Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ar_w, mówię że gdy go rano odpalę to widok jest taki jak na filmiku, puści bąka. Gdy pojade gdzieś, przyjade, zgasze a następnie odpale go ponownie ( postoi z 10min ) to dymek raz jest taki jak na filmiku załączonym i raz nie ma, jest jedynie zwykle kopcenie (takie jak na filmiku gdy juz pracuje ponad minute)
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

eh, ok...

To zrób test w ten sposób, że odpalasz rano zimny silnik, czekasz aż przestanie kopcić, NIGDZIE NIE JEDZIESZ, po prostu gasisz, odpalasz po krótkiej chwili znowu i patrzysz czy znowu puszcza bąka.

SIlnik dalej ma być zimny itp, ma jedynie przepalić ten olej który się skądś tam dostał, dlatego zanim zgasisz silnik, musisz odczekać aż przestanie kopcić.

 

Zeby znowu nie było coś nie zrozumiałego, ujmę to jeszcze prościej bez zakrecania.

Wsiadasz rano, silnik zimny, odpalasz, czekasz 10 sekund, gasisz, czekasz 10 sekund, odpalasz i sprawdzasz czy znowu puszcza tego bąka

Opublikowano
Opublikowano (edytowane)

1) Korekcje to wiadomo - 4,19 to już masakra się robi.

2) Wartość pompki progowej na jałowym - 3,82 - już pierwsze oznaki, że coś jest nie tak. Albo progówka już siada albo ten zaworek regulujacy ciśnienie (za filtrem paliwa) już zaczyna przepuszczać. Generalnie na postoju powinno być jak najbliżej 4,00, na pewno nie mniej jak 3,90-3,95.

3) ciśnienie na szynie - 337 - jest ok jak na obroty jałowe

4) wartości powietrza - powinno być 285 jednostek a przepływka mierzy 360. Masz zaślepiony EGR? Jeśli tak to dość normalne. Jesli nie to nie powinien być taki odchył.

5) ciśnienia doładowania wymagane/zmierzone wyglądają na ok

6) prędkość obrotowa na cylindrach 3 i 6 trochę zbyt odstaje od reszty.

 

Reszta parametrów wygląda ok. Błędów nie rozkoduję zbytnio bo aż tak dobrze niemieckiego nie znam. Swoją INPĘ mam po angielsku więc mozna szybciej się kapnąć czego dotyczą błędy.

 

Najważniejsze - te parametry nie dają zbyt dobrego obrazu ponieważ są robione na postoju. Żeby to było miarodajne, trzeba te parametry posprawdzać pod obciążeniem - np jadąc 50km/h wrzucić 3 bieg i wcisnąć pedał w podłogę aby silnik ruszał od tych dajmy na to 1300 obrotów i poszedł do 3000 - patrzy się wtedy na spadki lub max wzrosty danych parametrów i na tej podstawie można już dość dobrze ocenić w jakiej kondycji są dane elementy. Widać wtedy jak spada ciśnienie na pompie progowej, jak kształtuje się ciśnienie doładowania, ciśnienie w szynie i wartości powietrza jakie mierzy przepływka (np w pełni sprawna przepływka potrafi maksymalnie zmierzyć do 1200 jednostek powietrza jak mierzy sporo mniej - np 1000 - to znaczy, że już jej czas dobiega końca).

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano

Padnięta pompa progowa, stad problemy z uruchomieniem

Błąd zaworu EGR, pewnie sie zaciął na zamknietym, albo spadł wąż podcisnieniowy z niego, albo padl elektrozaworek do sterowania podcisnieniem

Przy okazji sterownik zanotował że auto miało dzwona,

ktoś pewnie wymienil całą kierownicę z airbagiem i nie masz teraz przycisków multifunkcji na niej? Albo jest nie podpięta wiązka.

 

Poprawiam co do korekcji, bo pewnie napisałem głupotę.

