Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nic prostszego. Bierzesz suwmiarke i krecasz koła na maxa obojetne w króra strone :) wtedy łatwo podejdziesz do kolumny amortzatora. No i robisz pomiar. jesli jest mniej niż 52mm to napewno masz amory 45 bo z pewnościa 52 nie wejda. Jesli wiecej niz 52 to potrzebujesz własnie 52.
Opublikowano
Jeżeli nakrętka amortyzatora wchodzi w kolumnę makpersona to jest wiekszy rozmiar występujący w 2.0 2.3 2.5 i 1.8is w pozostałych modelach nakrętke nakręca się na kolumnę i jest to mniejszy rozmiar.
Opublikowano
a 2.4td jaką powinno miec grubosc amora? Chyba tez tą wiekszą średnice z racji 6 cylindrowego silnika. Sprężyny też ma do tych 6 cylindrowych
Radość z jazdy!!
Opublikowano

Hejka!

 

Rozrozniamy dwa wklady amorokow. Tzw. waski i szeroki.

Masz 318i wiec pewnie masz waski amortyzator (wklad).

Kolumne mozesz miec np o srednicy 51 mm, a wklad miec tzw. waski.

 

Dla przykladu... Mam 325i na waskiej lampie i mam waski wklad :!: Moj przedni amorek to Bilstein B6 M Technic i tylko dla tego ze to M Tech moge go miec majac 325i. W szerokich lampach montowano juz szeroki wklad amorka. Ale waska lampa miala waski wklad, a jesli mielismy doczynienia np z 325i to montowano wtedy wzmocniony amor czyli M Technic.

Tak przynajmnije wynika z katalogu, a dla potwierdzenia tej teori ja i kolega wlasnie tak mamy. Czyli musi to byc prawda.

 

A jak sie dowiedziec jaki masz amor... :?: Najlepiej go wyjac, ja musialem wyjac amorz z kolumny zeby sie dowiedziec co dokladnie mam. Tzn. macając wklad poprzez tą charmonijke wyczulem ze to waski Bilstein, ale zeby sie upewnic w 100% co to jest i tak musialem go wyciagnac...

 

Wiec milego dlubania zycze ;)

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano

Witam

 

Lukas e30 - czy mógłbyś mi przybliżyć temat z Bilsteinami 'm technik'. Właśnie kompletuje zawiechę taką do cywilnej jazdy. Zastanawiam się nad B6 lub B8 i weitec'i 30/30.

W trakcie poszukiwań dotarłem właśnie do tych B6 m technik ale nie wiem co i jak.

Moje auto to e30 cabrio 325i 1990r.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witaj!

 

Wiec tak, B6 i B8 to konstrukcyjnie ten sam amorek.

Roznica polega na tym ze B6 jest pod seryjne sprezyny, a B8 jest pod krotsze sprezyny (-35) gdzie dodatkowo B8 jest twardszy niż B6.

A B6 M Technic jest twardszy niz B6 i przystosowany do krotszych sprezyn o okolo 20 mm.

 

W Bilsteinach B6 rozrozniamy tzw. cienki i gruby amorek.

325i w szerokiej lampie z regoly mialy groby amor. Ale 325i na wąskiej (ja tak mam i kolega z waskiej tez tak ma) ma waski amorek :!:

Pamietac nalezy ze normalnie waski amorek jest w 4ro cylindrowkach, wiec dla potrzeb 325i stworzono cos takiego jak B6 M Technic. Polega to na tym ze amorek jest przez BMW wzmocniony. Wzmocnienie to polega na montazu sprezyny wewnetrzu amorka. Dlatego zwykly waski amorek od M Techa najlepiej rozpoznac jest poprzez jego masę. M Tech z uwagi na montaz sprezyny w jego srodku jest ciezszy ...

 

Jesli planujesz zestroic zawias do jazdy na codzien, proponuje poszukac B6 M Technic + springi -20 i powinno być dobrze.

 

Również jestem na etapie kompletowania zawieszenia. Tylko że ja będę montował Bilstein B6 M Technic (przod) i B6 (tył) zestrojone specjalnie pod springi H&R 60/40. Czyli amorki jednym słowem będą B8...

 

Jesli cos zamotałem to sorka ale nieumiem dobrze tłumaczyc poprzez opisanie tego na forum czy GG :(

 

Jesli mogę jeszcze w czymś pomoc z chcecia to zrobię ;)

 

PZDR!

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano

Witam

 

Dzięki za pomoc lukas_e30.

 

Czyli do mojego auta wejdą B6 M technik, czy one różnią się jakoś zewnętrznie i sposobem mocowania od B6 ?

 

Ja jestem zdecydowany na obniżenie -30/-30 i najprawdopodobniej właśnie weitec gdyż podobno jest to stosunkowo miękka sprężyna a amorek będzie twardy i teraz czy bawić się w te B6 M Technik czy odrazu zapodać B8 ?

 

Jeszcze pytanko : z jakiego powodu mantujesz przód B6 M a tył B6 ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Czyli do mojego auta wejdą B6 M technik, czy one różnią się jakoś zewnętrznie i sposobem mocowania od B6 ?

Mocowaniem sie wogole nie roznią. Różnica w mocowaniu jest wtedy gdy mamy do czynienia z gruby Vs. chudy amorek.

