Skocz do zawartości

320d bardzo wolne nagrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
e46 320d. Samochod bardzo wolno sie nagrzewa. Wczoraj po dystansie 20 km wskazowka dopiero dobila do pionu. Webasto smiga. Czy winny jest termostat EGR? Bo glowny wymienialem niedawno bo tez byl walniety z tym ze wtedy silnik wogole nie chcial sie nagrzac i ciagle wskazowka stala kawalek ponad niebieskim polem.
Opublikowano
Wymienilem termostat EGR, wczoraj samochod przy w miare spokojnej jezdzie 80 km/h 5 bieg, nagrzal sie do pionu na dystansie 10 km, temperatura otoczenia okolo 5 stopni, ale gdy juz zlapie pion i np wlacze ogrzewanie to wskazowka powoli leci w dol i temperatura spada. Stary termostat jak sie w niego dmucha od tej strony, gdzie byl zamontowany do niego waz przepuszcza powietrze, ale jednak czuc opor, w nowy nie dmuchalem i nie mam porownania, a od tej strony gdzie jest odpowietrznik, az gwizdze jak sie w niego dmucha tak latwo powietrze przechodzi.
Opublikowano

Piszesz

gdy juz zlapie pion i np wlacze ogrzewanie to wskazowka powoli leci w dol i temperatura spada.

Tak nie powinno być, za niedogrzanie są odpowiedzialne dwa termostaty które już wymieniłeś , czyli z nimi coś nie jest tak , czy założyłeś oryginalne ? czy zamienniki ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Glowny byl wymieniony w tamtym roku i byl zalozony oryginalny. Ten EGR kupilem BEHR. Niby drobna poprawa jest bo jednak 10 km to nie 20 jak wczesniej, takto sprawdzilem zaluzje czy sie zamykaja i one dzialaja dobrze. U mnie po tych 10 km silnik mial temp. 78 stopni, jak juz zlapie ponad 80 i np wlacze ogrzewanie 21 stopni na maxa to temperatura w czasie jazdy spadnie na chwile o jeden, dwa stopnie, ale jak jade to zaraz sie nagrzewa, ale max temp. jaka osiagnalem z wlaczonym ogrzewaniem na ekspresowce przy 120 km/h i wlaczonym ogrzewaniu to 87 stopni. Wczesniej jak poszedl glowny wogole nie chcial zlapac pionu, teraz lapie, ale ma male skoki.
Opublikowano

Otwarcie termostatu głównego powinno być na 85 lub 88°C

Wskazówka w pionie już może stać przy 75 °C i ma dużą bezwładność aby nie skakała od prawa do lewa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Przy sprawnych termostatach oraz calym ukladzie po osiagnieciu 88-91stopni niezaleznie od intensywnosci wl. ogrzewania ma byc 88stopni, nawet przy -20 w trasie, 32 stopniach na klimatroniku

Sprawdzane wielokrotnie....

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Nigdy w zyciu, taki test tez robilem, przy Twoim scenariuszu temp z 88-91 spada na 82 i po doslownie minucie wraca do 88

Wskazowka nie wychyla sie w lewo bo pion lapie od 74stopni

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam :wink: jeśli wskazówka opada to główny do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Inne dobre pytanie czy on był naprawdę wymieniony , byłeś przy tym ? Może tylko ktoś go naprawiał ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Byl wymieniony bylem przy tym i sam go zamawialem. Swoj samochod odkad go mam tzn 4 lata ciagle robie u jednego mechanika, zawsze wszystko gra jak robi. Jechalem przed chwila w miasto webasto chodzilo to po 6 km zlapal 75 stopni, ale na chwile ogrzewanie wlaczylem i spada, wedlug tego co pisal kolega puzonn nie powinna spadac gdy silnik ma temp 88-91, pytanie czy po 6 km ma byc juz 88 stopni, czy dopiero lapie pion, bo mysle ze jakbym wyjechal na trase to po jakis 12-15 km moze by mi zlapal taka temperature. Kolega ma taka sama jak ja wczoraj robil trase 50 km to mowi ze u niego temp 86 stopni trzyma, jak wlaczy ogrzewanie doslownie na chwile spada o stopien i utrzymuje sie 86. Jakby nie patrzec problem, ktory mialem sie rozwiazal bo glownie chodzilo mi o to ze samochod lapal pion po 20 km, teraz okolo 8. Dopiero po niedzieli bede jechal trase kolo 90 km to zobacze czy moj wogole zagrzeje sie do tych 88 stopni to wtedy bede wiedzial czy termostat glowny ruszac.
Opublikowano

nie wiem czy po 6km ma byc pion, wszystko zalezy od stylu jazdy, czy to 6km to stanie na swiatlach czy jazda autostrada, czy zmieniasz biegi przy 2tys obr czy przy 2.2 itp bla bla

nie da sie okreslic ma byc po 6km i koniec, więc pytania tego typu to :mad2:

ale ma byc te 88stopni i jak juz je złapie to ma je trzymac niezaleznie co robisz, czy jedziesz jak dziadek, czy zapier dalasz jak kubica, tylko sie nie rozbijaj jak kubica

gdy zapierdalasz to potrafi wskoczyc z 88 na 93

 

sprawa ogrzewania gdy masz 75stopni i wlaczysz ogrzewanie to logiczne ze temp spadnie ale po chwili znowu bedzie szybowac w gore aby osiągnąc upragnione 88, wolniej to wolniej ale nie na tyle wolno ze musisz jechac w trase 90kilometrową aby ją osiągnąć

