Skocz do zawartości

520d Terkotanie na zimnym silniku przy dodawaniu gazu


robert4000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dymu nie ma za dużo, i jest biały, bezzapachowy. Faktycznie przypomina parę wodną. Płynu chłodniczego nie ubywa, choć zdarzyło mi się dolać ze dwa-trzy razy do poziomu max jak sprawdzałem poziomy płynów. Nagram film i wrzucę, tak będzie najłatwiej ocenić :wink:

 

http://youtu.be/hGzIVHJCnNg

 

http://youtu.be/xLG7t88NyvE

 

2 filmy do oceny, ale wydaje mi się że tak może być. Jak uważacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowym objawem przez pierwsze kilometry na zimnym byly drgania przenoszace sie na cale nadwozie. Nie jakies mocne ale wyczuwalne. To bylo tak jakby jechac po lekko pofaldowanej nawierzchni.

Zycze Ci zeby sie okazalo ze to co innego.

Co ciekawe to u mnie drgania występują przy zimnym silniku jak dodam tylko delikatnie gazu i trwa to dosłownie moment aż nie przycisnę mocniej gazu. Potem dalej już jest ok. Czy to może być związane również z wtryskami ? Oprócz tych drgań żadnych innych objawów typu terkotanie silnika nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Co u Ciebie się dzieje? Właśnie to terkotanie na zimnym silniku? Będę się powtarzał ale spróbuj dodatku - 3 zbiorniki i powinno pomóc.

 

Koledzy, mam takie same objawy z tym klekotaniem i szarpaniem na zimnym. Zawsze leję dobre paliwo, teraz do zbiornika dodałem dodatek STP, zobaczymy, czy coś pomoże. Może większą dawkę dać, czy to może bardziej zaszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrowałem się żeby pomóc :) Świece żarowe, w garażu jest zimno, silnik jest zimny i świece go nie dogrzewaja. U mnie to samo. Po jakimś czasie przechodzi. Mam wszystkie świece do wymiany ale nie wnikam :) Już 2 rok i tylko w zimie ten problem. Żadne wtryski! Pozdr!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Klekotanie i szarpanie po uruchomieniu zimnego silnika - tak świece lub sterownik.

Jeśli jednak silnik odpala bez problemu, ładnie równo pracuje - jedynym objawem jest terkotanie czy takie metaliczne jakby stukanie przy mocniejszym dodaniu gazu pod obciążeniem to jednak na 99% wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klekotanie i szarpanie po uruchomieniu zimnego silnika - tak świece lub sterownik.

Jeśli jednak silnik odpala bez problemu, ładnie równo pracuje - jedynym objawem jest terkotanie czy takie metaliczne jakby stukanie przy mocniejszym dodaniu gazu pod obciążeniem to jednak na 99% wtrysk.

 

Tak kolego jak piszesz jest stukanie przy obciążeniu. Auto było na diagnostyce, według nich nie ma problemu, wszystkie parametry są w normie, jedynie co turbina nieco za dużo pompuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo ON w Polsce jest bezsiarkowe czyli bardzo suche dlatego zaleca się stosowanie co 5tys.km dodatków smarujących i czyszczących końcówki wtrysków,np takim dodatkiem jest diesel spulung liqui moly lub oryginalny BMW do kupienia w Aso.Zamiast lać te v powery i vervy kase ze zbiornika czyli ok 15-20zł przeznaczcie na porządny dodatek i stosujcie raz na 10tyś.km buteleczke na pełny zbiornik,pozatym filtr paliwa w Polsce należy wymieniać nie co 60tyś.km jak zaleca BMW tylko co 30tyś.km.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Paliwo ON w Polsce jest bezsiarkowe czyli bardzo suche dlatego zaleca się stosowanie co 5tys.km dodatków smarujących i czyszczących końcówki wtrysków,np takim dodatkiem jest diesel spulung liqui moly lub oryginalny BMW do kupienia w Aso.Zamiast lać te v powery i vervy kase ze zbiornika czyli ok 15-20zł przeznaczcie na porządny dodatek i stosujcie raz na 10tyś.km buteleczke na pełny zbiornik,pozatym filtr paliwa w Polsce należy wymieniać nie co 60tyś.km jak zaleca BMW tylko co 30tyś.km.

 

..dokladnie jak kolega opisuje, tak robie z autkami i nie ma problemow- na razie :cool2: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lub, trzymać się w miarę możliwości jednej stacji po której terkotanie ustało, o ile miało się szczęście i taką znalazło w swojej okolicy. Tak jak ma to miejsce w moim przypadku, po czterech latach terkotania, lania bezskutecznie doktorków, rotacji stacji, sprawdzania wtryskiwaczy ( czasy korekt,próba przelewowa-wszystko ok), itp.

W moim przypadku objawy uleczyło paliwo tej konkretnej stacji Shell.Z informacji jaką uzyskałem od pani kierownik - paliwo dostarcza im Lotos, z tym że z dodatkami Shella, to droższe import z Niemieć .

Od momentu jak zacząłem u nich tankować zwykłego ON terkotanie stopniowo zaczęło zanikać.Po wypaleniu kilku baków mój silnik beż żadnych dodatków do paliwa jest uleczony ( odpukać w niemalowane :wink:), już prawie zapomniałem że może tak ładnie pracować :wink: . Ponoć nawet pod tym samym szyldem,jakość paliwa, stacja stacji taż nie równa.

 

Teraz jak jest zimny to specjalnie wyjeżdżam z garażu i zaraz wjeżdżam, żeby się tylko nacieszyć brakiem plejbeku :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Klekotanie i szarpanie po uruchomieniu zimnego silnika - tak świece lub sterownik.

