Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Posiadam model 520d e60 163 KM rok 2006 r. mam pytanie a mianowicie myślę nad chipem ok 30 KM więcej a chodzi o wgranie nowej mapy nie jakieś tam pseudo chipy, i moje pytanie czy nic się nie dzieje z tym silnikiem, mam zamiar użytkować go trochę dłużej kilka lat, jednak brakuje mu troszkę mocy choćby do wyprzedzania, co do silnika jest w dobrej kondycji, zastanawiam się przy zabiegu usunąć filtr dpf. proszę o opinie, czy ktoś to robił jakie efekty czy silnik, turbina itp wytrzymuje dodanie mocy. Szukałem na forach ale nie mogłem nigdzie znaleźć konkretnych odpowiedzi co do tego typu silnika. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Opublikowano
czyli masz M47 silnik w 1er mam mape od ponad 110kkm turbo fabryczne zero luzów zamiast kata zalozony downpipe 215KM 400NM nic sie nie dzieje idzie jak potrzeba ale kopci ! bo wtryski za male.. i smiedzi bo nie ma katów jesli to przeszkadza to 200KM i po temacie... ale tak jak kolega roger nysa wrzuc z 535d wtyski i bedziesz mogl zostawic nawet dpfa bo nie bedzie sadza go zatykac... dobry bylby rowniez wikszy IC wszystkie mody mechaniczne najpierw na koncu mapa
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Mam ten sam silnik, 2.0 163km (M47). Zrobiłem chip we Wrocławiu w firmie http://www.jetronik.pl jakieś niecałe 2 lata temu.

Od tego czasu zrobiłem ok 70k km i jedyne co robiłem to wymieniałem filtry i olej co 15k km (za każdym razem filtr powietrza) + z rozwagą użytkowałem autko (bez pycenia na zimnym, studziłem turbinę po szybkiej jeździe etc.). Pewnie interesują Cię osiągi ? Po kilku hamowaniach oraz napisaniu mapy pod moj silnik wynik to 193km (155 przy hamowaniu serii) i 397Nm (313Nm seria). Dodatkowy plus to spadek spalania o jakieś 0,5l/100km.

Jeżeli nadal zastanawiasz czy robić chipa i czy warto, to powiem, tak - warto. Auto dużo lepiej zbiera się przy prędkościach powyżej 100km/h o co w zasadzie mi chodziło. Jestem zadowolony.

 

Pzdr,

Ever

Edytowane przez Evergreen
Why so serious... ?
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. U mnie jest manual to myślę że powinno nie przeszkadzać, jednak się zdecyduje o chipa ale myślę, że dla mnie i bezpieczniej dla silnika będzie o podwyższenie mocy ok 20-30KM powinno wystarczyć :-) a chodzi mi bardziej o przyspieszenie bo co do prędkości max wystarczy jak jest do chwili obecnej bo jak testowałem poszedł 235km/h. Pozdrawiam wszystkich właścicieli bmw e60 :-)
Opublikowano

Mamy podniesiona moc bezpiecznie o ok 30 koni ,

usuniety DPF i EGR.

Moge smialo polecic taka modyfikacje , poniewaz Dokladnie mam ten sam rocznik , ten sam silnik , w automacie .

 

Samochod jest o wiele żywszy i troche mniej Pali. Zrobione mam ok 60 tys na chipie.

 

Jak chcesz to wpadnij do mnie sie przejechacsamochodem i porównac .

 

Znajde gdzieś wydruk z hamowni to wstawię

 

pozdro

Opublikowano

Moc 194,7 km przy ok 4000 obr. ( + 32 km )

Moment 419,5 Nm przy ok 2500 obr. ( + 80 Nm )

http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/wp-content/uploads/2014/04/bmw-520d-e60-163-km-chip-dpf-egr-off.jpg

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam ponownie, chciałem odświeżyć temat. Właśnie jestem przed chip tuningiem no i będę wyrzucał dpf , pytanko czy zamiast całej puszki wstawić kawałek rurki? A jak zostawić puszkę czy wybebeszyć cały środek i pytanie jeszcze czy tam jest jakiś kat w środku czy zostawić samą pustą puszkę proszę o poradę z góry dziękuje i pozdrawiam.
Opublikowano

polecam stawić sobie troszkę mózgu..

 

Co Ci się z tym dpfem dzieje że chcesz go usunąć?

