Skocz do zawartości

Wymiana swiatel na LCI pomoc z pinami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wymienilem wszystkie swiatla(e60 09,2005) na LCI i uzywalem tego zestawu BMW:

 

61 12 0 432 110 - sedan

 

http://www.ecstuning.com/ES161802/

 

i isntrukcji do niego:

 

01 29 0 439 183

 

http://www.google.ie/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.m5board.com%2Fvbulletin%2Fattachments%2Fe60-m5-e61-m5-touring-discussion%2F51732d1194819633-more-questions-about-tail-lights-e60_lci_retrofit.pdf&ei=AKY9VLHACaWC7gbTiIGYBQ&usg=AFQjCNE3NVNu81NiORWacBHIcwlg63vxEg&sig2=BbbcnIrmeG0XZRvvrqtVew

 

Wsztystko ladnie do momentu kiedy sie nie zaczelo przekladac pinow od starej kostki do nowej (swiatla byly ksenony skretne i wymieniane na LCI tez ksenony skretne - AHL).

Niewszystkie kolory przewodow sie zgadzaja jak i ich liczebnosc, tzn. mniejsze kostki od starych reflektorow reflektorow X10608 i X10609 maja u mnie tylko 3 przewody a nie 4 tak jak na tej instrukcji, a od starych glownych kostek, niektore przewody maja inne kolory niz u mnie w samochodzie.

Kolega, ktory to zakladal sugerowal sie w tej sytuacji schematami instalacji swiatel i modulu pre-LCI w stsunku do LCI.

Ale slabo wyszlo, bo kodowanie nie przeszlo tak jak powinno.

Nie idzie zakodowac aby LM2 widzial swiatla LCI, w WO jak sie doda LCI to swiatla nie dziaja tak jak powinny wzgledu na zle podlaczone przewody.

 

Ma ktos z Was dokladny schemat jak podlaczyc te przewody do nowej kostki, byl bym bardzo wdzieczny.

 

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

Wygląda na to, że tak ma być. Podłącz lampy według tego schematu ( nie patrz na kolory ). Sprawdzałem lampę LCI dynamic i w jej wtyczce nie ma pinu nr 8, więc po prostu ostatnia pozycja na schemacie jest zbędna. Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi

http://images66.fotosik.pl/282/ca96dc10434b8140.jpg

Opublikowano

Tak mam wlasnie teraz podlaczone, postojowe mi nie swieca i nie da sie zakodowac swiatel na lci - brak komunikacji z modulami AHL, pozycjonowanie swiatel i skret nie dzialaja takze.

Chyba, ze mam namieszane z innymi przewodami w kostach X13420/X13421

Opublikowano

Rozumiem, że moduł też zmieniłeś na AHL?

piny w module do wtyczki x12 - 25 do 63 i 40 do 11 przełożyłeś?

Opublikowano

Modulu nie zmienialem, bo mialem xenony skretne i teraz zalozylem tez xenony skretne lci.

piny w kostce do LM byly przekladane (moze zle"?").

W czwartek mechanik bedzie mi to ogarnial na nowo.

 

Dziwne jest to, ze oryginalna instrukcja eng. BMW ma "niejasne" schematy....

 

Matik86 dzieki za wloska instrukcje, na niej sa 3 przewody, widac co kraj to obyczaj.

Opublikowano

A oto Ci chodzilo myslalem, ze o modul AHL przy swiatlach czy jak to tam sie nazywa.

Pierwsze co to wymienilem modul na LM2 i jest AHL :)

 

Te instrukcje sie roznia kolorami przewodow jak ich iloscia o co w tym chodzi?

Jak mozna cos takiego robic, co ja mialem instrukcje do innego modelu czy co?

Opublikowano
Na kolory się nie patrz w instrukcji są pokopane. Korzystaj ze schematów . U mnie dwa piny przy lampie miały inne kolory przewodów niż w instrukcji - pin 9 i 10. Jeśli masz problemy z tymi samymi pinami to mogę ci pomóc i sam to zrobisz.
Opublikowano
A swoją drogą - moduły pod lampami z przed lifta prawdopodobnie nie bądą współpracować z modułem AHL.
Opublikowano

Dlatego kupilem xenony skretne kompletne aby wszystko pasowalo.

