Skocz do zawartości

n42 blędy 2782 , 27c3 , 2781, 27c1,277f


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dzisiaj autko stanęło. Początkowe obawy to świecąca kontrolka eml. Następnie silnik zgasł :( po wielu próbach odpalenia przyszła kolej na lawetę. W domu podpinam po kompa a tam błędy 2782 27c3 2781 27c1 277f . Po skasowaniu auto odpaliło normalnie.

Teraz pytanie co się sypie, nie wierzę że nagle wszystkie czujniki osłabły i po skasowaniu błędów się poprawiły .

Silnik to n42 (e46 318i)

http://zapodaj.net/5371241fa1cb7.jpg.html

http://zapodaj.net/459aa07e0fd5a.jpg.html

http://zapodaj.net/c5ffbc35a7ceb.jpg.html

http://zapodaj.net/276b4953d0ea2.jpg.html

http://zapodaj.net/74784728df03a.jpg.html

Edytowane przez juko911
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj opisy błędów, nie same kody.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz różne błędy przy różnych przebiegach, czujnik wału korbowego i oba czujniki wałka rozrządu, jak skasowałeś to pojeździj trochę w szerokim zakresie obrotów i podepnij, zobaczymy co wtedy wyskoczy. Jak rozrząd? Robiłeś coś? Napinacz masz poprawiony?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W domu Ci odpalił bo może auto wystygło ? jak by tak było to się jeszcze powtórzy , czyli sie nastaw na to co Ci Maniek napisał.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzisiaj do pracy dojechałem, przy odpalaniu z dwie sekundy świecił się eml.

Na przerwie trzy godziny później już nie odpalił . Błędy tylko trzy

Camshaft sensor inlet

Camshaft sensor outlet i sam

Camshaft sensor

Po skasowaniu błędów auto znowu odpaliło .

co do rozrządu do wkręciłem tylko nowy napinacz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przejrzałbym instalację, poprawił/przeczyścił wtyczki, dość dziwne, że oba czujniki na raz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzisiaj jak zwykle bledy in i out. Po skasowaniu błędow i odpaleniu silnika jeden bląd ktorego nie mozna skasować inlet. Zamienilem czujniki miejscami auto nie startuje znowu wszystkie blędy inlet,outlet i master. Po skasowaniu i odpaleniu jeden blad outlet.

Chyba to jest padnięty sensor który jest teraz wsadzony w wylot.

sensor nowy jutro bedzie wiec zobaczymy czy trafna diagnoza :roll:

Opublikowano

Nowy sensor zmieniony , błąd wyskakuje na drugim . Auto bez mocy , raz na chwile w czasie jazdy zaświeciło się aku. Chyba to czujnik wału korbowego ?

 

Lub padły mi dwa na raz sensory wałków rozrządu ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem wczoraj ostatni sensor, sensor wału korbowego. Pomimo że już po zmianie dwóch sensorów rozrządu było ok.

Przy okazji zmieniłem też separator oleju z przewodami , według daty siedział tam od nowości. Wiem że dziwne ale był drożny tylko przewód połączeniowy był lekko szlamowaty .

Zobaczyłem tez że cieknie mi płyn chłodzący z tyłu silnika . Prawdopodobnie płyta zamykająca nr 17 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY72&mospid=47632&btnr=11_3178&hg=11&fg=15

Wiecie może jaki ma numer ta mniejsza uszczelka ? Dużą bez problemu można znaleźć :wink:

  • 4 lata później...
Opublikowano

Podziękowania dla juko911 (pewnie już nie przeczyta bo to temat z 2014 roku :roll: ), ale może komuś moje info się przyda) miałem dokładnie ten sam problem w mojej E46 N42, po przebiegu 220 000km. Zgasł podczas jazdy, zapalił się check engine i EML, po odczytaniu błędów pojawiły się 2781, 2782, 27C1. Pomogła wymiana dwóch czujników na wałkach rozrządu. Po ich wymianie błędy się nie pojawiają, nie ma też błędu czujnika wału, chociaż czujnika wału nie wymieniłem. Przed awarią były na zimnym silniku minimalne drgania silnika wyczuwalne na drążku zmiany biegów i lekkie przymulenie podczas przyspieszania przy około 3000obr. Po wymianie nie ma tych objawów, poza tym auto ma znacznie lepsze przyspieszenie ( no chyba, że to sugestia po kilkudniowej przerwie :) )

Założyłem czujniki NTY ( to chyba prod. Tajwan), zdecydowała cena, ciekawe jak długo wytrzymaja :P ). jak padną to postaram się napisać.


Posta napisałem z myślą o innych których spotka podobny problem. Zachęcam do tego innych. Często ludzie na forum szukają pomocy, zadają pytania, a po uzyskaniu pomocy i rozwiązaniu problemu zapominają żeby się odwzajemnić i podzielić się swoim doświadczeniem.

Jeszcze raz dziękuję juko911.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.