 

zimą przy bardzo duzych mrozach nawet -30 w nocy, celowo obserwowałem jak zachowuje sie układ, w trasie przy -30/-25 (auto bez garazu) przy spokojnej jezdzie temp oscylowała w granicach 86-88 stopniach, ogrzewanie kabiny miało co robic a diesel zbyt duzo ciepla nie generuje

 

ale w kazdych innych okolicznosciach przy sprawnym układzie, pompa wody, termostaty, prawidłowy stan plynu, odpowietrzony układ, drozne węze itp itp itp ma byc 88-91 stopni i tyle

kazde głupie dyskusje ze u mnie jest 82/75 bo coś tam sa jałowe

 

to czy termostat ma prawo paść po roku, nie wiem, wątpie, ja u siebie zmieniłem oba ponad 3 lata temu i do dzisiaj są sprawne, kupione na czescidobmw za dobre pieniądze

zmieniłem bo auto nie przekraczało 78 stopni, nie bawiłem sie w dumanie, są 2 to zmieniam oba i mam spokój....

 

inna sprawa ze gdy silnik prawidłowo sie nagrzewa i utrzymuje prawidłową temp pali mniej, dogrzany diesel to podstawa, warto o tym pamietać

 

---

co do mietka mechanika to szybciej znajomy bedzie oszukiwał bo wie ze mu ufasz hehe, stary przy bmw nie mozna od mechanika odchodzić na minute

to samo zmiana oleju itp, kupujesz swoj i jedziesz przy Tobie zlewa (nie odciąga wężem), leje i dowidzenia

inaczej jezdzisz na przepale ciesząc sie ze twoj funfel mechanik mietek to równy gość, to jest polska :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Termostat glowny wymieniony. Teraz jest tak jak powinno byc trzyma te 88 stopni. Ale wyszlo na to ze EGR tez byl uwalony bo wolno sie nagrzewal, a dzieki temu wyszlo ze glowny tez nie pracuje jak powinien bo nie nagrzewal do 88 stopni tylko 75-84. Na szczescie zaplacilem tylko za wymiane bo stary termostat byl na gwarancji.
Opublikowano

no to fajnie, autko bedzie lepiej zyło i mniej paliło a Tobie bedzie ciepło ;)

 

jak robimy auto dla siebie to polecam zmienic oba termostaty i problem z głowy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Zastanawiam sie ile czasu ten termostat nie smigal:) Bo takto raczej sie uwagi nie zwraca ile stopni ma silnik jest wskazowka w pionie to tak powinno byc, szkoda ze rownie dobrze moze miec 75 stopni i juz jest pion. Ale potwierdzam jesli oba termostaty sprawne jak juz zlapie te 88 stopni to tez odpalilem ogrzewanie na maxa 32 i trzyma ta temperature silnika.
Opublikowano

Deore witaj !

No to gratki że rozwiązałeś ten problem i tu opisałeś do końca, jeszcze komuś to się przyda.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano (edytowane)
No oby. Ale teraz pomyslec ile ludzi nieswiadomie moze smigac z walnietym glownym. Bo gdybym nie odpalil testu nr 7 to nigdy bym sie nie dowiedzial ze nie mam tych 90 stopni, przez to ze wskazowka lapie pion juz od 74 stopni. Edytowane przez deore
Opublikowano
No oby. Ale teraz pomyslec ile ludzi moze nieswiadomie moze smigac z walnietym glownym. Bo gdybym nie odpalil testu nr 7 to nigdy bym sie nie dowiedzial ze nie mam tych 90 stopni, przez to ze wskazowka lapie pion juz od 74 stopni.
zgadza sie, ta tolerancja przyjęta przez bmw jest mylna dla większości posiadaczy, nie ma co ukrywać 90% włascicieli pewnie mysli ze pion to zawsze 90 stopni hehe a pion to 74 jak i 100 stopni :duh:

 

U mnie pion jest po ok 12 km ;/

Z tym , że mam błąd podgrzewacza no i po rozpędzeniu praktycznie cały czas jazda na 4 biegu .

bez podgrzewacza przy sprawnych termostatach bez problemu powinienes osiagać 88 po max 10km niezaleznie od stylu jazdy....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
No. U mnie gdy byly walniete oba termostaty pion lapal po 20-25 km, wymienilem EGR 10-12 km, po wymianie glownego cos okolo 6-8 km, zalezy czy webasto sie zalaczy czy nie. Na przyszlosc jakby znow bylo cos nie tak wymieniam odrazu oba na raz bez zbednego zastanawiania.
Opublikowano
No oby. Ale teraz pomyslec ile ludzi moze nieswiadomie moze smigac z walnietym glownym. Bo gdybym nie odpalil testu nr 7 to nigdy bym sie nie dowiedzial ze nie mam tych 90 stopni, przez to ze wskazowka lapie pion juz od 74 stopni.
zgadza sie, ta tolerancja przyjęta przez bmw jest mylna dla większości posiadaczy, nie ma co ukrywać 90% włascicieli pewnie mysli ze pion to zawsze 90 stopni hehe a pion to 74 jak i 100 stopni :duh:

 

U mnie pion jest po ok 12 km ;/

Z tym , że mam błąd podgrzewacza no i po rozpędzeniu praktycznie cały czas jazda na 4 biegu .

bez podgrzewacza przy sprawnych termostatach bez problemu powinienes osiagać 88 po max 10km niezaleznie od stylu jazdy....

 

Termostaty oba wymienione na "behr" i oba wymieniałem sam więc nie ma mowy o tym , że ktoś mi pocisnął wałka ;)

a sam podgrzewacz według mnie działa bo "grzeje" a przynajmniej jest gorący gdy woda jeszcze nie ;) no ale błąd wyrzuca ... :mad2:

taka to już chyba charakterystyka mojego auta ;) oczywiście termostaty wymienione bez potrzeby

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.