Skocz do zawartości

520d Terkotanie na zimnym silniku przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To podpowiedzcie panowie jeszcze. W środę jestem umówiony w ASO i profilaktycznie zamierzam zakupić ten dodatek do paliwa -żadne terkotanie u mnie nie występuje. Jedna butelka czy dwie na pełny bak skoro profilaktyka? ?
  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja juz zamowiłem i zalewam na pełny zbiornik 2 butelki ori BMW - też profilaktyka . Potem bede lał co 3-4 zbiornik po 1 butelce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stosowałem zgodnie z instrukcją 1 zbiornik - 1 butelka, 3 pod rząd i pomogło. Także tym bardziej jeśli nie występuje żaden problem to nie ma sensu wlewać tak dużo preparatu, lepiej dłużej z nim pojeździć a w mniejszym stężeniu, takie moje zdanie.
Opublikowano
Stosowałem zgodnie z instrukcją 1 zbiornik - 1 butelka, 3 pod rząd i pomogło. Także tym bardziej jeśli nie występuje żaden problem to nie ma sensu wlewać tak dużo preparatu, lepiej dłużej z nim pojeździć a w mniejszym stężeniu, takie moje zdanie.

 

w sumie logiczne ... człowiek chce przedobrzyć ... jak jest dobrze :) - ok weryfikuje - 1 butelka co 3 zbiornik

Opublikowano
W sobote wstawilem auto do Bosch na sprawdzenie wtryskow na stole i wszystkie mieszcza sie w normie. Jako, ze mialem juz zakupione 4 szt. nowe z allegro (840 szt.) to kazalem zalozyc nowki. Takie rozwiazanie proponowal rowniez kierownik serwisu, ktory mowil, ze te stoly nie sa idealne i jak sie wtrysk zaczyna zacierac (terkotac) itd. to stol i tak tego nie wykryje a parametry bede w normie. W sumie nie czuje zadnej roznicy po wymianie. Rano przy odapalaniu zabuja silnikiem tak jakby moze ktoras ze swiec nie grzala i jeden cylinder troche mial gorzej. Myslalem, ze to moze od wtrysku bylo. Takze lacznie wtryski 3360 zl + 650 zl robocizna. Dzisiaj zrobilem traske 950 km i brak odczuwalnych zmian typu: bardziej elastyczny, mocniejszy czy mniej pali.
Opublikowano

Sprawdz moje "madrosci" w temacie o swiecach zarowych.

A przy okazji widze, ze dymanie klientow ma sie dobrze - bardzo dobrze.

W skrocie: szukajcie (sobie) dalej problemow i sluchajcie "kierownikow". :twisted:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Generalnie decyzja o wymianie na nowe byla moja. Stwierdzilem, ze jak terkotal to pewnie wyjdzie to na stole sprawdzajacym. Jestem juz taki, ze lubie miec wszystko na tip top. Myslalem, ze drga przez ktorys wtrysk. Sam je zakupilem przed wstawieniem auta do Bosch. Generalnie pytanie dlaczego terkotal itd....

 

Skad pojawiaja sie w tych silnikach drgania? Szczegolnie na zimnym silniku? Bo wtryski teraz moge wykluczyc.

Opublikowano

JA tez lubie miec na tip-top.

A gdyby wtrysk byl uszkodzony lub chocby w zlej kondyncji, to na 99.9% musialoby to wyjsc przy inspekcji.

 

A powiedz mi, czy to jest terkotanie czy klekotanie - tak, jakby cos bylo luzne?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Tez pierwsze co myslalem, ze to cos luznego, ale terkotanie znikalo po przejechaniu 500 metrow. Nie bylo takze tego slychac na biegu jalowym. Tak czy siak zniknelo po zalaniu LM+BMW. Moze bylo paliwo jakiejs zlej jakosci. Na prawde nie wiem. We wczesniejszych moim postach jest link do filmiku z YT, gdzie mozna posluchac.
Opublikowano

To samo ja miałem tutaj:

viewtopic.php?f=70&t=261017

 

Wymieniłem wtryski na nowe, bo nie chciałem się bawić w jakieś regeneracje itp itd. Po wzięciu starych wtrysków na stół, tylko jeden był w miarę sprawny. Reszta bardzo zła.

