Skocz do zawartości

520d Terkotanie na zimnym silniku przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Opakowanie z tego brandowanego przez BMW środka bardzo przypomina, poza pojemnością, środki z liqui Moly . Korek z lejkiem jest wręcz identyczny. Może Gorik pomoże nam dobrać ten najbardziej odpowiedni do diesla i benzyny?
  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nigdy nie dolewałem żadnych specyfików ani do paliwa, ani do oleju silnikowego w żadnym aucie. Ale gdyby Ktoś znający się na rzeczy wypowiedział się w tym temacie, to może raz bym się skusił na jakiś środek czyszczący wtryski...

 

Prawie zawsze leję benzynę 98, ona też tam zawiera jakieś preparaty. Nie mam żadnych oznak dźwiękowych, czy jakichkolwiek wibracji lub drgań na zimnym silniku ( a przy kulturze pracy V8 od razu byłoby coś czuć ), ani też problemów z odpaleniem. Ale ostatnio zauważyłem, że po zapaleniu zimnego silnika, z rur wydechowych wylatuje biały dym w większych ilościach. Po wstępnym nagrzaniu się silnika już w ogóle spalin nie widać. Ale zaraz po rozruchu zimnego tak. Może wynika to z niższej obecnie temperatury zewnętrznej, a może z tego iż na nowym sofcie zmieniły się nieco ustawienia wtrysków? Nie wiem, ale podobno to jeden z objawów lejących wtryskiwaczy. Muszę to jeszcze poobserwować, przebieg 36 500km. Zastanawiam się jednak, czy może nie skusić się właśnie na chemiczne przeczyszczenie wtrysków. Jakie jest Wasze zdanie?

Opublikowano
22 ooo km od maja zrobilem w polsce i pojawil sie pierwszy problem :( a sadzilem ze jezdzac na Vervie ON posmigam dluzej nie martwiac sie o wtryski :(

 

VERVA, BP Ultimate itd sprawdz sklad pogadaj z zaprzyjaznionymi pracownikami stacji co to tak naprawde jest. Z dobrociom dla silnika to ma najmniej wspolnego z dobrym marketingiem to najwiecej.

 

Ja leje zwykły ON na markowych stacjach

 

Bardzo dobra decyzja

Opublikowano (edytowane)

Ja profilaktycznie lalem do paliwa w każdym samochodzie, za wyjątkiem E60 - znalazłem , chyba w tisie, a może jakiś biuletyn serwisowy , jakieś instrukcje, żeby nic takiego nie stosować. Zdaje się, że pompy wysokiego ciśnienia padały. Sądzę, że dotyczyło to wcześniejszych egzemplarzy - chodzi o 530d.

 

W zimne dni widać na ogół parę wodną i jest to normalne. Jeżeli tego białego dymu byłoby naprawdę dużo, a płyn chłodniczy by znikał to byłby powód do zmartwień . Jak ma niebieskawy odcień - wiadomo - olej. Przy nadmiarze paliwa wydaje mi się, że powinno dymić na czarno :?:

 

Kolego Chemik - nie lej się żurem i podziel się wiedzą!

Nie każdy ma znajomych na stacji paliw, ja nie mam, a jestem bardzo ciekaw!

Do tej pory sądziłem, że paliwa " premium" zawierają właśnie dodatki czyszczące i mają trochę lepsze parametry. Nawet powiem, że zauważam czasem lepszą pracę autka po zalaniu np. Lotos dynamic, statoil suprema/dieselgold. We wspomnianej powyżej e60 wyraźnie lepiej śmigało mi się na dieselgold. Ostatnio nawet na BP się szarpnąłem na tę droższą benzynkę i mały diabełek się pod maską obudził.

Edytowane przez jasiuq1
Opublikowano
Dymu nie ma za dużo, i jest biały, bezzapachowy. Faktycznie przypomina parę wodną. Płynu chłodniczego nie ubywa, choć zdarzyło mi się dolać ze dwa-trzy razy do poziomu max jak sprawdzałem poziomy płynów. Nagram film i wrzucę, tak będzie najłatwiej ocenić :wink:
Opublikowano
Jak szybko w powietrzu się rozpuszcza to norma. Masz duży motor - więcej tego leci niż w hondzie - pewnie dlatego zwróciłeś uwagę. A jaki masz numer na korku? Ja co doleje to wypluwa do poniżej minimum :|
Opublikowano
Nie do końca rozumiem z tym numerem na korku??? Chodzi o korek ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego? Nie pamiętam, żeby był tam jakiś numer. :?:
Opublikowano

Co do samych lepszych paliw to wiadomo ze wszystkie stacje w Polsce korzystaja z paliwa produkowanego przez nasze rafinerie. Nie ma czegos takiego jak np paliwo Shell VPower jedzie z Niemiec, to jest polskie paliwo z dodatkiem. Dodatki ktore sa to zwykla chemia. Oczywiscie w zimie przy mrozie -20 i wiecej ON Arctic z Statoila faktycznie silnik diesla pracuje inaczej przyjemniej (Statoil ma duze doswiadczenie). W nowym silniku lub co jakis czas uwazam takie paliwo za OK, ale caly czas lub w samochodzie z przebiegiem juz nie koniecznie.

