Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Zastanawiałem się nad ząłożeniem gazu do swojego E36 bo jak już jeździć 1.6 to chociaż oszczędnie. Odwiedziłem 3 gazowników i u każdego usłyszałem to samo do M43 tylko WTRYSK.

Podobno w silniku są jakieś zmienne fazy dolotu i jakaś klapka na metalowej ośce która w przypadku wystrzału wpada do cylindrów i blablabla tłoki do wymiany zawory itd.

Inwestowanie 3,5-4 tyś w samochód warty 9tyś nie ma raczej większego sensu.

Dziś przeglądałem allegro i widziałem kilka e36 z m43 i zwykłym gazem i chciałem się was zapytać co o tym myślicie?

Dopuki mogłem jeździłęm na PB ale przy obecnych cenach już mi się to nie kalkuluje pozatym to jest głupota w przypadku samochodu który i tak nie zaspecjalnie jeździ.

Opublikowano

Dopuki mogłem jeździłęm na PB ale przy obecnych cenach już mi się to nie kalkuluje pozatym to jest głupota w przypadku samochodu który i tak nie zaspecjalnie jeździ.

jak mu jeszcze dolot zwezic to moj tedeesik bedzie Cie objezdzal :) daj spokoj z mikserem, sekwencja jest najlepsza, ale zobacz jeszcze tu klik

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proboszcz tak jak mówiłem sekwencja w tym przypadku nie wchodzi w gre bo to się nie opłaca prędzej już sprzedam samochód i kupie 2,5 i przedewszystkim młodsze jak mam inwestować w sekwencje.
Opublikowano
ja ci powiem tak,jestem zwolenikiem gazu, i mam gaz 2 generacji ale mam także silnik m40 który podobno jako jeden z niewielu Bmwmozesie nadawac dolpg bez sekwencji. Jeżeli chodzi o wyszczały itp to auto nie ma z tym problemów pale i jedzie , jednak czasem tak raz w miesiącu robie 100km na PB. Jakbyś miał M40 to polecam ci gaz ale musi byc założony wu profesionalistów, inaczj to nie bedzie działało.
Opublikowano

no faktycznie raczej sensu nie ma wielkiego, jeśli nosisz się ze sprzedażą... ale wówczas lepiej w ogóle nie zakładać gazu niż zamulać go zwykłą instalką - w sumie do BMW jeśli już to tylko sekwencja, tym bardziej że i tak koszty poniesiesz. Pewnym rozwiązaniem może być dla ciebie instalka V generacji. Pewnie jest jeszcze droższa, ale jeśli by Ci to wystarczało i chciałbyś pojeździć tym samochodem dłużej to czemu nie? Chodzi o jakiś nowszy sposób zasilania, gaz jest podawany w fazie lotnej, czy jakoś tak,. Nie znam się na tym, więc nie będę się wymądrzał. Wejdź na stronę Godula motor sport :

http://www.godula.cc.pl

chodzi mi o to, ze na tym wtrysku można samochód na gazie stuningować - dodać mu mocy w stosunku do zasilania Pb. W przypadku czterocylindrowca to kosztuje ok. 600zł + montaż instalacji oczywiście - generalnie Godula nie jest najtańszy, ale też i kichy nie robi.

ale na zwykły gaz to szkoda samochodu

Pzdr! i dobrego wyboru życzę

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
witam ja mam e36 z 95r m43 przebieg 15000 tyś km na gazie zrobiłem przez 9 miesiecy jakieś 11 tyś km i jest ok (gaz levato)i zapłaciłem 1800 zł butla w kole zapasowym jestem zadowolony
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli masz gaz 2 generacji. Z tego co mi się wydaję to jeżeli ktoś ma o tym pojęcie i dobrze założy to będzie jeździł na 2 generacji bez problemów.
Opublikowano
Pewnym rozwiązaniem może być dla ciebie instalka V generacji. Pewnie jest jeszcze droższa, ale jeśli by Ci to wystarczało i chciałbyś pojeździć tym samochodem dłużej to czemu nie? Chodzi o jakiś nowszy sposób zasilania, gaz jest podawany w fazie lotnej, czy jakoś tak,. Nie znam się na tym, więc nie będę się wymądrzał.