Rozjechanie mogło się wziąć stąd, że prawdopodobnie mierzyłeś na zimnym/niedogrzanym silniku, więc różnice będą widoczne i ustabilizuje się gdy osiagniesz temp 90st.

Mimo zimnego silnika, odchył jednak jest spory i świadczy o słabej kondycji wtrysku/ów.

Możesz sprobować nalać jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków liqui moly, wyjezdzic cały bak, zresetować adaptacje wtrysków i sprawdzić ponownie za jakiś czas.

 

Co do pompy, niestety trzeba kupić oryginał pierburga (ti automotive), wszelkie półśrodki okażą się droższe niż przypuszczasz, bo w koncu i tak kupisz oryginał, wiec wydasz na oryginał + straty związane z kombinowaniem cięcia kosztów (zamienniki, regenerowanie, itp)

Opublikowano

Manolito77, myślisz zeby wyjać ten jeden wtrysk nr 5 i dać go do regeneracji ? Czy reszte też oddać ? Myślalem o zastosowaniu tego preparatu do wtrysków liqui moly i wtedy zdecydować co z reszta zrobić, bo wiadomo ten jeden idzie do robienia.

 

Poczytałem troche o objawach tej pompy progowej i zauważyłem ze to właśnie ta pompa może być przyczyna nie odpalania silnika. Gdy przekrecam kluczyk i nie usłysze takiego buczenia to silnik nie odpali, a gdy juz usłysze ze zabuczy i zakrece to silnik zapali. Ale czemu jak zapali, pojezdze, jest cieply i zgasze, nastepnie bede próbował zapalić to zapali za każdym razem (tak jakby bezpośrednio po jeżdzie). Gdy juz ostygnie to znów musze sie dosłuchiwać buczenia.

 

EGR czyściłem, odkrecałem i nie zauważyłem aby był zaślepiony. Ciężko chodził ale chodził.

 

Jakie mogą być skutki tej różnicy prędkości obrotowej na 3 i 6 cylindrze ? Jakaś nieszczelność ? Czym to spowodowane ?

 

Właśnie musze się z kimś umówić na pomiar inpa w czasie jazdy, bo teraz gdy próbowaliśmy mierzyc podczas jazdy to np korekcje wtrysków zerowały sie, takze nie wiem.

 

ar_w, z kierownicą to sam nie wiem, Gdy rozkoduje VIN to nie ma tam opcji ze auto jest z multifunkcja, a gdy skasowalismy ten błąd, przejechalismy i dalej wyskoczył ten błąd.

 

Wszystko było mierzone na ciepłym silniku

 

Czytałem duzo i wiekszość poleca regenracje tej pompy u tego Pana http://www.serwispomp.pl/index.html . Są zadowoleni. Wiadomo że lepiej kupić nową. Teraz mam dylemat co robić. Myślicie ze regeneracja to zły pomysł ?

Opublikowano

1) Wtryski - generalnie na początek możesz spróbować zalać preparat Diesel Spulung Liqui Moly (nawet na mniej niż cały bak żeby stężenie było większe). Jak się nie poprawi nic (myślę, że tak duża korekcja raczej nie zejdzie do poziomu akceptowalnego) wtedy można mysleć o regeneracji wtrysku. Jak swego czasu gadałem z moim zaufanym mechanikiem - spec od diesli - to mówił, że nie bawią się w regenerację pojedynczych sztuk tylko zalecają zrobienie wszystkich bo są wtedy zregenerowane w taki sam sposób, ma to ręce i nogi na długi czas jest spokój. Jak się robi jedną sztukę to za jakiś czas wychodzi druga i tak się trzeba babrać w kółko przy tej robocie.

