Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

właśnie wróciłem z trasy ok 100km i po zaparkowaniu dobiegł mnie dziwny szum, po krótkiej diagnozie okazało się, że to wentylator chodzi na pełnych obrotach. Zdziwiło mnie to bo nigdy tak się nie rozkręcał (nawet latem w upale), a co dziwniejsze silnik był całkiem zimy, a płyn ciepły. Podłączyłem go do kompa i pojawił się błąd który wystąpił ok 200km wcześniej. Dodam tylko, że w czwartek profilaktycznie podłączyłem kompa i nie było błędów, ale dolałem ok 100ml płynu chłodzącego. Co może być przyczyną?

 

Błąd jaki otrzymałem:

 

F E H L E R S P E I C H E R L E S E N

---------------------------------------

 

Datum : 26.10.2014 16:35:18

JobStatus: OKAY

Variante : D71N47A0.PRG

Version : 6.060

-------------------------------------------------------------------------------

 

ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!

-------------------------------------------------------------------------------

 

0x4C2F 4C2F DDE-Steuergerät intern (MonLimSet)

 

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 39

 

Kilometerstand 162296 km

Motordrehzahl 2055.50 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 10.07 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 927.25 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 29.43 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 891.39 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 1506.57 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 14601.34 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 1016.50 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Regenerationsstatus 1048577.00 -

Status der Momentbegrenzung durch die Überwachung 1.00 -

Entprellter Status der Ebene 1 Sollwertpfadebegrenzung der Überwachung 1.00 -

Unentprellter Status der Ebene 1 Sollwertpfadebegrenzung der Überwachung 1.00 -

Status der motorseitigen Momentenbegrenzung aus der Überwachung 1.00 -

Begrenzungsmoment der Sollwertpfade aus der Überwachung 185.28 Nm

Inneres Moment für den Set-Pfad vor der Überwachungsbegrenzung 188.37 Nm

Plausibilisiertes Ruckeldämpfermoment 1.14 Nm

zulässiges Moment des Drehzahlreglers 403.18 Nm

Solldrehmoment des SpdGov auf dem Kraftstoffpfad -0.01 Nm

Ebene 1 Schnittstelle zulässiges inneres Motormoment 39.45 %

ASD Störungsregler Ausgangsmoment -1.27 Nm

Plausibilisiertes Ruckeldämpfermoment 1.14 Nm

 

Mengensollwertpfad wird durch funktionale Steuergeräteüberwachung begrenzt

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen

 

Fehlercode: 4C 2F 21 00 00 00 01 27 4F 3F 10 0F 32 76 4B 8E

60 92 B1 10 00 10 00 01 01 01 01 01 5B A8 5B C3

55 5F 63 18 55 55 65 55 4A 55 5F

===============================================================================

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik temperatury płynu obstawiam, jest wkręcony z przodu silnika, odblokuj ukryte menu w zegarach poz 7, jak będą duże skoki temp. lub np. 100 stopni na zimnym to na pewno on jest winny
Opublikowano
Wielkie dzięki, zdaje się, że strzał w 10. Po odblokowaniu menu i sprawdzeniu temperatury pokazał 102, po otwarciu maski spadło nagle do 90, a potem to już latał miedzy 80 a 100. Jutro kupuję czujnik, no i chyba dobre piwo dla Ciebie :clap:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w razie w gdybyś kiedyś miał poważniejsze problemy zapraszam https://www.facebook.com/pages/Mautoczesci/298784173590461, oczywiście jakbyś czujnik potrzebował też zapraszam :wink:
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ja posiadam E90 320i benz. 150 KM. U mnie rano jak odpale i jade na zimnym autko nie ma mocy dlawi sie podczas jazdy i przy ruszaniu. Jak sie troche rozgrzeje jest ok. Jeżeli chodzi o wentylator to nie zaobserwowałem aby kiedykolwiek sie zalaczyl no chyba ze jak włączę klimatyzację to wtedy chodzi. Spoykalem sie ze w autach bywaja dwa wentylatory. U mnie jest jeden. Błędy na kompie: dodatkowa pompka wody do funkcji REST i czujnik AUC od spalin i przykrych zapachów.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
AdrianCB tez masz jeden wentyl w swojej? Załącza sie u Ciebie? Bo u mnie mam jeden i załącza sie tylko z klima. Temp. w korkach dochodzi do 108-110. Nie moge zlokalizować tych czujnikow na realoem...czy ktos wie gdzie one sie znajduja pod maską?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak mam jeden wiatrak, temp podczas jazdy mam 105-108 C, pomiędzy 108-110 włącza się wentylator

Tutaj nr 9 masz czujnik w bolku:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3173-skrzynia-korbowa-cylindelementy-dod/vKS95465

Tutaj nr 4 przy chłodnicy:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0348-prowadzenie-wezy-wody-ukl-chlodn/vKS95465

 

Możliwe że są te dwa tylko...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.