Skocz do zawartości

520d Terkotanie na zimnym silniku przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry. Trochę stary wątek, ale u mnie się właśnie problem pojawił. Tylko przy obciążaniu zimnego silnika. 3 butelki dodatku BMW wlane i nie za bardzo pomogło. Pojawiła się teoria żeby wymienić olej w skrzyni automatycznej bo terkotanie pojawia się tylko przy obciążaniu silnika. Na luzie pracuje normalnie gazowanie tez ok. A przy uszkodzonych wtryskach powinny być inne objawy dodatkowo. Auto ma 120 tys od nowosci serwisowane w ASO. Po podłączeniu do kompa dostęp do diagnostyki wtryskiwaczy jest zablokowany. Dziwne. Jakieś pomysły? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

A jakim programem sprawdzałeś?

Co do dodatku to powiem Ci , że mnie ten "Diesel Additive" bo zapewne o nim piszesz nie pomógł w ogóle, kwestia tego jak go użyłeś - czy możesz opisać, a ja Ci powiem na PW jak będziesz zainteresowany czego ja użyłem i pomogło w bardzo dużym stopniu ale u mnie problemem nie były tylko wtryski tylko niewiedza mechaników ale temat już załatwiony dzięki kolegom z forum :cool2:

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wyciszą się na chwilę i moje doświadczenie pokazuje, że szkoda kasy. Padają, lepiej od razu przeznaczyć to na rachunek zwany wymiana wtryskiwaczy.... już czas.

 

MG

Głowix
Opublikowano
Wyciszą się na chwilę i moje doświadczenie pokazuje, że szkoda kasy. Padają, lepiej od razu przeznaczyć to na rachunek zwany wymiana wtryskiwaczy.... już czas.

 

MG

Wiesz, różnie na to można patrzeć uważam, że można zaryzykować około 100zł :D i odpowiednio wyjechać zalane czyściwo ale każdy ma swoje zdanie :cool2: i do niczego nie namawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Czytam i czytam i tak się zastanawiam, może mi ktoś pomoże. U mnie takie terkotanie słychać przy dodawaniu gazu zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, zacząłem to słyszeć jakieś 2 tygodnie temu, wcześniej na pewno tego nie było słychać, wydaje mi się że terkotanie staje się coraz głośniejsze :(
Opublikowano

więc na co czekasz??? jedź do mechanika jak najszybciej na diagnozę skoro się nasila!


internet to słabne miejsce na szukanie odpowiedzi bez podpięcia pod komp :nienie:

Opublikowano
Błędów żadnych nie ma, podpinany i nasłuchiwany był przez dwóch mechaników, myślę, że byli mało ogarnięci bo nie potrafili mi pomóc, jutro jadę do innego który coś tam się zna, zastanawiałem się tylko czy ktoś nie miał podobnych objawów?
Opublikowano

Prawda jest taka, ze jak mi terkotaly w F11 czy w F01 to korekcje byly wszystkie w normie na zimnym i cieplym silniku.

Wiec te korekcje nie pokaza, ktore wtryski halasuja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem wcześniej w temacie, że pomógł mi na terkotonie środek bmw additive i wtryski cały czas ciche - dodaję środek co 3 tankowania i jest idealna cisza a przebieg już 215 tyś. Zaczęło się przy około 100 tyś km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem wcześniej w temacie, że pomógł mi na terkotonie środek bmw additive i wtryski cały czas ciche - dodaję środek co 3 tankowania i jest idealna cisza a przebieg już 215 tyś. Zaczęło się przy około 100 tyś km

Potwierdzam to jest skuteczny sposób na zażegnanie tego problemu. Ja profilaktycznie używam również skuteczny sprawdzony LIQUI MOLY 2663 MODYFIKATOR PALIWA Diesel .