2) W kwestii pompy progowej to jej głównym objawem jest właśnie niemożność odpalenia silnika. Ona najbardziej odpowiada za ten moment -jak silnik odpali to nawet z walniętą pompą, główna pompa CR wytworzy na tyle duże podciśnienie, że silnik nie zgaśnie. Będzie jednak wtedy zamulony no i swoją droga bez progówki w dupę dostaje główna pompa. Sęk w tym, że jak u mnie była padnięta progówka to właśnie wtedy kiedy zajęczała/zabuczała to nie mogłem odpalić auta. Bardzo często nie mogłem też odpalić auta kiedy np pojechałem na myjnię (wtedy jeszcze jeździłem na szczoty) i użyłem także programu mycia podwozia. Jak tupnąłem kilka razy butami w podłogę to auto odpalało (nie zawsze za pierwszym razem ale odpalało).

3) EGR generalnie dość ciężko chodzi - trzeba się zaprzeć jakimś śrubokrętem i użyć trochę siły, żeby ruszyć zawór. To normalne. Jak nie masz zaślepionego EGRa to osobiście uważam, że masz za dużą różnicę w pomiarze między powietrzem wymaganym (280 jednostek) a zmierzonym przez przepływkę (360 jednostek). Wypadałoby właśnie sprawdzić jak jest pod obciążeniem - jeśli się to wyrównuje to jeszcze pół biedy. U mnie np w 525d pod obciążeniem przepływka mierzy mi w maxie 1200 jednostek ale to co jest wymagane przez komputer zatrzymuje się na 760-780 jednostkach i amba, nie idzie dalej. Nie wiem dlaczego tak jest , nikt mi nie udzielił odpowiedzi na to pytanie ale auto jeździ bardzo dobrze, więc przestałem sobie tym głowę zawracać. Być może w 525d tak jest - właśnie fajnie by było gdybyś przy okazji u siebie to sprawdził i dał znać czy u Ciebie ten parametr idzie do 1000 jednostek czy też zatrzymuje się w okolicy 780 jednostek.

4) To, że korekcje wtrysków przy naciśnięcia pedału gazu się zerują to normalne. Możesz jedynie sprawdzić jeszcze taką opcję, że masz wrzucony bieg 1, bez gazu bardzo powoli puszczasz sprzęgło i patrzysz na korekcje - do pewnego momentu będą miały jeszcze większe odchyły a potem zaczną się zerować. Zaobserwuj właśnie jakie maksymalne odchyły mają przy takim wolnym puszczaniu sprzęgła.

5) Regeneracja pomp - jeśli chodzi o regenerację pomp głównych CR to jak najbardziej na TAK. Polega ona głównie na wymianie wszystkich uszczelnień bo to one najczęściej puszczają - po wymianie jest spokój na długi czas. Ja już jeżdżę zdaje się 3 czy 4 rok po wymianie uszczelnień w mojej pompie CR i jest idealnie. W kwestii regeneracji pomp progowych - słyszałem bardzo różne opinie. Od osób zadowolonych po takie, którym zregenerowana pompa nawet nie trzymała parametrów właściwych lub szybko padała na nowo. Tutaj skuteczność jest losowa więc na chybił trafił. Ja swoją pompkę progową wymieniłem na nową kupioną w niautoryzowanym serwisie BMW Stando. Pamiętam, że z robota zapłaciłem wtedy coś pod 1000pln ale mam spokój do dziś (też już będzie ze 4 lata). Teraz wymieniłbym to bez problemu sam ale za pompkę (oryginalną/OEM) i tak pewnie trzeba dać z 600-700pln.

Pzdr.

Opublikowano

Jeśli sprawdzales korekcje na cieplym, to masz najprawdopodobniej nieszczelność w cylindrze, albo wtrysk nie domaga.

Nie bawiłbym sie jednak w regeneracje wtrysków, dopoki nie zrobiłbym porządku z kopceniem na siwo-niebiesko. Szkoda kasy na jakikolwiek element przy silniku, jesli okaże się, że jego żywot dobiega końca.

 

360mg/stroke na wolnych obr, to naturalny objaw zamknietego EGR, dla silnika 2.5

Dla 3.0d byłoby to ponad 400mg/st, bo większa objętość, wiecej się tam powietrza mieści.

