Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Gdy samochód jest zimny przeważnie po nocy chcąc wrzucić bieg wsteczny nie chce wskoczyć ,1-szy bieg nie zawsze ale też, wtedy wrzucam 3 -ci i 4-ty i tak parę razy. Po takim przerzucaniu biegów wsteczny wchodzi bez problemu i reszta również. Przebieg 155000 tyś jakieś 8 tyś temu wymieniałem całe sprzęgło, ale poprzedniej zimy był ten sam problem tylko nie tak często jak teraz. Jaka może być przyczyna? zapowietrzenie układu wykluczam.

Opublikowano

Trzeba rozebrac jeszcze raz uklad sprzeglo-skrzynia i sprawdzic poprawnosc montazu jak i obejrzec czesci wspolpracujace ze soba.

Skrzynia uzywana kosztuje na allegro grosze(250-350zl).

Jakiej firmy kupiles zestaw sprzegla?

(Kolejne tropy to malo oleju w skrzyni lub synchronizator,podejrzewam rowniez ze masz znacznie wiecej kilometrow tez najechane niz myslisz na tej skrzyni)

MADE IN PRL
Opublikowano
Sprzęgło LUK delikatnie zaczęło hałasować koło zamachowe, ale że samochód zostanie u mnie na dłużej wymienione zostało całe sprzęgło. Przebieg też jest oryginalny sprawdzany w ASO ja też dużo nie zrobiłem km tylko 27 tyś przez 4 lata. W którym miejscu można sprawdzić poziom oleju i na jaki wymienić ewentualnie?
Opublikowano

Sprawdz jeszcze wysprzeglik :

 

http://allegro.pl/wysprzeglik-sprzegla-skrzyni-bmw-e87-e90-e60-i4719378865.html

 

Oleju w skrzyni sie nie wymienia i naklejona jest tam taka naklejka jak na zdjeciach w tej aukcji sugerujaca lifetime oil :

 

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-bmw-e90-e91-e87-e60-2-0d-m47-163km-i4743169884.html

 

Jednak mozna zastosowac olej MTF-LT-2 taki jak :

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=671922

 

Podejrzewam ze robi sie to tak :

 

 

no chyba ze w skrzyni RP-32 sa tam zaslepki zamiast korka spustowego :)

 

PS.Robota ta wymaga podnosnika wiec bedziesz musial tak czy siak zlecic to jakiemus mechaniorowi-(klucz imbus 8 ?..)

 

PS" Bmw od zawsze nie lubilo wilgoci,zimna czy mrozu wiec kolego po naprawie sugeruje garazowanie :)

MADE IN PRL
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Olej wymieniony, ale żadnej poprawy. Próbowalem odpowietrzyć, ale powietrza nie bylo. Jeszcze zauważyłem podczas wrzucania biegu wstecznego czy pierwszego samochód delikatnie próbuje ruszyć jakby nie do końca bylo wysprzeglone. Można sprawdzić wysprzeglik żeby nie kupować niepotrzebnie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprzeglo odpowietrzyles?Napisz jak to robiles

Wysprzeglik musisz czesto byly problemy z jedynka i wstecznym,z wybieraka Ci sie nie leje?

Opublikowano

Sprobuj sprawdzic czy po nacisnieciu pedalu sprzegla kilkakrotnie do podlogi to wystapi.

Powtorz ta operacje rowniez na zapalonym silniku kilkakrotnie wciskajac ten pedal zanim wrzucisz bieg.

W 118d nie rozbieralem wysprzeglika ale w innych autach zdarzalo mi sie to robic lecz mialy one ponad 300tys km i zazwyczaj byl on do wymiany.

Jest tam taki tloczek ktory chodzi w swoim kanale na gumce i zazwyczaj gumka puszcza i jest wtedy wyciek a potem zapowietrzenie.

Niestety nie sprawdza sie sily tego tloka i sie po prostu go wymienia.

MADE IN PRL
Opublikowano
Sprzęgło odpowietrzane było jak układ hamulcowy, nigdzie nie leci jak była skrzynia na zewnątrz wymieniałem uszczelniacze żeby za jakiś czas się nie męczyć na samochodzie. Przed uruchomieniem samochodu biegi wchodzą gładko nawet po kilkukrotnym wciskaniu sprzęgła, odpalam samochód biegi wchodzą ładnie po kilkukrotnym wciśnięciu pedała biegi nie chcą wskoczyć. Zauważyłem też że podczas puszczania pedału sprzęgła słychać syczenie, (jakbyśmy pompowali piłkę) w okolicy pompy sprzęgła ale od strony sinika i wtedy biegi nie wchodzą, trochę poprzerzucam biegi i jest ok. pompuje pedałem parę razy i znów nie wchodzą.
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG31&mospid=48923&btnr=21_0199&hg=21&fg=10&hl=2

 

Pompa sprzegla i wysprzeglik sa na tym schemacie nr 1 i nr 15.

To moje typy jeszcze do sprawdzenia.

 

 

To wyglada tak np.

 

http://www.mister-auto.ie/en/clutch-master-cylinder/bmw-1-e81-e87-118d-122hp_v17930_g234.html

MADE IN PRL
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Nie chciałem nowego tematu zakładać, mój problem dotyczy nie wyłączania się świateł cofania. Czasami jak włożę wsteczny a później już jadę do przodu, to światło wsteczne dalej świeci i po jakimś czasie się czasami dopiero wyłącza. Czy ktoś z forumowiczów coś wie w czym może być problem i jakie są koszty naprawy ?

 

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Pablo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.