Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie :) W końcu znalazłem chwilę czasu aby zabrać się za założenie galerii mojej ślicznotce. Jednak może zacznijmy od początku..

Moja przygoda z BMW zaczęła się w marcu 2013 roku kiedy to stałem się posiadaczem e46 sedana z dwu litrowym silnikiem diesla o mocy 136 koni :D Całkowity golas, kupiliśmy ją bez sprawdzenia, wszystko w niej było do roboty, całkowicie wszystko.. Ale jakoś jeździła i człowiek się przywiązał i już niczym innym jeździć nie chciał aż do czasu lutego 2014! Kiedy to w ogromne mrozy silnik się po prostu skończył :mad2: jednak miłość do BMW nie przeminęła. Rozglądałem się za beemkami aż do sierpnia gdy moim oczom ukazała się ta oto pięknotka! (jechałem już oglądać audi z braku ciekawych bmw, beemke wychaczyłem przypadkiem przez płot z ulicy :8) )

No i zaczęło się oglądanie.. byłem nastawiony sceptycznie ale okazało się, że ma to wyposażenie, które mnie interesuje i nawet wiele więcej.. :) Jazda próbna, wszystko spoko, no to jedziemy sprawdzać ją na warsztat. Znajomi mechanicy sprawdzili wszystko bardzo skrupulatnie, co kawałeczek miernikiem, zdejmowali maty wygłuszające w bagażniku itd. i jeden werdykt, malowana maska (ale pan sprzedający już wcześniej o tym powiedział) więc zdziwienia nie było. Podpinanie pod komputer, kilka prostych błędów.. więc coraz bardziej człowiek się napalał :twisted: Sprawdzili wnętrze, papiery czy wszystko jest ok, i jak najbardziej było. Tona faktur z niemiec na milion części.. No i tak właśnie doszło do zakupu tego oto samochodziku :)

A tutaj raporty spalania :D

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/70284

Vin: JT80269

 

Numer podwozia WBABN51050JT80269

Kod typu BN51

Typ 330CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor SONDERLACKIERUNG (490)

Tapicerka LEDER MOSAIK/WALK NAPPA/SCHWARZ (Q9SW)

Data prod. 2000-06-21

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON System HiFi Harman Kardon

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S789A M LM-RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG Obr. BMW, st. le. indywid.

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S945A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGK. Dummy-SALAPA

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

Składanie Indywidualne dane pojazdu

Tekst

---- Processing Individual

Sign "BMW individual"

 

0490 Color

Paintwork "carbon black-metallic" (code 416)

 

W skrócie, to co było do roboty jest w dalszym ciągu powolutku robione, mianowicie zrobione zostało:

Wymiana oleju wraz z filtrem

Filtr powietrza

Wymiana świec

Naprawiony kolektor

Naprawa modułu komfortu

Wymiana dwóch rolek alternatora

Nabita klimatyzacja

Kupione nowe oponki zimowe (17)

Kupione klocki na tył ATE

Kupione amortyzatory na tył SACHS

 

Do zrobienia zostało:

Wahacze przód (w nie długim czasie zakupie lemfordery)

Żarniki xenonów (w poniedziałek tj. 3.11.14 idzie do mechanika na wymianę żarników i dołożenie "xenonowych" postojówek co by to fajniej wyglądało)

I w planach na wiosnę felgi styling 135 wraz z oponkami

To chyba by było na tyle.. zdjęcia są jakie są robione na szybko, jak będzie więcej czasu to zrobię lepsze :)

Temat będę na bieżąco aktualizował..

 

Przed glebą

http://s2.ifotos.pl/img/biemwujpg_apxwhah.jpg

 

Aktualnie Po glebie

http://s5.ifotos.pl/img/ppjpg_apxwhap.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/tyl-bokjp_apxwrxq.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/fotele-pa_apxwrnr.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/kierajpg_apxwrns.jpg

Edytowane przez Redel
Opublikowano

Bardzo ładna sztuka, w wyposażeniu chyba nic nie brakuje. Dobrze że nie bałeś się przebiegu. Dwie rzeczy mącą całość - automat - ale to kwestia przyzwyczajenia, i... ten spojler, którego koniecznie musisz się pozbyć :D Bez niego będzie idealnie ;d Gdy będziesz miał możliwość wrzuć zdjęcie tego lakieru w słoneczny dzień, jestem ciekaw jak się prezentuje.