Opublikowano
Pisałem wcześniej w temacie, że pomógł mi na terkotonie środek bmw additive i wtryski cały czas ciche - dodaję środek co 3 tankowania i jest idealna cisza a przebieg już 215 tyś. Zaczęło się przy około 100 tyś km

 

co 3 tankowania przez 115tyś?? Serwis gdzie kupujesz ustrojstwo baaardzo Cie lubi :mrgreen:


PS - u mnie już pod 350tyś i raz wlałem 3 opakowania to jak zacząłem słyszeć wtryski na zimnym (ciągle mam fabryczne :cool2: )

Opublikowano
Nie chcę mi się liczyć, ale czy ten szuwaks raz na 1000 km, po 20 zl czy cos nie wyjdzie taniej niż wymiana wytrysków raz na 100kkm? :-)
Głowix
Opublikowano
Ja do swojego co 5 tankowanie leje LIQUI MOLY regenerator wtryskiwaczy.mam 202tkm na ori wtryskach.Po zalaniu srodka praca silnika rewelacja jest odczuwalna różnica.
  • 1 rok później...
Opublikowano

[F10 2.0 184km] U mnie też było terkotanie na zimnym. Dolewałem do paliwa i Valvolina do czyszczenia wtrysków i org BMW ogólnie wywalona kasa. Klepanie występowało częściej i czasem pojawiało się szarpanie przy dodawaniu gazu. Wtryski zdemontowałem i poszły do sprawdzenia, okazało się że na zimnym 4 podlewają są do wymiany i żaden szuwaks tego nie naprawi..

Mam komplet nowych wtrysków, ktoś może podpowiedzieć jakim programem je zakodować? bo nie mogę nigdzie odszukać jakiejś procedury?

Będę bardzo wdzięczny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[F10 2.0 184km] U mnie też było terkotanie na zimnym. Dolewałem do paliwa i Valvolina do czyszczenia wtrysków i org BMW ogólnie wywalona kasa. Klepanie występowało częściej i czasem pojawiało się szarpanie przy dodawaniu gazu. Wtryski zdemontowałem i poszły do sprawdzenia, okazało się że na zimnym 4 podlewają są do wymiany i żaden szuwaks tego nie naprawi..

Mam komplet nowych wtrysków, ktoś może podpowiedzieć jakim programem je zakodować? bo nie mogę nigdzie odszukać jakiejś procedury?

Będę bardzo wdzięczny

np. ISTA

Opublikowano

Jak wtryski już zajechane to nawet najdroższy środek nic już nie pomoże. Dodatki do paliwa stosuje się po to aby poprawić ich smarność, spalanie i liczbę cetanową (ON). Niektóre wspomagają jeszcze proces wypalania filtra DPF. To ma być działanie przedłużające żywot układu paliwowego a nie regenerowanie padliny. Paliwa są coraz bardziej EKo, przez co coraz bardziej suche a to przekłada się na cięższe warunki pracy wtrysków pomp i wszelkich uszczelnień. Jak ktoś nie che to nie dolewa tego i tyle - najwyżej wcześniej wymieni wtryski.

Jeszcze jakiś czas temu sam uważałem, że to marketingowa ściema. Mając jednak kompa z programem diagnostycznym byłem w stanie to dokładnie sprawdzić.

Od poprzedniego auta (e39 525d) stosuję takie dodatki i z pomocą komputera (wtedy INPA) przekonałem się do skuteczności takich dodatków. A największą robotę zrobił w e39 olej 2T (a zalewałem też i LM Diesel Spulung bezpośrednio do nowego filtra paliwa bo dodawany do baku praktycznie nic nie zmieniał). LM DS zalany do nowego filtra paliwa zmienił korekty wtrysków o jakieś 0,2-0,3. Natomiast po około 6 tygodniach regularnego dodawania oleju 2T (w e39 był to popularny i powszechnie dostępny Orlenowski 2T Semisynthetic - z uwagi na brak filtra DPF w aucie) korekty wtrysków (2 wtryski miały 1,3 oraz 1,6) nie wychodziły poza 0.5 jednostki. W obecnym F11 profilaktycznie dolewałem także olej 2T (z odpowiednimi normami, uwzględniającymi obecność filtra DPF - np olej 2T Motul 710). Obecnie zalewam specyfik Archoila - z opisu wynika, że wspomaga jeszcze pracę DPF i układu wydechowego (czego olej 2T nie robił) więc myślę, że warto. Nie wiem na ile to prawda ale póki co z DPFem problemów nie mam. Odrazu powiem - środek ten niesamowicie CAPI i trzeba uważać, żeby sobie go gdzieś nie rozlać na wykładzinę bagażnika itp bo wtedy podejrzewam kaplica i ciężko będzie się tej masakry pozbyć. :mrgreen:

