Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kategoryczny zakaz gazowania eMek. Traktować to jako agro tuning. Oby mu ręce uschły...

Dobrze że jeszcze eskimosi nie kupują Enzo , aby zdążyć przed foką do przerębla. Przynajmniej nie założą gazu, bo by im zamarzł :)

A tak bardziej serio: jak szukacie oszczędności na paliwie to proponuje zakup oszczędniejszego auta.

Pzdr

Opublikowano
mowa o m5 a nie o zwyklym bmw

tego ci instalacja nie pociagnie a zaoszczedzisz jak inny pisali dopiero jak ci sie auto rozpadnie ze starosci,

ktos kto kupuje m5 i mysli o oszczedzaniu musi miec niezle podejscie do zycia,

poozdrawiam.

Do auta weekendowego może i tak ale jak ktoś robi po 20 albo więcej tys to nawet rok nie będzie czekać na zwrot instalacji. Ty widzę nie rozumiesz nad zakładaniem instalacji by jakoś wyrobić na tankowanie, a zakładać instalację dla oszczędności. Wiele osób nie potrafi tego pojąć niestety. Oszczędność to nei to samo co dziadowanie w wielu sytuacjach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może ja mam jakąś pokręconą logikę, a może do niektórych poprostu nie dociera.

Może jesteście przyzwyczajeni, że gaz niektórzy ładują do padliny, która się sypie, bo z braku kasy fura niedoinwestowana a do kościoła co niedzielę trzeba jechac, więc wpada ma dylemat, remontować czy zagazować. Więc wali w to instalację za tysiaka od "Mietka" z garażu pod blokiem, a później płacze po forach, że LPG mu silnik zatarło, opony wyząbkowało, zawiechę pogryzło, grzyba w łazience wychodowało, lata po zagrodzie i jajka kurą podbiera.

 

Ja mam gaz ( w sumie to już w 4 samochodzie), mimo, że stać mnie na jeżdzenie bez gazu (to zdanie tylko i wyłącznie dla tych co zaraz by chcieli pisać, że mnie nie stać), ale dla zasady, "po co mam płacić 2 razy więcej za to samo?" Wydać kasę na dobrą instalację, a to co się zaoszczędzi po amortyzacji instalacji leci w furę, reszta zostanie na kolejną.

Furę mam po to żeby jeździć komfortowo i bezpiecznie, a jak przy okazji może być ekonomicznie.. Ktoś zaraz parsknie, że diesel. Niby tak, ale kiedyś miałem i dziękuje, moim zdaniem to dużo bardziej awaryjna i upierdliwa konstrukcja niż beznyna z LPG, wtryskiwacze, dpf-y, turbiny, regeneracje i dwie rzeczy których nie mogę zcierpieć - terkotanie i smród (tu oczywiście co kto woli, albo masz dpf-a i liczysz się z kosztami, albo tniesz, liczysz się z czarną chmurą i naklejasz na zderzak bzdety w stylu "dizel musi kopcić", co kto woli) Proszę nie hejtować powyższego, nie mam nic do wielbicieli ropy, bo są też zalety, ale jak to mówią co kto woli, ja wolę nie, a to tylko moje wewnętrzne przemyslenia na temat alternatywy dla LPG ;)

 

Na poprzedniej nie oszczędzałem i na obecnej też nie zamierzam. Jak zawiecha to tylko w lemach, tarcze, klocki - górna półka, obowiązkowo dobre opony, nie wspominając o utrzymaniu lakieru i wnętrza. Czy bez LPG nie było by mnie stać na powyższe? Pewnie, że by było, ale jak budżet pewnie każdego z tu obecnych - ma górną granicę, a wolę mieć więcej w skarpecie, niż być dumnym z tego, że "nie mam LPG" i hejtować gaziarzy wyładowując swoją gorycz w sumie nie wiadomo z czym związaną, czy to zazdrość, żal, czy próba dowartościowania siebie.

