Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego birko9872 zastanów się nad nową serią 1.

Mam ten sam dylemat bo myślę o zakupię 316i i biedna wersja z M-pakietem (bez tego nie kupię:) to ok 163 000zł.

Natomiast 116i w wypasionej wersji z M-pakietem, czerwoną skórą w środku i innymi dodatkami - 137 000zł (316i w tej konfiguracji 176 000zł)

Ponad 40 tys zł :shock: różnicy za to aby mieć biedną F30 - to chyba lekka przesada... Poza tym że sedan jest mniej praktyczny od hatchbacka.

Tym bardziej, że jeździłem jednym i drugim modelem i różnicy w prowadzeniu przy normalnej jeździe nie widać, a dynamika jedynki lepsza niż trójki ze względu na mniejszą masę. :8)

 

316i z m-pakietem za 163tyś.zł ? Chyba z Navi i pełną skórą ;) m pak masz za 18tyś to jest 150 tys i -rabat ,takie auto maks 140k wychodzi u pierwsżego lepszego dealera,jak dobrze ponegocjujesz to i mniej,pozatym do jedynki nie mieszczą się narty w tunelu a za kierowcą który ma 185cm wzrostu nikt nie usiądzie.To świetne auto ale dla studenta lub singla,nie nadaje się wogóle jako auto rodzinne.Pozatym w jedynce jest głośniej niż w f30.

 

Kolego nie wymyśliłem sobie takiej ceny tylko skonfigurowałem auto na stronie BMW.

Prawda jest taka że podstawowe ceny poszły w górę o kilka tysięcy złotych i niektóre wyposażenie też.

 

316i z wyposażeniem jak niżej kosztuje 163 266zł :

- M-pakiet

- skrzynia automatyczna

- ksenony

- czujnik deszczu

- pakiet oświetlenia

- system załadunkowy

- rozszerzona deska rozdzielcza

- servotronic

- tempomat

- czujniki parkowania z tyłu

 

Zatem bez szaleństw i bez skóry i navi o których piszesz.

F20 116i w tej konfiguracji kosztuje: 127 500zł

Ponad 35 000zł różnicy to jak dla mnie dużo za wybór sedana 5cm większego w środku. Obecna jedynka w środku ma praktycznie tyle miejsca co e90.

Rodzinne auto to kombi lub SUV, a nie sedan w którym do bagażnika 2 duże walizki trudno włożyć.

I nie zgodzę się że jedynka jest głośniejsza w środku - bynajmniej do 130km/h.

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano
jeszce tak dla scislosci zapytam - co jest takiego zlego w silnikach benzynowych 1.6, ze w ogole nie ma nimi zainteresowania. Wydawaloby sie, ze do spokojnej jazdy w miescie nadaja sie idealnie i sa o wiele tansze niz 2 litrowe diesle. Realne spalanie w miescie w obu przypadkach podobne, brak drogiego osprzetu - a moze w gre wchodzi niedopracowana i awaryjna jednostka. napiszcie jak to jest naprawde. dlaczego wszyscy doplacaja (tutaj w UK) 12 tys zlotych na wejsciu do 140 konnego diesla majac do dyspozycji podobnie mocna benzyne. Zanim roznica w spalaniu zniweluje koszty zakupu, samochod przejedzie ok 150tys. km i trzeb bedzie go sprzedac....
Opublikowano

To się nazywa "psychologia tłumu" :D w niektórych przypadkach "kompleks małego penisa" (dotyczy kupowania dużych pojemności)

Dopłacanie kilkunastu tysięcy złotych do diesla na miasto lub robienia małych przebiegów nie ma racjonalnego wytłumaczenia.

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano

Kwestia wybierania diesla nad benzynę rozbija się o dwie kwestie - zakup auta na firmę (tutaj zawsze wybierany jest diesel) oraz kwestię paliwożerności (diesel w 99% przypadków średnio będzie mniej palił).

 

Ja jestem użytkownikiem BMW 316i F30 manual i spalanie mam średnie (miasto 40%, trasa 60%) 6,7 l. / 100 km. A rekordowo na trasie udało mi się zejść do 4.8 l. / 100 km (oczywiście to jest jazda przy prędkości 80-90 km/h na 6-tym biegu). Ale z drugiej strony jakby auto miało jeździć tylko po mieście i to zatłoczonym to spalanie będzie 9.5 - 10 l. / 100 km. A taki 318d zapewne po mieście weźmie max 7 l. / 100 km. Stąd też Diesle są częściej i chętniej wybierane. Niemniej jednak ja bym nigdy nie wybrał diesla, tylko zawsze benzynę. A najbardziej z oferty BMW podoba mi się silnik 320i EfficientDynamics o mocy 170 KM. I chyba to będzie kolejny silnik na jaki się zdecyduje.