Trzeba zobaczyć dlaczego EGR się nie otwiera, albo cieszyć się czystym powietrzem w kolektorze dolotowym ;)

Jednak takie rzeczy olałbym teraz, zostawił na sam koniec, a zaczał sprawdzać dlaczego kopci.

 

 

Manolito, 1200mg to dobra dawka powietrza.

w 3.0d ecu chce troche wiecej niz u Ciebie, 890 jakoś, mimo tego, sprawna przeplywka ma mierzyć blisko 1100 jednostek, jesli mierzy mniej, tzn ze jest zmęczona i nie osiągamy pełnej katalogowej mocy/momentu.

Opublikowano

Manolito77, dzieki wielkie. Myśle ze teraz pierwsze co to wezme się za pompe. I wtedy zobacze czy to jest powód nie odpalania silnika. Następnie wezme się za wtryski. Pierw zastosuje ten preparat do czyszczenia wtrysków. JEsli uporam się z problemem odpalania to pół biedy.

 

ar_w, a nie myslisz ze kopcenie na siwo-niebiesko jest właśnie przez ten wtrysk ktory nie domaga ?

 

Kompresje silnika mierzyłem i wypadła bardzo dobrze. Więc może być nieszczelność w cylindrze ?

Opublikowano
Manolito, 1200mg to dobra dawka powietrza.

w 3.0d ecu chce troche wiecej niz u Ciebie, 890 jakoś,

Czyli tak jak myślałem - to normalne z tym parametrem Soll Air Mass. Dlatego też przestałem sobie tym zaprzątać głowę. :wink:

Dzięki za info.

Pzdr.

Opublikowano

ar_w, a nie myslisz ze kopcenie na siwo-niebiesko jest właśnie przez ten wtrysk ktory nie domaga ?

 

Kompresje silnika mierzyłem i wypadła bardzo dobrze. Więc może być nieszczelność w cylindrze ?

 

 

Wtrysk, który by lał, to kopciłby na czarno. Ale niedogrzany cylinder zmarzniętego silnika, w ktorym to uszkodziła sie świeczka, też puszcza bąka, tylko ze on jest bardziej niebieski. Niedogrzany cylinder powoduje to, że źle spalana jest mieszanka, na tle innych, stąd ten bąk.

Idąc tym tropem, może jak wtrysk kuleje (w sensie nie daje dostatecznej dawki, w koncu korekcja jest na plusie), to efekt jest podobny, ale czułbyś na pewno nieprawidłową pracę silnika na wolnych i nie tylko. Jak on pracuje? Równo, trzesie się, może hałas ma nietypowy?

Kolor spalin jednak sugeruje, że spalany jest m.in. olej silnikowy, a nie nadmiar (czyli niespalony) olej napędowy

 

Musisz ogarnąć silnik u ogarniętego mechanika. Wiem że ciezko znalezc takiego, bo do mechaniki tez trzeba inteligencji, a 99% mechsów to ludzie, którzy z trudem skonczyli zawodówkę, lub gorzej.

Na początek sugerowałbym mu zeby sprawdził czy turbo nie rzuca olejem, a potem prawdopodobnie trzeba bedzie rozbierać silnik, zeby sie dowiedzieć. Wtedy musisz byc przygotowany na zakup uzywanego silnika, bo montaz tamtego, czyli remont, moze sie okazać nieoplacalny.

 

Gdyby był nieszczelny cylinder, to nie miałbyś kompresji. Kompresja dobra, czyli jaka? I rozumiem podobna na wszystkich cylindrach? Robiona na rozgrzanym, czy zimnym silniku?

Odkrec korek oleju na pracującym silniku i zobacz czy dmucha spalinami

Opublikowano

Czasem występuje taka nierówna praca silnika, rzuca silnikiem i całą budą. Stąd moje podejrzenia o czujniku wałka rozrządu.

Kompresja mierzona była jakiś czas temu i nie podał mi dokładnych wartości tylko powiedział ze bardzo dobra. Dodał ze podobna na wszystkich cylindrach. Na ciepłym silniku mierzona.

