Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry! Panowie taka sprawa jest, jadąc dziś samochodem zaczęło mi coś buczeć strasznie przy puszczeniu gazu przestaje. Objawy występujące:

-Na biegu jałowym samochód gaśnie obojętnie czy stoi czy jedzie

-Trzęsie buda

-Dziwnie buczy

-Nie odcina zapłony przy 6500 obrotach. Stało się to dosłownie przed chwilą. Możliwe przyczyny ? Nie mówicie, że mam szukać muszę mieć odpowiedź szybko. Szukam w swoim zakresie i przy okazji może ktoś się wypowie potrzebuje auto na jutro rano pzodrawiam!

EDIT: Autko z 1998r 320i

 

BŁEDY Z KOMPA:

P0150

P0306

P0305

Edytowane przez marcin5001
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj te błędy z opisem. Czym były sprawdzane?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Prostym komputerkiem przenośnym. Pokazuje tylko kod błędu. W tygodniu kupię lepszy kabelek. Jak mniemam sonda do wymiany...

EDIT: Silnik widocznie nie pracuje na każdym cylindrze i pytanie, czy można z tym jeździć ? Zrobiłem dziś tak około 40 km musowo.

Opublikowano
Witaj Faliszewice! Poprzednia usterka raz występowała raz nie ale to było cichutkie buczenie jak widać na filmiku. Teraz problem jest poważny. Występują typowe objawy padniętej Sondy z tego co wyczytałem... Czy jest możliwość chwilowego odcięcia sondy i sprawdzenia czy to aby faktycznie to ?
Opublikowano

Sondy nie ominiesz , nie można jej zmostkować można ja zastąpić inną sprawną sondą.

Z twoich objawów można tylko gdybać bo na to sie możne wiele składać ,auto ma 16 lat i gumy sparciałe, zacznij od tego co taniej czyli od buczenia posprawdzaj czy ci coś gdzieś nie pękło czyli to co z powietrzem powinno być szczelne.

Następnie leć po kolei przepływka , odma ,sondy, czujnik wału, świece, cewki i wszystko inne co nie wymieniłem ;-)

Podłącz pod kompa ale z np INPA i sprawdź parametry w czasie pracy silnika .

Z tym buczeniem to coś mogło być lekko pęknięte ale nie było w porę naprawione i teraz całkiem się rozwaliło.

PS.

P0150,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka"

P0305,"Cylinder 5 - wykryte wypadanie zapłonów"

P0306,"Cylinder 6 - wykryte wypadanie zapłonów"

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Panowie, urwana świeca i brak gwintu. I teraz czekam na odpowiedź czy da się zregenerować gwint bez wyciągania głowicy... Dziwna sytuacja, świece nigdy nie wymieniane, rok jeżdże i nic się nie działo a teraz taki cyrk jakby świeca była polzuowana i zerwała gwint. Nie wiem sam co myśleć ale ciężka sytuacja.

 

EDIT: Udało się bez ściągania głowicy, dodatkowo wymiana cewki + świec i zlokalizowanie a następnie naprawienie wszelkich wycieków z silnika.

Opublikowano

Właśnie ten Magik co ma mi to zrobić zrobi to w podobny sposób. Tylko cena niestety trochę wyższa niż w linku ale mam nadzieje, że pojeździ.

Dziękuje za link Faliszewice. Jednak czy to możliwe jeździć na tej świecy rok i dopiero niedawno strzeliła ? Nic nie było przy niej grzebane.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wszystko zostało naprawione, gwint, świece wymienione i cewka. Ale panowie mam pewien problem, brak odcięcia zapłonu. Kręcę go do 6,5 tys obrotów i nie ma charakterystycznego odcięcia z spadkiem obrotów, czuć, że auto dalej nie kręci ale obroty pozostają w granicy 6.5 tysiaca. Czym to może być spowodowane ?
Opublikowano

Przykry dźwięk metaliczny wziąć pozostał i dodatkowo mam jeszcze jeden problem. Gdy wkręcam silnik na obroty na postoju autko wkręca się bardzo ładnie, lecz przy puszczeniu zaczyna coś jakby chrobotać. Zamieszczę filmik zaraz. Wiesz ktoś co to może oznaczać chrobotanie przy spadaniu obrotów ?

 

Filmik niestety słabo odzwierciedla to co słychać w rzeczywistości, lecz można po wkręcaniu na obroty usłyszeć charakterystyczne chrobotanie.

https://www.youtube.com/watch?v=su7hIdHXs4c&feature=youtu.be

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam koledzy Przychodzę z następującym problemem, buczeniem silnika nadal się z tym nie uporałem. Podeślę parę fotek i jeżeli możecie powiedźcie mi co mogłoby dziwnie buczeć w tym miejscu:

http://zapodaj.net/4322a41b66ca8.jpg.html

Słychać to od pewnego czasu, silnik pracuje jak diesel.