Proponuje sie zapoznac z tym artykulem jednym z wielu http://autokult.pl/2012/11/15/czy-warto-tankowac-drozsze-paliwo-poradnik

Opublikowano
Zaraz idę sprawdzić.

200

 

Muszę zweryfikować ten mój korek. Może ktoś podmienił.

 

Koledzy! Kto ma 535i n55 - proszę o sprawdzenie korka!!!

 

Chemik- myślałem, że coś wiesz konkretnego, że któryś z konernów paliwowych odkrył przed Tobą swoje tajemnice. A to tylko plotki. Artykuł nic nowego nie odkrywa. Piszą mniej więcej to co wszyscy. No i nie prawdą jest, że wszystkie paliwa są polskie - większość to nie wszystkie. Zresztą polskie nie musi oznaczać złe. Pytanie czy trzyma parametry określone w normie i czy zawiera "obiecane" dodatki w odpowiedniej ilości i jakości.

Fakty są takie, że paliwa typu "premium" na ogół są lepsze.

Opublikowano

Jak chesz wiedziec wiecej jedz do kazdej stacji dystrbucji paliw np. Boronów to zobaczysz co dodaja ! Nie twierdze ze polskie to zle uwazam nawet ze lepsze ale skad masz info ze nie wszystkie paliwa sa polskie ? Jak wiesz ktore to napisz ?

 

A z tym twoim ze drozsze to lepsze paliwo to bym nie przesadzal. Zobacz jak po czasie opadla euforia jedzenia na BIO dieslu i co on potrafi zrobic w silniku. A idac dalej olej napedowy normalny ten najpopularniejszy zawier juz 7% bio. Tak zeby bylo milej, nie dlatego ze UE kaze a to przyspieszona smierc dla nowoczesnych diesli...

Opublikowano

Niestety źródła już nie pamiętam, ale była to któraś z gazet motoryzacyjnych. Było to kilka lat temu i pisali, że "swoje paliwo" ma shell - vpower 99, statoil - tylko nie pamiętam czy dieselgold, czy suprema 98.

W artykule, do którego wkleiłeś linka napisali - większość - czyli wiedzą, że nie wszystkie!

Opublikowano
Z tym Shellem Vpower to wlasnie pisalem na wstepie ze to taka bajka byla pewnie dlatego żeby chorą cene jakoś uzasadnić. W cenie paliwa na stacji duza role odgrywa transport a transport to cena paliwa - slowa prezesa Orlen-u
Opublikowano

Nie gniewaj się ale to, że pisałeś nie oznacza, że tak jest. O ile się nie mylę vpowerów było wtedy więcej niż jeden, a tylko jeden był z importu.

 

Utnijmy ten temat bo prawdy ponad wszelką wątpliwość i tak nie poznamy.

 

Żeby nie było offtopu uznajmy, że paliwa typu premium mają w swoim składzie (w/g producentów, czy sprzedawców) dodatki m.in. czyszczące, czy zapobiegające tworzeniu się osadów, co może być istotne w temacie zabrudzenia wtrysków.

 

 

...i co ty chopie z biodieslem wyjeżdżasz? Jaki to ma związek z dyskusją? To nie jest paliwo premium tylko eko! Ładny z Ciebie chemik.

Opublikowano

Witam,

 

W jednym z programów telewizyjnych (TVN Bisness) dziennikarz zapytał kierownika floty samochodów w dużej korporacji jak to jest z paliwami premium i usłyszał taką odpowiedź owego kierownika: "(cytuję) ... na podstawie mojego doświadczenia nie widzę żadnego ekonomicznego uzasadnienia w stosowaniu paliw premium".

 

Czy warto czy może nie warto przepłacać za paliwo - oto jest pytanie?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja w swojej f25 z silnikiem 2.0 przy 60000 tez słyszałem stuki. serwis sprawdził i orzekł że to wtryskiwacz dostałem jeszcze 2 butelki płynu do paliwa który miał przeczyścić wtryski. podobno skuteczność 50 %. u mnie nie pomogło i jadę na wymianę wtryskiwaczy. podobno wymieniają wszystkie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co się orientuję to nie ma możliwości regenracji takich wtryskiwaczy. W grę wchodzi jedynie czyszczenie myjkami ultradźwiękowymi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu piszą jedynie o zwykłych wtryskiwaczach a nie o piezzoelektrycznych wtryskiwaczach które masz w swojej F10.

http://www.wtryskiwacz.com/co-jest-ciekawego-we-wtryskiwaczach-wtryskach-piezoelektrycznych-Common-Rail.html

 

Cytat:

Wszystkie jakie są stosowane wtryskiwacze piezoelektryczne Common Rail w przeciwieństwie do wtryskiwaczy elektromagnetycznych nie możemy naprawić . Ale możemy tak jak wtryskiwacze Cr elektromagnetyczne sprawdzać, testować i czyścić na specjalnych maszynach termiczno – chemicznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co u Ciebie się dzieje? Właśnie to terkotanie na zimnym silniku? Będę się powtarzał ale spróbuj dodatku - 3 zbiorniki i powinno pomóc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.