Skocz do zawartości

bije kierownicą


Shreku320

Rekomendowane odpowiedzi

Nie musza byc stare aby byly zwichrowane...

U siebie zmienialem ostatnio wygladaly swiezo (jakies 10-20 tys km najezdzone) nawet byly dokumenty na to a bilo kiera mocno powyzej 80km/h :duh: :arrow: poprzedni wlasciciel....

Jezeli masz minimalne bicie to nie jest jeszcze tak zle, u mnie nie jezdzilo sie ciekawie :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli przy hamowaniu to stawiam na zwichrowane tarcze....

 

...tak jest!! mam to samo, byłem w warsztacie i zalecili mi wymiane tarcz na nowe(oczywiscie wraz z klockami). Właśnie "zbieram się" do tego zabiegu, mam nadzieje, że pomoże.

Edytowane przez mario.man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena?

 

Za klocki zapłaciłem ok 170zł. + czujnik ABS'u ok. 35 - 40zł. a komplet tarcz około 240 - 250zł.

 

Czego ludzie piszą, że to czujnik ABS'u :duh: :?: Ten czujnik nie ma nic wspólnego z ABS'em, to jest czujnik zużycia klosków. Czujnik ABS kosztuje DUUUUUUUŻO więcej, okolo 400zł i w zwyż.

 

Sorry, że się czepiam, ale już chyba z 10 raz widze takie coś na forum i już nie wytrzymałem... Wybaczcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena?

 

Za klocki zapłaciłem ok 170zł. + czujnik ABS'u ok. 35 - 40zł. a komplet tarcz około 240 - 250zł.

 

Czego ludzie piszą, że to czujnik ABS'u :duh: :?: Ten czujnik nie ma nic wspólnego z ABS'em, to jest czujnik zużycia klosków. Czujnik ABS kosztuje DUUUUUUUŻO więcej, okolo 400zł i w zwyż.

 

Moja wypowiedź "czujnik abs'u", była spowodowana tym, że tak nazwał ten kabel pan, który sprzedawał w sklepie - ja nie znam jego nazwy (zresztą nie mam takiego obowiazku, w końcu są sprzedawcy w sklepach od tego żeby się znać na tych sprawach), więc użyłem nazewnictwa, którego użył sprzedawca. TrzmieL oczywiście ma racje to jest czujnik zużycia klocków hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, dlaczego od razu przechodzicie do wymiany tarcz?

 

Problemem związanym z biciem kierownicą podczas hamowania są nie tylko tarcze hamulcowe, lecz przede wszystkim co w pierwszej kolejności należy sprawdzić luzy na układzie kierowniczym.

Pisałem już na ten temat w wielu postach, ale był to spory czas temu, więc dla odświeżenia przypomnę.

Luzy na układzie kierowniczym we wszystkich modelach z maglownicą nie są łatwe do wykrycia, a właśnie minimalny luz na drążkach kierowniczych jest za to odpowiedzialny. Z biegiem czasu, gdy ten luz się powiększa kierownica przestaje wibrować podczas hamowania, ale za to auto zaczyna pływać po jezdni.

Spotkałem się z wieloma przypadkami, kiedy usterka ta w pierwszej kolejności była eleminowana od wymiany tarcz i po kilku tysiącach, a nawet i mniej, problem znowu powracał co doprowadzało do reklamacji tarcz i tak w kółko.

Nie będę się tu rozpisywał dlaczego się tak dzieje.

Podstawa to dobrze zdiagnozowane zawieszenie poprzez wyczuloną rekę mechanika. Nawet gdyby wymagało to zdjęcia osłony gumowej na drążkach i bezpośrednim przytknięciu palca do przegubu kulowego drązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.