Skocz do zawartości

E34 520i M20B20 Problem z chłodzeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od wczoraj mam taki problem, że silnik się przegrzewa. Opowiem od początku. Wczoraj odebrałem samochód od mechanika (problem z zawieszeniem). Samochód jechał w 100% sprawnie, nic nie stukało itp. Wpadliśmy z kolegą na pomysł, żeby włożyć termostat (który sami kiedyś wyjęliśmy), żeby mniej palił. Włożyliśmy, rachu ciachu wszystko skręciliśmy, jedziemy przetestować i skończyło się na szybkim powrocie bo temperatura dochodziła do 110 stopni. Stwierdziliśmy, że termostat musi być zepsuty, więc go wyjęliśmy. Gdy znowu się przejechaliśmy bez termostatu, problem był taki sam jak z. Jakby termostat przeniósł jakiegoś wirusa. Ogólnie sytuacja pod maską wygląda tak: płyn chłodniczy bulgocze nagrzany jak zupa w garnku, rury od chłodnicy też gorące, silnik mniej więcej też w podobnej temperaturze, a kolektor zimny. Powiem od razu, że uszczelka to raczej nie może być bo była wymieniana miesiąc temu, a od tego czasu samochodu praktycznie nikt nie używał.

Mam nadzieje, że ktoś z was ogarnie ten temat, bo sprawa jest dziwna.

 

Dzięki, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki był powód wcześniejszego wyjęcia termostatu.Sprawdziłeś go przed włożeniem czy w ogóle się otwiera?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wcześniejszy powód był taki, że wyjąłem go po to by jakoś dojechać z nagrzanym silnikiem do mechanika. Z nim szybciej silnik by zgasł. Wcześniej termostat działał, sprawdzałem palnikiem, ale teraz już jest zepsuty. Zastanawiam się czemu wcześniej bez niego normalnie jechałem, a teraz bez niego pojadę 3 min. i trzeba dolewać wody do chłodnicy bo wszystko się grzeje a z wlewu płynu do chłodnicy powstaje wulkan z korkiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia.Palnik i termostat-dobre :D
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Palnikiem sprawdzałeś termostat?

Wyjałeś termostat żeby mniej palił?

 

Sorry, że zapytam, ale normalny jesteś?

 

A co do przegrzewania to odpowietrzyliście fachofcy układ po wymontowaniu termostatu? Może trzeba postawić auto na górce bo pewnie złapało gdzieś powietrze.

Nie wiem jak termostat się teraz zachowa czy nie musisz kupić nowego bo pewnie traktowanie go palnikiem mu nie posłużyło. Ogrzewanie działa?

Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą...sporo się uśmiałem :) jak wyjęliscie termostat to musiscie odpowietrzyć, to jest powód tego, że się grzeje, zrobił się bąbel powietrza i nie puszcza po prostu. Macie dokładną instrukcję ja odpowietrzyć każdy silnik w BMW na forum, to długa czynność jeśli chce się to zrobić dobrze. Termostat tak na przyszłość wrzuca sie do gotującej wody albo go po prostu gotujesz i patrzysz czy się otwiera. Kup nowy, najlepiej formy WAHLER i następnym razem poradź się kogoś a nie działaj tak pochopnie bo szkoda samochodu.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
i Nie rób tego termostatu z tym psuedo mchanikiem co mówi ze mogło to się stać przez to że dał pogiętą uszczelkę pod głowicą... To już jakiś cyrk... on w garażu pracuje i uszczelkę gdzieś znalazł czy co?
Opublikowano
Wsadziłem nowy termostat, odpowietrzyłem, a gdy silnik nagrzewa się do 90 stopni w zbiorniczku na płyn od chłodnicy nadal słychać jak woda strzela. Nie ryzykowałem przejażdżką, ponieważ nie wiem co jej dolega. Jakieś porady ?
Opublikowano
Ogrzewanie jest? Jak nie to masz do odpowietrzenia układ. Jak się nie da odpowietrzyć to może załatwiłeś uszczelkę przez jazdę z nieodpowietrzonym układem albo błąd przy składaniu głowicy.
Opublikowano

Strumień przelewowy jest? wylewało się z odpowietrzników jak wlewałeś płyn?

Czekałeś przy odpowietrzaniu do otwarcia termostatu?

Potem jak złapie ciśnienie trzeba odkręcić odpowietrznik wyższy potem niższy i usunąć resztkę powietrza.

Jak nie masz ogrzewanie postaw auto tak by przód był wyżej.

Jeśli nie będzie ogrzewania to nie masz odpowietrzonego układu, tak samo jak nie będize strumienia ciągłego.

 

Po co wylewasz płyn z węży? nie rozumie tego.

Opublikowano
NIe chce się widze poszukać na forum :mad2: zajedziesz tak w końcu silnik i tyle..przez swoją głupote. Tu jest link viewtopic.php?f=71&t=101732. Krok po kroku opisane co gdzie jak i po co, więc powoli na spokojnie poczytaj co i jak trzeba zrobić, przeglądnij pomysły innych i odpowietrz to tak jak trzeba. Nalej płynu pod sam korek, odpadl, ogrzewanie i nadmuch na maxa i dalej postępuj z instrukcjami do m20 i będzie dobrze. To może potrwac nawet do 40min żeby to zrobić jak trzeba.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Odpowietrzyłem, przynajmniej tak mi się wydaje. Jak się rozgrzeje silnik to i woda w zbiorniczku jest strasznie gorąca i słychać jak strzela i zaczyna wypływać dołem zbiorniczka.
Opublikowano
Ciepłe powietrze w kabinie jest? jak temperatura na wskaźniku? termostat wymieniłes rozumie?

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Jak nie ma to nie jest odpowietrzony. Proste. Robiłeś co pisałem czy raczej na forum siedzisz i próbujesz tak odpowietrzyć? To nic trudnego. Kolega wyżej dał nawet linka z instrukcją krok po kroku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.