Skocz do zawartości

Swap silnika m40 - m52 problem z EWS


jarek16x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem z podłączeniem ews 2 http://images66.fotosik.pl/299/3f7a6814242379degen.jpg ews jest z dawcy podłączałem go według tego schematu http://i51.tinypic.com/vxnrpv.jpg lecz silnika nie udało mi się uruchomić 1, 3 ,15 ,14 , 8 pin nie podłączałem.

 

1 w złączu kabinowym mam pod pin 7 podpięty kabel czarno fioletowy do czego on może służyć?? po wpinałem się w złącze bez jego ucinania może dlatego nie odpalił ??

 

Proszę o rady albo jakiś schemat inny jak to podłączyć

 

2 jeszcze jedno pytania w jaki sposób jest dostarczane napięci na piny 5 , 9 , 2 czy jest to stały + czy pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka pytam dlatego ponieważ w skrzynce z bezpiecznikami nie mam pozycji f28

 

3 w sterowniku brakuje kabla na pin 9 a jak widać na schemacie jest podane tam napięcie czy muszę dodać ten kabel do tego złącza

 

 

Prosiłbym o jak najszybsze porady albo do kogoś telefon kontaktowy który już coś takiego przerabiał bo zależy mi na czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1 kabel nr 7 to kabel sygnałowy miedzy ews a sterownikiem silnika.W Twoim przypadku biegnie do pinu nr 18 sterownika silnika.Najlepiej jakbyś prosto z ews-u przeprowadził go do sterownika.

2 Pin numer 5 to stały plus,natomiast pin nr9 to plus załączany gdy w automacie dzwignia zmiany biegów jest w połączeniu neutralnym.Niby ma wpływ tylko na odcięcie rozrusznika ale ja bym go podłączył na wszelki wypadek.Pin nr2 to nie napięcie tylko pin diagnostyczny ktory należy podłączyć w złączu diagnostycznym do pinu nr 20 ale nie koniecznie bo nie ma wpływu na odpalenie.Nie podłączaj tam napięcia bo uwalisz ews.

 

Wiązke m52 przerobiłeś dobrze pod złącze kabinowe.Może coś pokręciłeś.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzale udało mi się uruchomić silnik wszystko podłączałem ze tego schematu tj.

 

EWS

pin 5 stały +

pin 12 do 20 pina w złączu kabinowym X20

pin 4 do 7 pina w złączu kabinowym x20

pin 7 masa

pin 13 do 1 pina w modulatorze

 

Modulator

1 pin do 13 pina w module EWS

2 pin do plusa pojawiającego sie po przekręceniu kluczyka

3 pin masa

 

Oraz montaż pierścienia w stacyjce

 

Wiadomo można podpiąć resztę ale te wystarczą do uruchomienia silnika

 

W ten sposób udało mi się uruchomić silnik :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.