Opublikowano

czujnik wałka rozrządu nie ma nic do nierównej pracy, bierze udział tylko przy rozruchu.

 

Jak rzuca silnikiem, to ewidentnie wtrysk. Próbuj regenerować, najwyżej wsadzisz go potem do kolejnego silnika.

 

Kompresje powinno robić sie na zimnym silniku, bo wtedy najbardziej dają znać o sobie nieszczelności (termiczna rozszerzalność materiałów)

 

Aha, gdyby ci działał EGR, to efekt bączka nie byłby aż tak widoczny, bo spaliny te przepuszczane byłyby z powrotem do kolektora dolotowego i ponownie spalane

Opublikowano

Jak sprawdzić czy ten EGR jest sprawny ?

Pierw zajme się tą pompą paliwa, później wtrysk.

Wlalem ten preparat do wtrysków Diesel Spülung Liqui Moly, dałem 3/4 puszki na 30l paliwa. Wyjeżdze i reszte doleje.

Opublikowano

Cytat z instrukcji użycia tego preparatu:

"Do zastosowania w każdym silniku Diesla. Przy intensywnym czyszczeniu stosować produkt nie rozcieńczając. Zawartość puszki 500 ml wystarcza na 75 l paliwa. Dodać do paliwa podczas każdego przeglądu.

 

Użycie w przypadku nagłych problemów z silnikiem: odłączyć zaciski przewodu dopływowego i odpływowego paliwa i wprowadzić je do pojemnika, uruchomić silnik, środek płuczący zasysany jest bezpośrednio przez pompę paliwową, pozwolić silnikowi pracować przy różnych prędkościach obrotowych i wyłączyć przed opróżnieniem puszki."

 

Śmiało mogłeś CAŁĄ puszkę wlać do tych 30 litrów w baku.

Pzdr.

Opublikowano
Jak sprawdzić czy ten EGR jest sprawny ?

Pierw zajme się tą pompą paliwa, później wtrysk.

 

Sciagnij rure dolotową do EGR-u, wlacz silnik i zobacz czy się grzybek podniesie.

Dodawaj gazu, w momoencie dodania gazu ma się zamknąć, jak odpuścisz, to znów się podniesie

Opublikowano

Manolito77, pierwszy raz to bałem sie wlać całości. Kupie drugą puszke i zrobie tak jak piszą, zeby wypłukało bezpośrednio.

 

ar_w, sprawdze to i dam znać.

 

Teraz zauwazyłem ze juz cięzej odpala, juz musze sie bawić dłuższy czas, Nieciekawie się zapowiada. Pod koniec tygodnia wymontuje tą pompe i myślę ze wymiana tej pompy zniweluje problem odpalania.

 

Przy okazji, bede zamawiał klocki hamulcowe na przód. Myślałem nad tymi z TEXTARA http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/101195/ i zastanawiam sie nad kupnem czujników zużycia klocków http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/73357/ Przy każdej wymianie klocków, ten czujnik powinien być wymieniany ?

Opublikowano

Czujnik klocków musi być wymieniony ZAWSZE kiedy poprzedni uległ już rozerwaniu/przerwaniu. Generalnie kupuj tylko firmowe - albo Textara albo innych znanych firm. Kupno jakichś dziwnych zamienników powoduje często różne błędy i głupienie kompa w aucie.

Pzdr.

Opublikowano
Jutro jadę na dokładna diagnostykę auta i dam znac co i jak. Zrobię to biore sie za pompę paliwa aby usunąć problem odpalania. Nastepnie będą wtryski, ale tez nie chce nic mówić przed diagnostyką.
Opublikowano
Błedy egru, pompy progowej i wtryski do regeneracji. Pompa jutro do mnie powinna przyjsc, zamontuje i dam znac. Zauwazylem ubytek oleju 1l po przejechaniu 12tys km. Jest sie czym przejmowac czy w normie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.