 

Jeżeli kupujesz nowe, to bierz B8 :!:

 

Tylko pamietaj ze B6 i B8 konstrukcyjnie to ten sam amor.

Tak wiec zamawiajac np. w ZERKOPOLU amorki, Pan Bieńczyk zamówi Ci np. gruby B6 i ustawi go na B8... Tak bedzie taniej. B8 nie sprowadza.

 

Czemu z przodu mam M Techa, a z tyłu nie :?:

Otóz M Tech juz był na aucie jak je kupilem, a tyl dorwałem za smieszne pieniadze (nawet niewiedzialem ze to Bilstein), ale sa do regeneracji.

Z checia załozyłbym gruby amor, ale niestety dostać gruby amorek w uzywkach graniczy z cudem, a nowy jest dla mnie deczko za drogi :(

Dlatego robie ja krobie. A tył z tego co wiem to niczym sie nie rozni miedzy M Tech, a zwyklym. Tylko niestety tył tez mam chudy...

 

Ale na całym komplecie są znaczki BMW i Bilstein. Zawieszenie pochodzi z 325i, wiec mysle ze da rade ;) Przeciez BMW nie ładowałoby takich amorkow (chudych) do 325i M Techa, modelu z góry kupowanego z myslą o ostrzejszym traktowaniu, jezelibylyby nie wystarczające... ;)

 

Pozdrawiam!

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano

witam

 

To w takim razie biorę komplet B8 i już, ale nie w zerkopolu gdyż tam jest drogo a mi wystarczą seryjne ustawienia amorków ewentualnie w przyszłości coś można wyregulować u Pana Bieńczyka.

 

Co do cen to znalazłem amorki B6 i B8 w tej samej cenie B6 i B8 przód 400 szt , tył 300 szt.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

 

Bieńczyk ustawia amorki za free jesli nówki kupujesz u niego. Więc moim zdaniem się opłaca, ponieważ wtedy B8 wychodzi Cię tak jak B6, a wdodatku są juz ustawione pod konkretne sprezyny...

 

Pozdrawiam!

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
a po czym poznac ze amorek to model B6 lub B8? Chodzi mi o to, że gdy kupilem samochod to poprzedni wlasciciel powiedzial ze niedawno wymienial 4 amorki bo te co byly w autcie byly za twarde dla niego. Dał mi je w kartonie.Dzis je wygrzebalem i napisane jest na nich Bilstain BMW i jakis numer seryjny. nic wiecej. Dodam że są całe żółte.
Radość z jazdy!!
Opublikowano

wiec znalazlem tam dwa numery:

31.32-1130066.2

8050138w*4

 

to są spisane z tych dłuższych amorków, bo w drugim kartoniku są jakieś krótsze z plastikową osłoną, ale są brudne wiec ich nie dotykałem. Sam jestem ciekawy cóż to mi zalega w piwnicy

Radość z jazdy!!
Opublikowano

0138 to numery wąskiego amorka. Czyli przod masz "chudy".

 

Te drugie krotsze i brudne to tylne. Są brune bo są na zewnatrz w przeciwienstwie do przednich schowanych w kolumnie.

 

Nie bój sie nie ugryza ;) Wyczysc je i podaj mi numery. Tylne tez mialy podzial na waski i gruby amorek.

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
no to dziwne bo mam w koncu 6 cylindrowy silnik. A wiesz jaki to model amorka? b4? b6?
Radość z jazdy!!
Opublikowano
tak sie dopytuje bo chce kupic sprezyny -40/-40 i nie wiem czy przy okazji wymiany sprezyn nie wsadzic tych bisteinow z piwnicy. Skoro są twardsze od tych co są na aute (sachs i delphi) to bedą lepiej pasowac do lekko obnizonego auta. Marzy mi sie -60/-60 ale wtedy to musial bym na bank kupic nowe amorki
Radość z jazdy!!
Opublikowano

B6.

A o tym dlaczego pod motor M20 wkladano chudy amorek poczytaj we wczesniejszych moich postach ;)

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
czyli mialem zawieszenie m technic? czyli jak bym chcial wsadzic sprezyny -60mm to trzeba by te moje bisteiny oddac do przeróbki na twardsze i krótsze b8. ile taka zabawa moze kosztowac?
Radość z jazdy!!
Opublikowano

Tak.

 

Koszt to 150zł od sztuki, pod warunkiem ze tloczysko jest ok. Nowe tloczysko to kosz dodatkowo 60zł. Takie ceny ma przynajmniej Bieńczyk. Ale zchecia sie dowiem jakie ceny oferują inni :D

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Opublikowano
to dla tego poprzedni wlaściciel marudzil ze mu twardo bylo bo z tego co piszesz wynika ze m-techniki B6 byly twardsze. To na te amorki co teraz mam w samochodzie naloze sprezyny -40mm i nie bede sie bawil w wieksze koszty. Fajnie bylo by wsadzc spowrotem te B6 pod sprezyny -40mm ale wymiania amorkow to dodatkowa kasa a troszke mi szkoda na takie zabawy w stylu -wsadze i zobacze co bedzie. ps. czy po wymianie sprezyn przod i tyl trzeba jechac na korekcje zawieszenia? zbieznosc? geometria?
Radość z jazdy!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.