Skocz do zawartości

[735] Problemy po odpaleniu i ogrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim jestem tu nowy i zasięgam rady.

 

Pierwsza sprawa to praca silnika po odpaleniu a mianowicie rzuca nim a przy wrzuceniu biegu na automacie potrafi zgasnąć. Wymieniłem 2 sondy ponieważ nic nie odpracowywały ale to było na początku wiosny i w lato nie było z tym problemu wszystko powróciło przy spadku temp. Przyznam się że podejrzewam cewki choć ich nie sprawdzałem. Świeczki wymienione na wiosne.

 

Po podpięciu pod inpe wywaliło błędy

 

Misfire recognition KAT - damaged sum defect OBDII error !!

Misfire recognition KAT - damaged Cylinder 5,6,7,8 i 11(?)

Lambda regulator - Adaption multiplikativ

Lambda regulator - Adaption QL Additiv

Elektric fuel pump relais (diagnosis in the waitphase (ON/OFF - test)

 

I nie zrozumiany zupełnie przeze mnie błąd

 

Warning: F_UW1_NR OR F_UW1_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW2_NR OR F_UW2_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW3_NR OR F_UW3_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW4_NR OR F_UW4_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW5_NR OR F_UW5_TEXT don't exist in result record 10 az do 18

Error not present

Static error

 

Druga sprawa to jest ogrzewanie. Miałem nieszczelną chłodnice i nie było ogrzewania. Stwierdziłem że to wina zapowietrzonego układu więc wymieniłem chłodnice na nową, Zalałem nowym płynem i wziąłem się za odpowietrzanie. Teoretycznie układ jest odpowietrzony choć czasami może raz na jakiś czas pierdnąć powietrzem z odpowietrznika ale tak to cały czas płyn leci. Probowałem zalewać odpowietrznik płynem, dmuchałem w zbiorniczek, stawałem przodem na wzniesieniu kręciłem go do 3,5tyś obrotów i dalej z nawiewu pasażera leci letnie powierze póki się nie da nawiewu na full wtedy to prawie nic nie czuć a od strony kierowcy leci zimne. Sprawdzałem przewody za zaworkami ale jak się dotknie przewody które wchodzą w nagrzewnice są ciepłe a nawet po jakieś trasie prawie gorące . Po odpięciu pompki wspomagającej i zaworków wyrzuciło mi błędy a po próbie skasowania coś się uruchamiało od strony nagrzewnicy choć dopiero się skasowały po odpaleniu auta. Nie mam już pomysłu na to ogrzewanie a zima już tuż tuż.

 

Przy okazji jeszcze zapytam o błędy modułu komfortu a mianowicie standardowo nie działa sterowanie szybami od strony kierowcy ani centralny drzwi kierowcy a błędy jakie mi wywaliło to

 

Mirror BT, potentiometer wertical or cable

Mirror BT, potentiometer horizontal or cable

Cable WII2 open circuit or wiper relay

Opublikowano

Jak czasami leci z odpowietrzników powietrze to masz gdzieś jeszcze zapowietrzony układ. Strumień nigdy nie może się przerwać.

Sprawdż jaką masz temp płynu w teście nr 7. Może pompka nie ma już wydatku.

Postaw auto na górce i odkręć odpowietrzniki. Wlej płyn do zbiorniczka nie do odpowietrzników na max pod sam korek aż zacznie z odpowietrzników lecieć (rób to przy włączonym ogrzewaniu na max. Nawiew na minimum.

Odessij resztę płynu do stanu i sprawdź już przy odpalonym aucie czy masz strumień ciągły bez przerw. Zakręć korek i poczekaj aż najdzie ciśnienie do układu. Jak już będzie to dalej na zapalonym silniku puszczaj odpowietrzniki. Niech się leje płyn z powietrzem. To samo z drugim. i sprawdź czy pomogło. Wcześniej nie było problemów z ogrzewaniem? Jak długo jeździłeś z tym wyciekiem?

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Jeździłem z taką chłodnicą z pół roku. Co do odpowietrznika to jest tylko jeden na zbiorniczku. Muszę kupić jeszcze płynu bo mi zabrakło. Ale czy nie powinno być tak że ciepło bedzie lecieć z dwóch stref przy otwartych zaworkach?
Opublikowano
Nie sądzę że się nadal zapowietrza choć nie dam sobie ręki uciąć. Wiesz ta nieszczelnośc duża nie była ale była choć auto temp trzymało.
Opublikowano
Cześć wszystkim jestem tu nowy i zasięgam rady.

 

Pierwsza sprawa to praca silnika po odpaleniu a mianowicie rzuca nim a przy wrzuceniu biegu na automacie potrafi zgasnąć. Wymieniłem 2 sondy ponieważ nic nie odpracowywały ale to było na początku wiosny i w lato nie było z tym problemu wszystko powróciło przy spadku temp. Przyznam się że podejrzewam cewki choć ich nie sprawdzałem. Świeczki wymienione na wiosne.

 

Po podpięciu pod inpe wywaliło błędy

 

Misfire recognition KAT - damaged sum defect OBDII error !!

