Skocz do zawartości

Silnik M50B25 nie ma mocy i strzela


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam gorąco wszystkich użytkowników forum

 

Jestem co prawda nowy wśród was, ale samochody marki BMW są mi już dość dobrze znane. Jednakże modeli jak i silników jest całe mnóstwo,to będę musiał wam zadawać bardzo dużo pytań, ponieważ moim celem jest odbudowanie samochodu który nabyłem za naprawdę małe pieniążki. Nie wymagałem od tego auta nic przy kupnie. Nawet nie zaglądałem pod maskę bo to naprawdę śmieszna cena. Dodam że posiadam też HardTop dołożony do auta.

 

Ale do rzeczy, Auto to BMW 325i Cabrio AUTOMAT prawdopodobnie na silniku M50B25. Dlaczego prawdopodobnie? Szczerze muszę to dokładnie sprawdzić ale dół silnika wygląda też jak aluminium. Górę,(kolektor ssący) ma na pewno od M50. Pamiętam miałem taki silnik w 325i coupe ale tam w ogóle nie zaglądałem bo chodził jak złoto. Wychodzi na to że ktoś zamontował osprzęt silnika M50 do silnika M52 ???? Czy to możliwe?

 

Dodaję że z silnikiem mam dużo problemów, takich jak duże spalanie(na pewno pali więcej niż dawne coupe). Silnik przy pełnym gazie wchodzi powoli na obroty przy tym strzelając i nie dochodzi do 6.5 tys tylko do 4.5-5 tysięcy obrotów. Gdy odpuszczę lub pomacham gazem to dochodzi ciężko do odcięcia. Podczas jazdy czuć jego zamulenie, gdy chcę gwałtownie przyspieszyć to jest zamulenie i dopiero start ale to w życiu nie jest ta moc co powinna być. No i dochodzi tylko do 4.5 tys obrotów i muszę odpuścić gazu żeby zrzucił bieg i dalej ciągnął. Skrzynia pracuje perfekcyjnie. Nie wiem już co to może być.

 

 

Będę chciał znaleźć odpowiedzi na te pytania ale może to później... a teraz do tytułu...

 

Napisałem projekt ponieważ model BMW który posiadam wymaga gruntownej odbudowy. Poprzedni właściciele pozmieniali dużo seryjnych rzeczy w tym aucie typu stożek,białe zegary, lampy lexus i angeleyes twarde zawieszenie jak kamień, rozpórkę łamiącą auto, po ryczący wydech remus od którego boli dosłownie głowa po przejechaniu 50 km. Oprócz zawieszenia i wydechu zmieniłem już wszystko na seryjne. SILNIK dostał nowy olej świece łączniki do cewek, paski i uszczelki bo ciekł na około.

 

Na pewno wiem że NIE zmienię Automata na Manuala bo pewnie będą padały w postach takie rady. Nie chcę Manuala.

 

Ogólnie moim marzeniem jest wsadzić do tego auta 3.0 diesel ze skrzynią tiptronic np z 5 e39. Czy jest to możliwe i co muszę zrobić?

 

Oczywiście Malowanie Remont zawieszenia Nowy dach szmaciany , obszycie tapicerki itd.

 

Z dachem też jest dużo problemu ale najpierw muszę kupić inny stelaż bo ten jest krzywy.

 

Może ma ktoś dobrą stronę ze schematami gdzie mogę znaleźć schemat zasilania mechanizmu dachu (mój jest półautomatyczny)

 

Zadałem wiele pytań ,ale to naprawdę daleko idący projekt, więc proszę o niezbędną pomoc.

 

Czekam na odpowiedź co z silnikiem i skrzynią(tiptronic) z np 530d. Czy można je sprzęgnąć z resztą e36. :)

Edytowane przez ImyourDream
  • Moderatorzy
Opublikowano

Czytałem Twój temat i....nie bardzo rozumiem. Zadałeś dużo pytań na które prawie sobie odpowiedziałeś.

M50 ma żeliwny blok, a nie aluminiowy.

Sam nie wiem co chcesz uzyskać przez założenie tego tematu? Po dołożeniu zdjęć pasowałby bardziej do "galerii" niż do "warsztatu".

W E39 nie było skrzyń tiptronik tylko step... Tiptronic miało Audi. Jeszcze chyba nikt nie wsadzał 3.0d do E36 dlatego nie wiem czy uzyskasz jakąkolwiek odpowiedź.

Poza tym tytuł łamie wszelkie zasady regulaminu.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Proszę to poprawić bo zamknę temat.

Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Może moderator i dobry ale kompletnie nie czyta ze zrozumieniem. Bo stracę wiarę we wszystkie pomocne fora. Ale chyba ktoś powinien wiedzieć czy osprzęt potrzebny do sprawnego działania silnika 3d ze skrzynia Steptronic w aucie które nigdy nie było w to wyposażone( czy wiesz że 98 % ludzi nie używa tego zwrotu?)-ale dzieki za przypomnienie. Jest tu ktoś kto wie jak działa beemka taka a inna , a nie wyszukiwacz błędów ort? :) Pozdrawiam

 

 

Na wstępie proszę nie dyskutować z moderatorem, bo pkt 17 regulaminu mówi "Administrator i Moderatorzy zawsze mają rację" i dyskusje źle się kończą.

Nie zwracałem wcale uwagi na błędy ortograficzne, ale skoro zostałem nazwany "wyszukiwaczem" to napiszę, że poprawne posługiwanie się świadczy o szacunku do języka ojczystego. Naprawdę mnie nie obchodzi kto i ile procent ludzi jakiego zwrotu używa.

Opublikowano (edytowane)
To dlaczego nikt nigdy nie pomaga tylko robi mi głupie uwagi. To skoro pasuje to m50 do m52 to znaczy że silnik jest złożony mixowo. Edytowane przez ImyourDream
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Również uważam że trafiłeś na nie to forum co trzeba.Tematów z brakiem mocy w m50 jest tu od za......a aTy masz problem żeby użyć szukajki i jeszcze się mądrzysz.Dziwi Cię że osprzęt z m50 pasuje do m52?No śmiech.Musisz zakupić m40 to może coś z tego wyjdzie bo jeszcze duuuuużo Musisz się nauczyć.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie znalazłem nic ciekawego. Na forum rejestruję się w ostateczności. Silnik ma nowe części i dalej chodzi tak samo. Czy może tu mieć coś wspólnego skrzynia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale co ma nowe bo nic wcześniej nie podałeś?

Wygląda że masz coś nie tak z układem zapłonowym i pod dużym obciążeniem,gaz w podłogę wychodzą jego bolączki.Obejrzałeś przynajmniej świece fajki cewki?Sucho w gniazdach świec?Wszystkie świece jednakowego koloru?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wymieniłem olej bo szklanki tak klepały że masakra. Okazało się że auto po 2 godzinach zostawia pod sobą taką kałuże że strach pomyśleć o mandacie. Zerwany korek spustowy w misce. Nie zostało mi nic innego jak zakleić go dwuskładnikowym klejem. Wymieniłem filtr oleju. Jest ok nawet cichutki silnik. Pasek i 2 rolki...kompletnie cicho. To jest zrobione. Kupiłem nowe świece do tego nowe fajki, cewki wyglądają na w porządku. Zapłon cały czas w sumie jest ok. Ten silnik na wolnych obrotach pięknie pracuje tak jak powinien. A Tylko dodasz gazu i słyszysz jego zamulenie.Przy pełnym otwarciu przepustnicy silnik nie wkręci się powyżej 4.8-5.0 tys obrotów, gdy otworzysz ją do 4/5 od pełnego otwarcia, wtedy silnik mulasto dochodzi do odcięcia. Jest filtr paliwa którego JESZCZE nie wymieniłem ze względu na warunki pogodowe jak i miejscowe.

 

Gdybym wiedział jak szukać schematu na zagranicznych stronach a do tego gdyby tam były podane napięcia ze wszystkich czujników itd to byłbym bardzo temu rad :)

 

Ale kto się nie uczył, ten nie wie :D A Google Translate nie raz chyba sam nie wiem co pisze ;)

 

Aaa mogę też zrobić film jak ten motor się zachowuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypada sprawdzić ciśnienie paliwa.Czujnik wału.Silnik masz na osprzęcie bosch?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Możesz uznać to za śmieszne ale nie wiem jaki tam jest osprzęt. Bynajmniej przepływka jest jak w boschu.