 

Ktoś z Was posiada 320i?

 

M.

Opublikowano
Kolego birko9872 zastanów się nad nową serią 1.

Mam ten sam dylemat bo myślę o zakupię 316i i biedna wersja z M-pakietem (bez tego nie kupię:) to ok 163 000zł.

Natomiast 116i w wypasionej wersji z M-pakietem, czerwoną skórą w środku i innymi dodatkami - 137 000zł (316i w tej konfiguracji 176 000zł)

Ponad 40 tys zł :shock: różnicy za to aby mieć biedną F30 - to chyba lekka przesada... Poza tym że sedan jest mniej praktyczny od hatchbacka.

Tym bardziej, że jeździłem jednym i drugim modelem i różnicy w prowadzeniu przy normalnej jeździe nie widać, a dynamika jedynki lepsza niż trójki ze względu na mniejszą masę. :8)

 

316i z m-pakietem za 163tyś.zł ? Chyba z Navi i pełną skórą ;) m pak masz za 18tyś to jest 150 tys i -rabat ,takie auto maks 140k wychodzi u pierwsżego lepszego dealera,jak dobrze ponegocjujesz to i mniej,pozatym do jedynki nie mieszczą się narty w tunelu a za kierowcą który ma 185cm wzrostu nikt nie usiądzie.To świetne auto ale dla studenta lub singla,nie nadaje się wogóle jako auto rodzinne.Pozatym w jedynce jest głośniej niż w f30.

 

Kolego nie wymyśliłem sobie takiej ceny tylko skonfigurowałem auto na stronie BMW.

 

Tak samo nie wiem po co kupować 5-tke i wydawać 230tyś.zł jak za 180tyś.zł jest f30 z tym samym wyposażeniem i ma 5cm

Prawda jest taka że podstawowe ceny poszły w górę o kilka tysięcy złotych i niektóre wyposażenie też.

 

316i z wyposażeniem jak niżej kosztuje 163 266zł :

- M-pakiet

- skrzynia automatyczna

- ksenony

- czujnik deszczu

- pakiet oświetlenia

- system załadunkowy

- rozszerzona deska rozdzielcza

- servotronic

- tempomat

- czujniki parkowania z tyłu

 

Zatem bez szaleństw i bez skóry i navi o których piszesz.

F20 116i w tej konfiguracji kosztuje: 127 500zł

Ponad 35 000zł różnicy to jak dla mnie dużo za wybór sedana 5cm większego w środku. Obecna jedynka w środku ma praktycznie tyle miejsca co e90.

Rodzinne auto to kombi lub SUV, a nie sedan w którym do bagażnika 2 duże walizki trudno włożyć.

I nie zgodzę się że jedynka jest głośniejsza w środku - bynajmniej do 130km/h.

 

Kolego nie wiem czy kiedykolwiek kupowałeś nowe bmw w salonie i pod koniec roku?za ładny uśmiech masz 10% rabatu( pomijając nowe modele typu x4),za dobrą gadke kolejne 5% ,jak się podepniesz pod rabat flotowy kolejne 10tyś.zł,moja też wyszła na portalu bmw 173k a wyjechałem z salonu za 147k więc takim 316i wyjeżdzasz za ok.140tyś.zł max max i tyle samo zapłacisz u brokera bez żadnej łaski ,za 5 lat sprzedasz to za 60tyś.zł a Bmw 1 o której piszesz za 45, i te 15 tyś tak czy siak odzyskasz i będziesz 5 lat jeździł 2 x wygodniejszym autem,i nie pisz że jedynka jest jak e90 bo jest maleńka ,oczywiście urosła w stosunku do starego modelu ale dalej miejsca na dwie osoby.

Tak samo nie kupować f10 bo kosztuje 230tyś.zł a taką samą a nawet lepiej wyposażoną F30 w 2.0d 184km mamy za 190tyś.zł no i tylko 5cm mniej miejsca z tyłu i z przodu oraz na szerokość, a w bagażniku mieścimy mniej o jedną walizke.Co to za paranoja z tym nie kupowaniem f30 bo jest droga,to inna klasa niż bmw 1 ,inna półka,sorry ale nie zgodze się że nie warto kupować f30.