Jeśli jednak silnik odpala bez problemu, ładnie równo pracuje - jedynym objawem jest terkotanie czy takie metaliczne jakby stukanie przy mocniejszym dodaniu gazu pod obciążeniem to jednak na 99% wtrysk.

Tak jest,słusznie :cool2:

 

Pomimo efektów akustycznych, najczęściej wtryskiwacze są sprawne i nie wykazują żadnych objawów zużycia np.,niewłaściwe dawkowanie paliwa,lanie itp. które mogły by zaszkodzić silnikowi . Czasy korekt, próby przelewowe są jak najbardziej prawidłowe.

W takim przypadku wymiana wtryskiwaczy spowoduje tylko komfort dla ucha i znaczne uszczuplenie kieszeni, a i tak wcześniej czy później objawy niestety powrócą, bo zlikwidowaliśmy skutki a nieprzyczynę - jakość paliwa.

Ja wcześniej nie mając tej wiedzy,doświadczenia ,też pyłem o krok od kupna wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe jednak jak takie korekty wyglądają na zimnym silniku, właśnie podczas tego terkotania? Jakby ktoś miał możliwość to niech sprawdzi i da znać. Teoretycznie wtryski podczas pracy na zimnym silniku podają większą dawkę paliwa i może gdy są zanieczyszczone, nie do końca prawidłowo przebiega ten etap.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie przy tym terkotaniu czulem drgania calej budy. Po prostu silnik pracowal nierowno wiec nie wiem czy to jest tak ok :roll: Po rozgrzaniu wszystko bylo super, zadnych objawow. Dla mnie jazda z takimi sensacjami nie wchodzila w gre i nie chcialem czekac czy za x kilometrow bede mial silnik do wymiany.

Co do jakosci paliwa to w zadnym innym dieslu wtryskow nie musialem wymieniac w tym w e60 2.0d M47 po przebiegu 200kkm. Nie jest to wiec kwestia paliwa tylko raczej wadliwych wtryskow do czego BMW sie oczywiscie nie przyzna :evil: Niech klienci sobie wymieniaja przeciez mamy takie wspaniale samochody ze i tak klienci wroca i kupia nastepne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe jednak jak takie korekty wyglądają na zimnym silniku, właśnie podczas tego terkotania? Jakby ktoś miał możliwość to niech sprawdzi i da znać. Teoretycznie wtryski podczas pracy na zimnym silniku podają większą dawkę paliwa i może gdy są zanieczyszczone, nie do końca prawidłowo przebiega ten etap.

Trafne pytanie.

Kilka lat temu, po sprowadzeniu auta z Niemiec bardzo szybko na PL ON zaczęły świergolić wtryski.

Po konsultacji z właścicielem renomowanego warsztatu inż. elektronikiem samochodowym ,sam zaproponował żeby samochód zastawić na noc w celu sprawdzenia i porównania korekt na zimnym silniku jak i na ciepły .Korekty na zimnym jak na ciepłym ( gdzieś jeszcze ma te dane ) były zaskakująco dobre, poniżej 1.

Sam chciałbym wiedzieć co konkretnie w wtryskiwaczu piezoelektrycznym wytwarza ten dźwięg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przy intensywnym terkotaniu osiągają korekcję powyżej 6, wg. zaleceń BMW dopiero wtedy podlegają wymianie.Silnik zimny.

Informacja o maksymalnej dopuszczalnej korekcji jest podawana w czasie testu IstaD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem, że tą korekcję sprawdza się pod obciążeniem czyli podczas jazdy? Jeśli podczas terkotania korekty są powyżej 6 to dopiero wtedy wymiana? Bo na wolnych obrotach na 99% będą idealne korekty tak jak na ciepłym silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Na zmiennych obrotach, wykonujesz instrukcje z programu.

Można też wykonać jazdę testowa i po niej podłączyć komputer do testów gdyż do wyłączenia silnika wartości korekcji będą zapamiętane do odczytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety i u mnie były wtryskiwacze do wymiany, ze względu na ten nieprzyjemny terkotający dźwięk (ajććć zabolało po kieszeni...). Przebieg 138 tys. km.

Jakby ktoś chciał posłuchać, jak wtedy silnik brzmi, gdy to występuje (nagrałem kilka filmików) to zapraszam do tematu

viewtopic.php?f=70&t=261017&p=1962146#p1962146

 

Pozdrawiam,

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, dołączam do tematu, terkot na zimnym silniku plus wibracje na kierownicy przez kilka kilometrów, po podpięciu kompa bmw okazało się że przyczyną są dwie świece żarowe, więc lepiej sprawdzić niż pakować się w kosztowną wymianę wtrysków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Niestety i u mnie były wtryskiwacze do wymiany, ze względu na ten nieprzyjemny terkotający dźwięk (ajććć zabolało po kieszeni...). Przebieg 138 tys. km.

Jakby ktoś chciał posłuchać, jak wtedy silnik brzmi, gdy to występuje (nagrałem kilka filmików) to zapraszam do tematu

viewtopic.php?f=70&t=261017&p=1962146#p1962146

 

Pozdrawiam,

B.

 

Kolego, jeśli można wiedzieć ile wyszła wymiana wtrysków? Regenerowane czy nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeśli można wiedzieć ile wyszła wymiana wtrysków? Regenerowane czy nowe?

Kupiłem 4 nowe wtryski - każdy po 1000 zł. Wymiana prawie gratis, bo robiłem z kolegą. Kodowałem sam Rheingoldem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.