 

Mam gdzieś czujnik wału od 7 e32 chyba z 3.5 llitra. Nie podpasuje żeby sprawdzić czy to on winowajcą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sterownik silnika masz o numerze 0261 200 413 to jest na osprzęcie boscha.Czujnik powinien podejść może mieć co najwyżej ucho na śrubę obrócone inaczej.Jak masz czym to zmierz rezystancję okolo 540 ohm przy 20 stopniach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
pewnie że mam miernik. Wiesz jaki tu był cyrk z elektryką? Ale już ok chodziło o wnętrze komfort. A za czujnik dzięki sprawdzę i spróbuję podmienić. Ostatnio zauważyłem że na pracę silnika mają też wpływ warunki atmosferyczne. Teraz pada jest wilgotno więc w ogóle nie chce się zbierać. Jak mniemam sterownik silnik znajduje się za schowkiem również przy ZKE-IV czy jakoś tak ma oznaczenie ten CM
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam szanownych użytkowników! No więc długo się nie odzywałem ponieważ dziś dopiero kupiłem inny przepływomierz z filtrem razem. Miałem nadzieję że pomoże ale nie! Objawy z na pewno sprawnym przepływomierzem są takie że kompletnie auto nie wkręca się. Nie da się jechać. Musiałem odpiąć przepływkę.

 

Jutro rozbiorę schowek i dobiorę się do sterownika silnika(chyba że nie jest tam ale i tak muszę go rozebrać). Mam schemat silnika więc powpinam się miernikiem i po odczytuje wartości ze wszystkich czujników.

 

Chciałbym tylko wiedzieć jakiej reakcji miernika mam się spodziewać przy mierzeniu napięcia sondy(styki 70,71), i przepływomierza(styki 14,41,13).

 

Dziś dodam jeszcze że wyjąłem sterownik silnika...Tak wiem już gdzie on :) No i napisane jest na nim 325i czyli już ktoś go zmieniał. Teraz pytanie czy jest różnica w sterach manuala i automata? Może to ster od manuala dlatego nie współpracuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na sterowniku silnika powinien być jakiś numer,logo firmy bo nie wiadomo co ty tam masz.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sonda w Twoim silniku jest na pinie 13 i 40.Po rozgrzaniu silnika powinna oscylować między 0,2V-0,9V.

Przepływka miedzy pinami 14 a 41,z tego co pamiętam to u mnie na wolnych było coś około 650mV ale muszę zmierzyć w wolnej chwili.

Nie lepiej jechać i podpiąć pod inpę?Może ktoś z forum jest w Twojej lokalizacji.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Mieszkam v Holandii. Nie viem kiedy będę v Polsce.

 

A co do sondy kolego, dzisiaj jadę po lusterka i vidziałem że ma sondę też ale od 1.8. Czy nie podpasuje po zmianie vtyczki ?

 

a vłaśnie co do przepłyvki chciałbym viedzieć ile ma na volnych i przy pełnym otvarciu. (Sorry za to V ale vysiadło mi VU )

Opublikowano

Cześć. Pomierzyłem dzisiaj trochę czujników. Więc sonda oscyluje między 0,2v-0,7v na wolnych przy obrotach full ok 0,6v i przy 3 tys 0,2v-0,6

 

Przepływomierz zaś na wolnych pokazuje 690mV a przy pełnym otwarciu(z dławieniem) ok 3.80-3.85V

 

Czujnik położenia wału na gorącym ok 680 ohm

 

A od wałka albo źle zmierzyłem albo nie wiem bo pokazuje z 620 ohm

 

Leje deszcz więc znów nic nie zrobię, ale mam zamiar zrzucić kolektor i tam dobrze popatrzeć. Pomierzyć. A co sądzicie o tych pomiarach? Przypominam że autocały czas blokuje się przy 4,8 tys/obr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepływomierz ok podam Ci moje wartości w czwartek bo multimetr został u ojca.

Sonda na wyższych obrotach stoi ?

Czujnik wałka możesz sprawdzić diodą nie multimetrem.

Czujnik wału mierzy się na zimnym,około 540 ohm przy 20*C

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
czujnik wału jest w porządku. Przekładałem. Sonda na wysokich faluje. tzn chodzi między 0,4-0,6. Sprawdzę ją diagnozerem. Powinien przyjść do piątku
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć. Sprawdzałem auto tym diagnozerem, ale niestety chyba za stary rocznik, bo nie mogę się połączyć.(e39,e46,e60 łączy normalnie)

 

ALE wymieniłem do tego sonde, filtr paliwa, sprawdziłem ciśnienie na listwie...wszystko jest ok. Zaczynam rozkładać ręce i rozglądam się już za całą e36 z tym silnikiem i skrzynią. Taniej mi wyjdzie kupić całe drugie auto niż powoli wymieniać wszystko a nie widzieć efektów. Mam tylko ptanie do was. Nie mam KLIMY. Ale dużo modeli jest z klimą i taki chciałbym przełożyć. Czy do cabrio też wejdzie klima z coupe ? Albo touring czy sedan ? Mówię o tej klimie z 4 pokrętłami, lub full electronic z wyświetlaczem, bo ktoś mi wspominał że do cabrio to całkiem wszystko inne...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.