Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam pytanie. Od jakiegos czasu czasem wydawalo mi sie ze samochód ma jakby mniej mocy ale nie zawsze (mam chipa na 200km/400nm). Pare dni temu samochód ewidentnie stracił moc w zakresie obrotów tak do 3900 ale na samej końcówce dostawał kopa. Po 10 minutach mu to ustało i jeździł już niby normalnie - czasem 100% normalnie a czasem mialem wrazenie ze delikatnie slabszy.

 

Dodatkowo czasami jak się jedzie ze stałymi obrotami to samochodem baaaardzo delikatnie poszarpuje mimo ze obroty sie nie zmieniaja. Na tyle delkikatnie ze tylko ja to wyczuwam a zadni pasazerowie juz nie. Na postoju na wolnych obrotach tez tak sie dzieje.

 

Podlaczylem samochod pod komputer i wyswietliły sie bledy:

 

003FF1 DDE: Air-mass sensor

004CF3 DDE: Exhaust backpressure sensor, signal

00480A DDE: Particulate-filter system

003EED DDE: Power management, closed-circuit current violation.

 

W INPIE "Luftmasse SOLL" na wolnych obrotach jest okolo 270 a "Luftmasse IST" wynosi ok.540. Po dodaniu gazu zawsze jest o 200-300 wiecej.

 

Czy takie objawy i bledy moga wskazywac na przeplywomierz?

Opublikowano

Same błędy wskazują na problemy z przepływką ale DPF też może prowadzić do problemów z zamulaniem a u Ciebie też jest z nim problem, możesz najpierw spróbować zainicjalizować wypalenie DPF i zobaczyć czy da to poprawę.

Ale jak już pokazał się błąd przepływomierza to trzeba będzie go wymienić bo świruje.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano (edytowane)
Ja miałem błąd DPFa ale nie pamiętam czy taki sam - został skasowany i nie powrócił, mocy nie ubywało. Edytowane przez bbrys
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

A da sie gdzies w inpie albo ista sprawdzic stan dpfa ? gdzie w tych programach moge wymusic wypalenie ? akurat jutro mi sie trasa szykuje 200km ale i tak dpf powinien byc ok bo jezdze raczej trasy i lubie go przycisnac.

a przeplywomierza nie da sie przeczyscic ? nowy ponad 500 zl :| znalazlem jeszcze takie wkladki ale czy one beda pasowac ?

http://allegro.pl/przeplywomierz-bmw-1-e81-e87-3-e46-e90-e91-e92-e93-i4678328760.html

 

http://autoczesci-mm.pl/uploads/.0928400529/1.jpg

mocowanie wydaje mi sie inne mimo ze na aukcji po numerze czesci 13627788744 sie zgadza.

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/46/07/39/67/4607396792

Opublikowano
Niestety ale nic czyszczenie nie da a po czyszczeniu może być jeszcze gorzej, to fakt że koszt przepływki jest dość wysoki ale musiałeś sie z tym liczyc kupując BMW, możesz pożyczyć od kogoś sprawny przepływomierz kto ma ten sam silnik i stwierdzić czy przepływomierz jest winowajcą problemów.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

temat widzę w miarę świeży więc mam takie pytanie. Parę dni temu byłem na hamowni sprawdzić ile moje 320d trzymie mocy.

 

Wygląda to tak że auto ciągnie do 1800 obrotów (gdzie moment jest już 348) i spaduje wraz mocą na 300 Nm i póżniej przy 2200 delikatnie podnosi się do 320Nm i 150KM. Szybciej był zrobiony soft pod 200 km i 415 Nm (gość z hamowni przeglądał mapę i powiedział że wszystko ok i wina siedzi w silniku)

Turbo jest regenerowane w Turbotech w Jaworznie, mam na nim zrobione 10 tkm. Jedynie co mje zastanawia to wskazania przepływomierza, nie pamiętam dokładnie cyfr ale skoki były bardzo nerwowe na wolnych. Ras szły na 10-20 powyżej normy póżniej wskakiwały 10-20 poniżej. Czy jest to normalny objaw jak u was to wygląda. Nie sprawdzałem tego podczas jazdy ( na dniach będę auto sprawdzał pod kompem)

Auto do e91 m47n

Opublikowano
temat widzę w miarę świeży więc mam takie pytanie. Parę dni temu byłem na hamowni sprawdzić ile moje 320d trzymie mocy.

 

Wygląda to tak że auto ciągnie do 1800 obrotów (gdzie moment jest już 348) i spaduje wraz mocą na 300 Nm i póżniej przy 2200 delikatnie podnosi się do 320Nm i 150KM. Szybciej był zrobiony soft pod 200 km i 415 Nm (gość z hamowni przeglądał mapę i powiedział że wszystko ok i wina siedzi w silniku)

Turbo jest regenerowane w Turbotech w Jaworznie, mam na nim zrobione 10 tkm. Jedynie co mje zastanawia to wskazania przepływomierza, nie pamiętam dokładnie cyfr ale skoki były bardzo nerwowe na wolnych.Ras szły na 10-20 powyżej normy póżniej wskakiwały 10-20 poniżej. Czy jest to normalny objaw jak u was to wygląda. Nie sprawdzałem tego podczas jazdy ( na dniach będę auto sprawdzał pod kompem)

Auto do e91 m47n

 

Nie chcę się czepiać za bardzo, ale popraw ortografię i interpunkcje bo kłuje w oczy :)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Żeby nie zakładać nowego tematu stwierdziłem, że zapytam się was tutaj.

 

Właśnie pomierzyłem sobie inpą wyniki przepływomierza. Na wolnych obrotach inpa pokazuje 300-400jednostek przy tym co oczekuje ECU, natomiast przy tym co faktycznie mierzy przepływka pokazuje mi 500-600.

 

Przy pełnym bucie na 3 biegu wartość oczekiwana przez ecu jest w granicach 700-760 natomiast to co mierzy przepływka jest ponad 780 i wykracza poza zakres gdzie dalej już nie mierzy.

 

Co o tym myślicie? Teoretycznie problemów z mocą (chyba) nie mam, do 100 zmierzone jest około 8.8-9.2 sekundy, wszędzie ludzie piszą, że przepływka nie działa jak pokazuje za mało. U mnie jest za dużo od 30-50%. Jest czym się martwić?

 

Kumpel ze swoim e90 320d jak ścigaliśmy się z kreski 0-120 do 85 szliśmy równo, powyżej zaczynał mi odjeżdzać o 1/3 auta i tak stało. Z tym, że ja mam 262tys i nie mam klapek + regenerowane turbo a on ma 132 z klapkami i ori turbo :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.