Skocz do zawartości

M52 Vanos nie chodzi na wszystkich cylindrach


morhu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moim bmw m52 Vanos, mianowicie auto jest po ustawianiu rozrzadu i po przejechaniu max 20 km przestało chodzic na wszystkich garach. Chodzi jak boxer i ciezko odpala. Auto podpiąłem pod kompa i wykazało nast błędy:

 

3 Ignition Cylinder 6

Error frequency : 20

Logistic counter: 40

Engine speed 640.00 rpm

engine load 119.84 mg/Stroke

spark plug timing low 0.00 ms

spark plug timing high 161.28 ms

 

Short circuit to ground emission related malfunction falut code stored after filtering

Error present

Sporadic error

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

83 engine speed/crankshaft position sensor

 

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 0.00 rpm

engine state 1.00 1

Engine temperature 15.50 degrees C

Battery Voltage 10.10 Volt

interrupt

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Static error

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12 Throttle valve potentiometer

Error frequency :3 Logistic counter: 40

Engine speed 0.00 rpm engine load 0.00 mg/Stroke Engine temperature 84.98 degrees C Throttle-valve angle 119.02 throttle degrees

Short circuit to batt+ emission related malfunction falut code stored after filtering

Error not present Sporadic error

 

 

 

I tu mam pytanie czy przyczyną problemu może być pokićkany rozrząd? Czy to raczej cos innego? Na ponowne ustawienie rorzadu jestem juz umówiony z mechanikiem tym razem innym, ale chcialem sie upewnic czy to aby to moze byc przyczyną.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwszy i drugi błąd może mieć związek ze złym ustawieniem rozrządu.Trzeci nie.

Podepnij auto pod inpe i sprawdz wartości dla wałka rozrządu.Może rozrząd masz poprawnie złożony tylko czujnik klęczy.To chyba Tobie na forum elektroda wkleiłem link z filmem jak ustawić vanosa.Czego tam nie rozumiesz że jedziesz znowu z vanosem do mechaniora?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, to mi podawales ten link z vanosem:) Pod inpe podpinalem sie i dlatego jade do mwchanika. Za pierwszym razem jak sam ustawialem rozrzad walek wahal sie na biegu jalowym w zakresie 25-31, a powinien z tego co mi wiadomo stac na ok 22. Po tym oddalem auto do znajmoego mechanika i teraz w inpie pokazuje ze walek waha sie w zakresie 19-24 czyli tez zle. Wyskoczyl mi tez blad usterki mech. Vanosa, byl on regenerowany wiec wszystko wskazuje ze cos jest pokickane w rozrzadzie:/ teraz mam nadzieje ze zostanie juz dobrze ustawiony, bo autem nie da sie jezdzic;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic dziwnego że wywala mechaniczny błąd,jego skok jest za mały.Powód to zle założone koła zębate wałków.

Masz je założyć tak jak na focie nr 15(otwory na śruby wałków muszą być centralnie na środku)

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Camshaft-Timing/E36-Camshaft-Timing.htm

Po ustawieniu jak na focie nr 15 zakładasz te okrągłe duże podkładki na koła jak na focie nr 16.Koło zębate wałka ssącego przykręcasz na gotowo a śruby koła wałka wydechowego wkręcasz tak by miały luz i koło mogło swobodnie się poruszać przy wkładaniu vanosa.

Następnie ciągniesz za łańcuch max w prawo i zakładasz vanosa .Tłok vanosa prze założeniem ma być maksymalnie wepchnięty w obudowę vanosa.Przy zakładaniu ciągniesz za łańcuch lub kręcisz kołem wałka wydechowego w lewo do momentu aż obudowa vanosa dojdzie do głowicy.Nie dalej bo inaczej tłok vanosa się wysunie.Skręcasz wszystko i po sprawie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo kolego mysle, ze to mi pomoze:) Jeszcze jedno pytanie, czy to, ze rozrzad jest tak pokickany, ma cos do tego, ze auto po przejechaniu max 20km przestalo chodzic na 6 cylindrze i stracilo moc? czy przyczyny szukac w elektryce tzn czujnik badz cewka walnieta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego ustaw wpierw rozrząd porządnie bo tak to będziemy gdybać i szukać przyczyny nie wiadomo gdzie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.