Tak samo się nie zgodze że nie warto kupować diesla,zwłaszcza że w Bmw sa bezawaryjne w przeciwieństwie do benzyny które lubią olej , kolega napisał ze auta chce na kilka lat więc wiadomo że diesel będzie lepszy,pozatym diesel idzie od dołu i ja np.lubie taką charakterystyke.Ostatni + diesla łatwiej później sprzedać.na korzyść benzyny przemawia tylko kultura pracy silnika i różnica w cenie która i tak się zwróci po 5 latach.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Wiem ze kolega sie uparł na BMW, ale zanim ostatecznie powiesz Tak, spróbuj odsunąć emocje na bok i spróbować racjonalnie podejść do tematu :-)

Nowy passat za 160 k pln masz full wersje, pewnie nawet za ta kasę i przy dobrych negocjacjach kupisz diesla 2.0 240KM , z napędem na 4 koła i dsg w wersji highline. Według mnie kuszące.

Jeśli chcesz spokojniejszy motor to fwd 180KM to chyba ze złotymi klamkami i wszystkimi systemami jakie sa na świcie będziesz miał za 160 k pln.

Pojedź na jazdę próbna chociaż.

 

Myśle ze gdybym teraz szukał auta i miał ok 160 k pln to rozważałbym paska. Pojawia sie tez nowe Mondeo ale w tym przypadku chyba spadek wartości jest znacznie wyższy.

 

Bejca z pewnością fajna ale ...czy warta tej kasy. Zwłaszcza ze przy 318d nie dostajesz ultimate driving machine:-) trochę prowokacyjnie ale pomyśl na spokojńie.

Opublikowano
Albo za 120tyś.zł masz Skode Octavie z Dsg w wersji RS z panoramicznym dachem,foteleami Recaro , duża 8 calową nawigacją i 180-konnym dieslem który setke robi w 7sek,ja bym się nie zastanawiał ani moment! Patryk Mikiciuk w automaniaku był zachwycony tym autem ! Ja żałuje że nie wziąłem :mrgreen:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Wczoraj bylem na jezdzie testowej. Przygotowali mi auto w wersji sport, czyli takie jak bede zamawial, ale w wersji 320d.

 

Wrazenia po jezdzie testewoej:

Plusy: przyzwoita dynamika jazdy,

 

Jeśli dynamika 320d jest dla Ciebie tylko "przyzwoita", to w 316d albo 316i może być niewesoło.

Opublikowano
Albo za 120tyś.zł masz Skode Octavie z Dsg w wersji RS z panoramicznym dachem,foteleami Recaro , duża 8 calową nawigacją i 180-konnym dieslem który setke robi w 7sek,ja bym się nie zastanawiał ani moment! Patryk Mikiciuk w automaniaku był zachwycony tym autem ! Ja żałuje że nie wziąłem :mrgreen:

 

Oczywiście ze tak. Jakie sa RACJONALNE argumenty za 318d ?

Ilośc miejsa ?

Wyciszenie ?

Komfort ?

Osiągi ?

Wyposażenie przy porównywalnych pieniądzach ?

Rozkład masy i rwd ?- kolega wspomniał ze nie jest kierowca szukającym wrażeniem i apeksu w każdym zakręcie ?

Koszty serwisu ?

Śmiem twierdzić ze chodzi o emocje związane z marka i albo aż tyle :-)

Kupujemy emocjami - podobno zawsze.

 

Emocji w passacie nie ma chociaż 240KM i full wyposażenie ilośc miejsca robi wrażenie, pewnie przy niewiele większym spalaniu,

Opublikowano
Ja rozumiem wszystko bo po e61 525d skusiłem się na wygląd Insignii ,dobrą cene i za namową żony skończyło się to zakupem nowej Cdti w salonie i były to najgorsze 4 lata jakie przeżyłem z motoryzacją,do 70 tyś.km super ,później praktycznie co miesiąc komunikat "Awaria Pojazdu Skontaktuj się z serwisem " i tryb awaryjny,egr,czujniki,zatkany dpf mimo jazdy pól na pół trasa/miasto, nawet wytarły się uszczelki w drzwiach przez co auto stało się nieprzyjemnie głośne powyżej 140km/h ,kupiłem za 110k i sprzedałem z trudem za 45tyś.zł po 4 latach, dlatego przepraszam, wole małe 3 niż nowego wielkiego Passata bo niechce skonczyć tak samo.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Dokladnie tak. Absolutnie zgodze sie ze w tych pieniadzach mialbym przyzwoite nowe auto.I to bylby rozsadny zakup, ale powiem tak: jezdze obecnie dwuletnia insignia, od nowosci w moich rekach i bardzo, ale to bardzo tesknie do starego e60. Nie potrafie konkretnie powiedziec dlaczego, ale tamto auto mialo to cos w sobie. Wiem ze na dzien dzisiejszy zadna skoda, pasek czy insignia mnie nie zadowoli i juz. troche to tak jak z kobieta panowie.
Opublikowano
jeszcze jedno pytanie, zupelnie poboczne i na koncu, odnosnie lakieru: jaka jest roznica pomiedzy podstawowym bialym (alpine white) a bialym (mineral white). Dealer powiedzial ze moge sobie kolor wybrac dowolny i bedzie on bez doplaty. A w jakim wam sie podoba nowe f30? Jesli nie bialy to jaki bralibyscie?
Opublikowano

Ja kupiłem biały (ten zwykły) i okleiłem też na biało, tylko w satynie.

