Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
PROBLEMÓW CIĄG DALSZY :mad2: :mad2: . Odma kupiona czeka na wymianę ze wszystkimi weżami, ale pojawił się nowy problem, a mianowicie po jakiejkolwiek jeździe nawet 10 min zostawiając auto na parkingu kiedy do niego wracam po godzinie np pod autem widzę doś dużą plamę płynu chłodzenia (sprawdzałem na 100 % to glikol) czy to możliwe że mechanik coś spieprzył jak wymieniał termostat i odpowietrzał układ??????
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
PROBLEMÓW CIĄG DALSZY :mad2: :mad2: . Odma kupiona czeka na wymianę ze wszystkimi weżami, ale pojawił się nowy problem, a mianowicie po jakiejkolwiek jeździe nawet 10 min zostawiając auto na parkingu kiedy do niego wracam po godzinie np pod autem widzę doś dużą plamę płynu chłodzenia (sprawdzałem na 100 % to glikol) czy to możliwe że mechanik coś spieprzył jak wymieniał termostat i odpowietrzał układ??????

Oring termostatu do wymiany, miałem to samo po wymianie rozrządu. Bulgotało mi w desce rozdzielczej jakbym włączył zmywarkę bo się układ zapowietrzał. Kałuża glikolu pod autem...

Opublikowano

Dzięki, ale problemem okazała się plastikowa zaślepka głowicy przykręcana na 4 śruby znajdująca się pod pompą vacum, kupiłem nową koszt 10 euro, wymieniłem też jeszcze korek wlewu oleju i uszczelkę pod nim, efek jest taki że teraz brak jakichkolwiek wycieków i smrodu w kabinie, ale niestety czeka mnie jeszcze wymiana uszczelniaczy zaworowych ( wym odmy nie poprawiła sytuacji z kopceniem), drążków i końcówek kierowniczych bo sie tak zapiekły że ich ruszyć nie mogę i ustawić zbieżności też nie i 2rolek napinacza bo wyją.

 

Z negatywnych rzeczy zauważyłem też wysokie spalanie 14/100 po mieście czy to normalne???

Opublikowano
Zależy jak jeździsz i po jakim mieście. Przy normalnej jeździe bez ruszania z piskiem opon spod każdych świateł, powinieneś się zmieścić w 10-12 litrach/100km. Poza tym sprawdź czy to rzeczywiste zużycie - nie patrz co Ci mówi komputer, tylko sam policz po zatankowaniu do pełna. I ewentualnie skoryguj. Inna sprawa - może vvt się kończy powoli lub jego adaptacja musi zostać ponownie przeprowadzona? Pokazuje Ci inpa jakieś błędy?
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
nic a nic zero błędów, kompresja w cylindrach po 14 barów na każdym wszędzie równiutko, a po czym można poznać kończący się valvetronic????
Opublikowano
Po wyższym spalaniu, głośniejszej pracy silnika, falowaniu obrotów. No ale jeśli vvt lub jego czujnik jest niesprawny, to wyrzuca błędy. Jak masz dis to i tak proponowałbym ponowna adaptację vvt. Bo motor może być sprawny ale jedynie wymagać adaptacji.
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

Widzę że sporo tych aut ma problem z uszczelniaczami zaworowymi :D

kłopotliwe są też różne uszczelki i oringi

ja wymieniałem uszczelki przy obudowie filtra oleju bo ciekły i rozleciały mi się w rękach :O

a dodatkowo oringi na elektrozaworach były popękane - objawy : falowanie obrotów po zatrzymaniu się. po wymianie wszystko ok. więc wypnij kostki, odkręć te "haczyki" i pociągnij za elektrozawory a delikatnie się wysuną.

 

odmę najpierw wyczyściłem, ale nadal puszczała małe masełko do dolotu więc kupiłem nową i jest to samo więc tak pewnie ma być

 

mam jeszcze taki problem i nie wiem od czego to. może ktoś miał podobnie...

jak dojeżdżam do świateł na 3 lub 2 biegu to auto szarpie. po wyczyszczeniu hamulców było lepiej przez 2 dni a potem znowu to samo. nie udało mi się zajrzeć do szczęk bo tarcze oryginalne od 2005 roku i bez ściągacza nie chciały zejść a bałem się walić młotkiem. ale szarpie nawet po dłużej jeździe więc szczęki ręcznego nie powinny już trzymać??

 

zdj elektrozaworu:

http://ifotos.pl/zobacz/555jpg_wpqeanq.jpg/

Opublikowano
Widzę że sporo tych aut ma problem z uszczelniaczami zaworowymi :D

kłopotliwe są też różne uszczelki i oringi

ja wymieniałem uszczelki przy obudowie filtra oleju bo ciekły i rozleciały mi się w rękach :O

a dodatkowo oringi na elektrozaworach były popękane - objawy : falowanie obrotów po zatrzymaniu się. po wymianie wszystko ok. więc wypnij kostki, odkręć te "haczyki" i pociągnij za elektrozawory a delikatnie się wysuną.

