Skocz do zawartości

M50B20 Nierówna praca silnika i problemy elektroniką [Wideo]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam problem z BMW E34 520i M50B20 , bez gazu na elektryce BOSCH .

Silnik to nierówno pracuje , trzęsie budą . Jak ruszę i zaczynam przyspieszać to ciężko się wkręca na obroty, dusi się ,trzęsie, strzela . Na niskich obr jest słaby dopiero po przekroczeniu ok .4 tyś. obr. jest dobrze...

Dużo czytałem na forach posprawdzałem i wymieniłem parę rzeczy :

- sonda wymieniona - napiecie za wolnych po rozgrzaniu skacze od 0,2 do 0,7 V - po odłączeniu jest zmiana pracy silnika

- przepływka - po odłaczeniu jest zmiana pracy silnika

- nowe świece NGK 2 elektrody i nowe fajki

- cewki sprawdzone na wszystkie możliwe sposoby (podmiana , odłączanie , miernik itp)

- zaworek od wolnych obr umyty w benzynie ekstrakcyjnej

- podpinany pod DIS był bład 26 ale teraz już mnie ma

- zrobiony reset kompa zgodnie z opisem na którymś forum

- wtryski nie leją sprawdzałem każdy po kolei wylał tyle samo paliwa

- czujnik przepustnicy działa i przepustnica jest czysta ...

 

Miałem oryginalny sterownik z num vin auta bosch motronic z końcówką 400 zamieniłem na 405 ale jest mniej wiecej to samo z tym ze zaraz po odpaleniu nie działa ekonomizer i obrotomierz a po min się włącza.

 

Proszę o pomoc bo już niemam pomysłu.

Edytowane przez Szado
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten błąd 26 to błąd napięcia na sterownik silnika.Gdzieś ginie prąd na pin 26,jest to stały plus.Wypnij wtyk ze sterownika i sprawdz żarówką 21W międzi kablem sterownika 26 a masą auta.Możesz też pociągnąć na próbę plus prosto z aku na pin 26.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dziękuje za szybką odpowiedz . Przed chwila sprawdzałem napięcie na pinie 26 jest żarówka świeci , jak bezpośrednio podłączyłem to chodzi na wszystkich cylindrach ale ma zawahania obrotów już sam niewiem czy tak ma być czy jeszcze coś mu dolega :roll: . Na filmie silnik po przejechaniu z ok. 2km https://www.youtube.com/watch?v=GHsEzKKJHyk&feature=youtu.be
Opublikowano
Sprawdź czy masz założony weżyk od podciśnienia który idzie od kolektora do bodajże zaworu na listwie wtryskowej. Miałem podobny objaw jak był przetarty

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Wężyk od podciśnienia jest cały i podłączony . Wyczyściłem zaworek od obrotów jałowych (silniczek krokowy) ale bez zmian , nadal co jakiś czas tak jakby przerywa ...
Opublikowano
a jak fajki i cewki? może cewka któraś jest uszkodzona? albo fajka jakaś stara i przepuszcza gdzies iskre.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto podejrzeć jaką temperaturę silnik widzi na zimnym i rozgrzanym silniku.Ten komp 400 to nie powinien pracować bez sondy?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Fajki mam nowe , cewki sprawdzałem i są dobre ale nie są wszystkie jednakowe mam 1 bosch 1 bmw 2 beru i 2 no name . Ma to jakiś wpływ na prace silnika że cewki są z innych firm ?? jakie powinny być oryginalne ??

Komp był Motronic Bosch 0 261 200 400 i vin oryginalny sonda też była oryginalna . Teraz mam Motronic Bosch 0 261 200 405 .

