Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mógł by ktoś opisać o tych chłodniczkach ASB gdzie się znajduje jak to wymontować sprawdzić patrzałem pod maską i widzę jak by 2 chłodniczki podobne jedna pod filtrem oleju a druga na dole jak by pod termostatem egr i którą sprawdzić? bo wymieniłem 2 termostaty główny i EGR i temp dalej waha się w okolicy 80 stopni(Skrzynia Automat) po przejechaniu 15km miasto-trasa,ost jechałem 50 km i jakoś doszło ledwo do 90,ale strasznie długo to trwa :(,dziś auto mnie zaskoczyło pojeździłem po mieście trochę może z 10km,i mówię a sprawdzę temp przed zgaszeniem i było 92:D,zgasiłem na 20-30 min włączyłem i było 75,jak odpaliłem to spadło do 70 po przejechaniu 2-3 km temp 90? i co tym sądzicie? pomóżcie
Opublikowano

a termostaty orginalne?? bo ja nie moge takze dogrzac atuka i wymienilem oba termostaty EGR na org BEHR ale glowny zalozyli mi jakis zamiennik CIRCOLI czy cos. Przez 2 tygodnie po wymianie mialem spokojnie 85 - 90 C. Teraz znowu klapa i nie moge dogrzac nawet do 75C, no chyba ze w korku lub przy bardzo wolnej jezdzie. Jak tylko zaczne szybciej jechac to w oczach tem spada o 10C. Kupilem orginal termostat glowny i wymienie jeszcze raz no ale jak by ktos faktycznie napisal jak je sprawdzic to tez bym sprawdzil jeszcze przed wymiana (jutro chyba jade). Ja tylko czytalem ze jak chlodniczka jest od spodu zimna a od gory ciepla to jest uwalona a u mnie jest cala ciepla (przynajmniej ta pod filtrem oleju) no i ponoc mozna ktorys przewod zacisnac zeby sprawdzic

Moze ktos podpowiedziec??

 

EDIT:

Czy w moim wypadku (silnik M57N2) trzeba zacinac przewod idacy w dol od nr 8 wg schematu??

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NR72&mospid=48802&btnr=17_0282&hg=17&fg=30

Opublikowano
Tak,BEHR to oryginalne raczej ,a powiem wam że jechałem trasę w jedną stronę 35km i normalnie kolo 90,ale jak dodałem gazu to spada o 5stopni gdzieś,to nie wiem czy tak ma być?,albo jak odpalę to też spada o 5 gdzieś także nie wiem czy już będzie dobrze
Opublikowano

A wiec scisnelem (o tyle o ile dalem rade bo profesionalnych zaciskow nie posiadam) ten przewod od chlodnicy ASB

https://www.dropbox.com/s/9t8460bsh4hu5ro/IMG_20141025_190935.jpg?dl=0

i powiem ze roznicy nie bylo praktycznie zadnej. Nawet jak przewod nie byl by idealnie zacisniety tzn gdzies lekko przepuszczal to i tak mysle widzial bym roznice. Bujalem sie po miescie od jednego sklepu do drugiego i temperatura byla w okolicach 70C. Dodam ze zanim zalozylem ten zacisk to po wyjechaniu z pod domu i przejechaniu ok 2 mil po zajecahniu na stacje sprawdzilem ten przewod od asb i byl chlodny/zimny podczas gdy ten gruby z prawej strony silnika idacy bezposrednio do chlocnicy byl juz dobrze cieply. Mysle ze u mnie jednak problemem bedzie to ze poprostu padl nieorginalny termostat glowny CIRCOLI :x .