 

odmę najpierw wyczyściłem, ale nadal puszczała małe masełko do dolotu więc kupiłem nową i jest to samo więc tak pewnie ma być

 

mam jeszcze taki problem i nie wiem od czego to. może ktoś miał podobnie...

jak dojeżdżam do świateł na 3 lub 2 biegu to auto szarpie. po wyczyszczeniu hamulców było lepiej przez 2 dni a potem znowu to samo. nie udało mi się zajrzeć do szczęk bo tarcze oryginalne od 2005 roku i bez ściągacza nie chciały zejść a bałem się walić młotkiem. ale szarpie nawet po dłużej jeździe więc szczęki ręcznego nie powinny już trzymać??

 

zdj elektrozaworu:

http://ifotos.pl/zobacz/555jpg_wpqeanq.jpg/

 

Możesz mi napisać czy przy wymianie o ringów tych elektro zaworów (vanos) muszę zachować jakieś środki ostrożności typu odłączyć akumulator itp. Czy na żywca można je odkręcić, wyjąć i wymienić?

Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano

Ja akurat odpiąłem akumulator ale nie wiem czy to potrzebne. Zawsze jak odpinam czujniki to odłączam profilaktycznie aku.

Żadnych innych ostrożności nie trzeba. Poza tym że trzeba uważać na nowe uszczelki bo będą ściślej wchodziły. Posmaruj je olejem i wsuwaj delikatnie. Potem dociśnij do końca. Zrób fotkę jak jest teraz i potem musi być tak samo. Nie może elektrozawór wystawać. Ułożenie elektrozaworu pilnuje ta blaszka więc nie ma możliwości złego ułożenia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wymieniłem odmę wszystkie uszczelki i teraz ostatnio uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy, jak ręką odjoł dosłownie nic niekopci oleju na 1000 km nic niezjadł nic, no ale po jeździe na autostradzie i na pierwszym postoju auta po zjeździe np światła lampka od silnika mi sie zapala i błąd

2A6F - Valvetronic, minimum lift exceeded

skasuje znowu jazda po autostradzie i dalej wraca :mad2:

 

dzięki za cynk z tymi oringami na elektrozaworach jutro kupię, martwi mnie jedynie ten błąd vvt :(

Opublikowano
Wymień pierścień uszczelniający na gnieździe od czujnika, tam gdzie tą wtyczkę wkładasz. U mnie olej tamtędy trochę ciekł. Więc możliwe że z czasem znowu będziesz miał olej w tym miejscu.

Wystarczy odkręcić dwie śrubki i wyciągnąć ten pierścień.

 

 

wymieniłem jak czyściłem wtyczkę, ale dzięki za podpowiedzi :D

 

a tak apropo jakie są jeszcze możliwe miejsca wyciekòw oleju w naszych silnikach bo już wymieniłem

 

-uszczelkę klawiatòry

-pompę vacum

-odmę ze wszystkimi wężami

-uszczelniacze zaworowe

-oringi na elektro zaworach

-uszczelki podstawy filtra oleju

-uszczelkę czujnika położenia wałka

-korek wlewu oleju

 

i niestety jak podniosę auto to widać jak na łączeniu skrzyni z silnikiem wisi kropla oleju zawsze w tym samm miejscu na takiej metlowej osłonie :mad2: :mad2: :duh: pomòżcie bo mi się pomysły skończyły

Opublikowano
simering ? na łaczeniu silnika ze skrzynią

 

 

haha też mi się tam lekko poci :D

 

jeszcze uszczelka miski olejowej

 

Dodatkowo kłopotliwy bywa oring w termostacie. Jeżeli masz brudny silnik to płyn chłodniczy cieknący przez ten oring będzie wyglądał jak rzadki olej ;) Ostatnio czyściłem okolicę termostatu i będę badał ten rejon.

Opublikowano
simering ? na łaczeniu silnika ze skrzynią

 

 

haha też mi się tam lekko poci :D

 

jeszcze uszczelka miski olejowej

 

Dodatkowo kłopotliwy bywa oring w termostacie. Jeżeli masz brudny silnik to płyn chłodniczy cieknący przez ten oring będzie wyglądał jak rzadki olej ;) Ostatnio czyściłem okolicę termostatu i będę badał ten rejon.

