Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Na wolnych obrotach delikatnie faluje. Prośba o analizę korekcji wtrysków

 

Cylinder:

1, -1.06

2 , 4.15

3, -1.85

4, -0.50

5, 0.09

6, -0.75

http://fotoo.pl//out.php?i=897708_cam00499.jpg

 

 

http://fotoo.pl//out.php?i=897707_cam00502.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Drugi do sprawdzenia. Nim trzeba się zająć. Minusowa korekcja na reszcie także jest wynikiem 2.

 

4,15+0,09=-1,06-1,85-0,5-0,75

0=0

 

 

Minusowa korekcja na reszcie koryguje wtrysk drugi, który prawdopodobnie ma uszkodzoną cewkę zwalniająca paliwo do komory spalania. Naprawisz drugi to i pozostałe się uspokoją.

Better slow than not go...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepne sie do watku, kupiłem auto i prosze o analize tego co pokazuje INPA

na zimnym http://images68.fotosik.pl/408/c5c60664cd685ffam.jpg

i na rozgrzanym

http://images67.fotosik.pl/410/1743039247c4fa73m.jpg

a tu pozostałe parametry

http://images67.fotosik.pl/410/5b70a5d037c41d16m.jpg

http://images68.fotosik.pl/408/775abf6fe8e41916m.jpg

mam na cos zwrócic uwagę?

Opublikowano

4 i 6 trochę biedniejsze.

Ale bez tragedii. Lej paliwo z dobrych stacji. Dodatkowo kup jakiś dodatek do paliwa do czyszczenia układu paliwowego. Pojeździj ze dwa miechy i sprawdzaj korekcje. Jak masz ochotę zrób sobie przelewy -te z dodatnią korekcją pewnie najwięcej przeleją.

Jak robić cokolwiek to wszystkie na raz a u Ciebie jeszcze nie trzeba.

 

Ja na 4 miałem + 2.5 kupiłem jeden nowy wtrysk i korekcja na nim poszła na -2.5

Czyli reszta też kuleje tylko równo. Jak auto ma ze 200k km to każdy będzie puszczał trochę paliwa w przelew -jak równo zużyte to i korekcje dobre.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Co polecasz do przeczyszczenia wtryskiwaczy? Mixol?

 

Polecam wykrecenie koncowek, zamoczenie w srodku do mycia silnika i pozostawienie na noc -przedmuchac kompresorem i powinno sie poprawic. Warto zaopatrzyc sie w uszczelki na wtryskiwcze koszt 10zl komplet.

Better slow than not go...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no to sie chyba ładnie poprawiło ? Co koledzy myslicie? Jednak te środki cos tam działają :)

Jak tam falowanie ?

Jak odpalał w mrozy?

Tak pytam z ciekawości :?:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Podepnę się pod temat. U mnie korekcja na drugim cylindrze odbiega od pozostałych i wynosi +1,3. Objaw to dokładnie takie samo falowanie obrotów jak na załączonym przez kolegę filmie (ja mam manualną skrzynię biegów). Jedyne na co zwróciłem uwagę to to, że kiedy obserwuje korekcje w inpie ( u mnie to jest podajże f5) i przejdę na f6 ( obroty na poszczególnych cylindrach) to czuć jest zdecydowanie mocniejsze wibracje, nierówną pracę silnika - obroty na 2 cylindrze o jakieś 7-8 niższe niż na pozostałych. O czym to może świadczyć?
Opublikowano
To stała dawka na wszystkie cylindry. W ten sposób widzisz jak zachowuje się silnik bez korygowania dawki na poszczególnych cylindrach. Im bardziej silnik się telepie - wtryski są w gorszym stanie a smooth running controller robi większe korekcje.
  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Kochani,

Nie chcę zakładać nowego tematu, wiec krótko opisze:

E61 2.5d 177 aut

- wymienione wszystkie świece,

- klapki na stale otwarte i zaslepiony podciśnieniowy,

- nowa odma,

- zalane najpierw lm na ćwierć baku, pozniej miksol okolo 100 na ćwierć baku, wymieniony potem filtr paliwa,


Objawy:

- dymienie szare na zimmym i telepanie silnka dopoki nie zalapie 5 cylinder,

- korekta na 5 cylindrze powyzej 5, czasem 6. W momencie zlapania temperatury silnik chodzi pięknie, dymi ledwo ledwo (brak dpf i kat), a korekty wracaja do -1 - +1.


Sterownik świec powoduje brak zaplonu na 5 cylindrze?

Czy wtrysk przelewa i nie zapala na zimnym? Dzieje sie tak tylko po dluzszym postoju. W ciagu dnia jak jest uruchamiany co kilka godzin, objawy nie wystepuja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz błędów świec to nie zawracaj sobie nimi głowy, ani sterownikiem, zajmij się wtryskiwaczem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Miksol mówie potocznie, leje zawsze półsyntetyk - jest najbardziej zbliżony temperaturą spalania do ON.


W kwestii błędów:

4262 Glow plug Cyl 6

4530 - air pressure

4B10 Smooth running controller


Przy czym jak pracuje równo i wykasuje błędy INPA - pozostaje jedynie 4262. Pozostałe dwa występują jedynie po nocnym postoju przy temperaturze oscylującej blisko 0.


Zająć się wtryskiem i tyle? Czy profilaktycznie jak już zrzucę kolektor - wymienić sterownik.


Zastanawiam się też, dlaczego wtrysk na ciepłym potrafi mieć niemalże idealne korekcje a na zimnym ewidentnie mu nie pasuje.


Klapy stale otwarte rozumiem, że mu nie powinny przeszkadzać i sadzić błędów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zajmij się wtryskiwaczem na 5 cylindrze i zajrzyj do sterownika jak jesteś pewny świecy na 6 cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dla potomnych:

- wymieniony 5 wtrysk na używkę z gwar - korekty bliskie 0 na wszystkich, jeden ma okolice 1.0 na zimnym, (stary wtrysk miał nagaru, sadzy i gówna w okół siebie na pęczki, jak w starym kominie),

- wymieniony sterownik świec - teraz wywala błąd 3 i 6 świecy mimo nowych świec i sprawnie naprawionego sterownika.


Możliwe, że wiązka kablowa niedrożna, albo świece trafiły się padaka?


Jedyne co mu teraz doskwiera - to przy odpalaniu poniżej 10 stopni zanim zacznie równo pracować i przestawać puszczać chmurę to mu potrzeba albo 10-20 sekund, albo krótkotrwałego zwiększenia obrotów na 1500-2000, więc nie podejrzewam nic innego niż świec.


Natomiast chciałem dopytać kogoś o następujące przypadłości:

- objawy mikronieszczelności układu wydechowego?

- objawy kończącego się turbo?

- objawy przepływki,

- objawy chłodniczki egr.


Pytam dlatego, że:

- potrafi zadymić na czarno na postoju przy przegazówce w spód,

- puszcza spora chmurę z gazem w podłodze na obciążeniu,

- pojawia się olej na przepustnicy egr,

- wydaje mi się dość duże spalanie: około 12-14 bardzo spokojnie po miescie, około 7-8 trasa (2.5d - automat),

- z podpiętym czy odpiętym egr powinien mniej dymić?


EDIT - tak brak dpf i kat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.