Skocz do zawartości

[E39] Dziwne zachowanie klimatronika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z klimatronikiem już od bardzo dawna ale dopiero teraz zdecydowałem się do was napisać ponieważ sam sobie chyba z tym nie poradzę.

Problem polega na tym że kiedy jadę samochodem powyżej 120 km/h nagle powietrze lecące z dmuchawy zaczyna być zimne. Na początku myślałem że to problem z panelem klimatronika ale zmieniałem już dwa razy za każdym razem na inny panel klimatronika i ciągle dzieje się to samo.

kiedy jadę poniżej 120 i ustawie żeby grzało na wysoka temperaturę to nie ma problemu a kiedy przyspieszam i przekroczę 120 bardzo szybko niemalże od razu powietrze z dmuchawy robi się zimne.

 

Nie mam pojęcia co to może być bardzo proszę o pomoc bo ten problem nie daje mi już spać.

 

Z góry za pomoc serdecznie dziękuje i czekam na odpowiedzi z niecierpliwością.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też z tym walczę i powiem CI ,że ciężko coś zlokalizować .

Był kolega z takim problemem który zrobił już chyba wszystko co miało na to wpływ i dalej nic :?

Opublikowano
Tak się własnie zastanawiałem czy jest to związane z układem elektrycznym lub sterownikiem klimatronika czy może coś z układem chłodzenia że przy dużej prędkości wychładza silnik i płyn chłodzący ale z drugiej strony wtedy taka zmiana temperatury powietrza z dmuchawy nie była by taka szybka a u mnie dzieje się to prawie od razu. Tak wiec sam już nie wiem.
Opublikowano

Kilka osób miało identyczne objawy przy podobnych prędkościach, ale niestety różne były przycyzny.

1) Nagrzewnica była już zawalona i potrzebna była wymiana, nawet płukanie układu nie pomogło zbytnio podobno coś się polepszyło

2) niewydajna pompa wody

3) możesz na początku poczyścić elektrozawory może coś to da.

Opublikowano
przez danielxc717 » 14 Paź 2014 19:31

 

Kilka osób miało identyczne objawy przy podobnych prędkościach, ale niestety różne były przycyzny.

1) Nagrzewnica była już zawalona i potrzebna była wymiana, nawet płukanie układu nie pomogło zbytnio podobno coś się polepszyło

2) niewydajna pompa wody

3) możesz na początku poczyścić elektrozawory może coś to da.

 

Na początku sprawdzę te elektrozawory tak jak mówisz a powiedz mi jeżeli chodzi o 2 pkt. to o która pompę wody tobie chodzi bo z tego co wyczytałem u mnie są dwie jedna od całego obiegu w silniku napędzana paskiem klinowym a druga w nadkolu od strony kierowcy. Jak mam sprawdzić czy ta pompa wody jest wystarczająco wydajna? jest jakiś mało inwazyjny sposób na sprawdzenie tego? A może da się to sprawdzić z komputera jakie daje ciśnienie?

Opublikowano
Główna pompa wody napędzana paskiem . No właśnie nie bardzo jest jak ją sprawdzić. Temp mięli w normie nie przegrzewał się silnik a jednak przy wyższych prędkościach nie było ciepłego powietrza
Opublikowano

bardzo prosto jest to sprawdzić

omiń kolego elektrozawory te pod maską ,porostu połącz wąż zasilający nagrzewnice omijając elektrozawory i będziesz mógł wykluczyć czy to ich przyczyna tak a pompka elektryczna do obiegu nagrzewnicy jest pod nimi też możesz tak sprawdzić ,ale jeśli mówisz że zimne powietrze robi się praktycznie od razu to 99% to wina sterowania układem .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odłączenie zasilania elektrozaworów powoduje z automatu ich otwarcie, nie widzę sensu ich pomijać.
Opublikowano
Odłączenie zasilania elektrozaworów powoduje z automatu ich otwarcie, nie widzę sensu ich pomijać.

 

naucz się czytać ,napisałem żeby odłączył zasilanie elektrozaworów ? :lol:

:duh:

Opublikowano (edytowane)

No właśnie nie napisałeś tylko karze omijać je nie wiadomo po co jeśli, można je odłączyć i da taki sam efekt niż pół godzinna niepotrzebna robota

 

Edit, karzesz omijać miało być.

Edytowane przez danielxc717
Opublikowano
No właśnie nie napisałeś tylko karze omijać je nie wiadomo po co jeśli, można je odłączyć i da taki sam efekt niż pół godzinna niepotrzebna robota

 

właśnie wykluczyłeś sam siebie i cytat twojego kolegi ,

więc po co odłączać zasilanie skoro jak twój kolega napisał i po odłączeniu zasilania elketrozaworów automatycznie zostaną one otwarte .....

 

:reading2: Boże jakie wy bzdury piszecie .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odłączenie zasilania elektrozaworów powoduje z automatu ich otwarcie, nie widzę sensu ich pomijać.