Temp na rozgrzanym jest ok 93`c na zimnym nie pamiatam ale moge sprawdzić .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cewki jak sprawne to nie ma znaczenia jakiej firmy.Może warto komresje sprawdzić.Cewki sprawdzałeś metodą podmiany?Bo multimetrem się tego nie sprawdzi.Świece masz teraz jednakowe?Może któryś przylewa.Możesz je sprawdzić domowym sposobem na przelew.Każdy w tym samym czasie 30sec-1minuta musi wylać tyle samo paliwa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Cewki podmieniałem i innymi dobrymi , kompresja 13 -+ 0,8 na każdy cyl . świece nowe 2 elektrodowe NGK BKR6EK. Sprawdzę te wtryski ale były wymieniane przez poprzedniego właściciela bo dał mi starą listwe wtryskową ,w sumie to z ciekawości zamontuje starą listwę wtryskową i zobaczę . A jak bede sprawdzał to jak to zrobić ?? normalnie paliwo z pompki i podłączać pod 12v po koleii każdy wtrysk ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się.Wyjmujesz przekaznik pompy i łączysz piny 30 i 87.Potem 12V pod każdy wtrysk i sprawdzasz ile każdy wyleje w określonym czasie.U siebie robiłem taki test.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Zrobiłem ten test wtrysków , każdy wtrysk w 20sec wylał do słoika tyle samo paliwa .

Przy listwie wtryskowej jest taki zaworek na podciśnienie i jak włączam pompę paliwa omijając przekaźnik to ten zaworek wydaje taki dźwięk jak by przepuszczał ,ale tylko chwile . Założyłem starą listwę z wtryskami od tej co była i przy tej listwie niema tego dźwięku ale chodzi gorzej niż było bo telepie go czasami trochę. Od czego jest ten zaworek ?? może to regulator ciśnienia paliwa czy coś takiego ,jak zdejmę ten wężyk to zbytnio nie widać zmiany pracy silnika .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To na końcu listwy to regulator ciśnienia paliwa.Sprawdzałeś czy sonda pracuje na wolnych po rozgrzaniu?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Sonda pracuje normalnie napięcie skacze od 0,2 do 0,7v .

Chyba coś się poprawiło po wymianie tego regulatora ciśnienia .

Zobaczę jeszcze jak po przejechaniu dłuższej trasy będzie się zachowywał .

Edytowane przez Szado
Opublikowano
Nadal jest problem. Jak uruchomię silnik zimny to przez ok 5 sec jest dobrze ale później trzęsie , nie chce się wkręcać na obroty . Jak ruszę i przyspieszam to strzela i się dławi ... dodatkowo jak odpalam to nie działa obrotomierz i ekonomizer a po ok 1min się włącza . Najbardziej odczuwalne to jest jak jest zimny , jak się rozgrzeje po ok 5-10 km jazdy jest lekka poprawa bo nie strzela ale strasznie muli przy niskich obrotach a jak dodam więcej gazu to trzęsie ...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
temat aktualny pomoże ktoś ? jak by był zepsuty czujnik położenia wałka rozrządu to jakie będą objawy ??
Opublikowano

Aha no jak odłączę to tak jest i jeszcze opóźniona reakcja na gaz .

Mam jeszcze pytanie co do sterownika silnika , oryginalny sterownik miałem bosch 0261 200 400 (czarna naklejka) ale nie dawał napięcia na 1 wtrysk przez co cały czas chodziła na 5cyl , okazyjnie kupiłem bosch 0261 200 405 (zielona naklejka) i na nim jeżdżę bo wyczytałem gdzieś że pasuje , na początku wszystko było ok ale teraz obrotomierz raz działa raz nie. Czy rzeczywiście można stosować te sterowniki zamiennie ??

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Problem z silnikiem rozwiązany . Wymieniłem czujnik położenia wału i jedna cewkę bo pod obciążeniem miała przebicie i zalewało na 4 cyl , dodatkowo nowe węże od zaworku obrotów jałowych .

Pozostał problem z zegarami a konkretnie z obrotomierzem . Wygląda to tak że zawsze jak odpalam silnik obrotomierz nie działa i po paru min jazdy 10-20 min nagle zapalają się kontrolki od wymiany oleju i obrotomierz zaczyna działać , czasami działa już do zgaszenia silnika a czasami podczas jazdy zaczyna migać inspekcja i wskazówki opadają . Są to zegary z przebiegiem analogowym bez lcd na 2 wtyczki z tyłu . Czy konieczna jest wymiana zegarów czy to wina czegoś innego ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.