Chyba w e60 nie ma zwyklych xenonow nieskretnych, sa tylko bi-xenony.

 

Tak jak spojrzalem na stare lampy i te moduly i przetwornice to wygladaja tak samo jak w LCI ale pewnie sie roznia numerami.

Opublikowano
No właśnie o te nr się rozchodzi - musi być smc II i nr 7 189 312 , ale tak czy inaczej one nie mają nic wspólnego z oświetleniem, odpowiadają za poziomowanie i skręt lamp, nawet bez tych modułów lampy będą świecić
Opublikowano

Pewnie, ze beda swiecic hehe.

 

Teraz mi swieca w takiej pozycji, ze lepiej latarke sobie wlaczyc albo na dlugich jezdzic.

Dobrze, ze u mnie dzikow i saren nie ma bo jak by cos takiego wyskoczylo to error :norty:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Lampy w koncu dzialaja jak nalezy. W prawym reflektorze zepsuty byl modul smc2(kupilem nowy z allegro), ktory ktos probowal juz naprawiac.

Dla tych, ktorzy beda wymieniac lampy na LCI, prosze sie sugerowac linkiem dostarczonym przez matik86 :D

http://www.bmwretrofit.it/Guide-bmwretr%20...%20ri_LCI.pdf

 

Oryginalne przejsciowki tylnie nr 61 12 0 432 110 maja fabrycznie zle piny podlaczone trzeba zamienic piny 4 z 6 - informacja dostarczona przez matik86 :D

Wedlug mnie BMW powinno poniesc konsekwencje wadliwego produktu jak i instrukcji. Kontaktowalem sie z bmw to mi oficjalnie odpowiedzieli, ze ten zestaw jak i instrukcja sa przeznaczone do uzycia przez autoryzowane serwisy - bzdura...

 

Chcial bym podziekowac matik86 za pelne wsparcie, bo bez niego to bym tego nie zrobil :D

Dziekuje tez za pomoc w kodowaniu tych swiatel expertowi dziqsek (polecam do wszelkiego kodowania bmw :D ), ktory zakodowal mi te swiatla jak nalezy :D

 

Ogolnie wymiana jest prosta jak ma sie dobra instrukcje, poprawione przejsciowki i wiedze jak to sie powinno zrobic :norty:

 

zamontowalem tez ledowe zarowki do ringow LCI (mialem w moich starych tez ale te sa bezporownania) DETEC 90w z Umnitzy.

Moga byc stosowane jako swiatla do jazdy dziennej, dobrze daja :D zdjecie zrobione o 15.30

Wlaczone sa tylko ringi, srodkowe tak daja, ze zdjecie tego nie chwyta :D

 

http://s24.postimg.org/n1aekcwwl/detec.jpg

 

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

3 500zl - za tyle kupilem przod (ksenony skretne) + tyl i LM2

doszly mi koszty bo sprzedawca z allegro zapomnial wspomniec, ze w tylnej lampie sa piny upalone(wada fabryczna tych swiatel, ponoc ta czesc jest wymieniana za darmo dla wlascicieli LCI, ale glowy nie dam) i kupilem w serwisie nowe mocowanie zarowek za 43 euro.

 

400zl - smc2 - tez sprzedawca zapomnial wspomniec, ze jest padniety...

45 euro przejsciowki

Czyli jak Ci sie uda kupic lampy bez wad :D to mysle, ze powinnienies sie zmiescic w 4 tys., kwestia czy sam sobie to zalozysz i pokodujesz.

Ja sam przewody ciagnalem od tylnych lamp do LM2 i sam zakladalem przednie lampy (chyba z 6 razy :mad2: )

Nie robilem nic z podlaczaniem i zamiana pinow, robil mi to mechanik, ale przez wadliwa instrukcje to poplynalem :mad2:

 

Mi jeden specjalista w Polsce krzyknal za wymiane swiatel (przejsciowki on dostarcza) 1 400zl. podziekowalem.

 

PS.

Nowa czesc do tylnych lamp posiada przewod masowy, ktory sie podlacza do masy auta. Stara tego nie miala. Ponoc to ma zniwelowac wypalanie sie pinow...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.