Osobiście uważam, że zwykły biały nie jest zły, ale "biel mineralna" wygląda rewelacyjnie. Nie chcę nikogo na forum urazić, ale osobiście nie podobają mi się czarne trójki. Piątka to co innego - większe auto i wtedy czarny prezentuje się świetnie. Trójce jest dobrze w srebrnym, szarym mineralnym, czerwieni... no i błękit Estoril, ale to już tylko w M-Pakiecie.

Opublikowano

Ja kupiłem trójkę dlatego, że była możliwość zakupu w czerwonym lakierze :mrgreen:

Zetkę mam białą (Alpin). I to są dla mnie dwa akceptowalne kolory.

Jeśli zdecydujesz się na białą to weź mineral white. Mam wrażenie, że ten zwykły biały lakier jest jakiś słabowity :roll:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano (edytowane)

Ja mam biały alpin weiss ale teraz żałuje że nie wziąłem mineral white,jak masz za free to się nawet chwili nie zastanawiaj,ten alpin to zwykły akryl biały jak na Fabii tylko jest to najbardziej biały z białych lakierów więc jeszcze jako tako wygląda,po nałożeniu dobrego wosku wygląda ok ale dalej szału nie ma.

Biały ,czerwony i Estoril w F30 rządzą :D Dla mnie porażka to czarny i srebrny.Ale każdy ma inny gust,na szczęście.

Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

A ja się nie zgodzę co do bieli :)

Alpine white wygląda o niebo lepiej niż mineral. Jest zdecydowanie bielsze, bardziej wyraziste, naturalne. Idealnie pasuje do opcjonalnego czarnego obramowania na wysoki połysk. Wizualizacje w internecie nie oddają w pełni odcieniu obu kolorów, dlatego radzę przejechać się do salonu i porównać oba kolory. Ja tak zrobiłem. No ale wkraczamy w tematy gustów i guścików :). Najważniejsze, żeby Tobie się podobał - ale musisz oba zobaczyć na żywo

Opublikowano
, wole małe 3 niż nowego wielkiego Passata bo niechce skonczyć tak samo.

 

to chyba raczej jakiegoś japońca bo w statystykach awaryjności BMW nie bryluje

Opublikowano
Ja bym najpierw się zastanowił czy warto zaufać wyłącznie kilku jednostkowym opiniom na temat navi. Użytkowników mających ten systme jest naprawdę dużo, nawet w Polsce . Sam zresztą jezdziłem z tym systemem i był świetny... dzięki temu poznałem kilka ciekawych skrótów..... wiec do tych opinii podchodziłbym z dużym dystansem. Dla naszej wygody - zamiast odradzać powinniśmy zacząć wykorzystywać ten system dzięki czemu jego jakość poprawi się w PL

 

Całkowicie zgadzam się z "Pablopoland2". Mam dużą navi z touchpadem i twardym dyskiem i działa suuuper. Nie można jej w ogóle porównywać z dokładaną nawigacją. Miałem taką Beckera w E90 i pod żadnym względem nie dorównywała fabrycznej, zwłaszcza pod względem komfortu używania. Jedyna jej przewaga polegała na tym, że pokazywała wysokość nad poziomem morza, a to chyba mało przydatne :D

Opublikowano
w navi professional tez mozesz pokazac wysokosc w m npm, jednak musisz do tego celu uzyc dzielonego ekranu i po prawej stronie ustawic Position (o ile dobrze pamietam). Nie jest to super wygodne, ale jest.
Opublikowano
w navi professional tez mozesz pokazac wysokosc w m npm, jednak musisz do tego celu uzyc dzielonego ekranu i po prawej stronie ustawic Position (o ile dobrze pamietam). Nie jest to super wygodne, ale jest.

 

Dzięki za podpowiedź. Mam wprawdzie po prawej na podzielonym ekranie komputer pokładowy, ale dobrze wiedzieć, że ma taką opcję i można z niej skorzystać zwłaszcza w górach.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Dziekuje, duzo mi pomogliscie. w poniedzialek jazda testowa 318d i pozniej juz tylko negocjacje z dealerem. :D Jesli ktos cos wie w tym temacie, to jeszcze bardzo prosze o opinie. Wiem ze za te pieniadze mialbym jakies inne marki z lepszym wyposazeniem, ale bezstronnie musze powiedziec, co bmw to bmw

 

 

I co w koncu kupiles ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.