Skocz do zawartości

Dodatkowy podgrzewacz silnika 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z racji iż nie mam fabrycznego webasto oraz że samochód stoi na dworze zastanawiam się nad zainstalowaniem podgrzewacza-grzałki która będzie wpięta w układ chłodzenia.

Urządzeń jest pełno dostępnych na portalach ogłoszeniowych o różnych mocach, nawet grzałki z pompkami który poprawiają rozprowadzanie ciepłego płynu po obiegu.

Patent miał by służyć łatwiejszemu rozruchowi silnika w mroźne poranki, komfort w kabinie (napływ ciepłego powietrza z nagrzewnicy) zmniejszenie zużycia paliwa.

Lecza najbardziej zależy mi jak wspomniałem na początku o przyjemnym i nie szkodzącym odpalaniu silnika.

 

Czy ktoś stosował takie patenty w BMW?

Boje się trochę o zaburzenie przepływu płynu chłodzącego, o ewentualne błędy oraz ile to faktycznie pomoże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cieply silnik zawsze lepiej i lagodniej odpali niz zimny co zmniejsza jego zuzycie wiedz jak najbardziej tak, do polecenie mimo ze ja sam nie posiadam :) do tego dochodzi Komfort nie odsniezania zamarznietych szyb. Niestety meczy to bardzo akumulator i jest wskazane raczej tylko jesli robisz dluzszy trasy aby miec wystarczajaco czasu zeby go podladowac lub co jakis czas pod prostownik dla tego bardziej komfortowym wyjsciem bylo by webasto mimo znaczenie wyzszych ceny.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Cieply silnik zawsze lepiej i lagodniej odpali niz zimny co zmniejsza jego zuzycie wiedz jak najbardziej tak, do polecenie mimo ze ja sam nie posiadam :) do tego dochodzi Komfort nie odsniezania zamarznietych szyb. Niestety meczy to bardzo akumulator i jest wskazane raczej tylko jesli robisz dluzszy trasy aby miec wystarczajaco czasu zeby go podladowac lub co jakis czas pod prostownik dla tego bardziej komfortowym wyjsciem bylo by webasto mimo znaczenie wyzszych ceny.

Zapomniałem dodać że nie chce urządzenia podłączyć pod akumulator lecz pod 230v można uchylić maskę i użyć przedłużacza. Lub wygodniej lecz naruszając zderzak zainstalować gniazdo. Coś na wzór prądu na parkingach w skandynawi.

Opublikowano

Poniżej wklejam kilka linków z allegro:

podstawowy podgrzewacz (grzałka)

http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-silnika-32-80mm-moc-500-2000w-i4741419000.html

 

podgrzewacz z pompą wyrkulacyjną:

http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-230-v-owl-2-i4711584742.html

 

oraz gniazdo zewnętrzne jako dodatek:

http://allegro.pl/gniazdo-zewnetrzne-podgrzewacz-silnika-d12-8002-i4718463614.html

 

Jeśli ktoś ma wystarczającą wiedzę jak i gdzie można to zamontować oraz doświadczenie że nie będzie efektów ubocznych bardzo proszę o wypowiedź i pomoc. Sądze że nie tylko mi ale również innym może się to przydać. Dodam że chce zastosować urządzenie mimo że mam w pełni sprawny układ podgrzewania świec i raczej odpalanie zimą nie sprawia problemów. Ale serce boli jak odpalam silnik na dużych mrozach i słyszę dźwięk pierwszych sekund pracy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno bedzie lepsz ten z papą bo ciepla woda bedzie krążyć w ukladzie co lepiej grzeje silnik. Jedyny minus tego systemu to brak ogrzewania wnetrza ale cos za cos :)

 

Efekty uboczne... raczej tylko beda spowodowane błędna instalacja tej papki lub jej uszkodzeniu lub zapowietrzeniu (tak jak w opisie) co do jej działania i pracy bez zasilania czyli w czasie jazdy nie mam oczywiscie zadnych doświadczeń ale ktos to projektował i jakies normy musi to spełniać.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Dokładnie, ciekawe jak to działa podczas jazdy, szczególnie podczas jazdy w upalne dni. Nie wiem czy może to zaburzyć przepływ płynu. Pomocne było by mieć wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, ale niestety w E60 olali temat. W nowej generacji BMW jest już zamątowany i co mnie zadziwiło 3.0 d ma tęperaturę roboczą 100 stopni.

