Skocz do zawartości

528 nierówna praca na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem szczęśliwym (prawie szczęśliwym) posiadaczem e39 z 1997 roku 528 AUTOMAT z LPG (sekwencja).

Otóż przedstawię swój problem z którym borykam się od 2 miesięcy, a każdy odwiedzony prze zemnie mechanik twierdzi co innego! ( Jednym słowem powinienem 30 % osprzętu silnika wymienić w mojej buni)

Sprawa dzieję się od ok. 2 miesiący, im jest zimniej tym gorzej.

Dotyczy to pracy silnika (na zimnym w szczególności), otóż przy próbie zapalenia często gaśnie jakby jej brakowało troszkę wciśniętego pedału gazu (pomaga przy zapaleniu).Gdy już zapali chodzi jak ciągnik, na 3,4 cylindry, szarpie rzuca i czuć paliwo. Gdy lekko podgazuję tak do 2500 obrotów, powiedziałbym że już łapie na pozostałe cylindry, choć praca nadal jest nie równa (chodzi o benzynę). Jak się rozgrzeje i już śmiga na gazie jest o niebo lepiej aczkolwiek nadal ma delikatne szarpnięcia w pracy co słychać przy wydechu. Jeżdżąc jestem w 95% zadowolony gdyż gdy czasem na chwilkę się przydławi skrzynia potrafi wrzucić bieg wyższy nie niższy( chodzi o wyprzedzanie co jest stanowczo niebezpieczne)

Dodatkowo dodam że gdy chodzi na benzynce (zawsze), na gazie rzadziej, ale też to występuje)... depnę jej na ok 1 sec. tak jakbym kopną pedał (wcisnę go gwałtownie do dechy i po niecałej sec. puszczę, bunia łapie objaw jak po odpaleniu na zimnym obroty ok: 200-400 szarpie rzuca trzęsie, gdy ponownie pomału pedałem podkręcę ją na ok 2500 i puszczę wraca z pracą do normy. Podczas jazdy przy ostrym deptaniu potrafi się przydławiać. Ponadto przy gwałtownym wciśnięciu pedału do dechy (ruszam ze świateł np) w dolnych granicach autko się przydławia na ko 1 sec. po czym zbiera się jakby nic (bez znaczenia czy zimna czy ciepła)

Odwiedziłem komputer, który pokazał 2 błędy : 1 sonda lambda działa, ale niedomaga drugiej i drugi błąd na czujnikach abs srs na skrzyni( takie info otrzymałem od mechanika). Pomyślałem iż pojeżdżę z tydzień i potwierdzę problem u innego speca z kompem. Niestety drugi mechanik i jego komp nic nie wykrył, 0 błędów i twierdzi że ten 1 mechanik bzdury opowiadał i sonda jest ok, ponoć to wina pompy paliwa nie daje takiego ciśnienia jak powinna (dziwne bo na gazie problem jest taki sam).

Jeszcze inny: świece cewki...cewki sprawdzone, świece wymienione dwukrotnie na ngk tak więc przypuszczam że nie w nich jest problem.

Dodam że obroty nie falują więc krokowca też bym wykluczył (choć to tylko moje przypuszczenia, a mechanikiem nie jestem)

Szczerze...mam dość, robi się coraz zimniej i problem się pogłębia ( kiedyś przynajmniej nie gasła) co będzie jak zejdzie temp. na minus?

Proszę o pomoc, rady i opinie....może ktoś miał taki sam problem.

Przeszukałem fara i nigdzie nie znalazłem takiego samego problemu z podobnymi objawami.....ręce opadają :-(

Opublikowano

To może być czujnik, sonda, przepływka, układ zapłonowy, nieszczelność w dolocie którą możesz sam sprawdzić np plakiem.

Niestety ale musisz znaleźć jakiegoś mechanika co zajmuje się BMW

Opublikowano

Szczelnosc sprawdzali na kolektorze, jest ok. Choc przy gwaltownym wdepnieciu pedalu lekko sie przydlaia i faktycznie slychac takie jakby chwilowe zasysanie, moze jakis wezyk podcisnieniowy? Tylko jak sie tam dostac, ponoc wszystko jest pod kolektorem :-(

Tak przy okazji jak sprawdzic poprawnosc dzialania sondy, przeplywki, Czy przepstnicy???

Opublikowano
Komp z inpą. Do żadnego z uniwersalnym programem nie jedź. Nie wiem czy nawet nie powinno się sprawdzić wsystko podczas jazdy. Musisz przede wszystkim szukać kogoś kto ma inpę. Napisz skąd jesteś może ktoś z forum się zgłosi, albo sam poszukaj na forum kogoś. Masz dział z poszczególnymi województwami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.