Wygląda na to,że nie tylko chodzi o jakość paliwa u nas ale również to,że po prostu BOSCH/BMW dało ciała.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Eeee w F25 przy 190tys. zaczęły wtryski terkotać na zimnym w BMW zalecieli dodatek po zastosowaniu jak ręką odjął.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie tak samo jeest z tym stukaniem. Bylem na diagnozie i 4 wtrysk do wymiany. Ale chce najpierw ten preparat zobaczyc. Mieszkam za granica, a dopiero bede w Polsce za okolo 4 miesiecy. Wiadomo za granica sa duzo wieksze ksozta niz w Polsce. Jaki preparat polecacie ?
Opublikowano
Preparat juz znalazłem. Tylko niech ktos powie, wlac preparat jak bd okolo 5l w zbiorniku. Czy to nie robi rożnicy ? Moze byc caly bak, poł, mniejsze poł ?
Opublikowano
Na każdym opakowaniu producent umieszcza informację jak TO się używa :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kto produkuje OEM? Oficjalna cena nie zachęca... Może da się to kupić bez logo BMW w rozsądnych pieniądzach. Chyba mnie czeka komplet wtrysków do wymiany. Już pora.

 

Ewentualnie sensowna regeneracja w okolicach stolicy...

Głowix
Opublikowano
Kto produkuje OEM? Oficjalna cena nie zachęca... Może da się to kupić bez logo BMW w rozsądnych pieniądzach. Chyba mnie czeka komplet wtrysków do wymiany. Już pora.

 

Ewentualnie sensowna regeneracja w okolicach stolicy...

 

Ja kupilem 4 szt. z allegro po 840 zl z jakas tam gwarancja na papierku. Z wymiana w Bosch wszystko wyszlo mnie lacznie okolo 4 tys. Czasami po dlugiej trasie na drugi dzien rano jak scisze radio to mam wrazenie jakbym leciutko i tak slyszal taki terkocik. Ale to nie jak taki stopien jaki byl przed wymiana. Po zalaniu specyfikow LM Spulung i BMW wtryski juz nie terkotaly.

 

Generalnie w kulturze pracy silnik brak roznic. Rano kiedy sa przymrozki to i tak silnik sie buja i przenosi drgania na bude. Nie wiem czy to poduszki czy cos innego. Musze zaczac od wymiana napinacza. Jak silnik sie nagrzeje to jest lepiej. Korekty takie same jak na starych wtryskach.

Opublikowano

Objawy mam takie, od jakiegos czasu terkora na zimnym. Ale nawet przy sporych minusach 2-3 przyspieszenia i spokoj.

 

Wczoraj po bardzo dlugiej trasie i po nocy terkotanie zmienilo sie w cala orkiestre, wibracje bardzo mocne, az kierownice wyrywalo z rak, spadki mocy losowe.

 

Dzis na komputer, troche sie dogrzal wiec terkotania brak, spadki mocy sa ale mniejsze. I komputer nic nie wykazal, wszystkie parametry ok, wtryski rowno daja.

 

I co to moze byc?!

Głowix
Opublikowano
Zostaw auto do sprawdzenia na noc, Niech sprawdza te wtryski na zimnym motorze.

pozdrawiam

 

Ja korekcje sprawdzalem zawsze na zimnym zaraz po odpaleniu. W przypadku nowych jak i starych bylo prawie tak samo. Korekcje rzedu +-0.2.

Opublikowano

Nie czekałem, wszystkie objawy jednoznaczne. Wymiana wtrysków z pudełka Bosch (co ciekawe w środku nawet nr katalogowy BMW na wtrysku, a cena 50% w przybliżeniu). Wymiana w sumie za grosze + programowanie korekty i reset historii.

 

Pacjent zdrowy na kolejne 80 kkm. To jest żenada, że one tak szybko padają. Czy może ktoś wie czy te nowsze wtryski coś lepsze od tych z 2011-2012 roku?

Głowix
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Dzień dobry. Trochę stary wątek, ale u mnie się właśnie problem pojawił. Tylko przy obciążaniu zimnego silnika. 3 butelki dodatku BMW wlane i nie za bardzo pomogło. Pojawiła się teoria żeby wymienić olej w skrzyni automatycznej bo terkotanie pojawia się tylko przy obciążaniu silnika. Na luzie pracuje normalnie gazowanie tez ok. A przy uszkodzonych wtryskach powinny być inne objawy dodatkowo. Auto ma 120 tys od nowosci serwisowane w ASO. Po podłączeniu do kompa dostęp do diagnostyki wtryskiwaczy jest zablokowany. Dziwne. Jakieś pomysły? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.