W instalacjach V generacji gaz jest podawany do silnika w fazie ciekłej. Nie ma żadnego parownika, ale jest specjalna pompa gazu, która pompuje gaz z butli aż do wtryskiwaczy.

 

W silniku M43B16 występuje układ zmiennej długości dolotu. Nazywa się to DISA (differenzierte Sauganlage).

 

Co do wystrzałów i ewentuajnych uszkodzeń w dolocie to jest możliwość uszkodzenia tep przepusniczki, ale nie ma na to reguły.

Dwa razy miałem ogromny wybuch i zawsze kończyło się uszkodzeniem przepływki. ale to nie problem dla mnie.

Widzieałem też kiedyś E30 z silnikiem M20 po wystrzale w którym pogieło klapke przepływomierza, poturbowało obudowe filtra powietrza, rozerwało odme łączącą przepływke z przepustnicą i pogieło klapke przepustnicy.

Tak więc uszkodzenia mogą być różne.

 

Ale jeśli instalka będzie dobrze zamontowana i wyregulowana, będzie sprawny układ zapłonowy i szczelny dolot to nie powinno być problemów ze strzałami na gazie

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Opublikowano

Maly:

Napisz z którego roku jest twoje E36 M43 a właściwie jaki masz typ silnika krokowego: jeśli standardowy, starego typu, to można spokojnie założyć mieszalnik, jeśli nowego typu z silniczkiem krokowym przy przepustnicy- to w grę wchodzi tylko sekwencja.

Znam to z praktyki, bo byłem gazownikiem. Na tym silniczku krokowym przykręcanym do przepustnicy auto na instalacji mieszalnikowej nie chce zchodzić z obrotów i zawieszają się na ok. 3tys. Mniejsza z szczegółami ale znam kogoś, kto chciał w ten sposób zaoszczędzić na instalacji myśląc że jakoś to będzie, założył na własne życzenie 2 generację, jakiś czas sie męczył z autem i wreszcie założył wtrysk. Raczej na tym nie zaoszczędził.

Dowiedz się jaki masz typ, zrób zdjęcie albo podjedź do fachowców.

Aha, o V generacji zapomnij.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet nie wiedziałem,że są dwa typy zaraz pójde zerkne jak to wygląda bo nie wiem. Samochód jest z 91r, silnik był zmieniany na m43 w niemczech na obudowie filtra jest data 94r ale czy z tego roku jest silnik nie wiem. Zaraz pójde zobaczyć i zrobie zdjęcie. Powiedz mi skoro pracowałeś jako instalator jakie zabezpieczenia proponujesz,żeby nie uszkodzić DISy?
Opublikowano

Starszy typ, ale były jeszcze nowsze nadal z aluminiowym kolektorem.

Możesz śmiało montować mieszalnik czyli 2 generację, chociaż wtrysk sekwencyjny też można założyć.

Co do zabezpieczenia tej przepustnicy od zmiennej objętości dolotu to można założyć jakiegoś grzyba albo klapkę w deklu od tej przepustnicy.

Ale wiem, że jak porządnie rąbnie, to i tak nic nie da, bo te kolektory mają tak dużą objętość, że żaden zawór i tak nie zdąży gazów odprowadzić. Ja mam M42 i mimo kilku wystrzałów na początku nic jej się nie stało, a zrobiłem na gazie iesem już 100 tys. A wystrzały były przez świece. Jak chcesz mieć spokój to montuj sekwencję, ale to nie jest znowu taki cymes jak to wszyscy zachwalają. Na naszym gazie szybko zabrudzają się listwy mazutem i auto przestaje dobrze chodzić. Dobra instalacja 2 gen i będziesz jezdził taniej. To moja rada, a zrobisz jak będziesz chciał. Jak coś to wal na pw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki kowal za odpowiedź. Co do sekwencji też słyszałem,że wtryskiwacze padają a są bardzo drogie. Sam jak byłem u gazownika to dwóch gości było na wymiane wtryskiwaczy. Był jeden taksówkarz z którym gadałem i mówił,że założył wtrysk pierwsze 30tyś 0 problemów a teraz co chwile coś. (wtedy wymieniał wtryski koszt 800zł :shock: )

W takim razie zmieniam świece bo już mają 25tyś NGK i zakładam IIgeneracji. Czy w silniku m43 są kable czy to są jakieś cewki? bo nie wygląda mi to na zwykłe kable.