 

Zazdroszczę regulacji lędźwi, tylko tego mi brakuje w mojej 330 ;)

Opublikowano

Pierwsze, co bym zrobił, to dokupił prowadnicę powietrza do filtra. Oraz zastanowił się, gdzie się podziała plastikowa tabliczka przy chłodnicy ze wskaźnikiem min/max. Drugie - wywalić spojler. Trzecie - zmienić felgi. Życzę powodzenia w dopieszczaniu (bez podtekstów).

 

http://imageshack.com/a/img909/6258/RYyS8r.jpg

Opublikowano

Prowadnicę mam, jak mechanik wymieniał mi filtr to prowadnicę wrzucił do bagażnika, nie wiedziałem do czego to więc leżała w garażu..

Jak to napisałeś popatrzyłem na googlach o co chodzi i okazało się, że to właśnie to :) będę miał chwilę to wrzucę zdjęcia jak to teraz wygląda.

Co do tego mniejszego kwadracika to nie wiem o co chodzi..

 

Żarniki wymienione wraz z postojówkami w kolor xenonu :)

Nowe żarniki świecą naprawdę o niebo lepiej, dorzucę niedługo zdjęcia. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prowadnicę mam, jak mechanik wymieniał mi filtr to prowadnicę wrzucił do bagażnika
Albo lejesz wodę albo zmień mechanika, kierownicy powietrza się nie demontuje przy wymianie filtra :nienie:
Opublikowano

Pisalem przeciez, ze oprocz wymiany filtra bylo robione kilka innych rzeczy swiece rolki alternatora kolektor itd :)

Wody nie leje bo nie mialbym po co tego robic, nie nosze sie z zamiarem sprzedawania a przynajmniej nie w najblizszych kilku latach :cool2:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Nadszedł czas na mały update :)

Od ostatniego postu minęło już trochę czasu a rzeczy w samochodzie zmieniło się sporo..

Wynikły nawet dwie niespodziewane usterki, mianowicie padła cewka na cylindrze oraz pękł zbiorniczek płynu chłodniczego :duh:

Oczywiście obydwie rzeczy już naprawione.

 

Ze zmian ogólnych to tak jak pisałem wymienione żarniki xenonów oraz dołożone diodowe postojówki oraz te kilka innych dupereli.

Dodatkowo wjechały nowe nacinane tarcze ATE oraz klocki ATE na przód :)

No i chyba najważniejsze, nowe oraz piękne (jak dla mnie oczywiście) felgi!

 

A teraz czas na zdjęcia :>

 

http://imagizer.imageshack.us/a/img673/4247/g7xTLf.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img537/9431/4zwc36.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img913/259/bzNE84.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z felg również jestem zadowolony :cool2: tylko komfort jazdy sporo gorszy.. w koleinach już trzeba się siłować z kierownicą :cry2:

 

A dziś bunia była delikatnie pieszczona :)

Wymienione tuleje wahaczy z przodu na TRW oraz łącznik stabilizatora na prawym przodzie (lemforder) no i zrobiona zbieżność :)

Także maleństwo jest już w pełni gotowe do sezonu :twisted:

 

edit:// zastanawiam się też nad pomalowaniem zacisków na żółto, co o tym sądzicie?

Opublikowano

Za chwile będziesz miał rdzawozłote łaciate odpryskujące farbą zaciski. Nie maluj.

 

Jedyny wiejski tuning który mógłbyś przedsięwziąć to białe ringi SMD. Do tego prostą elektronikę, żeby w dzień świeciły na 100% (światła dzienne), a w nocy na 30% razem ze światłami mijania.

Opublikowano

Dobra farba i nic nie bedzie odpryskiwac ale kolor czarny proponuje :)

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Eh, dosyć szybko wyperswadowaliście mi te żółte zaciski :cry2:

 

W planach nowe opony.. 225/40/18 przody i 255/35/18 tyły ale to już spory wydatek.. :|

 

No i oczywiście najgorsza pogoda.. wiosna, chciałoby się wypucować samochód na glanc a tu co chwila deszcz śnieg i tak dalej :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś był kolejny dzień "pieszczot" :D

Podjechałem sobie na stacje diagnostyczną na szarpaki, wyszło, że do wymiany są gumy drążka stabilizatora, więc niewiele myśląc odwiedziłem intercars i zakupiłem nowe :)

Już są założone bo akurat była chwila czasu.

