Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy,

od niedawna jestem posiadaczem jedyneczki 118D ( 143KM) z 2008 roku. Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie myśl z chipowania, tak wiem, że można uzyskać maksymalnie i dość bezpiecznie 170-180 KM, ale czy na pewno?

Są dwie rzeczy, o które niezmiernie się boję :

-Rozrząd ( N47)

-Sprzęgło

 

Samochód jest w idealnym stanie, więc zastanawiam się czy warto go tak mocno żyłować. Myślałem o dołożeniu wtrysków z modelu 120d (163 lub 177KM) i zmianie turbiny. Z tego co wyczytałem tutaj u Nas na forum, sprzęgło w tych modelach jest takie samo, dyfer , hebel, zawieszenie, pompa, IC również.

Z punktu widzenia czysto teoretycznego po zmianie wtrysków i dmuchawki odpowiednim programowaniu powinno być ok... coś mi nie pasuje.

Moglibyście wypowiedzieć się na ten temat? Co po takiej zmianie można uzyskać, na co trzeba uważać?

Chciałbym zgłębić temat, gdyż koszta są relatywnie niskie a prawdopodobnie 170 KM można uzyskać bez najmniejszego problemu i obciążenia dla silnika i podzespołów.

 

Dzięki wielkie za zainteresowanie.

Opublikowano

Było gdzieś kiedyś dawno wałkowane, ale nie do końca wytłumaczone.

Wiem, że można samym chipem osiągnąć taką moc, ale wiecie jak męczy się wtedy turbo? Tak uprzedzę pytanie, dbam o turbinę i dbam o samochód. Wolałbym natomiast troszkę dowiedzieć się na temat takiej modyfikacji od strony czysto technicznej, przyda się na przyszłość :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.