Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pytanie koledzy posiadam e38 z silnikiem M60B30 i problem polega na falujących obrotach. Głównie na zimnym silniku ale teraz zauważyłem że dzieje się tak też na ciepło (czasami). Silnik odpala bez problemów na zimnym jak i na ciepłym a obroty falują od normalnych na biegu jałowym w dół tak jakby miał zaraz zgasnąć towarzyszy temu również delikatne " telepanie " silnikiem a co za tym idzie całym samochodem ale nie jest to bardzo odczuwalne. Dzieje się tak na gazie jak i na benzynie. Dodam że przy odpalaniu po nocnym postoju na dworze musze delikatnie dodać gazu żeby złapał to " ssanie" kręci wtedy troche poniżej tysiąca obrotów, Po chwili spadają obroty i już prawie gaśnie (ale nie zgaśnie) po czym zaczynąją właśnie falować. jak już złapie temperature to przez 90% czasu pracuje płynnie bez najmniejszego problemu .Ogólnie się wkęca tak jak powinien nie ma problemu z przyspieszaniem, spalanie według komputera 18 litrów benzyny . Gdzie zacząć szukać ??. Czy może to być czujnik temperatury ?. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
odma znajduje się z tyłu kolektora ssącego. jest przykręcana na bodajże 8 torxików. dostęp ciężki ale sprawne ręce wymienią bez ściągania kolektora ssącego. zrób prosty test. na pracującym silniku wysuń bagnet. jak wyraźnie zacznie kuleć to odma ok. jak zacznie tylko siorbać a praca się nie zmieni to odma do wymiany. typowa przypadłość V8
Opublikowano
Cholera :/ U mnie to samo :( jak zdejmę bagnet to siorbie jak świnia przy korycie :/
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
przy sprawnej odmie odkręcenie korka oleju powoduje pogorszenie się kultury pracy silnika na biegu jałowym
Opublikowano
Hmmm.. w sumie to ja wyjmowałem tylko bagnet, korka nie ruszałem :) ale gdzieś w necie widziałem filmik gdzie pacjent po wyjęciu bagnetu zwracał uwagę na taki dziwny dźwięk jaki się wydobywa wtedy, mam to samo chyba, więc tak czy inaczej inwestycja się szykuje :)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
więc wymień odmę i sprawdź dokładnie wszystkie uszczelnienia na kolektorze ssącym i rurce od odmy do silnika
Opublikowano
Nie, jeszcze się nie brałem za to. Pewnie dopiero w styczniu za to się wezmę, bo mój nadworny mechanik nie ma w grudniu terminów już, z tym, że ja od razu kupię pewnie wszystkie uszczelki pod kolektor i chyba całą odmę. Zobaczymy czy to coś pomoże, bo wkurzają mnie takie detale :/
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.