 

Niedługo jak będzie opcja wrzucić w moją furę akumulatory w miejsce silnika, tunelu i w koło zapasowe, a w miejsce dyfra silnik elektryczny (na wzór tesli, proponuję zobaczyć jak ta konstrukcja wygląda przed komentowaniem) to też będzie hejt? Ale biedak, nie stać go nawet na LPG, będzię na "prund" jeździł...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie dość durnej dyskusji o słuszności stosowania lub nie gazu!!! Co to was obchodzi.Pytanie jest konkretne i takie maja być odpowiedzi, wszelkie szydzenie niemile widziane!!
Opublikowano
dobra chłopaki, m5 e39 to jednak nie jest dobry temat do gazu. sprowadzę 550i e60 manu, zagazuję w jakiś prins np i wtedy się pośmiejemy... :D
freude am fahren / fuck downsizing
Opublikowano

Da się wszystko panowie, nie oszukumy się

Jeden mówi, że da się 5.7 zagazować to da się 5.0- pewnie że się da, tylko szkopuł jest w mocy i wydajności jaką potrzebujesz osiągnąć.

Nie jest problemem zagazować amerykana z motorem 6.2 czy 7.0- bo taki motor ma(zazwyczaj) tyle mocy co diesel 3.0 od BMW raz lub podwójnie doładowany.

W temacie mowa o m5, czyli mocy 400KM, silnik czysto sportowy, w miarę wyżyłowany, duże obroty a instalacja, taka która 'obsłuży' ten motor w 100% będzie dużym procentem wartości całego auta, za taką instalację musiałbyś wyłożyć minimum 8-10tysi, mówię o montażu i strojeniu przez fachowców, bo wiem że zaraz znajdzie się przysłowiowy Mietek który powie że kupi na allehro wtryski i reszte zabawek za 3tys i sam zalozy w swojej jaskini. O co tu chodzi- o to żeby m5 było nadal M5 nawet na gazie- wykonalne, ale ekonomicznie nieuzasadnione, biorąc pod uwagę fakt że e39 M5 kupisz poniżej 100tys PLN, 10% wartości auta poniesie instalacja, spalanie gazu i tak będzie ogromne, bo ok 30L to pewne( cały czas mowa o zachowaniu pełnej mocy M5 a nie o ograniczeniu mocy dla zmniejszenia spalania).

 

Jeśli e60 550i- widziałem, słyszałem, jezdziłem- własciciel auta stwierdził że drugi raz by nie założył gazu do tego silnika. Instalacja kosztowała 4000EUR, a i tak mocno odczuawalna była różnica przy dynamicznej jezdzie

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najwięcej do powiedzenia w tym temacie mają ludzie którzy jeżdżą po 10tyś km rocznie a i tak kupują diesle,żeby było oszczędniej :duh:

Znam wiele mocnych aut na LPG wystarczy wejść na niemieckie mobile.de i są tam maseratti, merce AMG, kilka M5 i M6 z instalacjami LPG i wiele wiele innych aut po 30-40tyś euro czy nawet 50tyś euro.

Są takie silniki,w których nie da się poprawnie założyć LPG jednak w przypadku M5 E39 czy E60 550i nie jest to żaden problem.

Polecam Ci 550i auto o osiągach M5 a jednak tańsze w eksploatacji a skoro pytasz o LPG znaczy,że planujesz więcej jeździć.

Jako ciekawostkę podam,że posiadam aktualnie 650i i od ponad pół roku i 25tyś km mam LPG.

Ten sam człowiek,który robił moje auto zakładał instalację w 2x 550i E60 u moich dobrych kolegów.

Wszystkie auta jeżdżą bezproblemowo i bezawaryjnie. Z ciekawostek dodam,że auto było mierzone na race logicu i przed i po instalacji. Najlepsze czasy przed instalacją PB 0-100 5,2 100-200 12,6s na LPG 0-100 5,3 100-200 12,8s są to minimalne różnice a powtarzalne czasy są na tym samym poziomie,różnica w jeździe kompletnie nie odczuwalna.

Średnie spalanie na PB miałem 13L na LPG 16L wielu pytało w tym temacie po co zakładać LPG do takich aut a choćby po to,żeby jeździć mocnym autem w kosztach 320d wszystko kwestia kto ile jeździ.

