Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Nie moglem znaleźć na forum mojego problemu wiec postanowilem zaczac nowy temat....

 

Mianowicie

 

Nabylem E90 330D 231 BHP z automatyczna skrzynia biegow w sierpniu tego roku. Nie jezdzilem nia do wczoraj od daty zakupu z powody operacji i takich tam..... Nie moglem sie doczekac za ja dorwe w swoje rece i klapa..... Na wyswietlaczu pojawila sie ikonka DPF ale tylko w polowie z kropkami... Zmartwilo to mnie.... Auto nie stracilo na mocy( chyba ze ja tego nie czuje przeciez tak naprawde nigby nia nie jezdzilem z w/w powodu) ale denerwuje mnie ten cholerny trojkacik. Zgasilem samochod na okolo 30 min i potem ponownie odpalilem i jej nie bylo do czasu az pojezdzilem okolo 10 min i znowu powrocila... Ponownie zgasilem i powrocilem do niej po 30 min i juz jej nie bylo. Zrobilem tez sprawdzenie i zadnego bledu nie ma... Zrbilem rowniez trick tak jak bym chcial kasowac serwis a tam filter pokazuje ze jest ok na najblizsze 30 tys km...

 

Co robic? POMOZCIE PROSZE,

 

Z gory THX

Opublikowano
Powinieneś po pierwsze sprawdzić czy masz termostat sprawny, a po drugie uruchomić wypalanie dpf wymuszone poprzez komputer. Nie jeździć dopóki nie usuniesz problemu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może pomóc ale musi być spełnionych kilka warunków, m.in. sprawne termostaty, przepływka i odpowiednia ilość paliwa w baku.
Opublikowano

Witam

 

Wylecialem na trase, ustawilem tempomat na 140 - bieg 5 na manual - okolo 2200 obrotow, zrobilem dobre 60km w sumie bez zatrzymania. Nic nie pomoglo...

Szperalem troche po necie i znalazlem srodek JLM DPF Cleaner- czy to by pomoglo?

W poniedzialek zaatakuje termostat ale najpierw musze sprawdzic jaka temperature uzyskuje...Czy podpinajac pod kompa da rade sprawdzic temperature cieczy? Jakie inne termostaty trzeba sprawdzic? Jakie powinny pokazywac temperatury kiedy sa sprawne? Ile paliwa ma byc w baku? Podczas dziejszej proby mialem troszke ponad 1/2 zbiornika.

A co myslicie o zaworze roznicy cisnien DPF?

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedzi na Twoje pytania już padły na forum kilka razy. Z tego co pamiętam temperatura powinna być wyższa niż 75 C a prawidłowo funkcjonujące termostaty utrzymują temp. około 86 - 90C. Paliwa ponad pół baku powinno być. Ale sprawdź w historii forum bo mogłem się pomylić co do tych danych. Jak będziesz miał sprawne termostaty to powinieneś spróbować w czasie jazdy wymusić wypalanie przez DIS albo INPE. Czyszczenie chemiczne może pomóc ale jak będą nadal niesprawne termostaty to szybko dpf znów się zapcha.
Opublikowano

po 60 km nic sie nie stanie

ja mialem ten sam problem

u mnie wypalania zaczynalo sie nieraz dopiero po 200-300km wydech najpierw musi osiagnac wymagana temperature, nieda sie niezauwazyc ze auto wypala filtr bo auto traci strasznie moc i ciezko sie rozpedza max 150-160

jezeli robisz krutkie trasy na codzien po mimo wypalenia filtra problem wruci!

mam auto 3,5 roku i dwa tygodnie temu zdecydowalem sie na przewiercenie filtra i zablokowanie egr-u... auto sie zmienilo nie do poznania!!!

jakies dziwne poszarpywania zniknely (np podczas stalej jazdy 50km/h na 1800obr/m zdazaly sie takie), moement obrotowy duzo szybciej dostepny czyli teraz czuc prawdziwa moc tego auta, plynniej i lzej chodzi

Opublikowano

Hej

 

Putanie do kolegi masssakra

 

Przewiercenie DPF? Zablokowanie EGR? Podzielisz sie jakimis detalami prosze?

Moze to bedzie sluszne rozwiazanie bo ja robie strasznie male dystanse wiec problem pewnie powroci a nie chcial bym DPF wycinac?

Tak czy tak plan jest aby sprawdzic termostat na poczatku tygodnia i podejsc do proby wypalania....

 

Masssakra - z gory dzieki

 

Pozdro dla wszystkich

 

 

P.S Dam znac co i jak z ta temperatura...

Opublikowano

Lidzie przestańcie niszczyć swoje auta i truć innych. Sadza powoduje raka i inne choroby układu oddechowego.

