Skocz do zawartości

Pierwsza wymiana klockow - czy z tarczami?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czesc,

 

Mam 51k mil na liczniku i komputer pokazuje ok. 800 mil do wymiany przednich klockow. Jakie sa normy grubosci tarczy na przodzie? Zmierzylem grubosc i tarcze maja 30.18 mm i 29.81 mm. Czy musze zmieniac rowniez tarcze? Czy po wymienie tarcz robi sie geometrie?

 

Nie chodzi mi o przesadne oszczedzanie, tylko o to, aby nie zmieniac czegosc na wyrost.

 

Dzieki

Edytowane przez Bono

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Tak generalnie, to wszystkie czynności serwisowe,

tzn. co i kiedy, możesz zobaczyć w swoim aucie w komputerze pokładowym.

Jeśli już jakiś system będzie wymagać czynności serwisowych,

to w/w komp sam Ci o tym będzie sygnalizować, odpowiednio wcześniej,

w sposób taki że nie da się przeoczyć :mrgreen:

Gdy te informacje będziesz ignorować,

moment serwisu będzie "już"

to w kokpicie i na ekranie będziesz mieć same komunikaty

ostrzegawcze, tak że jazda będzie tylko denerwować.

Ja tę zasadę stosuję i wszystko jest OK. :lol:

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki, wiem jak dziala system CBS, tylko, ze ten system nie pokazuje wszystkiego, np. informacji o koniecznosci wymiany tarcz. Byc moze w E70 jest tak, ze zmienia sie co kazda zmiane klockow. Czytalem kiedys, ze BMW w ramach proby zmniejszenia wagi przodu odchudzilo tarcze a to mogloby oznaczac wymiane tarcz co wymiane klockow, a nie jak to bylo w poprzednich modelach co druga wymiane.

 

Dlatego interesuja mnie normy grubosci. Tego CDS nie podpowie.

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
na tarczach powinno być również napisane jaką mogą mieć minimalną grubość chyba że mocno skorodowało
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki! Ja mam model 30sd i pisza, ze minimalna grubosc tarczy to 34.4 mm... o ile to dobrze rozumiem. Grubosc moich tarczy to ok. 30 mm i nie sadze, abym byl ponizej mimimum. Sprobuj odczytac z tarczy, tak jak ktos ponizej proponuje.

 

Czy robi sie ustawienie geometrii po zmianie tarcz?

 

Wielkie dzieki!

 

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Nie musisz. Jak bys cos robil przy zawieszeniu. Wymiana wahacza, amora, jakies sworznie przy kolach, czy cos podobnego to wtedy tak. Same tarcze tego nie wymagaja.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Geometria nie ma nic wspolnego z tarczami i hamulcami i oczywiscie nie musisz jej robic.

Natomiast jesli widzisz jakies nie pokojace objawy typu nierownomierne zuzywanie opon , kiepskie prowadzenie , krzywo kierownica przy jezdzie na wprost , zaliczyles duza dziure - wtedy oczywiscie warto sprawdzic zbieznosc i geometrie.

Jesli chodzi o wymiane tarcz to spokojnie powinny wytrzymac 2 komplety klockow.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.