Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Widzicie, problem jest tego typu, że diagnosta podczas sprawdzania auta ma to trochę gdzieś i założę się, że przed ścieżką nie było nawet sprawdzone ciśnienie w ogumieniu. EU i BOGE to metody trochę pośrednie, więc rzeczywiście nie są stuprocentowym odzwierciedleniem stanu amortyzatora. Co do samego czasu przydatności to coś takiego w amortyzatorach oczywiście NIE ISTNIEJE. Amortyzator tak samo jak na przykład koło dwumasowe ulega zużyciu, a szybkość zużywania się tego podzespołu zależy primo od przyadku, secondo od bodźców zewnętrznych. Wobec tego nie można określić czegoś takiego jak przydatnośc powiedzmy na 80tkm - to się pojawia czasem w prospektach, ale z zastrzeżeniem, że jest to średni przebieg. Nawet wychodząc trochę dalej - jeśli amortyzatory mają określony resurs, to dlaczego nie występują jako element do wymiany przy rozszerzonym OT, hm ?
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ok. Będziesz swoją? :)

 

No pewnie :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
jeśli amortyzatory mają określony resurs, to dlaczego nie występują jako element do wymiany przy rozszerzonym OT, hm ?

 

Bo taj jak mowisz nie jest twarda regula i nie mozesz zmusic klienta do wymiany czegos gdzie nie mozesz udowodnic ze poprzednie jest popsute anie bedziesz tracic roboczo godzino na zdejmowanie amortyzatora nie miejac zapewnione ze dostaniesz za to kase.

Amorki to ten sam problem co wiele czesci np opony mozna jezdzic na biezniku 2,5 mm ale opona juz nie ma absolutnie tych samych wlasciwosci co przy biezniku 8 mm dlatego nikt sensowny nie bedzi jezdzil autem z moca bmw na oponie ktorej bieznik ma ponizej 4 mm

 

to ten sam problem co olej mozna wymieniac co 10 tys km i co 30, klocki hamulcowe moge ci przezyc 80, 50 , 20 albo 15 tys km i mozna jezdzic dalej po informacji ze sa zuzyte,plyn hamulcowe niektorzy nie wymeniali od nowosci w aucie...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Jestem wrogiem oszczędzania na serwisie, ale to co piszecie nijak ma się do rzeczywistości. Powiem raz jeszcze - amortyzatory NIE MAJĄ określonej żywotności i absolutnie nie należy zakładać przebiegu między wymianami. Należy natomiast regularnie kontrolować ich stan, ot cała filozofia. Nie wiem jak narodziły się teorie o rzekomych 80tkm, ale mam nadzieję, że nie wszyscy uwierzyli w tą bajkę. Poproszę w każdym razie o uzasadnienie sensu wymiany w pełni sprawnego amortyzatora po przebiegu 80 tkm ? Na tej zasadzie można również skrzynię biegów wymienić, jest sprawna ale przecież też jest już używana i minimalnie zużyta.
Opublikowano

Taka np, że samo STANIE auta wywiera nacisk na zawieszanie, amory uszczelniacze amorów itd.... nawet bujanie się po autostradzie to amory pracują, u nas w kraju przeświadczenie jest, że póki nie stuka nie puka nie sra się pół zawieszenia to nie trzeba nić robić... Ot taki fenomen same niezniszczalne auta, zawieszenia nic nie trzeba robić, a w BMW to w ogóle ;)

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Proszę Cię fizyku prosto z CERNu wytłumacz mi jak stanie auta wywiera nacisk na amortyzatory. Ludzie, jeśli już dyskutujecie, to przedstawiajcie sensowne argumenty. A więc uświadamiając Pana powyżej - amortyzator jest elementem, który TŁUMI drgania, tj przejmuje ENERGIĘ KINETYCZNĄ sprężyny i ją rozprasza. A pragnę tylko zauważyć, że energia ta podczas postoju jest równa zero. Co najwyżej sprężyny przejmują energię potencjalną nadwozia - co dziwne tutaj wszyscy stal sprężynową mają za wieczną i nawet nie myślą o zmianie sprężyn, które przecież też się zużywają, też pracują (w zasadzie praca nie jest tu adekwatnym pojęciem, ale nie będziemy się zagłębiać, bo co niektórzy polegają na elementarzu budowy samochodu i podstawowych zagadnieniach z dynamiki i kinematyki).
Opublikowano
Kolego, przeczytaj moj pierwszy post w tym wątku. Pisałem o wymianie także sprężyn. Ale to już kosmos i zostało od razu zakrzyczane. Nie trzeba być dizykiem CERN by wiedzieć ze na amorki zamontowane w aucie działa siła ciazenia związana z masa auta. Dodatkowo amorki podlegają korozji, procesom starzenia, w tym olej. 80 tysięcy to nie żaden mit lecz oficjalne zalecenia producenta. Niektórzy mówią nawet o 60kkm.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Proszę Cię fizyku prosto z CERNu wytłumacz mi jak stanie auta wywiera nacisk na amortyzatory. Ludzie, jeśli już dyskutujecie, to przedstawiajcie sensowne argumenty. A więc uświadamiając Pana powyżej - amortyzator jest elementem, który TŁUMI drgania, tj przejmuje ENERGIĘ KINETYCZNĄ sprężyny i ją rozprasza. A pragnę tylko zauważyć, że energia ta podczas postoju jest równa zero. Co najwyżej sprężyny przejmują energię potencjalną nadwozia - co dziwne tutaj wszyscy stal sprężynową mają za wieczną i nawet nie myślą o zmianie sprężyn, które przecież też się zużywają, też pracują (w zasadzie praca nie jest tu adekwatnym pojęciem, ale nie będziemy się zagłębiać, bo co niektórzy polegają na elementarzu budowy samochodu i podstawowych zagadnieniach z dynamiki i kinematyki).