Opublikowano

Aha, o V generacji zapomnij.

A dlaczego? Pytam z ciekawości, bo jak pisałem nie znam się na tym, gdzieś o takim wynalazku usłyszałem stąd moja wcześniejsza wypowiedź.

Czy problemem jest cena, stopień komplikacji, czy ma jakieś "wady ukryte"?

 

I przy okazji...

Czy wtryskiwacze można czyścić?

Słyszałem że matrixy tak, ale ja mam jakieś inne - chyba lekko badziewiaste - instalacja Zavoli, ale wtryski nie mam pojęcia jakie - i już jeden mi padł. Na szczęście można wymieniać je pojedynczo i dostałem go za darmo. Ale faktem jest że są takie objawy jakby się brudziły, stąd chciałbym coś o tym się dowiedzieć. I jeśli można czyścić to na co zwrócić uwagę, żeby czegoś nie schrzanić

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
Starszy typ, ale były jeszcze nowsze nadal z aluminiowym kolektorem.

Możesz śmiało montować mieszalnik czyli 2 generację, chociaż wtrysk sekwencyjny też można założyć.

Co do zabezpieczenia tej przepustnicy od zmiennej objętości dolotu to można założyć jakiegoś grzyba albo klapkę w deklu od tej przepustnicy.

Ale wiem, że jak porządnie rąbnie, to i tak nic nie da, bo te kolektory mają tak dużą objętość, że żaden zawór i tak nie zdąży gazów odprowadzić. Ja mam M42 i mimo kilku wystrzałów na początku nic jej się nie stało, a zrobiłem na gazie iesem już 100 tys. A wystrzały były przez świece. Jak chcesz mieć spokój to montuj sekwencję, ale to nie jest znowu taki cymes jak to wszyscy zachwalają. Na naszym gazie szybko zabrudzają się listwy mazutem i auto przestaje dobrze chodzić. Dobra instalacja 2 gen i będziesz jezdził taniej. To moja rada, a zrobisz jak będziesz chciał. Jak coś to wal na pw.

piszesz pare postów temu że byłeś gazownikie a potem takie głupoty,że n ie można założyć dobrego zabezpieczenia :nienie: to pewnie(bez urazy)dlatego już w tym nie robisz :mrgreen: ja mam m43 z tym dłuższym dolotem,krokiem przy przepływce i mam 2generacje i wszystko gra a zabezpieczenie wiesz jakie....nacieta tuleja(wyfrezowana) zakryta paskiem gumowym,wstawiona za...... :mrgreen: no własnie na układzie dolotowym :mrgreen: -sory ale wiedzy nie zdradzam (miałem strzała i zdało egzamin,gume zwaliło i nic nie uszkodziło,po nasunieciu z powrotem auto chodzi jak chodziło),jesli faktycznie w tym robiłeś to wiesz o czym pisze.pozdro

Opublikowano

oktaw:

cena i sens stosowania w M43.

mecik:

Byłem gazownikiem, a dlaczego nie pracuję to jest moja prywatna sprawa i nic ci do tego i nie życzę sobie głupawych tekstów na mój temat(bez urazy).

Nie wydaje mi się żeby to był temat odpowiedni na forum, ale nie ty będziesz oceniał czy byłem dobry w fachu czy nie. Niech to ocenią klienci kórym zakładałem instalacje. To ty udowadniasz, że nie wiesz o co chodzi wtrącając się z głupimi tekstami. Oto dowód:

Ja piszę koledze jak zabezpieczyć klape od systemu DISA a ty się wtrącasz jak zabezpieczyli ci przepływomierz. To nawet dziecko wie a ty się wymądrzasz tekstami cyt. "wiedzy nie zdradzam". Co to ma wspólnego? Czytaj posty dokładnie i staraj się je zrozumieć.

A żeby nie było niejasności to rok temu miałem poważny wypadek samochodowy i jestem niezdolny do wykonywania zawodu. To tyle z mojej strony do kolegi mecika.

