Skocz do zawartości

Problem ze zdzieraniem wewnętrznej strony opon 5gt 530d.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czy ktoś z was miał taki problem w swojej gt ze zjadało mu wszystkie 4kola od środka.? Nadmienię że auto jest proste -nie było nigdy bite, była ustawiona geometria wraz z kątem pochylenia koła zgodnie z ustawieniami fabrycznymi a mimo to już drugi raz zdarzyło sie tak ze zjadło oponę aż do drutów.. Żaden z elementów zawieszenia rownież nie kwalifikuje sie do wymiany. Z tego co słyszałem jest to dość powszechna bolączka tych aut pytanie czy znalazł ktoś już na nią jakiś sposób ?

Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano

Zapewne niewiele wniose pisząc że nie miałem takiego przypadku,nadmienie jednak że geometrie w GT nie jest łatwo ustawić ,zwłaszcza u magików z ASO :wink:

Ja bym zainteresował sie geometrią...

Opublikowano
Nie wiem może to kwestia wielkości kół bo jeżdżę na 20' albo jakiś element zawieszenia jest dobity czego nie umie stwierdzić żaden mechanik ze względu na stopień skomplikowania zawieszenia bo mam adaptive drive plus jeszcze ta skrętna tylna os..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
Wiem czytałem i pytałem sie tez tam chłopaków co sadza na ten temat ale za bardzo odpowiedzi tez nie uzyskałem.. Rozumiem ze w waszych Gt taki problem nie wystąpił nigdy?
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano

typowe dla BMW jest ustawienie pochylenia kół w minusie. Oczywiste jest więc szybsze zużycie opon po wewnętrznej stronie. Jeżeli dodać do tego niewłaściwą zbieżność to tnie opony jak diabli. U mnie zużycie po wew. Też jest wyraźnie większe. Skorygowałem geometrię i mam nadzieję na poprawę sytuacji. Tobie też radzę zacząć od geometrii. Tylko przyda się fachowiec, który ma pojęcie o temacie. Ustawianie w/g tabelek bez pomyślunku nie ma sensu.

Osobiście uważam, że runflaty są za twarde, żeby tak mocno je pochylać.

Opublikowano
Mam drugie GT,w pierwszym miałem ROF na 20' i Adaptive Drive i w obecnym również.Pierwszym zrobiłem 50tys km na jednym komplecie opon a obecnym 20tys km jak dotąd.Oba kupiłem nowe,nic podobnego jak u Ciebie nie wystąpiło.Doświadczyłem jednak złego ustawienia geometrii w ASO przy zmianie kompletu opon (niepotrzebnie robiłem tą geometrię).Poprawnie ustawiono mi dopiero w punkcie gdzie ustawiają auta sportowe na tory wyścigowe.Nie wiem co Ci doradzić,nie jestem mechanikiem...
Opublikowano
A gdzie taki warsztat od sportowych aut znalazles ?
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
Ja mieszkam w UK ,ale poszukaj w PL ,generalnie musisz znalesc kogos kto nie tylko umie ustawic geometrie wg ksiazki,ale rowniez umie ja ustawic tak jak kierowca tego chce.Na torach jedni chca auta podsterowne inni nadsterowne itd Jako ze jestem ze Szczecina jedyne miejsce ktore przychodzi mi do glowy to HTL.To nie miejsce gdzie ustawiaja auta na tor ale moze warto z nimi pogadac...
Opublikowano

Skoro masz idealnie równomiernie zużyte opony to raczej masz wszystkie kąty bliskie zeru.

Z tymi fachowcami od ustawiania na tor to bez przesady. Nie ma w gt żadnej filozofii. Z tyłu do regulacji zbieżność i pochylenie, a z przodu tylko zbieżność. Do pochylenia trzeba górny wahacz wymienić a i to nie musi przynieść pożądanych efektów - trzeba więc zbieżnością poczarować. Osobiście już nie ufam laserom. Chyba, że poprostu zastępują żaróweczki. Lepiej widzieć co się ustawia niż ufać komputerom, które pewne rzeczy wyliczają zamiast bezpośrednio zmierzyć. U mnie wyniki z huntera i starego przyżądu z żarówkami znacznie się różnią! Po żarówkach ciszej opony się toczą więc zbieżność jest bliżej prawdy. Dane regulacyjne z huntera też różnią się od tych z książki. A najważniejsze doświadczenie fachowca. Jak mówi, że ustawia w takim aucie na tyle i tyle i ludzie zadowoleni to ja na tym będę polegał.

Nie ma co gadać o fachowcach od toru bo tam cele są inne i zużycie opon się nie liczy. Bmw i tak zawsze pochyla koła, żeby w zakrętach lepiej opony trzymały. Jednak przy runflatach to się raczej nie sprawdza.

Opublikowano

Ponad 30k km i zuzycia wewnatrz opony ( przod i tyl) nie zaobserwowalem. Niestety.

 

Jedyne co mam, to zwiekszone zuzycie na zewnatrz bieznika( przod, lewa+prawa) :mad2:

 

PS. Cisnienie w oponach prawidlowe?? :oops:

Opublikowano
Nadmierne zużycie po brzegach może wynikać z za niskiego ciśnienia, w środku - z za wysokiego (raczej przy dużych odchyłkach). Ale zużycie opon nie zależy tylko od ciśnienia, ale przede wszystkim od geometrii. Warto sprawdzać okresowo bo po np. wjechaniu w dziurę może się zmienić - coś się troszkę skrzywi np. wahacz. Zawieszenie z czasem "siada" i to też wpływa na kąty. Fachowiec, który rozumie jak to działa to już inna para kaloszy. Czasem pomimo najnowocześniejszych i najnowszych urządzeń ustawiają fatalnie.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Auto jest sprawdzone przez kilku rożnych mechaników. Ustawienie geometrii i katów pochylenia jest zgodne z wytycznymi producenta a mimo to opony i tak są brane od wewnątrz. Z tego co czytałem tez na zagranicznych forach w Niemczech i Anglii to nie jest odosobniony przypadek dlatego dziwie sie ze u nas na forum jestem jedyny którego ta kwestia dotyczy.
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak wynika z moich wcześniejszych postów w tym wątku ,nie bardzo zdawałem sobie sprawe że problem zdzierania opon w moim F07 dotknął również mnie.W moim poprzednim GT miałem seryjnie założone Good Yearki i... zeżarło mi tylne opony on wewnątrz.Nie zastanawiałem sie za bardzo nad tym tylko wymieniłem opony na kolejne Good Yearki które znowu mi zeżarło od środka... W obecnym F07 LCI mam P Zero i jest OK.Dopiero kumpel który zakupił swoje F07 powiedział mi że GT ma problem z Good Yearkami,ot taka przypadłość.Chodzi o romiar tylnych opon 275/35 20"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.