Mam juz orginalny termo z BMW i zaryzykuje wymiane. Pojade do kolesi co wymieniali mi poprzenio i mysle ze w ramach GWARANCJI :8) wymienia mi za free ponownie. Bo jak cos pada po 2 tygodniach to chyba nie jest to normalne, ale niestety musze z tym czekac jeszcze tydzien do soboty :duh:

Opublikowano
Nie wiem ile miałem na stacji gdzie sprawdzałem i był zimny gdy gruby juz ciepły ale jak stałem pod Costco to miałem 66 i był już ciepły. Ale myślę że po zacisnieciu nawet z minimalnym przepływem do 80 by się zagrzal a u mnie z bólem do 75 doszedł i to po dluuuugiej jeździe
Opublikowano
Było już sporo pisane że CIRCOLI nie trzymają temperatury a najlepsze jest to, że praktycznie za tą samą cenę masz OEM BMW. Nie chcę Cię martwić ale raczej będziesz musiał wymienić główny termostat jeszcze raz.
Opublikowano

Kupilem juz glowny termostat w ASO ale cena w porownaniu do CIRCOLI jest x2 zamiennik 32 funty a ori 60 funtow :(

Wymiana razem z plynem w sobote bo w tygodniu nie dam rady. Po operacji napisze czy jest poprawa (mam nadzieje ze bedzie)

Opublikowano

Jakby trochę przydługawo. Mi przy temperaturze +1 potrzeba 7km na rozgrzanie silnika do właściwej temp.

Może któryś termostat popuszcza - poczytaj więcej tematów dotyczących długiego grzania a na pewno znajdziesz jakąś wskazówkę.

Opublikowano

No ja juz po wymianie glownego i moge powiedziec ze w koncu skonczyly sie moje problemy z temperatura (mam nadzieje ze na zawsze). Juz po odkreceniu starego termostatu golym okiem bylo widac uszkodzenie polegajace na tym ze zostala uszkodzona/wypchnieta taka gumowa uszczelka przez co przepuszczal on plyn na chlodnice. Teraz mam 90C po doslownie 4 - 5 milach a i silnik calkiem inaczej pracuje

Nie kupujcie zamiennikow CIRCOLI bo to syf jakich malo no chyba ze ja poprostu mialem pecha

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
I jak wam grzeją autka,bo mi się nagrzewa po dobrych 20km ,wydaje się mi za długo np, jak mam 88 i dodam gazu gwałtownie(automat) to spada o kilka stopni puszcze to wraca powoli do 88,lub jak odpalę auto to tez spadnie o kilka stopni jak jest rozgrzany ,czytałem o tym chłodzeniu skrzyni że tam może być problem mógł by ktoś to pisać dokładniej :)
Opublikowano
I jak wam grzeją autka,bo mi się nagrzewa po dobrych 20km ,wydaje się mi za długo np, jak mam 88 i dodam gazu gwałtownie(automat) to spada o kilka stopni puszcze to wraca powoli do 88,lub jak odpalę auto to tez spadnie o kilka stopni jak jest rozgrzany ,czytałem o tym chłodzeniu skrzyni że tam może być problem mógł by ktoś to pisać dokładniej :)

W tych temperaturach to normalne, że długo się nagrzewa, szczególnie jak zapalasz i ruszasz w trase, jedziesz powiedzmy 100 km/h równo i dopiero po 15 -20 kilometrach złapie okolice 90C.

Jak byś cisnął to wiadomo złapie wcześniej, podobnie w ruchu miejskim.

Gdyby nie trzymał termostat w chłodniczce ASB to 90C nigdy byś nie zobaczył.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak wam grzeją autka,bo mi się nagrzewa po dobrych 20km ,wydaje się mi za długo np, jak mam 88 i dodam gazu gwałtownie(automat) to spada o kilka stopni puszcze to wraca powoli do 88,lub jak odpalę auto to tez spadnie o kilka stopni jak jest rozgrzany ,czytałem o tym chłodzeniu skrzyni że tam może być problem mógł by ktoś to pisać dokładniej :)

Silnik domyślam się że M47, czy N47? układ chod.znacząco się rożni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skąd wiecie ile jest stopni i jaką temperaturę ma silnik jest w e60 jakiś wskaznik temperatury ?

W menu ukrytym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skąd wiecie ile jest stopni i jaką temperaturę ma silnik jest w e60 jakiś wskaznik temperatury ?

W menu ukrytym, 7pozycja.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam,odświeżę temat,jakiś czas spokój miałem z temp,było dobrze,ost z ciekawości włączyłem menu z temp,trasa 80km temp max wahała się od 75 do 82 :( co myślicie ze termostat egr padł znów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.