Na ogrzewaniu wnętrza mi aż tak nie zależy, gdyż po uruchomieniu silnika od razu będę miał nawiew ciepłego powietrza. Co ułatwi odparowanie szyb i ogrzanie kabiny.

Przy sprawnie działającym podgrzewaczu paliwa wydaje mi się że odpalanie nawet w solidne morzy nie będzie się niczym różnić od odpalania samochodu w wiosenne poranki, wątpie aby nawet świece grzały komory spalania jak woda w układzie powinna blok silnika zagrzać do minimum 30 stopni (poza olejem w misce który będzie zimny)

Opublikowano
Zamontuj sobie fabryczne webasto. Bez kombinacji, uzależnienia od prądu, wszystko działa automatycznie lub na pilota. Działa ogrzewanie kabiny. A tak przy okazji temp płynu chłodniczego sprawdza się w ukrytym menu w liczniku
Opublikowano
Zamontuj sobie fabryczne webasto. Bez kombinacji, uzależnienia od prądu, wszystko działa automatycznie lub na pilota. Działa ogrzewanie kabiny. A tak przy okazji temp płynu chłodniczego sprawdza się w ukrytym menu w liczniku

Też zastanawiałem się na fabrycznym piecem, lecz zakup całego zestawu nie jest tani, są to używki a więc nie wiadomo w jakim stanie. W garażu blaszanym gdzie temperatura jest prawie taka sama jak na dworze nie mogę tego stosować z racji spalin. A że pracyje w transporcie i na codzień mam styczność z ciężarówkami gdzie są webasta słyszałem o przypadkach pożarów, wycieków paliwa itd...

Kolejna sprawa w montażu podgrzewacza elektrycznego z pompą tłoczącą mamy tylko jedno urządzenie, podczas montażu webasto jest tego kilka możliwość usterki dużo wyższa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli ma się garaż i prąd w nim jest to na pewno ciekawa i tańsza alternatywa bez wielkiego nakładu pracy z zadowalajacym efektem spelniajacym swój cel.

Poszukal bym opinni ludzi którzy to już montowali. Na forum ciężko będzie znaleźć osobę która coś takiego posiada bo nie jest to rozpowszechnione rozwiązanie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zdecydowałem się i będę zakładać podgrzewacz po kilku rozmowach z mechanikami i producentem uznałem że więcej zalec jest niż wad, wad praktycznie żadnych nie znalazłem poza ceną. Jedyny problem to w którym miejscu zainstalować podgrzewacz? uprzedzono mnie że BMW pewnie ma zamykany dopływ do nagrzewnicy po wyłączeniu zapłonu i trzeba poszukać taie miejsce gdzie podgrzewany płyn będzie krążył tylko wokół bloku silnika. I teraz mam największy problem gdzie się wpiąć.
Opublikowano
Tak jak napisałem wcześniej na 99% zdecydowałem się na zainstalowanie podgrzewacza o mocy 1500w z pompą tłoczącą. Ale jedne sprawa mi przyszła do głowy i mało kto potrafi mi w tym pomóc. Jak silnik odczyta iż płyn chłodniczy i blok silnika ma temperaturę np: +45 stopni a cała reszta -20. Czy nie będzie zaburzona dawka paliwa względem błędnie odczytanej temperatury?
Opublikowano
Aby mieć pewność poprawnego miejsca montażu wolał bym mieć schemat instalacji wodnej silnika m57. Czy ktoś posiada jakiś schemat lub potrafi wskazać miejsce?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.