Opublikowano
Jeśli cie uraziłem to sorki-nie jestem duchem świetym żebym wiedział co ci sie stało i dlaczego nie robisz w zawodzie,ale przepraszam.Dwa napisz gdzie wyczytałeś że zabezpieczyłem przepływke?Wiec sam czytaj dokładnie posty(bez urazy),trzy skoro nie wiesz o czym pisze to śmiem watpić w twoje umiejetności gazownicze bo to co opisałem jest najpopularniejszą forma zabezpieczenia antywybuchowego,więc sie nie obrażaj tylko poczytaj dokładnie.pozdrawiam i więcej pogody ducha życze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli cie uraziłem to sorki-nie jestem duchem świetym żebym wiedział co ci sie stało i dlaczego nie robisz w zawodzie,ale przepraszam.Dwa napisz gdzie wyczytałeś że zabezpieczyłem przepływke?Wiec sam czytaj dokładnie posty(bez urazy),trzy skoro nie wiesz o czym pisze to śmiem watpić w twoje umiejetności gazownicze bo to co opisałem jest najpopularniejszą forma zabezpieczenia antywybuchowego,więc sie nie obrażaj tylko poczytaj dokładnie.pozdrawiam i więcej pogody ducha życze

 

Mecik to co piszesz to zabezpieczenie antywybuchowe ale głównie na przepływke!! I nie podważaj wiedzy kolegi bo ma racje. Takie zabezpieczenie nie zabezpieczy w DISY (oczywiście nie oznacza to,że odrazu zostanie uskzodzona) klapka się zamyka,żeby strzał nie uszkodził przepływki i wtedy spada guma ale siła wybuchu idzie w kolektor dolotowy więc nie sprzeczaj się jak nie jesteś pewny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
witam.mam sekwencje zavoli w swoim bmw 36(silnik m40) i nie zgadzam sie z wypowiedziami o problemach z wtryskami .przejechalem ok 70 tys km i jedyny problem z ta instalacja jaki mialem to przetarty kabelek od lampki(byl zle zlutowany) a co to sensu zakladania tej instalacji to trzeba policzyc paliwo jest 2 razy drozsze od gazu jezeli masz zamiar jezdzic wiecej niz rok to warto bo w przypadku sekwencji mozna powiedziec ''jezdzic'' a nie martwic sie ze przy mocniejszym nacisinieciu gazu maska nam wystrzeli.pozatym masz silnik 1.6 on jest sam z siebie slaby jak zalozysz zwykly gaz to sobie nie pojezdzisz . a przeciez bmw ma dawac przyjemnosc z jazdy.pozdro
Opublikowano
witam.mam sekwencje zavoli w swoim bmw

 

no toś mi chłopie z nieba spadł :modlitwa:

zaraz mi tutaj proszę adresik firmy gdzie montowałeś...

ja z zavoli kupiłem i ni cholery nie potrafią sobie u mnie z nią poradzić... każdy odsyła do tego co zakładał! Z nią niby wszystko ok, ale jednak jest pewien kłopot... Teraz to nie miejsce na opisywanie, w każdym razie potrzebuję namiary na jakiś warsztat który je montuje... oczywiście pod warunkiem że u ciebie faktycznie wszystko z nią ok i możesz ich polecić. Tym bardziej że w końcu nie tak daleko :mrgreen:

 

aaa, a jakie masz wtryski założone? bo podejrzewam tutaj źródło problemów :think:

 

z góry dzięki zaodp - może być na priv

 

Pozdrawiam

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano

No i nie ma konkretnej odpowiedzi na pytanie:

 

:?: Czy można założyć LPG II generacji do BMW 316i M43 :?:

 

Też mam ten problem, czy można założyć czy nie :?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Z tego co tu piszą to można założyć ale tylko u dobrego gazownika i wymieniać świece i przewody WN w terminie. Ja właśnie mam M43 318i i zamierzam zamontować gaz IIgen, bo sekwencja jednak trochę za droga.
Opublikowano
Z tego co tu piszą to można założyć ale tylko u dobrego gazownika i wymieniać świece i przewody WN w terminie. Ja właśnie mam M43 318i i zamierzam zamontować gaz IIgen, bo sekwencja jednak trochę za droga.

 

ja kupiłem 316tke juz z zamontowanym BRC II generacji i działa bez żadnych problemów... (dodatkowo dodam, że mam automata)... :)

Nigdy nie strzelał i nigdy nie miałem z nim problemów (poza tankowaniem gazu ze śmieciami co powodowało wymianę filterka gazu...)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.