Skocz do zawartości

320i Dziwne dżwięki spod maski, pobór prądu na postoju.


Shandis

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie otóż od jakiegos czasu borykam sie z problemem w mojej bmce, mianowicie gdy silnik jest zgaszony, kluczyk wyjety ze stacyjki to nie wiem czy z kolektora ssacego czy gdzies w okolicach silniczka krokowego, sluchac ciche syczenie czy brzeczenie bąć buczenie, odrazu wspomne ze nie jest to dzwiek pompki paliwa ktora dobija paliwo jeszcze chwile po zgaszeniu czy dzwiek silniczka krokowego ktory chodzi jeszcze przez chwile jest to duze cichszy dzwiek niz krokowca trzeba przylozyc tam ucho, problem jest na tyle uciazliwy ze rozladowuje mi akumulator i wszystko oczywiscie po calkowitym wylaczeniu samochodu, problem oczywiscie znika po odlaczeniu aku, nie jest to napewno odma ani silniczek krokowy gdyz je wymienialem, gdy wymienialem silniczek krokowy to po podlaczeniu wtyczki elektrycznej do niego bylo cichutko badz tez ten dzwiek byl praktycznie nieslyszalny zauwazylem ze pojawil sie po wpieciu przez jeden z otworow silniczka do kolektora ssacego od dołu, moglbym sie teraz domyslac ze to jakis osprzet w srodku kolektora, moze jakis zawor, nie wiem niestety co konkretnie moze to powodowac, nawet nie wiem co znajduje sie w kolektorze by moc strzelac co to takiego, mam nadzieje ze dokładnie opisalem problem i ktos bedzie w stanie mi pomoc, bo teraz jazda jest na tyle uciazliwa ze musze na noc czy postoj dluzszy niz 12godzin odlaczac akumulator ktory dodam ze jest nowiutki. Silnik to vanos m52 2.0. Edytowane przez Shandis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, i jeszcze zapomnialem dodac ze podczas tego brzęczenia sa tez takie ciche stuki, skoro samochod jest sgaszony i wyjety jest kluczyk to powinno byc Cicho prawda? a skoro jest podlaczony akumulator i powstaje jakis dzwiek to znaczy ze cos tam pracuje, gdy akumulator odlaczam to dzwiek ten calkowicie ustaje, wiec to raczej oczywiste ze to kradnie prad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś problem z rozładowaniem akumulatora w ciągu kilku godzin, ale nie w tym samochodzie. Jedno co możesz zrobić to: Multimetr w rękę (ustawienie na Ampery, odpowiednia wartość), zdjąć ujemną klemę z akumulatora i połączyć - jeden kabel multimetra na minus akumulatora, drugi na ujemną klemę (przymocować dobrze). Zapisać wartość jaką wskazuję multimetr. Teraz po kolei odłączać bezpieczniki i jeżeli wartość na multimetrze nie spadnie to podłączyc go z powrotem. Kiedy wartość spadnie znacząco to możliwe, że znalazłeś źródło problemu. U mnie takim sposobem problem znalazłem w kilka minut. Daj znać jak to wygląda u ciebie.

 

Edit: Zacznij od zakresu 10-20A i przechodź na dokładniejszy/mniejszy zakres aż zobaczysz na mierniku kilka cyfr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak sprawdziłem wszystko dokładnie tak jak mowiłes i na jednym z przekaznikow jest prad okolo 1.0a przez jakis czas po zagaszeniu auta jakies kilka minut okolo 5min, i mocno brzeczy pod maska po tym czasie na przekazniku niema pradu i glosne brzeczenie ustaje, to Ciche brzeczenie o ktorym pisalem wyzej jest ciagle, do tego na bezpieczniku od swiatel wewnetrznych ogolnie oswietlenia jest 0.10ampera czyli po odlaczeniu przekaznika i tego bezpiecznika jest jakies 0,40ampera, dodaje foto z zaznaczonym bezpiecznikiem i przekaznikiem

 

http://zapodaj.net/ce950184a2a50.jpg.html

 

dodam jeszcze ze to glosne brzeczenie potrafi sie zalaczyc w dowolnym momencie na postoju wiec mysle ze to rozladowuje mi akumulator bo wartosc 0.50A chyba nie powinna tego robic przy aku 65ah, o ile sie nie myle jest to przekaznik komputera wiec nie wiem czy to przekaznik czy cos glebiej ale jak zamienialem przekazniki od papki paliwa i kompa ktore wydaja sie byc takie same to nie robilo to zadnej roznicy

 

Nie zwrocilem uwagi ze bezpiecznik oswietlenia pokazuje 0.10a gdyz otwarty jest bagaznik i swieci lampka wiec na postoju gdy wszystko ucichnie mam okolo 0,40a

Przekżnik to siemens v23134-k59-x170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda jak przekaznik główny sterownika.Ile ma nóżek?Możliwe że się klei i nie rozłącza tak jak powinien.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj na dokładniejsze wartości miernik. I opisuj dokładniej, bo ciężko jest to zrozumieć. Napisz np:

Po zgaszeniu silnika wartości:

Wszystko podłączone - xxx mA

Odłączony bezpiecznik - xxx mA

Odłączony przekaźnik - xxx mA

Odłączony bezpiecznik i przekaźnik - xxx mA

Po x minutach - xxx mA itp. itd. Im więcej danych tym lepiej.

Podmień przekaźnik na przekaźnik, który jest w 100% sprawny, od jakiegoś znajomego, albo coś. I dopiero wtedy mów czy to coś zmieniło. I jeszcze jedno pytanie, podłączałeś samochód pod komputer, są jakieś błędy? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.