Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dzisiaj spotkała mnie niemiła niespodzianka na środku skrzyżowania. Samochód mimo braku rezerwy (poziom paliwa w baku ok. 1/8), zgasł. Podczas próby odpalania wyskakiwały błędy ABS, hamulców, silnika i jeszcze inne (nie pamiętam). Po dolaniu benzyny auto ruszyło. Miałem kiedyś podobną sytuację pod blokiem, mimo że komputer pokazywał 50 km. do stacji, auto stało na płaskim podłożu, odpaliło dopiero po dolaniu benzyny. Czy ktoś może ma doświadczenie w tym temacie, jaka może być przyczyna zaistniałego problemu?

 

(diesel 177KM)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

uzupełnij profil , model i skąd jesteś łatwiej ktoś poleci mechanika albo ci pomoże :mrgreen:

 

wejdz w ukryte menu i sprawdz ile masz paliwa wtedy kiedy nie odpala, jak pokazuje że jest paliwo to moze pływak rozsypał się i zle pokazuje,

zobacz od dołu auta czy nie masz "wciagnietego" baku- może z rurką odpowietrzajacą jest cos nie tak...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Pamiętam, że był gdzieś na forum podobny temat i okazało się, że pływak był popsuty czy źle ułożony - w każdym razie źle działał i też nie pokazywał rezerwy mimo, że paliwa nie było.

Sprawdź to.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli kolega ma diesel'a (bo tak jak poprzednik, jestem lekko zdezorientowany), to nie polecam jazdy do suchego baku.

Nie ufaj wyliczeniom komputera ile km możesz jeszcze pojechać na paliwie znajdującym się w baku.

Diesle są wrażliwe na małą ilość paliwa i być może mając, wg Ciebie, 1/8 baku zassało jakiś syf ze zbiornika i to spowodowało zatrzymanie silnika.

 

Ja w swoich autach robię tak, że tankuję do pełna i jak zejdę do połwy baku to ponownie tankuje do pełna. Jest to bolesne finansowo, ale tylko za pierwszym razem, później jest przynajmniej większa pewność, że auto nie zastrajkuje z powodu zbyt małej ilości paliwa.

pzdr

yaz

Opublikowano

Nie wiem jaka jest mozliwosc zassania syfu z baku skoro jest jeszcze filtr paliwa ? :norty:

Niesadze aby ktos byl na tyle nierozsadny aby jezdzic bez filtra.

Podejrzewam ,ze wskazania komutera moga byc bledne.

Ja rownierz jak kolega nie dojerzdzam baku do konca, ale i nie tankuje w polowie. Tankuje jak dochodzi do ok 150 km zasiegu :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie.

Chodziło mi o to, że pompa zassie syf ze zbiornika, który później przytka samą pompę, przewód paliwowy, czy sam filtr i wtedy nie ma jazdy.

pzdr

yaz

Opublikowano
Potwierdzam i to niezaleznie czy to benzyna czy diesel jezdzenie do Sucha tak samo jak przelewanie paliwa po odskoku pompy ma negatywny wplyw na uklad zasilania paliwa. W obu przypadkach chodzi o szybkie niszczenie filtra paliwa ktory staje sie nieaktywny i znaieczyszczenie calego ukladu zailania paliwa oraz komory spalania.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

poza tym czy to w dieslu czy w benzynie w przypadku pracy pompy "na sucho" może dojść do jej szybkiego zatarcia... wystarczy szybciej pojechać po zakręcie aby przy niskim poziomie paliwa zebrało się ono w rogu zbiornika i pompa chodziła na sucho... Tego typu "oszczędności" w jeździe do zera paliwa, z reguły kończą się sporymi wydatkami. Poza tym jak porównuje auta z kompem który wylicza ilość do tankowania, do tych starszych modeli ze zwykłą lampką rezerwy to mam wrażenie że w tych nowych ta rezerwa jest bardzo "krótka"... Jak w momencie jej zapalenia nie zacznie się oszczędnie jechać to raczej nie starcza paliwa na więcej niż 50km... W starszych autach normą było około 100km. Poza tym jak wiele osób napisało wcześniej te wyliczenia są z palca, pokazuje Ci w pewnym momencie 30km do tankowania z za chwilę 10 lub 0...

Więc też jestem za wyjściem, zapala się rezerwa, od razu leję świeżego paliwa, lub nawet nie dopuszczam do zapalenia rezerwy.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.