 

a racja to cośik wygląda jak olej ale jest żadkie może faktycznie masz rację hmm, w piatek bede wymieniałtarcze i klocki z tyłu (ate) oraz pasek i rolkę z napinaczem (SKF) to tam zajrzę z mechanikiem :cool2: :cool2:

Opublikowano
oki wszystko sprawdzone, silnik umyty z kazdej strony i tak termostat nie cieknie i nic pozatym tez nie wiec po osuszeniu trzeba obserwować silnik poprostu :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich nareszcie całkowicie uporałem się autem, już jeździ jak nowe, wszystkie słabe punkty wyeliminowane a już myślałem że to auto umarło, ps. po wymianie uszczelniaczy (bez zdejmowania głowicy) zrobione 7000km nie wzioł ani gram oleju :D :D :D
Opublikowano

Witam,

 

Jak tam czytałem Twoje posty to jakbym moją historie ktoś opisał ;) Również jestem szczęśliwym posiadaczem e90 320i 2005r od września zeszłego roku :) Jeśli chodzi o szczelność silnika to od zakupu wymieniłem :

 

-uszczelkę klawiatury

-uszczelkę pompy vacum

-oringi na elektro zaworach

-uszczelki podstawy filtra oleju

-uszczelkę czujnika położenia wałka

 

teraz czeka mnie wymiana :

 

- uszczelniacze zaworowe (bierze litr oleju na 1000k)

- uszczelka miski oleju (mocno się poci jeszcze tylko w tym miejscu)

 

Prawdopodobnie również muszę wymienić olej w skrzyni biegów + filtr (automat) ponieważ ma ponad 185 tyś i raczej nigdy nie był wymieniany. Skrzynia lekko szarpie przy zmianie na 'R' oraz przy zmianie niektórych biegów.

 

Tak czy inaczej pocieszyłem się czytając Twój ostatni wpis że po tych wymianach przez 7 tyś masz spokój :cool2:

 

Ja robię jakieś 10tyś rocznie więc mam nadzieje że będę miał spokój jakiś czas po tych wymianach ;)

Powodzonka!

Opublikowano
Witam wszystkich nareszcie całkowicie uporałem się autem, już jeździ jak nowe, wszystkie słabe punkty wyeliminowane a już myślałem że to auto umarło, ps. po wymianie uszczelniaczy (bez zdejmowania głowicy) zrobione 7000km nie wzioł ani gram oleju :D :D :D

To chyba nic nowego heeee ja też jestem po wymianie uszczelniaczy i katalizatora auto chodzi jak z salonu :cool2: ani grama oleju nie bierze ! Witaj w klubie buhaaaa :mrgreen:

Opublikowano
Witam wszystkich nareszcie całkowicie uporałem się autem, już jeździ jak nowe, wszystkie słabe punkty wyeliminowane a już myślałem że to auto umarło, ps. po wymianie uszczelniaczy (bez zdejmowania głowicy) zrobione 7000km nie wzioł ani gram oleju :D :D :D

To chyba nic nowego heeee ja też jestem po wymianie uszczelniaczy i katalizatora auto chodzi jak z salonu :cool2: ani grama oleju nie bierze ! Witaj w klubie buhaaaa :mrgreen:

 

Jaki jest koszt wymiany uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy???

 

Powiem szczerze,że mam te same objawy litr oleju na 1000km. Wymieniłem już uszczelkę pod klawiaturą (teraz rzadziej śmierdzi w kabinie olejem,lecz gdzieś jest jeszcze wyciek bo od czasu do czasu poczuje woń spalonego oleju>vacuu pompa??)

Zauważyłem,że poci się w okolicy filtra oleju,mam zamiar jeszcze wymienić odmę z przewodami jeżeli tam będzie coś nie tak. Zastanawia mnie tylko jedno czy ubytek 1l/1000km oleju może być spowodowany tylko wyciekami czy może silnik bierze olej?? Kopci na biało,silnik ma najechane oryginalnie 143kkm,samochód z roku 2005. Jestem w totalnej kropce...:(

Opublikowano

Wymiana uszczelniaczy zaworów bez ściągania głowicy to około 1000 zł. Ja będę wymieniał w przyszłym tyg w Katowicach.

W tym momencie dolewam około 1l na 500km. Wycieki zewnętrzne zlikwidowane.

Jeśli chodzi o zapach spalonego oleju w kabinie to po wymianie uszczelki w pompie vacuum ustało. Jeżeli poci się koło filtra oleju to uszczelka postawy filtra jest do wymiany.

Opublikowano

Kolego a wymieniałeś u siebie odmę kiedyś ??

Ja w tym tyg będę likwidował wszystkie wycieki+wymiana odmy-być może jest zasyfiona i tak myślę czy to nie jest powód ubytku oleju ?

Opublikowano
Odmy nie wymieniałem - jeszcze ... Sugestia mojego mechanika to wymiana uszczelniaczy co powinno zlikwidować problem z ubywania oleju. Po przeczytaniu kilkunastu postów oraz grzebaniu po internecie również stwierdziłem że zainwestuje najpierw w uszczelniacze. Mam nadzieje że to pomoże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.