 

Z ciekawostek oszlifowałem zaciski gdyż miał już duży osad, wyglądają jak nowe :cool2:

Jutro wymyję autko to wstawię nowe foto :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja mam na czarno pomalowane, od roku nic sie nie dzieje a temperatury dostaja duzo, ale tez zima nie uzywam auta.

 

Felgi super!

 

Ale opony to sie zastanow, do takiej buni naprawde niepotrzebne sa takie walce, zuzycie paliwa do gory i komfort jazdy w dol. Chyba ze chcesz tylko na pokaz.

 

Spojler wywaliles?

 

W ogole to fajna opcja wyposazenia! Zazdraszczam

Opublikowano

Spojler nadal wisi tak jak wisiał :P

Czy ja wiem czy tak komfort w dół.. Ja nie robię jakiś kosmicznych tras tylko kręcę się w koło komina więc.. :)

 

A te opony o których wspominałem wjadą na stylingi 135, które są już na samochodzie.

Powoli pojawia się też wizja obniżenia troszkę przodu samochodu, bo tak jakoś odnoszę wrażenie, że taka koza z niej jest taki prześwit na przodzie :nienie:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wjechały dziś nowe tarcze na tył oczywiście ATE :8)

Jutro dzień wolny to się zamontuje :cool2:

 

W niedługim czasie zmiana oleju oraz uszczelnienie dyfra na półosiach :mad2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Minął rok od zakupu, więc nadszedł czas na większy przegląd.. Dobrze, że zmieniłem mechanika bo jak się okazało poprzedni do najlepszych nie należał :D

Nie zamontował prowadnicy powietrza, krzywo wsadził filtr powietrza, nie dokręcił rolki alternatora :duh:

Co wynikło na przeglądzie? Głównie uszczelniacze, uszczelka miski olejowej, coś przy odmie, uszczelniacz między wałem a silnikiem bodajże?

Oczywiście filtry i olej.. Przesiadłem się z castrola na motul, zobaczymy jak to będzie :)

Pewnie o czymś zapomniałem ale jak coś to dopiszę :D

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

No i cóż.. jak to w starych autach bywa posypała się skrzynia :D

Opiłki metalu w oleju + jakieś kawałki kosza.. czymkolwiek to jest. Teraz trudny wybór, wstawiać jakiś automat w dobry stanie czy manual 6 biegowy.. :duh:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wybór padł na manual 5 biegowy, różnica w jeździe jest kolosalna.. Strzał ze sprzęgła przy 5 tyś obrotów robi swoje.. ogólnie nie spodziewałem się aż takiej zmiany :twisted:

Charakterystyka jazdy zmienia się diametralnie.. Dużo czasu zajęło mi znalezienie odpowiedniego warsztatu, który podjąłby się takiej modyfikacji.. W końcu się udało, zaangażowanie chłopaka, który się tym zajmował.. no po prostu MEGA! Fotorelacja, testy, co chwila telefony itd.. Jednak portfel też uszczupliło strasznie :roll:

Sprzęgło zregenerowane obszyte kevlarem, zregenerowany dwumas, w skrzyni coś robili z biegiem jałowym, dodatkowo zamontowany short shifter, cudownie cyka przy zmianie biegu, mega się biegi wrzuca, dyfer lalka po 40 tyś mil z półosiami, tak samo wał, wymienione tuleje przy dyfrze na wzmocnione, milion jakiś mocowań i innych cudów z aso, wszystko mam rozpisane..

Ogólnie rzecz biorąc to jestem mega zadowolony :cool2:

Opublikowano
Jak tylko czytam co zostało wymienione to łapię się za portfel :D Ja też mam u siebie 5 biegów i przyznam, że szóstka by się przydała na dłuższą metę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie zdjęcia z pierwszej strony wcięło... Może zrobisz reupload na innej stronie? Na tinypic.com długo się trzymają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.