Skocz do zawartości

[E87] 118d nie działa tylna wycieraczka i spryskiwacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem bo nie działa u mnie tylna wycieraczka oraz spryskiwacz tylnej szyby. Próbuje od siebie odepchnąć tak jak jest w instrukcji 1 skok, potem 2 drugi i niestety.. Sprawdzałem bezpieczniki i sa dobre. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego wymontuj cały mechanizm tylnej wycieraczki rozłóż na części pierwsze przeczyść, nasmaruj i złóż. Miałem taki sam problem po kupnie,samochód stał jakiś czas w komisie były takie same oznaki jak u Ciebie. Poprzedni właściciel musiał używać wody do spryskiwania, jak rozebrałem było tam trochę rdzy i twardy smar, po umyciu wszystkiego przesmarowaniu działa już 4 lata.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam takrze mam problem z tylną wycieraczką ispryskiem ale to nie wina zapieczonego sworznia poniewarz komputerem jak wysterowałem to sprysk i wycieraczka działa, jak popycham manetke przy kierownicy sygnały idą przekaźnik dobry bezpiecznik również a nie działa, prosze pomóżcie coś.
Opublikowano

Koledzy powyzej poradzili bys rozebral i oczyscil mechanizm.

To ze cos startuje w jednej konfiguracji nie znaczy ze bedzie chodzic w drugiej.

MADE IN PRL
Opublikowano
Ale co mam czyścić jak startuje komputerem to wszystko działa prawidłowo, wycieraczka oraz sprysk, a z manetki nic nie daje reakcji a impulsy z manetki idą. Pozatym mechanizm oraz połączenia są wświetnym stanie.
Opublikowano

Gdzies masz przerwe na obwodzie jesli nie startuje z manetki.

Moze tez byc tak ze komputer daje bezposrednio wieksze napiecie niz manetka dlatego startuje wycieraczka.

Mozliwosci jest kilka.

Czy zmierzyles napiecie kostki elektrycznej tylnego spryskiwacza po nacisnieciu manetki?

Zazwyczaj w takim przypadku usterki odpowiedzialny jest tylny mechanizm,manetka,przekaznik lub bezpiecznik.

Czy awaria nastapila zaraz po tym jak spadly temperatury?

MADE IN PRL
Opublikowano
Po naciśnięciu manetki napięcia na kostce wycieraczki brak nawet nie załącza przekaźnika, przekaźnik sprawny (podmieniany) bezpiecznik również. Kiedy to nawaliło nie wiem auto niedawno kupione ale jak były temperatury ok 25 stopni również nie działało.
Opublikowano

Kolejny element do wymiany lub na podmiane to manetka.

Jak nie bedzie dzialac to zostaje ci tylko podlaczenie nowej linii z manetki na przekaznik.

Nie mam wiecej pomyslow na twoj problem.

Dopadla ciebie usterka w stylu zorro ktora czesto pojawia sie i znika w niemieckich autach:)

 

PS.Mozesz tez sprobowac zregenerowac swoja manetke w letniej kapieli plynu fairy z woda destylowana ktora nastepnie pluczesz w samej kapieli zimnej wody destylowanej.

MADE IN PRL
Opublikowano

Komp mostkuje uklad ktory jest gdzies zawieszony lub omija go dlatego wszystko wtedy dziala.

To akurat nic dziwnego bo zaprojektowano to pod tym katem.

Z ktorego roku jest te bmw?

MADE IN PRL
Opublikowano

2004 rok produkcji.

A jest jakaś możliwość zmostkowania kostki od manetki jak odepne żeby podało impuls na tylną wycieraczke bądź sprysk?

Opublikowano
Pisze ponieważ już rączki mi opadły z sił nie dość ze wycieraczka nie wy demontowana bo mechanizm zapiekł się na amen to jeszcze. Przy włączeniu zapłonu silniczek jak by chodził masakra normalna tylko działa przycisk w kluczyku inaczej tej szybki nie otworze. Ktoś ma siłę i ochotę mi pomóc z góry wielkie dziękuję
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nalac koncentratu zimowego do spryskiwacza i wstawic auto do cieplego garazu na 30 minut :)

Ewentualnie gdy garazu brak skorzystac z myjni szczotkowej na najdluzszym programie myjacym-oczywiscie wczesniej wlac koncentrat zimowy do spryskiwacza.

 

PS.Sposob nr 2 nie dotyczy glinkowcow(detajlerow)

MADE IN PRL
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odkopie trochę temat.


Pacjent to E87 120d 2006r


Sytuacja u mnie wygląda tak:

1. Tylny sprysk raz działa, raz nie,

2. Wycieraczka tył ani drgnie (ISTA sygnał z manetki widzi mimo iż pojawia się błąd przekaźnika tylnej wycieraczki)


Czynności które już wykonałem:

1. Nowy bezpiecznik F48,

2. Nowy przekaźnik K91,

3. Mechanizm rozebrany wyczyszczony (silnik działa)


Z dziwnych rzeczy jakie zauważyłem to, że na pinie 2 w złączu A36 jest cały czas +12V (może tak ma być)


Proszę o pomoc bo już ręce opadają z tą wycieraczką :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaglądałeś do przewodów między budą a klapą?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak. Wszystkie są w całości... Tzn pociągałem każdy z osobna i żaden nie został mi w ręce. Co prawda auto miało uszkodzony prawy więc jes, cze przejżę tam instalacje
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej!


Chciałbym odkopać temat. Mam podobny problem. Wycieraczka tylnej szyby nie działa. Spryskiwacz działa ok. Bezpieczniki sprawdzone. Przekaźniki zamienione i też jest ok. Rozebrałem klapę i po wypięciu wtyczki przewodu z silniczka na przewodach doprowadzających nie ma napięcia. I w tym momencie się trochę załamałem bo nie wiem teraz czy to manetka czy może gdzieś przewód pękł? Mechanik mi wspominał że na klapie czasami od otwierania i zamykania tak się może dziać. Czy komuś udało się rozwikłać podobną zagadkę? Będę wdzięczny za odpowiedź gdyż to auto żony i musi wszystko działać ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak sprawdzałeś to napięcie na kablu to klapę miałeś zamkniętą? Z tego co wiem jak jest otwarta to wycieraczka nie działa, więc napięcia na kablu też nie będzie.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie!

Mam podobny problem - efektem jest to że nie działa tylna wycieraczka i spryskiwacz.

Pozwole sobie napisać moje sprostrzeżenia:

* na początku wymieniłem mechanizm ale to nie pomogło

* zamieniłem miejscami przekaźniki R10 i R12 ale to nie pomogło

* kiedy mechanizm był odłączony i uruchomiłem tylną wycieraczkę poprzed odepchnięcie mantetki wycieraczek to uslyszalem cyknięcie przekażnika

* podłączylem stary mechanizm i ponownie uruchomiłem tylną wycieraczkę i uslyszałem prace przekaznika i jakby dzwięk pompki - w każdym razie mechanim wydał jakiś odgłos

* podłączylem więc nowy mechanizm ale juz przekaznik nie dawal dzwiekow i co za tym idzie mechanim nie działał

* po odłączeniu nowego mechanizmu przekażnik dalej nie wydaje dzwiękow


Dodatkowo zauważyłem że zarówno mechanim jak i przekażnik nie działają jak jest otwarta klapa bagażnika


edited:

Wszytsko działa - nowy mechanizm jest ok i podlaczylem go znow i dziala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.