Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

potrzebuje pomocy:/

Po regeneracji mechatronika (wymiana tłoczków, płyty, separatora)i po wymianie konwertera skrzynia dziwnie się zachowuje.

Bardzo dobrze działają biegi w górę ale niestety, w momencie kiedy np dojeżdżam do skrzyżowania to bardzo wolno redukuje z3-2 dochodzi do bardzo niskich obrotów(szarpanie samochodem) i dopiero zżuci bieg.

Po wykonaniu adaptacji przejeżdzam 30-50 km i jest ok, po czym sytuacja się powtarza.

O co może chodzić?

Bardzo proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po rozgrzaniu samochodu, rozpędzam się powoli do 80km/h takżeby wskoczyły wszystkie biegi po czy puszczam gaz tak żeby samochód sam powoli zwalniał do 20-30km/h bez hamowania.

Czy to źle?

Oczywiście tak kilka razy.

Opublikowano

Spróbuj jeszcze to. Jak pomoże to zobaczysz na jaki czas. Jak przypadłość wróci to wykasuj wszystkie adaptacje silnika.

Wpierw jednak zrób tak :

- Wcisnij klucz bez naciskania hamulca

- Nacisnij 1 x guzik START (bez naciskania hamulca), tak aby zapalily sie zegary (nie startuj silnika)

- Wcisnij mocno pedal gazu, tak aby wcisnal sie wlacznik kickdown i trzymaj w tej pozycji 25 sekund

- po tych 25 sekundach odpal silnik

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Dziękuje za odpowiedz sprawdzę i dam znać.

Zaobserwowałem dzisiaj ze problem występuje wtedy kiedy skrzynia schodzi z 4 na 3 bieg bo schodzi za późno, ale też wtedy kiedy przełącza z 2 biegu na 3 bieg bo przełącza za szybko i samochód też wchodzi w drgania.

Czy możliwe że to wina zaworu który odpowiada za 3 bieg?

Przypomnę że przed regeneracją mechatronika problem nie występował.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.W ostatnim czasie po rocznym użytkowaniu auta postanowiłem zajrzeć do skrzyni i sprawdzić stan oleju.Okazało się że skrzynia jest letko przypocona i oleju dolałem około 0,6L.W polowie grudnia na przeglądzie diagnosta zwrocil uwagę ze plyte podlogowa pod skrzynia jest mokra i faktycznie widać ze mocniej się saczy z skrzyni w miejscu gdzie sruby sa wkręcone oraz tam gdzie wchodzi wtyczka do skrzyni.Obstawiam ze uszczelka i plastikowa tulejka wtyczki do wymiany.Dziś rano po dwu dniowym postoju auta zauwazylem mala plamke oleju w miejscu gdzie mniej więcej znajduje się skrzynia.I teraz mam dylemat bo jeżeli mam nalotu 280000km i nie wiem czy kiedykolwiek był olej wymieniany( bo niema wpisu w książce serwisowej a był serwisowany w niemczech do końca) to czy ja mam zlac stary olej,wymienic wadliwe części w i wlac stary olej żeby nie przeplukac skrzyni? trochę bez sensu jak dla mnie i drugie pytanie to jak sprawdzić rodzaj skrzyni jaka mam czy jest to 6HP19 czy 6HP21? da rade inpa lub ista czy trzeba wjechać na kanal i szukac naklejki? W planach mam wymiane oleju,miski z filtrem i uszczelka,adaptera,czterech tych gumowych tulejek i tulejki wtyczki ale nie wiem czy jest sens bo w zasadzie skrzynia chodzi ok jedynie jak jest zimna to po dluzszym staniu na swiatlach i po pozniejszum puszczeniu hamulca czuc kopniecie ale tylko na zimnej skrzyni.Funkcja NIC jest na aktiv.Doradzicie coś?
Opublikowano
Witam ja mam pytanie jakieś pół roku wymieniano mi w warsztacie zajmujacym sie automatami olej od tamtego czasu zauwazam ze po nocy (zimny olej) jadac rowno np na tempomacie nie wazna jest predkosc widze lekkie falowanie obrotow 100-200 obr gora-dół.w momencie gdy ja przegonie problem ustaje,biegi czasem dość nerwowo się zmieniają.czy możliwe jest że nie dolali oleju?na pewno nikt nie rozgrzewał skrzyni do 30-40stopni A z tego co wiem po wymianie należy tak zrobić czy może być to przyczyną objawów.Co z ponowną adaptacją skrzyni mechanik powiedział przy wymianie żebym czasami nie próbował bo mogę tylko wszystko zepsuć adaptacją.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Chciałbym dopytać w sensie wypięcia wtyku do demontażu mechatronika. Mam napęd na cztery buty i nie wiem czy tak jest w każdej E61 ale nie ma fajnego dojścia do tej wtyczki. Wychodzi że należny usunąć najpierw wspornik/zawieszenie rury wydechowej i ewentualnie łapę skrzyni dopiero dojście będzie lepsze. Wpadło mi do głowy aby pierw usunąć wtyczkę do tyłu potem odblokować mechatronik wewnątrz (biały plastik) i wtedy cofnąć tulejkę z pinami. Jak macie jakiś sposób kolejność działań to byłbym wdzięczny.

Kolejne pytanie czy usunięcie wału napędu na przód dla zalania skrzyni i do ewentualnego jej odpowietrzania nie będzie miało jakiś katastrofalnych skutków (poza błędami) dla mechanizmów skrzyni pośredniej. Jasne jest że wał zamontuję później z powrotem.

Opublikowano
Orientuje się ktoś w których skrzyniach jest 6 a w których 7 tłoczków? Założyciel tematu ma 7 tłoczków a sprzedawane w sieci są po 6 sztuk. Pan który je sprzedaje mówi że się jeszcze nie spotkał z 7 tłoczkami w skrzyni ZF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Dokładnie ja z tego co jeszcze pamiętam kupowałem je na sztuki więc kupiłem 7 ale tak jak mówi kolega na 100% wyższe biegi będą ok najważniejsza jest płyta separatora bo z tego co jeszcze kojaże jest kilka rodzajów :)
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
Dzięki Panowie za info. A płyty separatora rozumiem że nie trzeba wymieniać, a co do wymiany oleju to procedura z ISTA tylko prowadzi za rączkę krok po kroku i bez niej też można oczywiście według instrukcji tuiko. Czyli na sam koniec skasować adaptacje i nauczyć skrzynie od nowa tyle z poziomu ISTA INPA?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam zamiar wymienić olej z miską w skrzyni, do tego odkręcić mechatronik, żeby wyleciało więcej oleju i do tego wymienić adapter. Mechatronika nie będę rozkręcał.


Mam pytanie, przy takiej wymianie ile oleju wejdzie do skrzyni - 8,9 litrów?

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.