Jest także wersja do benzyny - inaczej się nazywa.

2whdR9J.jpg?1


Generalnie robię to profilaktycznie bo korekty wtrysków mam bardzo poprawne i dolewam to aby taki stan był jak najdłużej:

0dOq19X.jpg?3


Póki co - taki stan korekt pozostaje i to mi wystarczy jako rekomendacja do stosowania dodatków. A, że rynek dodatków prężnie się rozwija to ciągle wchodzą nowe. Teraz Archoil wypuścił coś nowego co ma znacznie większa wydajność (obecny dodatek stosuje się w proporcji 1ml na litr ON a ten nowy w proporcji 1ml na 3 l ON). Więc być może za jakiś czas będę stosował coś jeszcze innego.

Nie wspominam już o dodatkach do oleju silnikowego. Tutaj także póki co pozostaję przy firmie Archoil i dodaję do oleju silnikowego Archoila 9100.

Jeśli dzięki tym działaniom silnik ma trochę lżej (u mnie spalanie spada po tych dodatkach o około 0,2 - 0,3 l na /100km) to uważam to już za słuszną praktykę i przy niej pozostaję.

Ktoś inny uważa inaczej to jest to jego indywidualna sprawa - zrobi jak chce.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wtryski już zajechane to nawet najdroższy środek nic już nie pomoże. Dodatki do paliwa stosuje się po to aby poprawić ich smarność, spalanie i liczbę cetanową (ON). Niektóre wspomagają jeszcze proces wypalania filtra DPF. To ma być działanie przedłużające żywot układu paliwowego a nie regenerowanie padliny. Paliwa są coraz bardziej EKo, przez co coraz bardziej suche a to przekłada się na cięższe warunki pracy wtrysków pomp i wszelkich uszczelnień. Jak ktoś nie che to nie dolewa tego i tyle - najwyżej wcześniej wymieni wtryski.

Jeszcze jakiś czas temu sam uważałem, że to marketingowa ściema. Mając jednak kompa z programem diagnostycznym byłem w stanie to dokładnie sprawdzić.

Od poprzedniego auta (e39 525d) stosuję takie dodatki i z pomocą komputera (wtedy INPA) przekonałem się do skuteczności takich dodatków. A największą robotę zrobił w e39 olej 2T (a zalewałem też i LM Diesel Spulung bezpośrednio do nowego filtra paliwa bo dodawany do baku praktycznie nic nie zmieniał). LM DS zalany do nowego filtra paliwa zmienił korekty wtrysków o jakieś 0,2-0,3. Natomiast po około 6 tygodniach regularnego dodawania oleju 2T (w e39 był to popularny i powszechnie dostępny Orlenowski 2T Semisynthetic - z uwagi na brak filtra DPF w aucie) korekty wtrysków (2 wtryski miały 1,3 oraz 1,6) nie wychodziły poza 0.5 jednostki. W obecnym F11 profilaktycznie dolewałem także olej 2T (z odpowiednimi normami, uwzględniającymi obecność filtra DPF - np olej 2T Motul 710). Obecnie zalewam specyfik Archoila - z opisu wynika, że wspomaga jeszcze pracę DPF i układu wydechowego (czego olej 2T nie robił) więc myślę, że warto. Nie wiem na ile to prawda ale póki co z DPFem problemów nie mam. Odrazu powiem - środek ten niesamowicie CAPI i trzeba uważać, żeby sobie go gdzieś nie rozlać na wykładzinę bagażnika itp bo wtedy podejrzewam kaplica i ciężko będzie się tej masakry pozbyć. :mrgreen:

Jest także wersja do benzyny - inaczej się nazywa.