Przez te 25tyś km na PB wydał bym +- 19tyś zł na LPG +- 10tyś zł wydawać 3200zł na miesiąc a 1700zł dla mnie spora różnica w skali roku jest to 20tyś zł vs 38tyś zł dla mnie decyzja była oczywista.

To,że ktoś ma LPG nie znaczy,że go nie stać tylko,że umie liczyć.

Technicznie inwestuje w auto maksymalnie wymieniając wiele rzeczy na zaś i dla kaprysu wszystko zgodne z oryginałem bo wszystko musi być perfekcyjnie.

Każdy ma swój pomysł na swoje wydatki i to czym chce jeździć.

W domu, wśród znajomych od lat mam mocne auta z LPG A8 D2,A8 D3, 540i, 545i, 550i, Jaguar XF V8 SC wszystko jeździło i jeździ bezproblemowo kwestia odpowiedniego fachowca i wcale instalacja nie musi kosztować 10-15tyś 5-6tyś to wystarczająca kwota,żeby porządnie zagazować każde z W/W aut.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolega mały wyczerpał temat i popieram go w 100% :cool2: , osobiście gazu nie wstawiłbym do ///M ale to moje zdanie, również znam gazownika który nie ma tematów tabu i spadki w przyśpieszeniu do setki są w granicach 0,2 do 0,5 sekundy bez pomiaru właściwie nie wyczuwalne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie 3 auta z N62B48 robil Toudi jak rowniez obydwie A8 D2 i D3 oraz 540i wszystkie samochody chodza bezproblemowo a niektore maja juz ponad 100tys km na LPG.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z rynku niemieckiego

 

E60 550i LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-550i-m-paket-facelift-head-up-lpg-acc-tv-bad-fallingbostel/201656111.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar&noec=1

 

E63 650i LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-650-bmw-650ci-m6-umbau-smg-prins-lpg-carbon-hartge-darmstadt/199588374.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar&noec=1

 

E65 750i LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-750-hamburg/201654612.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar&noec=1

 

S 500 LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-500-7g-tronic-voll-alcantara-lpg-gasanlage-stuttgart-ditzinge/193747931.html?lang=de&pageNumber=3&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar&noec=1

 

CL 500 LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-cl-500-7g-tronic-fahrassist-nachtrischtkamera-offenbach-am-main/199231937.html?lang=de&pageNumber=3&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar&noec=1

 

Maserati Quattroporte LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/maserati-quattroporte-automatic-ferrari-weiss-inzahlung-friedberg-hessen/201136381.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar&noec=1

 

M6 LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m6-individual-vollausstattung-lpg-meer-hoogstraten/198082747.html?lang=de&pageNumber=4&action=eyeCatcher&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar

 

E63 AMG LPG

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-63-amg-lpg-exclusiv-perfomancepaket-keramikb-hainburg/201534931.html?lang=de&pageNumber=4&action=eyeCatcher&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=263&minPowerAsArray=KW&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&negativeFeatures=EXPORT&categories=Cabrio&categories=Limousine&categories=SportsCar&categories=EstateCar

 

 

Takich auta jak 550i,650i,750i,AMG czy RS6 jest sporo z LPG M3 E46 M5 E39 też widywałem jak i M5 E60 i M6 E63.

 

A teraz ciekawostki

Ferrari

http://img.sadistic.pl/pics/7cd1d1047bd2.jpg

Viper

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcShTX8xkiaTYI8XpYZw3FllYmTZAvlFgQlxHIrm0jpfhLtAki6RnQ

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/3/5811/32959065/dsci0860-7017762801215663928.JPG

 

M3 E92 Track car LPG przygotowane przez EVOLVE

http://farm3.static.flickr.com/2791/4398384912_65a96a5678_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2719/4397607673_83a28b1580_b.jpg

Opublikowano
Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że na LPG niektóre auta z wielkimi silnikami, mają "czystsze" spaliny i dostają zielone Umweltplakette, czyli można nimi do centrum wjechać (znajomy to w Porsche Cayenne zrobił) :roll:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.