 

naucz się czytać ,napisałem żeby odłączył zasilanie elektrozaworów ? :lol:

:duh:

Naucz się pokory, boś pyskaty, a dobrze na tym nie wyjdziesz. :duh:

Guzik wiesz a rzucasz się jak pchła na sznurku i skaczesz z wontami do innych użytkowników.

Wytłumacz nam jaka będzie różnica gdy pominiemy elektrozawory a odłączymy kostkę zasilającą od nich?

Opublikowano
Odłączenie zasilania elektrozaworów powoduje z automatu ich otwarcie, nie widzę sensu ich pomijać.

 

naucz się czytać ,napisałem żeby odłączył zasilanie elektrozaworów ? :lol:

:duh:

Naucz się pokory, boś pyskaty, a dobrze na tym nie wyjdziesz. :duh:

Guzik wiesz a rzucasz się jak pchła na sznurku i skaczesz z wontami do innych użytkowników.

Wytłumacz nam jaka będzie różnica gdy pominiemy elektrozawory a odłączymy kostkę zasilającą od nich?

 

ale żeś się ośmieszył jak zwykły gówniarz ,zresztą wiele od tego nie odbiegasz

ty nie skaczesz lecz człapiesz pustakami .

skoro twierdzicie że zawsze każdy elektrozawór po zaniku po odpięciu napięcia będzie otwarty to życzę powodzenia .

Opublikowano

Mario, może i masz rację, ale kulturą nie grzeszysz.

Pojawiłeś się tutaj. jak Filip z konopii i mieszasz.

 

Sorki za OT... Licznik udało się skręcić prawidłowo?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Skrzyżownaie stodołowego "naprawiacza" Marianka z mikrym handlarzykiem.

Sorki za te epitety, ale na prawdę nie mogę :duh:

Ten typek psuje reputację forum, chociaż..., niestety, schodzi na psy...

Marka premium, ale właściciele, dzięki dostępności za grosze, też są guzik warci.

Ale "beemka" to "prestiż", sąsiedzi z bloku się posikają...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Męczę się męczę z tą dmuchawą i ostatnio na trasie zauważyłem że to nie o prędkość samochodu chodzi tylko o obroty.

Jak przekraczam 2 tysiące obrotów to zaczyna mi wiać zimnym powietrzem a kiedy zejdę poniżej znowu wraca wszystko do normy wiec to chyba nie jest wina termostatu, z drugiej strony jak by pompa wody była walnięta to chyba raczej by na wysokich grzało a na niskich by było zimno a u mnie jest na odwrót.

Opublikowano
O ile wirnik nie przestaje kręci na wysokich obrotach. Ale jak wejdziesz w test nr 7 w trasie to powinien mieć ponad sto st gdyby była to pompa. Odlaczyles elektrozawory?
  • 1 rok później...
Opublikowano

he he no trochę mi się przeciągnęło z tym odłączaniem tych elektrozaworów.

 

Po odłączeniu ich z kratek nawiewu zaczyna grzać jak w piekle :twisted: nawet przy jeździe z obrotami silnika powyżej 2 tys obrotów tak więc pompa wody raczej odpada.

Podłączałem także komputer gdzie mam pokazane kiedy idzie impuls na zawory i na komputerze pokazuje że powyżej 2 tys. obrotów klimatronik daje sygnał na zawory lecz trzymając rękę na zaworach (bolało bo gorące strasznie) kiedy jestem na obrotach od jałowego do 1990 obr zawory ewidentnie pukają tak wiec działają a powyżej 2000 obr. następuje cisza ze strony zaworów mimo że komputer pokazuje że sygnał do nich idzie.

 

No ale z drugiej strony co powoduje że na obrotach powyżej 2 tys. elektrozawory przestają działać? i dlaczego tylko w pozycji zamkniętej.

 

kupiłem już uszczelki na allegro jako że miałem sporo czasu od ostatniego posta i w sobotę będę czyścił elektrozawory zobaczymy czy pomoże chociaż wydaje mi się że jak by były walnięte to na niskich obrotach też by były cyrki.

Wina sterownia to chyba nie jest bo na 3 panelach jest tak samo.

Opublikowano

Witam

 

Problem rozwiązany, wczoraj miałem przeczyścić elektrozawory i sprawdzić uszczelnienia w nich czy przypadkiem nie sparciały i jak zacząłem się do nich dobierać zobaczyłem że są źle podłączone. Przewód idący od webasto zamiast być wpięty na swoje miejsce to był wpięty do króćca idącego do lewej nagrzewnicy, a przewód który powinien iść do lewej nagrzewnicy był wpięty na miejsce przewodu idącego z webasto. Po prostu były zamienione miejscami.

 

Teraz wszystko jest na swoim miejscu i ogrzewanie działa tak jak powinno.

 

Pozdrawiam wszystkich oraz dziękuje za rady. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.