Skocz do zawartości

[e39] jak prawidłowo działa dogrzewanie kabiny?


MateuszCHUDY

Rekomendowane odpowiedzi

Zakodowałem sobie DISem dogrzewanie kabiny. Jak sprawdzałem czy działa to ustawiałem timer i webasto startowało o określonej godzinie i włączał się wentylator w środku kabiny jednak panel klimatronika martwy. Czy tak ma być? Nie powinien odrazu startować? Nie czekałem długo bo się boje czy otworzą się zawory ogrzewania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawory ogrzewania są zawsze otwarte gdy nie ma na nich napięcia, więc jeśli panel nie ruszył wcale, to będa otwarte nadal, a jeśli panel żyje, tylko jest jakby wyłączony to wtedy zamknie zawory, ale tak czy siak nic się nie stanie, webasto zagrzeje płyn i się wyłączy jak będzie mu za ciepło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest na początkui tak że najpierw nie dmucha? Jarma czyli rozumiem, że Tobie też odpala webasto i sam wyświetlacz klimatronika się nie włącza ale nawiewy dmuchają tak? I rozgrzewa i silnik i wnętrze? Ja się bałem sprawdzić. Shadow ja wiem, że niby się wyłączy ale wole nie ryzykować i chodzi o to czy to jest poprawnie czy jednak panel powinien się odpalić. Dzisiaj przekręciłem kluczyk na pierwszą pozycję tak żeby tylko mid się włączył i włączyłem ogrzewanie i wtedy się odpala panel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie na chwilę obecną chodzi to tak że grzeje piec do 30 stopni, później odpala się klimatronik i grzeje środek (chodzi o to, żeby niepotrzebnie nie rozładowywać akumulatora dmuchawą dopóki płyn chłodniczy się nie zagrzeje).

Do momentu dopóki klimatronik nie wystartuje to zawory ogrzewania są otwarte, i nagrzewa się silnik, później zaworami steruje już klimatronik.

Nawiew nie ruszy do puki klimatronik nie ruszy, taka zależność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, po odpaleniu pieca i nagrzaniu płynu do 30st. włącza się normalnie klimatronik i dmucha sobie.

Pamięta ostatnie ustawienia temperatury, i wg nich działa, tyle że dla funkcji auto troszkę inaczej działa jak po odpaleniu auta , bo:

-od razu po włączeniu dmucha na 5-6 kresek, praktycznie nigdy nie dmucha więcej, nigdy mniej

-nawiew leci zasadniczo tylko na szybę

-po przekroczeniu jakiejś temperatury jak szyba jest odlodzona częściowo zaczyna dmuchać lekko na nogi, na twarz praktycznie nie wieje wcale.

 

Jak wsiadam do auta i odpalam silnik, to klimatronik (który został włączony przez piec) całkowicie inaczej zaczyna działać, nawiew (jak układ się zagrzeje dobrze) wchodzi na pełna moc, i w końcu dmucha z górnych kratek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bez klimatronika to raczej ogrzewania postojowego nie zrobisz kodowaniem czy odblokowywaniem jakiś funkcji, ale jest to możliwe.

Trzeba się wyposażyć w jakiś układzik co uruchomi nawiew po odpaleniu pieca i będzie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pytałem tylko z ciekawości .

E39 użytkuje raczej tylko w wolne dni od pracy .

Więc nie ma sensu ustawiać u mnie tej funkcji .

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie , mam ustawione webasto dogrzewanie komory silnika . Jeśli tylko otworze auto (choć by z pilota) ,albo bagażnik webasto włącza się automatycznie .

Lecz nawet po 2-3 krotnym takim uruchomieniu go wskazówka od temperatury nie idzie do pionu (nawet nie drgnie) . U was też tak jest ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zapamiętaj ,że wszystkie e39 3.0d i 2.5 d mają webasto .

 

To prawda ale nie wszystkie mają dodatkową pompę wody, która jest niezbędna do ogrzewania postojowego.

 

Dokładnie .

 

 

Wszystkie mają tylko dogrzewanie komory silnika .

Ogrzewanie postojowe to inna bajka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapamiętaj ,że wszystkie e39 3.0d i 2.5 d mają webasto .

 

To prawda ale nie wszystkie mają dodatkową pompę wody, która jest niezbędna do ogrzewania postojowego.

 

tzw. auxilary water pump które jest wiecznie zepsute w każdym e39 z webasto :duh:

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś się jeszcze wypowiedzieć oprócz Shadowa jak u niego uruchamia się webasto?

 

EDIT:

 

Dla potomnych znalazłem w WDS'ie, że u mnie jest prawidłowo, ponieważ:

 

Statuses in ignition lock position 1: - możliwości w pozycji 1 kluczyka czyli bez zapłonu

 

Operating unit active - panel klimatronika aktywny

Temperature control adjustable - regulacja temperatury możliwa

Flap program adjustable - regulacja klap czyli nogi, szyba, tułów możliwa

Blower adjustable - regulacja prędkości dmuchawy możliwa

Function lights ON - funkcja światła włączona (?)

Buttons for other functions not active (e.g. defrost, heated rear window, recirculated air/AUC and air conditioning) - pozostałe przyciski nieaktywne

 

Statuses in ignition lock position 0: - możliwości bez przekręconego kluczyka

 

Operating unit not active - panel klimatronika nieaktywny

Temperature control not active (water valves open) - regulacja temperatury niemożliwa (zawory wodne otwarte)

Blower at medium speed - prędkość nadmuchu średniej wartości

Flap position to defrost and footwell with electrical positioner drive - nawiew na odmrożenie szyby i na stopy

 

 

U mnie tak właśnie to wygląda.

 

Dodam, że po zakodowaniu sobie ogrzewania DIS'em pojawił się w klimatroniku (IHKA) błąd dodatkowej pompy wody. Myślałem, że coś się zchrzaniło z tą przy piecu ale później mnie olśniło, że chodzi o dodatkową pompę, która jest, a właściwie powinna być przy zaworach ogrzewania. Są dwa rodzaje zaworów tzn. z dodatkową pompą i bez pompy. Ja mam bez pompy, a pewnie prawidłowy układ ogrzewania postojowego jest w nią wyposażony więc zapewne powinienem się w nią zaopatrzyć. Domyślam się, że pompą tą może sterować klimatronik i stąd ten błąd (mam nadzieje, że tak jest).

 

Dodatkowo przejrzałem dzisiaj swoje pliki TRC w NCS sprzed i po kodowaniu i są tam dokładnie takie o to wpisy po kodowaniu. Piszę o tym, ponieważ znalazłem temat na tym forum, który jako jeden z pierwszych wyników pojawia się w googlach i tam jeden użytkownik pisał o tym, że STANDHEIZUNG_KONZEPT powinno być na nicht_aktiv. U mnie tak wygląda to po kodowaniu DIS'em, który sam zmienia odpowiednie wpisy:

 

 

STANDHEIZUNG

aktiv

ZUSATZWASSERPUMPE

aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

sh_high_ohne_sperrventil

 

@iceman86

Rozwiewając wszelkie wątpliwości domyślam się, że chodziło Ci o dodatkową pompę obiegu przy piecu webasto, która to jest niezbędna do obiegu cieczy - jest to circulation pump

 

auxiliary water pump jest to dodatkowa pompa przy zaworach i to zapewne wpis w pliku TRC ZUSATZWASSERPUMPE odpowiada za nią i stąd błąd w panelu IHKA gdy jej nie ma - ale bez niej webasto działa! Bez circulation pump nie wystartuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.