-Nieodczuwalna utrata mocy (Na zimnym silniku dość sztywno chodzi ale to raczej normalne)

-Silnik czasem zgaśnie gdy jest zimny i mocno skręcam kierownicą (bardzo rzadko, mogło to być spowodowane wyrwaniem świecy oczywiście gwint zrobiony po Bożemu i wymienione wszystkie świece plus cewka) - Przed tym objaw gaśnięcia silnika nie występował

-Na ciepłym silniku brak falowania obrotów, na zimnym czasem drobne występują

EDIT: Odpiąłem przepływomierz i zero reakcji, chodzi równiutko silniczek na początku się lekko zadławi a potem normalnie. Czy to oznacza, że przepływomierz do wymiany ?

EDIT2: Spadła temperatura poniżej zera, samochód stał cały dzień. Odpalił jak traktor obroty mu falowały i strasznie się dusił przez 10-20 km. Spadek mocy wyraźny plus lekkie drgania karoserii po rozgrzaniu objawy ustąpiły. Po tej sytuacji na rozgrzanym silniku po 80km dojechałem na miejsce i przy 600 zaczęły falować obroty, nie dużo w granicach 600-650 nie więcej. Jakieś pomysły ? Dźwięk pochodzi z zdjęcia które umieściłem wyżej.

Opublikowano
A zrzucałeś paski ? Sprawdziłeś rolki ? koło pasowe ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sprawdzałem. I te rzeczy nie zwiększały by natężenia buczenia i nierównej pracy silnika wraz z spadkiem temperatury prawda ? A jak postał na zimnym (poniżej zera) to na prawdę niepokojąco zaczął się zachowywać. Konkretnie tak :

https://www.youtube.com/watch?v=IkvWASt-Apc&feature=youtu.be

Opublikowano

UP. Zamieszczam pracę silnika z poszczególnych miesięcy:

KWIECIEŃ:

https://www.youtube.com/watch?v=NLMH26u8qC4&index=4&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg

WRZESIEŃ:

https://www.youtube.com/watch?v=yToOgXsnbak&index=3&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg

PAŹDZIERNIK:

https://www.youtube.com/watch?v=su7hIdHXs4c&index=2&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg

Opublikowano

Dla potomnych:

Buczenie jak na załączonych filmach powodował dziurawy kolektor wydechowy. Ogólnie w tym silniku jest sporo dłubania aby go wyjąć. Za robociznę płaciłem 250 zł (spawanie) + uszczelki 1 pod kolektor 110 zł i 2 na łączeniach 20 zł. Ceny robocizny wahają się w granicach 150-350 jak się zorientowałem. Do 6 godzin pieprzenia się z tym jak mówił mechanik. Buczenie w wiekszosci ustało. Nadal troszke slychac ale o wiele mniej.

Natomiast dziś na ciepłym silniku przy 3-3,5 tys obrotach slychac chrobotanie, na zimnym nie slychac tego. Plus na rozgrzanym silniku slychac przy dodawaniu gazu na samym poczatku charakterystyczne "tss" jakies pomysly ?

Opublikowano
osłona termiczna silnika... sprawdź czy ci się gdzieś nie oderwała i o coś nie ociera. jak tam ci dłubali przy kolektorze to mogli ją uszkodzić i ociera np. o wydech. Proste ale bardzo możliwe
BUNIA :)
Opublikowano
A czy gdyby ta osłona była źle zamontowana to czy by nie było jej słychać w całym zakresie obrotów ? Dźwięk słychać przy spadaniu obrotów.

 

to zależy gdzie i jak jest uszkodzona... jak kiedyś z 2 tygodnie szukałem miejsca "szumu" a okazał się to kawałek przy katalizatorach który drgał i uderzał o wydech ... nie dało się jednoznacznie powiedzieć kiedy to się działo

BUNIA :)
Opublikowano

Dobrze zdiagnozuje to. Mam do zrobienia uszczelkę pod głowicą bo poci się w koło co można zrobić przy okazji tanim kosztem ? Uszczelniacze vanosa wymienić ? Jakieś pomysły panowie ? Poniżej załączam filmiki z INPY zrobione dziś:

 

Total air consumption to przepustowość powietrza w przepływomierzu tak ? Ta wartość najbardziej mnie zastanawia. Wartości tego filmiku mierzone na 3 biegu począwszy od 2000/min, 2500/min do 3,5/min po parę sekund pracy do ustabilizowania w danym zakresie obrotów:

https://www.youtube.com/watch?v=Vx80PJg9MBc&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg

 

3 kolejne filmy zostały wykonane podczas przyśpieszania do 90 i zmieniania biegów przy około 2.5 tys obrotach.

Cylindry:

https://www.youtube.com/watch?v=4CVefNGHNrQ&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg&index=3

Vanosy:

https://www.youtube.com/watch?v=0I1_apvdjD4&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg&index=2

 

I jakieś czujniki:

https://www.youtube.com/watch?v=nQk-1sS_858&index=1&list=UUTJ4sJlVhXK6QzZl6NCh9Yg

 

Mógłby jakiś specjalista się wypowiedzieć czy coś z tymi układami jest nie tak ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.