Skocz do zawartości

5xx wspomaganie servotronic problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Przekopałem mnóstwo tematów, ale w zadnym nie mogłem doszukać się konkretu.

 

Otoz pojawia się co 2tyg błąd w ZKE3: "servotronic valving, short circuit".

 

Po wykasowaniu i ponownym odpaleniu, wspomaganie wraca, tj. kręcąc w miejscu jest leciutko, ale wystarczy, że ruszę z miejsca i już chodzi ciężko (da się krecić jedną reką, ale czuć że ciezko jest.)

Po zatrzymaniu się, wspomaganie nie wraca, tak jak to powinien robić serwotronik, dopiero musze ponownie uruchomić silnik.

Po 2tyg pojawia się błąd j.w. - wspomaganie jest najciezsze z mozliwych, ciezko krecic na parkingu, wylącznie oburącz.

Ponowne uruchomienie silnika nic nie daje, zawsze jest ciężko, dopiero muszę skasowac błąd, więc kasuje ten bląd i koło się zamyka.

 

 

Gdzie leży problem? Zaworek, magiel, moduł GM1 ?

Jak się za to zabrać?

 

Stary płyn ATF moze miec tu coś do rzeczy? Wprawdzie go wymieniam cyklicznie (odsysam strzykawką i uzupełniam świezym płynem powstały brak), ale jakiejs poprawy nie widzę)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest jakieś zwarcie więc sprawdź wiązkę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W pierwszej kolejności polecam zacząć od sprawdzenia kostki na przekładni, tam na tym zaworku zbiera się masa syfu, w mojej też servo chodziło kiedy chciało, i też łapało błąd.

Rozebrałem wszystko, wyczyściłem, przekładnia dostała od razu nową listwę i uszczelnienia, po złożeniu i zalaniu świeżego płynu do dziś nie mam problemów. :cool2:

Słyszałem tez o usterce modułu GM i problemami ze wspomaganiem, ktoś to na forum swego czasu przerabiał, ale to bym zostawił do sprawdzenia na później. :wink:

Opublikowano

a wyjmowałeś też ten zawór serwotronika?

Tam w nim jakis chyba filterek jest, że moze być zapchany?

 

Short circuit to wiem, że zwarcie, ale dziwi mnie, bo gdyby było faktycznie zwarcie, to by nie działał wcale i nie byłoby powtarzalnego objawu (po ruszeniu z miejsca wspomaganie spada do ok 30% i nie podnosi się po zatrzymaniu)

 

 

Aha, ktoś wie jaka powinna być prawidłowa oporność cewki tego zaworka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyjmowałem to kiedyś, ale to ze 2 lata temu było, nie pamiętam już dokładnie co i jak jest w środku, ale to było przy okazji generalnej wymiany płynu wspomagania, także przy okazji wyczyściłem i zapsikałem kostkę, tam się sporo syfu zbiera, także może zwarcie powoduje sama kostka przy określonych warunkach?

Tak z tego co pamiętam pojawia się napięcie od 0V (słabe wspomaganie) do 12V (pełne wspomaganie), i może przy pewnym poziomie napięcia coś się tam pieprzy?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dla potomnych: zawór może mieć nawet poniżej 6ohm (mój obecny ma 5,6ohm) i sprawny sterownik GM3 (ZKE3) nie ma prawa wyrzucić błędu.

Stary zawór miał 3ohm i błąd wyrzucało.

 

Dziwi mnie natomiast przypadek u niektórych, dlaczego 6ohmowy zawór przyczyniał się do wyrzucania błedu przez sterownik, a po wymianie zaworu sytuacja się naprawiła...

Zawsze mozna odlaczyc wtyczkę, wpiąć ekwiwalent w postaci opornika 6.2ohm/5W w miejsce zaworka, przejechac sie i sprawdzic czy wyrzuci błąd. Jesli wyrzuci to błąd nie lezy w zaworku servotronic.

 

 

PS. Na nowo musze się uczyć parkowania :norty: Obecnie jazda to czysta bajka, tak fajnie kiera chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.