 

Napisałem ZAWIESZENIE ..... a nie konkretnie amory.... I tak sprężyny też się zmienia....

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Zalecenia producenta. Hmm, karty bmw widziałem i nie spotkałem się z taką pozycją, co najwyżej kontrola stanu, z czym się absolutnie zgadzam. I jeszcze raz wrócę do tej siły ciążenia wspomnianej, bo ktoś chyba dalej nie zrozumiał. Jeśli na amorki działałaby siła ciążenia związana z masą pojazdu, to amortyzatory te znajdowałyby się w stanie nierozciągniętym przez cały czas. Siła ta działa na sprężyny. Polecam parę autek rozebrać, wtedy z budową i zrozumieniem jest już znacznie lepiej :cool2:
Opublikowano
Zdecydowanie sachs, biletem niby marka niby renoma ale trochę sie przepłaca i nie sa az tak wytrzymałe jak sachs. Poza tym sachs podobno idzie na pierwszy montaż.
Opublikowano

Aby nie tworzyc nowego watku zapytam w tym.

Moja Beata ma juz prawie 200 k km i chcialbym ja troche odswiezyc.

Posiadam zawieszenie standardowe.

Powiedzcie mi Koledzy, ktore elementy wymienic przy okazji zakupu nowych amortyzatorow?

Wymieniac w koncu te sprezyny w komplecie, czy nie?

 

Ponizej schematy w celu ulatwienia lokalizacji:

 

Zawieszenie przednie.

http://ills.bmwfans.info/3ghz.png

 

Stabilizator przedni:

 

http://ills.bmwfans.info/2wol.png

 

Elementy kielicha:

 

http://ills.bmwfans.info/3ho6.png

 

Zawieszenie tylne:

 

http://ills.bmwfans.info/34le.png

 

http://ills.bmwfans.info/a33u.png

 

Dziekuje za kazda konstruktywna uwage.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
A no nie licząc oczywiście oczywistych rzeczy takie jak oboje amortyzatora czy gumy sprężyny
Opublikowano
http://allegro.pl/showItem2.php?item=4719146509

 

Takie cos wam powinno starczyć i nie ma sensu wymieniać całych wahaczy na nowe o ile nie sa powyginane.

Jestem za, plus oczywiście amortyzatory i sprężyny.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Dzieki za sugestie.

Swietny zestaw

Macie jakies typy co do producenta sprezyn?

Ktos potwierdzi czy amortyzatory Sachs idza na pierwszy montaz?

Ktos juz wymienial komplet elementow gumowych u siebie?

Ile taka usluga moze orientacyjnie kosztowac?

Potrzebne sa wyspecjalizowane narzedzia?

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Co do sprężyn to nie wiem ale ja bym brał tylko oryginalne

Co do sachsa jest temat w poich postach gdzie jakie czesci idą na pierwszy montaż i duzo ludzi mówi ze sachs idzie

Cena nie wiem ale np w Łodzi na św Teresy serwis jest genialny i tani

Do wymiany tulei wystarcza ci podstawowe narzędzia ale oprócz tego trzeba mieć specjalny zestaw do ściągania tulei np taki jak tutaj:

Opublikowano
Co do sprężyn to nie wiem ale ja bym brał tylko oryginalne

 

a ja pytam dlaczego taka stwierdzenie ? bo samo stwierdzenie bez wytlumaczenia nie wiele wnosi bo mowisz ze nie wiesz ale jednak dajesz opinie ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Co do sprężyn to nie wiem ale ja bym brał tylko oryginalne

 

a ja pytam dlaczego taka stwierdzenie ? bo samo stwierdzenie bez wytlumaczenia nie wiele wnosi bo mowisz ze nie wiesz ale jednak dajesz opinie ?

No właśnie jak się nie wie to można bezpiecznie brać to co fabryka proponuje. Całkiem sensowne postępowanie. :cool2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.