Są w handlu dostępne środki do obniżania temperatury spalania sadzy, dodawane do paliwa. Można tez raz na jakiś czas zrobic sobie wycieczkę za miasto.

Przewiercenie Dpf oznacza jego zniszczenie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Lidzie przestańcie niszczyć swoje auta i truć innych. Sadza powoduje raka i inne choroby układu oddechowego.

Są w handlu dostępne środki do obniżania temperatury spalania sadzy, dodawane do paliwa. Można tez raz na jakiś czas zrobic sobie wycieczkę za miasto.

Przewiercenie Dpf oznacza jego zniszczenie.

Daj spokój po pierwsze ile zanieczyszczeń jest generowane po przez wypalanie dpf-ów

Po drugie to niszczysz dpf a ratujesz auto

Po 3 my mamy ratować świat w takim małym stopniu a całą reszta i tak nadrabia to 100 krotnie.

To niech w ogule przestaną produkować diesle.

Mniejsze diesle nie mają dpf-ów a żeby go rozpędzić musisz dłużej wycisnąć silnik i tak można?

Opublikowano

Wszystkie diesle maja obecnie Dpf. A jesli nie maja to w inny sposób spełniają normy zanieczyszczeń. Dpf to nie gadżet do chwalenia sie przed kolegami lecz urządzenie ktore ma dbać o nasze zdrowie.

W sprawnym aucie Dpf nie sprawia problemów (mowa o BMW bo być moze w innych markach jest inaczej) zamiast niszczyć Dpf należy naprawić auto a wtedy problemy z Dpf znikną.

 

Nie pisz, że inni emitują gdzies tam 100 razy wiecej zanieczyszczeń. To jest ich sprawa, oni trują wylacznie siebie. Zasięgi szkodliwości sadzy z auta to maks kilkaset metrów. W Europie obowiązują jednolite normy i wszystkie obecnie produkowane auta musza je spełniać. Po to by ludzie nie chorowali na raka i inne choroby ukladu oddechowego. Chciałbys być chory na raka płuc ? Ja nie, dlatego

Wyeliminowaliśmy azbest z klocków hamulcowych, ołów z benzyny, teraz problemem pozostała wylacznie sadza i związki azotu.

W zasadzie ten problem tez juz został wyeliminowany wraz wchodząca norma euro 6. Diesel emituje szkodliwe substancje jednak zamiast eleiminowania go z dróg znaleziono inne rozwiazanie. Dpf wlasnie.

 

Nie jest prawda, ze podczas wypalania Dpf wytwarzane są jakieś ogromne ilości sadzy. Być moze raz na kilkaset km rzeczywiście auto emituje ciut wiecej ale ciagle mniej niz auto bez Dpf.

Przy sprawnym aucie wypalanie Dpf jest niezauważalne dla otoczenia.

Szanujmy siebie nawzajem, szanujmy swoje auta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Wszystkie diesle maja obecnie Dpf. A jesli nie maja to w inny sposób spełniają normy zanieczyszczeń. Dpf to nie gadżet do chwalenia sie przed kolegami lecz urządzenie ktore ma dbać o nasze zdrowie.

W sprawnym aucie Dpf nie sprawia problemów (mowa o BMW bo być moze w innych markach jest inaczej) zamiast niszczyć Dpf należy naprawić auto a wtedy problemy z Dpf znikną.

 

Nie pisz, że inni emitują gdzies tam 100 razy wiecej zanieczyszczeń. To jest ich sprawa, oni trują wylacznie siebie. Zasięgi szkodliwości sadzy z auta to maks kilkaset metrów. W Europie obowiązują jednolite normy i wszystkie obecnie produkowane auta musza je spełniać. Po to by ludzie nie chorowali na raka i inne choroby ukladu oddechowego. Chciałbys być chory na raka płuc ? Ja nie, dlatego

Wyeliminowaliśmy azbest z klocków hamulcowych, ołów z benzyny, teraz problemem pozostała wylacznie sadza i związki azotu.

W zasadzie ten problem tez juz został wyeliminowany wraz wchodząca norma euro 6. Diesel emituje szkodliwe substancje jednak zamiast eleiminowania go z dróg znaleziono inne rozwiazanie. Dpf wlasnie.

 

Nie jest prawda, ze podczas wypalania Dpf wytwarzane są jakieś ogromne ilości sadzy. Być moze raz na kilkaset km rzeczywiście auto emituje ciut wiecej ale ciagle mniej niz auto bez Dpf.

Przy sprawnym aucie wypalanie Dpf jest niezauważalne dla otoczenia.

Szanujmy siebie nawzajem, szanujmy swoje auta.