Misfire recognition KAT - damaged Cylinder 5,6,7,8 i 11(?)

Lambda regulator - Adaption multiplikativ

Lambda regulator - Adaption QL Additiv

Elektric fuel pump relais (diagnosis in the waitphase (ON/OFF - test)

 

I nie zrozumiany zupełnie przeze mnie błąd

 

Warning: F_UW1_NR OR F_UW1_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW2_NR OR F_UW2_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW3_NR OR F_UW3_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW4_NR OR F_UW4_TEXT don't exist in result record 10

Warning: F_UW5_NR OR F_UW5_TEXT don't exist in result record 10 az do 18

Error not present

Static error

 

Druga sprawa to jest ogrzewanie. Miałem nieszczelną chłodnice i nie było ogrzewania. Stwierdziłem że to wina zapowietrzonego układu więc wymieniłem chłodnice na nową, Zalałem nowym płynem i wziąłem się za odpowietrzanie. Teoretycznie układ jest odpowietrzony choć czasami może raz na jakiś czas pierdnąć powietrzem z odpowietrznika ale tak to cały czas płyn leci. Probowałem zalewać odpowietrznik płynem, dmuchałem w zbiorniczek, stawałem przodem na wzniesieniu kręciłem go do 3,5tyś obrotów i dalej z nawiewu pasażera leci letnie powierze póki się nie da nawiewu na full wtedy to prawie nic nie czuć a od strony kierowcy leci zimne. Sprawdzałem przewody za zaworkami ale jak się dotknie przewody które wchodzą w nagrzewnice są ciepłe a nawet po jakieś trasie prawie gorące . Po odpięciu pompki wspomagającej i zaworków wyrzuciło mi błędy a po próbie skasowania coś się uruchamiało od strony nagrzewnicy choć dopiero się skasowały po odpaleniu auta. Nie mam już pomysłu na to ogrzewanie a zima już tuż tuż.

 

Przy okazji jeszcze zapytam o błędy modułu komfortu a mianowicie standardowo nie działa sterowanie szybami od strony kierowcy ani centralny drzwi kierowcy a błędy jakie mi wywaliło to

 

Mirror BT, potentiometer wertical or cable

Mirror BT, potentiometer horizontal or cable

Cable WII2 open circuit or wiper relay

 

 

 

kolego jeśli chodzi o ogrzewanie to masz tam chyba pompe elektr. cyrkulacji płynu działa ona wogule sprawdź ustawienia w inpie

po ustawieniu na gorące powyżej 22st powinna chodzić non stop

a jeśli nie masz żadnych innych nieszczelności w układzie i dalej pojawia się powietrze sprawdź czy górny wąż od chłodnicy nie robi się twardy po dłuższej jeździe bo może to być wina przedmuchu ciśnienia w głowicy lub uszczelki po nimi

jeśli węże są jednakowo gorące przed i za zaworami w kierunku nagrzewnicy jak i zasilający z bloku silnika to sprawdź powrót z nagrzewnicy do silnika musi być jednakowo gorący przy pełnym otwarciu zaworów i sprawnej pompie.

Opublikowano
Nic Ci się nie zapowietrza...masz uszkodzone elektrozawory od ogrzewania...na 90% wystarczy przeczyścić i wymienić gumki...są tam 4 gumowe uszczelki.Kupiłem do swojej ex E38 ale nie zdążyłem wymienić i te nowe jeszcze gdzieś leżą u mnie w domu.Na Forum 7er jest o tym problemi z ogrzewaniem dosyć dużo...warto poczytać.Pozdrawiam.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi. Nie wiem czy to normalne ale słychać po zgaszeniu auta syczenie przy zbiorniczku przez jakiś czas tylko nie mogę zlokalizować czy to z korka czy z odpowietrznika (moim zdaniem układ powinien być całkowicie szczelny). Jeśli chodzi o pompke i elektrozaworki to podczas przekręcenia stacyjki lub po odpaleniu auta gdzie temp ustawiona jest na 32 słuchałem je stetoskopem i powiem szczerze że nic nie słyszałem (auto jeszcze nie było rozgrzane). Zaworki nawet jakby się zacieły to chyba w pozycji otwartej skoro przewody są ciepłe a nawet gorące a co do powrotu to również jest ciepły choć różnią się od siebie temp ale nie mocno. Powiedz mi kolego gdzie tą cyrkulację w inpie sprawdzić bo powiem szczerze że od niedawna jej używam i na razie raczkuje i szukam instrukcji od niej dokładnej. Przewod wychodzący z chłodnicy po otwarciu termostatu robi się miękki na początku jest tylko nabity.
Opublikowano

nie może być przewód nabity nawet jak termostat jest zamknięty a nawet tym bardziej

ustawienia pompy znajdziesz w inpe w IHKA w skrócie znajdziesz spokojnie jak angielski łapiesz

 

mi to wygląda raczej na przedmuch z komory spalania jak sam mówisz że słychać jak ciśnienie schodzi choć minimalnie zawsze będzie bo to układy ciśnieniowe

spróbuj po dłuższej jeździe węże sprawdzić wtedy korek odkręcić

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.