Opublikowano
Chce się go pozbyć ponieważ po pierwsze przy chipie poleca się go wyrzucić bo będzie się zapychał a po drugie w sumie jeżdżę w terenie miejskim a co za tym idzie zwiększanie poziomu oleju gdy się nie wypali a do autostrady mam co najmniej ok 130 km. A w sumie mam przejechane 220tyś czyli tez nie mało to i filtr nie jest najlepszej kondycji czasami czuć jak go delikatnie przymuli. Dlatego pytam czy usunąć całą zawartość puszki czy tez w nim jest przegroda od kata. Usuwać fizycznie będę go sam a chip to już oddam w fachowe ręce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie, chciałem odświeżyć temat. Właśnie jestem przed chip tuningiem no i będę wyrzucał dpf , pytanko czy zamiast całej puszki wstawić kawałek rurki? A jak zostawić puszkę czy wybebeszyć cały środek i pytanie jeszcze czy tam jest jakiś kat w środku czy zostawić samą pustą puszkę proszę o poradę z góry dziękuje i pozdrawiam.

 

Najlepiej opróżnić środek i wstawić tam kawałek rurki. Kata masz przy samym silniku w oddzielnej puszce tak że nie musisz się nim przejmować no i oczywiście trzeba wyłączyć programowo proces wypalania.

Opublikowano

jest wiele bm-ek po chipie i maja DPf-a wiec nie wiem po co go wywalac.w swojej ex e87 zrobilem prawie 100tys km po chipie i nic z DPF-em sie nie dzialo, kupil ja moj kolega i sobie chwali i nie zamierza go wywalac. dziwi mnie ze wszyscy sie pozbywaja tego ustrojstwa

Sam obecnie poruszam sie 525d po lifcie bez DPF-a - poprzedni wlasciciel go usunal :nienie: i szczerze powiem ze mocno sie zastanawiam czy go czasem nie przywrocic.

Opublikowano

@lukolo85

 

niektórzy po prostu lubią truć wszystkich naokoło. Ot cała historia. chyba..

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak tuner kiepski to będzie DPF chciał wyrzucić, już pomijam fakt dodatkowego zarobku dla nich :mad2: Kolego podjeź do mnie dostaniesz dobry program i dpfa będziesz miał dalej na miejscu :8)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Dlatego miedzy innym pytam się na forum co z tym dpf nie jestem z tych co lubią truć wszystko na około ale jak to ma zaszkodzić silnikowi to wolę sie tego pozbyć a na dodatek ile samochodów praktycznie z ok 90 procent jeździło, jeździ i będzie jeździło bez filtrów i nic to nie zmieni. Zrobię najwyżej tak, że go zostawię na swoim miejscu i zobaczę co będzie się dalej działo. Fakt, że przeszukując fora większość usuwa dpf. popytam tunera u tego co zamierzam zrobić i zobaczę co on na to aby go zostawić czy nie i będę wiedział czy jest kiepski.
Opublikowano
jak chcesz zrobic odwracalnie załóż downpipe a swoj kat z dpfem odłóż do garazu.... mam tak od dawna zrobione.... i jest ok natomiast ciekawe... bo w e60 320kkm dpf mam idealny... ;) jak jest przytkany obejrzyj dlaczego...
Opublikowano

fragment rury zastepujący katalizator i dpfa... dziala to tak... pasuje p&p w miejsce rury z katem i dpafem

kupujesz downpipe... zakladasz a zdejmujesz kat&dpf... nic nie tniesz nie spawasz...

jesli bedziesz chciał wrocic do oryginału... zjdemujesz i zakladasz i masz fabryke...

zaleta... + na zywotnosc turbiny... lepsza reakcja na gaz wieksza moc... mocno wyczuwalne szczegolnie po remapie...

minus OKROPNY smród z wydechu.

Opublikowano
poszukaj ile kosztuje.... kupowalem w rm motors kolo 600 jak dobrze pamietam... grosze.. natomiast ostrzegam smrod spalin jest paskudny. dla silnika to dobrodziejstwo dla ludzi i srodowiska s%#@$synstwo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fragment rury zastepujący katalizator i dpfa... dziala to tak... pasuje p&p w miejsce rury z katem i dpafem

kupujesz downpipe... zakladasz a zdejmujesz kat&dpf... nic nie tniesz nie spawasz...

 

W silniku M47N2 kat jest przy silniku a DPF na środku samochodu.

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.