Skocz do zawartości

Kisiel w misce olejowej. M62TUB44


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItajcie.

 

Jestem posiadaczem BMW 540i po lifcie z silnikiem M62TUB44. Zabrałem się za wymianę rozrządu, vanosy zostawiłem bo tylko delikatnie pukają a działają w porządku.

Wymieniłem łańcuch, ślizgi itp. W sumie wymieniłem to profilatycznie z racji sraczki wprowadzanej na forach jak to niby nie jest potrzebne w tych silnikach przy przelocie ok 300 tyś.

No ale nie o tym miałem. Olej zmieniam co 10tyś km na ten zalecany do tego silnika (chyba 0w30). Teraz przed wymianą zrobiłem trochę więcej kilometrów niż zwykle, pewnie wyszło z 15kkm. Mechanik mówił, że takiego kiślu w misce olejowej i na filtrze to jeszcze nie widział. Pytanie co może być powodem takiego zjawiska? Ten silnik aż tak mocno tyra olej, że trzeba koniecznie go zmieniać równo co 10tyś? Poprzedni właściciel auta nie należał do takich co robią wszystko na ideał, także kto wie ile on wcześniej latał na oleju i na jakim.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak bys dał zdjęcia jakieś to może by było łatwiej.

U mnie jak wkładałem silnik do auta i musiałem zmienić miskę olejową to w środku w silniku nie było żadnych osadów i myslę , że tak właśnie powinno być.

 

A tak bez zdjęć to zostaje gdybanie.

Może motodoktor?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Może poprzedni właściciel lał gorszej jakości olej niekoniecznie nie spełniający norm (castrol często takie coś powoduje) odkładał się nagar, szlam i po wlaniu lepszego oleju przepłukał wszystko i przy ywmianie oleju wywalił ten syf.O ile nie ma opiłków to nie ma co się martwić. Dobrze by było za kilka tys km zmienić ponownie olej jam masz takie szambo w środku, a jak się nie zdecydujesz to chociaż wymień za kilka tys km filtr oleju.
Opublikowano

Zdjęć nie robiłem, bo i co by na nich miało być. SIlnik czysty, w misce tylko takie gówno było. Opiłkow brak. Szczerze powiedziawszy troche mi szkoda kasy, żeby zmieniać za chwilę znów olej, dopiero co włożylem 4k w rozrząd :mad2:

Zmienię jednak filtr na pewno za jakieś 2tyś km, jeśli będzie w kiepskim stanie to przemyślę drugi raz zmianę filtra....

Opublikowano
No właśnie.. Wlozyles 4k to dbaj. Pamiętaj że rozrząd jest smarowany olejem i raczej syn dobrze na niego nie działa. Jednak bym wymieniał olej. Kup, Shella 5w40 on drogi nie jest a jest dobrym olejem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.