów itp, każda pokazuje co innego a na większości tych numerków nie da się znaleźć.

 

http://i59.tinypic.com/rrjpub.png

 

Co oznacza error code : 42 12 24 06 ... i to jeszcze z 20 liczb ( co to za numerki i do czego to potrzebne ? )

4501 4501 (0401)Abgafruecksuhrer-Regelung ( co to za numerki 4501 i w nawiasie 0401 ? )

niżej P0401 tak samo co to jest ?

 

http://i59.tinypic.com/20r1nra.png

 

Error code 45 01 B2 06 .....

4B10 (1278) Laufruheregler - znowu pełno jakiś numerkow

Error counter, Logistic counter

 

http://i57.tinypic.com/1qsi91.png

 

Jak dla mnie jeden błąd powinien mieć jeden "znormalizowany" numer, a tu jeden blad ma z 20 error code, kody jakies 2 cyfrowe, 4 cyfrowe, literka+cyfry itp.

 

Potrafiłby mi ktoś napisać na ten temat wytłumaczenie ?

Nie chodzi mi, żeby powiedzieć mi co to są za 2 błedy i czego one dotyczą, przyjmijmy, ze nie jest mi to potrzebne, bo co z tego, że będę wiedział czego dotyczą te 2 , znajde inne i znowu będe na forum zdjęcia wklejał, albo tlumaczył translatorem ... :duh:

 

Chciałbym nauczyć się je jakoś samemu sprawdzać po tych kodach ( czasem samo wytłumaczenie w translatorze wskauje czego dotyczy blad, ale to rzadkość )

nie wiem dlaczego jeden blad ma tych kodow bledow z 20 tak jak wspomnialem 2,4 cyfrowe i literki z cyframi.

 

Czekam na jakąś konkretniejszą lekturę osoby która zna się na tym dobrze ;)

Opublikowano

Piszesz

Chciałbym nauczyć się je jakoś samemu sprawdzać po tych kodach
Czekam na jakąś konkretniejszą lekturę osoby która zna się na tym dobrze

To dobrze że sie chcesz nauczyć ale chłopaki to miesiącami do tego dochodzili ale i tak na pamieć nikt tego nie zna .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jak masz pisac jakieś nic nie wnoszące wywody to daruj sobie, bo większość Twoich postów to jakieś umoralnienie wszystkich forumowiczów i doszukiwanie się czego by można się tylko czepić. Jak już cytujesz moje słowa, że czekam na lekturę osób, które się na tym znają i są w stanie mi pomóc, to chyba jesteś na tyle mało inteligentny, albo nie rozumiesz treści pisanych, bo jak widzisz, nie o to prosiłem. Jak masz coś do powiedzenia odnośnie tematu, to jestem w stanie tego posłuchać, a tak to ... daruj sobie
Opublikowano

Faliszewice ma rację, nikt raczej tego na pamięć nie zna. Pisałem Ci na PW, na co masz patrzeć, teraz patrze a tu znów temat o tym... Napiszę jeszcze raz. Patrzysz na linijkę z kodem i nazwą błędu np.:

 

4B10 (1278) Laufruheregler

 

Masz listy ze znanymi kodami błędów plus wyszukiwarkę Google i wklejasz i szukasz internet. Czasem nazwy błędów są wszystkomówiące, czasem trzeba poszukać bo nie wiadomo o co chodzi. Jak się tym pobawisz to kilka błędów będziesz w stanie już później rozpoznawać bez szukania.

 

Więc podsumowując, po raz kolejny... Patrzysz na linijkę z numerem i nazwą błędu (lepiej to mieć po niemiecku lub angielsku bo łatwiej znaleźć później na forach zagranicznych). Kolejna rzecz, która Cię interesuje to częstotliwość, wiesz czy błąd jest chwilowy (np. chwilowe zwarcie, utrata zasilania itd.) czy pojawia się non stop (trwale zwalony czujnik itd.). Dalej to okoliczności wystąpienia błędu, do późniejszej analizy parametrów (przy jakiej prędkości, jakim przebiegu, jakich obrotach itd. wystąpił błąd).

 

Nie wiem, ale chyba jaśniej nie potrafię wytłumaczyć...

 

Nie doszukuj się za bardzo i nie staraj się rozumieć rzeczy, których rozumieć nie musisz. Cała reszta, w tym cytowany przez Ciebie ciąg liczb Error code Ciebie nie dotyczy, bo to wewnętrzna reprezentacja kodów, nikomu na pewno nic nie mówiąca oprócz samej maszyny. Chyba, że chcesz się nauczyć czytać i rozumieć tekst w zapisie dziesiętnym, binarnym, oktalnym itd. to szacun :cool2:

Opublikowano

Ja sie nie wypowiadam na temat poziomu innych forumowiczów, ale są tacy

to chyba jesteś na tyle mało inteligentny, albo nie rozumiesz treści pisanych,

Ja chętnie pomagam jak ktoś to potrafi spożytkować , ale jak to jest gadanie bez spodziewanego odzewu ...

Tu Ci kolega podesłał dobrego linka

kolego a ja tobie proponuje stronkę http://www.my330i.com/odb2.php

są też inne strony co już wklejałem .

Mam nadzieję że to już zamknie ten temat.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

odpowiedzią dla ciebie będzie ten temat viewtopic.php?f=97&t=134506

nie wszystko tam musi być masz chyba nowszą wersję softu po prostu.

na przyszłość używaj wujka google tam jest wszystko jak na tej stronce nie możesz znaleźć ani tu na forum :search:

mam nadzieje że tobie to pomoże tam ktoś rozwiązał ten problem :D powodzenia

BUNIA :)
Opublikowano
Ja sie nie wypowiadam na temat poziomu innych forumowiczów, ale są tacy
to chyba jesteś na tyle mało inteligentny' date=' albo nie rozumiesz treści pisanych,[/quote']

Ja chętnie pomagam jak ktoś to potrafi spożytkować , ale jak to jest gadanie bez spodziewanego odzewu ...

Tu Ci kolega podesłał dobrego linka

kolego a ja tobie proponuje stronkę http://www.my330i.com/odb2.php

są też inne strony co już wklejałem .

Mam nadzieję że to już zamknie ten temat.

 

Witaj... wytłumacz mi bo nie rozumiem? czy tylko ty możesz pomagać? skoro nie wkleiłeś tej stronki a może ta akurat mu pomoże ?

o co chodzi ? :D

BUNIA :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Temat podobny napiszę tutaj, pomoże ktoś w zdiagnozowaniu jednego błędu silnika m47n ?

 

Oto on :

 

http://i62.tinypic.com/sw91ly.png

Opublikowano
Przeczytałem cały ten temat który podesłałeś już wcześniej ale nie ma tak na tyle jasnej odpowiedzi, abym mógł wiedzieć jak się tego błędy pozbyć, dlatego napisałem to w tym temacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.