 

pewnie wiesz lepiej, i z logicznegu i racjonalnego pounku widzenia masz masz racje, jednak w moim przypadku niestety mimo dobrze dzialajacego samochodu dpf niestety nie zdawal egzaminu bo jezdze nie daleko i nie duzo wiec musialem wybrac albo dpf do wyciecia albo zmiana auta na benzyne jednak ze zmiana auta musze poczekac ;)

a jak pisalem wczesniej z zatkanym pdf jest nie ciekawie, po trasie 1 000km jest ok i tankujac tego wzbogaconego diesla na shellu zdazalo sie jezdzic 2-6 miesiecy bez problemu, gozej jak jest zla pogoda i do pracy jezdze autem 4 km :/

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja tylko chciałem zasugerować jedną rzecz , zanim zaczniecie dalej dywagacje na temat czy dpf jest popsuty czy wypalić czy wyrzucać...

 

Kto powiedział że koledze nie działa DPF? To że zapaliła się ikonka wcale nie musi oznaczać problemu z DPF-em... Może to byc równie dobrze którys czujnik ciśnienia i tyle.

 

Zacznijcie od porządnej diagnozy a potem dywagacje czy wycinac czy nie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Dzis wsiadlem za kolko i ruszylem w trase. W ukrytym menu sprawdzilem temperature i zostawilem zeby sie ciagle wyswietlala. Max co osiagnolem jest 74C i po chwili spadlo na 68C i tak sie utrzymywalo az do zatrzymania. Domyslam sie ze termostat jest walniety... Czy kupic oryginal w ASO?

 

Krotkie pytanko: przy jakiej min temp mozna wlaczyc w dis to wypalanie?

 

Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
są 2 termostaty: główny oraz egr i oba trzeba wymienić na oryginały i najlepiej wymienić płyn chłodniczy
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!!!!

 

Troszke czasu uplynelo od mojego ostatniego zapytania.....

 

Dzis rano powrocilem do problemu, a mianowicie

 

Termostaty - wymienione, wymuszenie regeneracji zalaczone przez magikow ale cala droge bylo not active

 

Po powrocie do magikow okazalo sie ze sa ponizsze bledy:

 

003EFC - DDE: THERMAL OIL LEVEL SENSOR

0043E2 - DDE THROTTLE VALVE ACTUATOR, ACTIVATION

004587 - FUEL FILTER

00480A - DDE PARTICULATE SYSTEM BANK1

00481A - DDE PARTICULATE SYSTEM BANK1

004A27 - DDE INTELLIGENT BATTERY SENSOR, COMMUNICATION

004B37 - DDE OIL CONDITION SENSOR

 

Czy mogli byscie poradzic co robic dalej....

Magicy nie wiedza co dzialac i o dziwo kasy tez nie chcieli....

 

Pozdro

 

Seba

Opublikowano

Hej

 

Tez tak pomyslalem..... Ale wiesz jak jest kompa umieli podpiac wiec niektorzy fachowcy - flachowcy za takie rzeczy tez kasuja......

 

Poszperalem troche na forum i Roger - Nysa diagnozowal takie rzeczy jako uszkodzona/ niewlasciwie dzialajaca przepustnica...

 

POZDRO

Opublikowano

Witam wszystkich!!!!

 

Chcialbym sie podzielic rewelacyjna nowina!!!!

 

Moja e90 MRUCZY, JEZDZI, CIAGNIE JAK NOWKA!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :cool2: :cool2: :mrgreen: :mrgreen:

 

Jak to zrobilem....:

 

1. Przepustnica - wyciagnieta, umyta i wsadzona spowrotem.

2. "Przeprogramowaniu- ponownie ustawiony " pedal przyspieszenia...

3. Termostaty wymienione - uzyskuje juz wlasciwa temp

4. Wymuszono wypalanie DPF!( tym razem skasowali mnie jakies drobiazgi)

5.Przegonienie po wymuszeniu...

6. Sprawdzenie po wymuszeniu - brak bledow(poza tel ktory od poczatku nie dzialal)

 

Nigdy nie przypuszczalem ze bede tak szczesliwy za sterem mojej LALKI!!!!!

 

Dzieki wszystkim za pomoc w miedzy czasie!!!!!!! :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

 

P.S.

Zastanawiam jak moglbym dodac zdjecia mojej Lalki?

Opublikowano

To gratulacje że wszystko wróciło do normy :cool2:

A swoją lakę możesz umieścić w galerii. :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Najpierw dodajesz zdjęcia na jakiś serwer hostingowy typy "photobucket", "imgur", itp.

Następnie kopiujesz linka do zuploadowanego już zdjęcia. Powinien być "direct" czyli bezpośrednio do niego.

Następnie, już tutaj na forum, nad polem tekstowym masz ikonę "Img".

Klikasz ją, a w te dwa nawiasy, które się pojawią wklejasz link ze swoim zdjęciem.

Tyle :wink:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.