Skocz do zawartości

318i N42 2.0 - Problem z olejem..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, jakiś czas temu pisałem o tym, że silnik mocno bierze olej i biały dym się pojawia.

Dziś obliczyłem ile mniej więcej bierze oleju. Mam wkrótce wizyte w serwisie i myślałem, że to uszczelki, ale jednak?

Przy takim poborze?

 

Wizyta podczas zmiany oleju z przebiegiem: 173500

Dziś zapala mi się kontrola od oleju: 177141

 

Około 1 litra na 1000 km.

 

Miałem 5 litrówy baniak Motul 5W30 LL-04, ostatnim razem z tego baniaku dolałem z pół/litr oleju, jakieś 3-4 tyg temu.

Na tydzień robie jakieś 200-300 km. Krótkie odcinki ok 30 km dziennie.

Brałem benzynę bo diesla bym zakatował. Teraz zaczynam już myślęc inaczej..

 

 

Pojazd kupiony w polsce, ściągnięty z niemiec :mad2:

Dwulitrowych w m-pakiecie po lifcie to szukanie igły w stogu siana. Stąd te ryzyko.

Zdaje sobie sprawę, z napraw i kosztów, ale wymianę silnika :) godzić to się będę, ale tylko.. nożem :nienie:

Sprzedawca stwierdził, że leje zbyt za rzadki olej. ( :duh: ( wcześniej lany castrol )

Mechanik, po rozmowie telefonicznej stwierdził, że uszczelki ( biały dym z tyłu )

Dziś plama oleju na ziemi, gdy udałem się w wybrany cel ( prawdopodobnie z tyłu ). W tym celu byłem tylko ja. U mnie w domu jej nie ma ( plamy ).

 

Na komputerze nic poważnego.

 

DODATKOWE:

Czasami jak jadę to czuje smród, czegoś spalnego lub palonego.

 

Czy to może być wina uszczelek? Moim zdaniem WĄTPIE.

1 litr na 1000 to gruba przesada. Co to może być? Wiem, że w tym silniku prawie już wszystko.

Jeśli koszty będa bardzo wysokie, sięgać swapa... oby nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ileż to razy bylo juz to walkowane na tym forum... Uszczelniacze zaworowe :search:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana zalatwia sprawe na co najmniej 100tys. Nie ma żadnego problemu. Taka konstrukcja silnika. Valvetronic. Plukanie nic nie zmienilo, pogorszylo...
Opublikowano

No nic Panowie, jutro pojadę zrobić te uszczelniacze i zdam relacje.

Podobno trzeba wyciągnać vanosy, aby zrobić te uszczelniacze, ale też słyszałem że nie trzeba.

Ile szykować mniejwięcej kaski?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba wszystko wyciągać aby to zrobic. Nie wydaje mi sie abyś "jutro" to zrobil :D
Opublikowano

Piszesz

biały dym z tyłu
Czasami jak jadę to czuje smród, czegoś spalnego lub palonego.

Możesz mieć dwie ( lub więcej ) usterki za jednym razem : uszczelniacze zaworów i uszczelka pokrywy zaworów.

Kwestia tego białego dymu powinna być wyjaśniona podczas wizyty u mechanika czy to nie jest spowodowane ubytkiem płynu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Smród palonego oleju to może być też nieszczelna pompa vacuum. Kapie z nie centralnie na wydech, miałem to samo. Po wymianie uszczelki i uszczelnieniu samej pompy problem zniknął.
Opublikowano

I od tego bym zaczął sprawdzać. Miałem tak samo, smród oleju palonego, zero dymu. Na forum wyczytałem o pompie vacum. Zdjąłem osłonę nad pokrywą zaworową, mokro było przy czujniku przy korku oleju. Odkręciłem też obudowę filtru kabinowego. Wsadziłem rękę głęboko, tak by dłonią złapać pompę Vacum (ona jest przykręcona do silnika). Pomacałem i od dału się lało.

Kupiłem w ASO uszczelkę do czujnika (ten koło korka) i do pompy Vacum (2 uszczelki, 1 mniejsza, 2 duża)- nie daj sobie wcisnąć jeszcze jednej uszczlki, tak jak mi wkręcili, ta uszczelka jest w zestwie do pompy Vacum.

Reszta jest tutaj przezenie opisana: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=203923&start=60

 

Trzeba sporo odczekać żeby cały syf się wypalił, ja jeszcze wytarłem tyle co mogłem sięgnąć, ale na początku dalej śmierdziało z czasem przestało.

Jak to nie pomoże to uszczelniacze zaworowe raczej masz do roboty.

Opublikowano
Właśnie to mi się stało po płukance, więc jeśli jesteś pewien uszczelek to można zastosować, jak nie to proszenie się o wyciek oleju.
Opublikowano

Ciekawe, czy można zgłosić reklamację :8)

Zastosowałem to wedle instrukcji, nie zauwazylem zadnych ostrzezen, że mogą mi pójść uszczelniacze :mad2:

 

Panowowie LiquiMoly, stwierdzili że nie ma takiej możliwości i że to PIERWSZY PRZYPADEK :roll:

Powiedzieli jeszcze, że mam opisać sytuacje i wysłać im na pocztę.

Panowie, to jak z tą płukanką wkońcu? DOBRE CZY ZŁE

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co ma plukanka do uszczelniaczy? Nie widze powiazan zadnych. Zbieg okolicznosci.
Opublikowano

Piszesz

Myślałem, że przez płukankę to się stało

Tak naprawdę to tego na pewno nikt nie wie, Ci co po cichu się żalą to głośno tego nie powiedzą bo się boją że taka olejowa korporacja ze swoją armią adwokatów to pokaże kto tu ma rację ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No co wy panowie? Widzieliscie zużyte uszczelniacze? Cos co kiedyś bylo guma a jest plastikiem nie stanie sie guma ponownie. Plukanka nic tu nie zmieni. Silniki serii "n" , te z vvt, bo te bez juz tak nie, jeśli osiągną 100k, ze względu wlasnie na swoja konstrukcje beda ladnie puszczaly dymka. Plukanki, oleje, cuda, tutaj nic nie zmienia ani na gorsze ani na lepsze wiec zamknijmy juz ten temat. W n42 podstawa to uszczelniacze, rozrząd, odma, uszczelki vacum, vanos, pokrywy zaworów. Raz zrobione, spokój na lata. Tu widac jakie przedmuchy sa (scianki glowicy), co prawda to n62 jest ale to konstrukcja ta sama:

http://imageshack.com/a/img209/9964/0rxe.jpg

Opublikowano
Płukankę dobrze lać na przeczyszczenie syfu z kanałów olejowych które często nawet mechanicznie jest ciężko usunąć więc płukanka tylko trochę pomoże. Jak się w miarę regularnie stosuje to zapobiega zapiekaniu pierścieni. O ile się dba o podstawowe wymiany na czas. Tak jak kolega wyżej pisze, jeśli uszczelniacze są już twarde to już nic nie pomoże. Wymiana ich nie jest taka droga a zapobiegamy syfieniu się silnika od środka przez spalany olej i odkładanie się nagarów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.