2whdR9J.jpg?1


Generalnie robię to profilaktycznie bo korekty wtrysków mam bardzo poprawne i dolewam to aby taki stan był jak najdłużej:

0dOq19X.jpg?3


Póki co - taki stan korekt pozostaje i to mi wystarczy jako rekomendacja do stosowania dodatków. A, że rynek dodatków prężnie się rozwija to ciągle wchodzą nowe. Teraz Archoil wypuścił coś nowego co ma znacznie większa wydajność (obecny dodatek stosuje się w proporcji 1ml na litr ON a ten nowy w proporcji 1ml na 3 l ON). Więc być może za jakiś czas będę stosował coś jeszcze innego.

Nie wspominam już o dodatkach do oleju silnikowego. Tutaj także póki co pozostaję przy firmie Archoil i dodaję do oleju silnikowego Archoila 9100.

Jeśli dzięki tym działaniom silnik ma trochę lżej (u mnie spalanie spada po tych dodatkach o około 0,2 - 0,3 l na /100km) to uważam to już za słuszną praktykę i przy niej pozostaję.

Ktoś inny uważa inaczej to jest to jego indywidualna sprawa - zrobi jak chce.

Pzdr.

Chyba pisałem Ci też o tym na KA, ale... mi po tym Archoil silnik głośniej pracuje. Osobiście przestałem go używać na rzecz powrotu do 2T - LM1052. Wcześniej używałem Elf Moto2Offroad.

W każdym swoim aucie wyłączam DPF, robie chipsa i... dodatkowo stosuje olej z LL01 - czyli nie do silnika z DPF...a umnie jest DPF i jakoś nie mam problemu z filtrem. Także to jakieś tam może ściemy lub sytuacje gdzie silnik zużywa olej.

Wazniejsze jest zapewnienie odpowiedniego smarowania w wysokich temperaturach niż dpf który można po prostu umyc.

Obecnie mam 0w50 i ... czuje roznice. Do oleju tez dalem Archoila.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pamiętam z pamięci ale

Vechicle Management -> Service coś tam -> Powertrain -> DDE - no po prostu trzeba czytać i myślec :)

Opublikowano

Dziękuję za pomoc.

U mnie żadne specyfiki do paliwa nie pomogły, klepanie na zimnym silniku oznaczało to że wtrysk leje i żaden szuwaks tego by nie naprawił...

Wtryski założyłem nowe, kodowanie dzięki kolegom z forum prosta sprawa. Ważne jak by ktoś też wymieniał: kolejność wtrysków liczymy od chłodnicy - nie od rozrządu jak wiele osób mówi. Po zakodowaniu trzeba odpowietrzyć system - też jest taka funkcja w ISTA. Może komuś się przyda, ja robiłem to pierwszy raz. Montaż, demontaż, kodowanie około 1,5 godziny - w warsztacie za sam demontaż 600,- bo przecież BMW :cool2:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

Mam podobny problem tyle, że w 530d 245KM. Na zimnym silniku przy mocniejszym dodaniu gazu słychać charakterystyczny terkot. Dźwięk przestaje być słyszalny w momencie rozgrzania silnika. Udało mi się zainstalować ISTA+ i sprawdziłem korekty na wtryskach, nie ma jakichś dużych odchyleń, ale szczerze mówiąc ciężko mi stwierdzić, czy wtryski są ok, czy szukać problemu gdzie indziej. Moglibyście zerknąć na zdjęcie i ocenić?


pzgHfqb

Opublikowano

U mnie też ostatnimi czasy stuka na zimnym, po zagrzaniu jest dużo lepiej :/

Ma ktoś z może dostęp do nowych wtrysków w dobrej cenie, bo ogólna cena sklepowa oscyluje w granicach 1300-1500zł za szt. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.